Beantwoord

Kosteloos omruilen dvs

  • 24 January 2019
  • 15 reacties
  • 728 keer bekeken

Goedenavond. Ik heb een aantal jaar geleden 6 dvs van KPN aangeschaft. Inmiddels, blijkt ma navraag, dat deze niet meer compatibel zijn met de tv’s waardoor het beeld hapert. Is er een mogelijkheid dat je, als trouwe klant die alle mogelijke producten van KPN afneemt, de sets kosteloos om kan ruilen. Het is nou niet bepaald goedkoop en nieuwe klanten krijgen doorlopend leuke aanbiedingen, ik denk dat het KPN ook wat waard is om de trouwe klant te belonen!!

Mvg
een hoopvolle klant
icon

Beste antwoord door ericboorsma 1 February 2019, 19:09

Bekijk origineel

15 reacties

Reputatie 7
Wil je echt zeggen dat je zes powerline adapters gebruikt, één bij de Experia box en vijf elders in de woning voor computers en TV ontvangers?
Dat is vragen om moeilijkheden aangezien er tegelijkertijd maximaal twee adapters met elkaar kunnen babbelen. Elke adapter heeft dus maar 20% van de tijd om te babbelen en dat heeft uiteraard een negatieve uitwerking op de maximaal haalbare snelheid.
Ik wil je sowieso adviseren om het aantal adapters terug te brengen naar drie.
Welke TV ontvangers heb je in gebruik?
Ik heb er zes, gebruik ee drie. Dus nee, ik heb ze niet allemaal in gebruik.

Het is een DVS 200 model een van de oudere modellen.
De DVS200 is nog steeds geschikt voor de huidige iTV-ontvangers (muv. wellicht van de 4k UHD- variant, die heeft een veel hogere bandbreedte nodig). Ik weet dat uit eigen ervaring.
Heb je via het DeVolo Dashbord al eens de firmware van de DVSsen bijgewerkt? En een beveiligingssleutel ingesteld om eventuele interferentie met eventuele DVSsen van buren te vermijden? Zie ook dit topic.

Gebruik je wellicht ook nog de KPN WiFi Versterker?
Volgens de medewerker van KPN moet ik nieuwe dvs aanschaffen ondat deze het niet dien, ik krijg dus twee verschillende verhalen te horen. Ik heb een software update gedaan, dat is volgensmij iets anders dan een firmwarw update en beveiligingssleutel.
KPN ondersteunt de 200 niet meer. Vandaar dát antwoord van KPN.

Op dit forum krijg je echter ook gebruikerservaringen. En die zijn vaak net ff gunstiger. Dus voordat je € 115 kwijt bent aan een set van 3 nieuwe, de DVS1200, eerst even de tips van Henk2304 uitproberen lijkt me zo. 😃
Reputatie 7
Leuk dat je ons hier hebt gevonden Gracia 25, welkom 🙂 Dit lijkt mij ook de geschikte plek voor jou om je verder te helpen. Zoals PeterG al aangeeft, hier is de meeste kennis te verkrijgen van de gebruiker zelf. Ik sluit mij ook aan bij wjb, meer dan 3 DVS adapters aansluiten is niet ideaal. Goed advies van Henk! Goed mogelijk dat het signaal er een stuk beter van wordt. Laat je het hier weten als je dat hebt uitgevoerd? Ben erg benieuwd 🙂
Ik ga proberen de tips van Henk 2304 uit te voeren. Ik kom erop terug. Dank voor zover.
Reputatie 7
Hallo @Gracia 25 , ik ben erg benieuwd of je de tip van Henk (Sticky topic van wjb) hebt geprobeerd? Ik hoop dat het een verbetering op heeft geleverd. Laat je het hier weten? 🙂
Ik loop vast op het moment dat ik in moet loggen. Ik weet niet welke inloggegevens ik daar in moet vullen. Ik zie ook geen mogelijkheid om een inlog aan te maken.
Inderdaad. Die link voor de Devolo Cockpit in het artikel van @wjb geeft direct een wachtwoordverificatie. Lijkt dus een soort van uit de lucht.

Maar ik denk dat het met de hier downloadbare tool ook lukt 😉
https://www.devolo.nl/overal-internet-in-huis/home-network-app.html
Reputatie 7
Hi @Gracia 25, ik ben erg benieuwd, is het gelukt met de Devolo Cockpit het signaal te verbeteren?
Reputatie 1
Badge
Je kan beter geen dvs aanschaffen want dat blijven gevoelige producten. Ipv nieuwe set dvs (115 euro) heb ik nu 2 switchen (https://apparatuurvoorthuis.kpn.com/nl/511342/switch-netgear-gs105e/) voor 29 euro per stuk aangeschaft en vanuit daar andere randapparatuur (die internetverbinding willen hebben voor bijvoorbeeld npostart-app op de smart tv) aangesloten. Voorwaarde is wel dat je vaste kabel even door huis/slaapkamer trekt (en dat aansluit op de switch), maar dat kost niet veel. Sinds de switch nooit meer last gehad van uitval/haperende verbinding.
Helaas heeft de Devolo cockpit niet geholpen😞
Gracia,

Lees even wat Eric Boorsma schreef. Al de andere adviezen in deze forumdraad zijn van de tijd dat de powerline adapters (de officiele naam voor de KPN DVS) het ei van columbus leek als vervanger van UTP voor Ethernet.

Als je KPN belt zijn ze relatief goedkoop in het aanleggen van de UTP kabels.
Reputatie 7
Jammer Gracia dat het niet heeft geholpen. Met kabel de tv-ontvanger en ander apparatuur (Xbox e.d.) aansluiten levert de beste kwaliteit. Het internetsignaal wordt dan niet onderbroken of verstoord door ander apparatuur die ook op het elektronetwerk aangesloten zijn.

De Switch vergroot het aantal netwerkpoorten van de Experiabox. Bedankt voor jullie tips en ervaringen @ericboorsma en @CorL. Wanneer je hulp nodig hebt staat de KPN Servicemonteur, tegen een redelijke vergoeding je graag bij 🙂

Reageer