Beantwoord

Kosten monteur??

  • 16 June 2020
  • 12 reacties
  • 218 keer bekeken

Vorige week hebben wij een tweede kastje voor de Interactie e TV en Experia Box ontvangen. Helaas kregen we geen beeld na het aansluiten hiervan. We hebben telefonisch contact gehad en ook hij kon me niet helpen. Deze meneer stuurde een monteur op vrijdagochtend. We hebben de ochtend vrij moeten nemen hiervoor, helaas kwam er niemand. Na weer een uur bellen met KPN bleek dat er geen bon was aangemaakt waardoor de monteur niet kon komen. Fout van KPN dus. Prima, kan gebeuren. De monteur zou die middag komen. Dus kon er vervolgens een hele dag vrij worden genomen door ons. Er bleek alleen een HDMI kabel vervangen te moeten worden door een Scartkabel. Jammer dat dit advies niet via de telefoon is gegeven. Tot mijn grote verbazing ontvangen we ook nog eens een rekening van €50 voor monteurskosten?! Volgens mij gaat hier even iets helemaal mis. Lijkt me niet de bedoeling dat wij deze rekening moeten betalen? Ik hoor graag zsm! 

icon

Beste antwoord door Erwin van KPN 25 June 2020, 09:29

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

12 reacties

Hoi @KarenT . Welkom op het forum.

Normaliter vragen we dit soort zaken allemaal uitgebreid uit. Kan jouw televisie niet overweg met HDMI? Ik wil graag even kijken wat voor analyse de collega heeft gedaan. Kun jij je profiel aanvullen en mij een seintje geven als je dat gedaan hebt?

 

Hoi @KarenT . Welkom op het forum.

Normaliter vragen we dit soort zaken allemaal uitgebreid uit. Kan jouw televisie niet overweg met HDMI? Ik wil graag even kijken wat voor analyse de collega heeft gedaan. Kun jij je profiel aanvullen en mij een seintje geven als je dat gedaan hebt?

 

Erwin,

Ik sta perplex van dit bericht. Er staat HDMI vervangen voor Scart, zetten KPN monteurs klanten die een digitale aansluiting hebben op analoog? Kan volgens mij nooit de bedoeling zijn van KPN. Misschien kan je dit meenemen in jouw controle. 

Mogelijk bedoelde Karen het anders, en heeft ze een gort oude 2e TV. Maar zoals het er staat is het echt geen reclame voor KPN. 

Trouwens als ze een heel oude TV heeft is het vervangen door een HD ready voor 140 Euro misschien wel een beter idee dan een scart kabel. Ze heeft nu al flink wat kosten moeten maken. 

Hallo Erwin,

We gebruikten hiervoor (geen idee waarom) nog digitenne wat prima werkt met HDMI. Dus waarom het nu niet kan, geen idee. Dan blijft nog steeds mijn opmerking dat ik €50 hiervoor een behoorlijk bedrag vind, helemaal omdat we vrij hebben moeten nemen en er geen monteurs op kwamen dagen de ochtend. Heb hier weer zelf achteraan moeten bellen. 

@Erwin_ zojuist ingevuld. Ik hoor graag zsm een reactie. De €50 gaan mijn echt te ver.

Reputatie 1
Badge

@Erwin_ zojuist ingevuld. Ik hoor graag zsm een reactie. De €50 gaan mijn echt te ver.

vind ik ook tegenwoordig is het geen service maar gewoon iemand inhuren zelf heb ik problemen met mijn netwerk (packetloss) al 2 maanden lang en dit is nog niet opgelost omdat de monteur de straatkast niet even wilt controleren… ik wacht nog steeds op een oplossing of wanneer KPN een monteur aanstuurt 

Reputatie 7
Badge +16

vind ik ook tegenwoordig is het geen service maar gewoon iemand inhuren zelf heb ik problemen met mijn netwerk (packetloss) al 2 maanden lang en dit is nog niet opgelost omdat de monteur de straatkast niet even wilt controleren… ik wacht nog steeds op een oplossing of wanneer KPN een monteur aanstuurt 

@Serluir Probeer het een beetje bij je eigen topic te houden. Anders gaat iedereen overal op jouw vragen in en dan gaan moderators hier dubbel werk doen uiteindelijk, waar het al druk zat is. 
Volgens mij heeft @wjb jou ook al een hoop uitgelegd over de situatie in jouw geval. ;)

Hoi @KarenT . Als ik het dossier van de monteur goed lees is hij flink bezig geweest om het probleem te achterhalen. Uiteindelijk bleek dat jouw tv niet goed overweg kan met het HDMI signaal van onze ontvanger. 

Als ik dan kijk naar het ticket dat door de collega is aangemaakt gaat het helemaal niet over de tv maar over de internet verbinding.  Het lijkt er dus op dat er van onze kant, telefonisch geen goede analyse is gedaan.

Ik ga daarom die 50 euro crediteren. 

Reputatie 1
Badge

vind ik ook tegenwoordig is het geen service maar gewoon iemand inhuren zelf heb ik problemen met mijn netwerk (packetloss) al 2 maanden lang en dit is nog niet opgelost omdat de monteur de straatkast niet even wilt controleren… ik wacht nog steeds op een oplossing of wanneer KPN een monteur aanstuurt 

@Serluir Probeer het een beetje bij je eigen topic te houden. Anders gaat iedereen overal op jouw vragen in en dan gaan moderators hier dubbel werk doen uiteindelijk, waar het al druk zat is. 
Volgens mij heeft @wjb jou ook al een hoop uitgelegd over de situatie in jouw geval. ;)

tot nu toe heb ik alles zelf gedaan zelf dingen vervangen… schiet geen end op 

@Serluir : Het heeft geen zin om in andere topics te reageren.  We hebben voor jouw probleem een analyse van 10 pagina's gedaan. De conclusie is dat een monteursbezoek of een bezoek aan de straatkast totaal zinloos is. Ik zal, totdat er echt bewijs is dat KPN een rol heeft in jouw probleem, niet meer reageren. En nieuwe reacties over jouw probleem in andermans topics ga ik verwijderen.

Uiteraard hoop ik dat je wel een oplossing gaat vinden. Maar voorlopig moet je die niet bij KPN zoeken.

@KarenT Ik heb niks meer gehoord en ga er van uit dat je voldoende informatie hebt. Mocht je toch nog vragen hebben, weet je mij te vinden.

@Erwin_ bedankt voor het uitzoeken en regelen. Heel fijn !

@KarenT : Graag gedaan. Op de nieuwe factuur zou 50 euro in mindering moeten worden gebracht. Mocht dat niet zo zijn, laat het even weten.

Â