Beantwoord

KPN 1 tv zender functioneert rest niet

  • 16 March 2019
  • 5 reacties
  • 144 keer bekeken

Ik krijg vaak (bijna dagelijks) de melding dat de zender niet beschikbaar is. Wat ook vaak gebeurd is dat er maar 1 zender beeld geeft. (dan zap ik langs de zenders en alleen die ene waar de ontvanger op stond, doet het)
Ook lukt het soms niet opnames terug te kijken.
Modems resetten, tv ontvanger opnieuw installeren, niets lijkt te verbeteren.
Verder lijkt het internet hier goed te functioneren.
Iemand een idee?
Ben er wel klaar mee zo langzamerhand.
icon

Beste antwoord door Alex van KPN 17 March 2019, 21:00

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

5 reacties

Reputatie 7
Badge +24
Hi Zuidervos, welkom hier. Op basis van je gegevens zie ik geen gekke dingen op je verbinding. Heb je dit probleem op beide ontvangers? Hoe zijn de ontvangers aangesloten? Rechtstreeks met een kabel op de Experiabox? Of via een switch of eventueel nog witte draadloze adapters in je stopcontact? Ik hoor graag van je.
Hallo,

De ene ontvanger is rechtstreeks bekabeld aangesloten , de andere loopt bekabeld via een switch.
Vandaag heel lang F143 in het scherm van de ontvanger (nadat ik even de stekker eruit had gehaald ivm klussen)
Nooit weer aan de gang te krijgen. Direct de utp kabel in de (smart) tv gestoken en die kreeg direct netwerk. Dus is mijn conclusie, netwerk goed.
Vervolgens uur later tv ontvanger weer es aangezet. Werkt nu ineens weer...
Ik heb geen idee hoe en wat er loos is..
Reputatie 7
Badge +24
Hmm, daar heb ik geen verklaring voor om eerlijk te zijn. Als de ontvanger rechtstreeks is aangesloten zou deze altijd moeten werken, al helemaal als de andere ontvanger wel goed werkt.

Fijn om te lezen dat alles nu wel goed werkt. Mocht dit weer terugkeren; zou je op dat moment de ontvangers willen omruilen? Dit om te achterhalen of het aan de verbinding ligt of aan de ontvanger. Aan de hand daarvan kan ik de nodige vervolgstappen in gang zetten, omruilen van de ontvanger of toch een monteur aansturen. Hou me op de hoogte, dan ga ik voor je bezig. 🙂
Hallo Alex,

Ik ga dat de eerst volgende keer proberen.
Je hoort (waarschijnlijk) deze week weer hoe het gegaan is. (Liever niet natuurlijk:-))
Reputatie 7
Badge +24
Dat snap ik. 😉 Laat het me weten.