Beantwoord

KPN afstandsbediening koppelen met Böse soundtouch 300

  • 2 August 2021
  • 7 reacties
  • 2140 keer bekeken

Ik wil graag de KPN afstandsbediening koppelen met mijn Böse soundtouch 300, maar de code 246 werkt niet. Iemand een suggestie. Het is de 4K versie.

*admin: afgesplitst

icon

Beste antwoord door Bart van KPN 4 August 2021, 15:34

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

7 reacties

Reputatie 7
Badge +20

Hoi @DickLun, het is dus nog niet gelukt.

Afstemmen op de home cinema set of soundbar

  1. Zoek de snelcode voor de home cinema set of soundbar op in onderstaande lijst

     Snelcodelijst 

     Denon  1
     Harman/Kardon  2
     Marantz  3
     Philips  4
     Onkyo  5
     Panasonic  6
     Sony  7
     Yamaha  8
     Bose  9
     JBL  0
  2. Druk 3 seconden op de knop MUTE-knop en voer gelijktijdig het nummer van de snelcode in. Het LED-lampje op de afstandsbediening brandt nu rood.
  3. Druk 1 keer op de knop FastForWard-knop. Het LED-lampje op de afstandsbediening knippert 1 keer rood.
  4. Controleer of de home cinema set of soundbar reageert op de volgende knoppen op je afstandsbediening: volume harder, volume zachter en mute.

    Let op! Het kan voorkomen dat de home cinema set of soundbar wel reageert op de volume harder en zachter knop, maar andersom reageert (dus bij volume harder gaat het geluid zachter en andersom). Test dan de volgende code door stap 2 en 3 opnieuw uit te voeren, net zolang totdat de volume harder knop ook het volume op het apparaat harder instelt.
  5. Werken de knoppen goed? Druk dan op de OK-knop. Het LED-lampje op de afstandsbediening knippert 2 keer rood. De afstandsbediening is nu afgestemd op de Home Cinema Set of soundbar.
    Werken de knoppen niet of niet goed? Test dan de volgende snelcode door nogmaals stap 3, 4 en 5 te doorlopen. De afstandsbediening probeert nu de volgende sub-code van het gekozen apparatuurmerk, waarna de klant opnieuw moet testen of de afstandsbediening nu wel goed werkt.

Hoi Bart, dat was het eerste wat ik geprobeerd heb, maar helaas ook dat werkt niet.

Reputatie 7
Badge +20

En als je de afstandsbediening reset en het daarna nog eens probeert? Als het dan niet werkt, dan heb ik zo geen oplossing. Mogelijk net het type dat niet goed samenwerkt. 

  1. Druk tegelijk 3 seconden op de rode en blauwe knop onderaan de afstandsbediening
  2. Het LED-lampje brandt nu rood. Druk vervolgens op de OK-knop
    De rode en groene lampjes knipperen 2 keer. De afstandsbediening is gereset.
  3. De afstandsbediening probeert nu automatisch opnieuw te koppelen met de tv-ontvanger.
    Er mag niets tussen de afstandsbediening en de tv-ontvanger staan tijdens het koppelen. Zorg er dus voor dat de tv-ontvanger nog niet is weggewerkt in of achter een tv-meubel.
  4. Ga zappen met de afstandsbediening door bijvoorbeeld naar een aantal andere zenders te gaan.
    Ondertussen wordt de bluetoothverbinding opgezet tussen de afstandsbediening en de tv-ontvanger.
  5. Stem vervolgens de afstandsbediening opnieuw af op de televisie, zie stappenplan hierboven

Helaas werkt dit ook niet. Waar zou ik nu naar toe kunnen gaan voor advies. 
toch bedankt voor jouw moeite. 
Gr Dick

@PeterG . Heb jij misschien nog een trucje in je hoge hoed? Zo niet, vrees ik dat wij vanuit KPN geen oplossing hebben.

Misschien wel, @Erwin_ . Er is nog een via de site onvindbare PDF online voor instellen van de kpn-ab ( de T4H versie ) voor een soundbar. Die wordt gelinkt in dit topic.

En dit is die pdf.

En Dick Lun, het is gewoon Bose zonder trema.

Beetje late reactie, met een omweg Bose 300a als bluetooth speaker gekoppeld aan de tv, nu kun je het volume wel regelen.

Hoop dat je hier wat aan hebt.

Gr Bart