Vraag

KPN Apple TV 4/4K app

• 21 augustus 2018
  • 6 reacties
  • 2954 keer bekeken

Reputatie 1
Groot nieuws op alle tech websites dat Ziggo bezig is met een Apple TV app (en al bijna klaar zou zijn)

Hoe zit het bij KPN?

6 reacties

Reputatie 7
Dat is Ziggo en daar heb je bij KPN natuurlijk weinig aan.
Ik verwacht niet dat er snel een app voor Apple TV zal gaan komen, sterker nog, ik denk dat dat nog wel eens langer zou kunnen gaan duren dan je lief is.
Het zou me ook niets verbazen als Apple vereist dat apps minimaal 1080i kunnen aanbieden en als dat zo is, dan is de vraag of zo'n app er überhaupt zal gaan komen.
Reputatie 7
Badge +18
Ik zie het voordeel ook helemaal niet.
Je kunt 4K via de 4K-ontvanger bekijken en meer 4K films via Netflix bekijken.
Ik moet bekennen ik ben een echte Apple-fan, maar heb de meerwaarde van AppelTV nog niet ontdekt.

Overigens is @wjb in de war, voor 4K moet de app meer dan 1080i ondersteunen :)
Maar daar had wjb overheen gelezen. 🐱
Reputatie 7
Badge +18
Hoi Jordik. Wij krijg her en der wel eens een tipje van de sluier opgelicht te zien maar ik moet je vertellen dat dit nog nergens gemeld is. Ik weet ook niet of dit er ooit gaat komen.
Ik ben dus bang dat ik je hierin moet teleurstellen.
Reputatie 7
Overigens is @wjb in de war, voor 4K moet de app meer dan 1080i ondersteunen :)Nee hoor, ik ben niet in de war. 😉
Waar het mij om gaat is: Wat als Apple eist dat apps voor de Apple TV 4 minimaal een resolutie van 1920x1080 moeten ondersteunen om überhaupt geïnstalleerd te mogen worden op de Apple TV 4?
Ik denk dat in dat geval de iTV app van KPN waarschijnlijk nog zeer lang op zich zal laten wachten. Het is ook niet voor niets dat het casten naar Chromecast of Android TV niet in 1080i gaat maar in 720p.
Stel dat de app dezelfde beeldkwaliteit zou leveren als een TV ontvanger, dan gaat dat KPN heel wat inkomsten kosten. Bij ons zullen dan resoluut twee van de drie TV ontvangers retour gaan naar KPN waarmee ik €10,- per maand minder kwijt zal zijn aan mijn abonnement. Dat is dan per jaar toch €120,- minder omzet voor KPN. Op de televisie in de tuinkamer en de televisie in de slaapkamer zal dan een Chromecastje die rol overnemen. En dan ben ik waarschijnlijk maar één van de zeer velen die één of meerdere TV ontvangers zal retourneren. Dat gaat dus stevig in de papieren lopen voor KPN en ziedaar waarom dit dus niet zal gaan gebeuren. Eerst zal het businessmodel op de schop moeten, waarbij je niet meer betaalt per gecontracteerde TV ontvanger, maar voor een aantal simultane TV streams. Dan maakt het niet meer uit dat deze op devices van derden afgespeeld worden.
Reputatie 7
Badge +18
Ok, wjb ik begrijp je wel, maar dit gaat over de 4K AppleTV dus zal hij 2160p moeten ondersteunen.
Voor HD heb je gelijk, voor 4K is zelfs 1080 nog te weinig.
Verder maakt het niet uit, ik zie de ondersteuning ook nog niet zo gauw komen.
Reputatie 7
...maar dit gaat over de 4K AppleTV dus zal hij 2160p moeten ondersteunen.Dit gaat niet alleen over de Apple TV 4K, maar ook over de Apple TV 4e generatie.
Maar zelfs al ging het alleen over de Apple TV 4K, ook dan blijft de vraag of Apple vereist dat apps minimaal een resolutie van 1920x1080 ondersteunen om in aanmerking te komen op dat apparaat geïnstalleerd te kunnen worden.

Reageer