KPN biedt Full HD films!

• 29 april 2016
  • 42 reacties
  • 7668 keer bekeken

Reputatie 7
Badge +18
Goedenavond, ik zit een beetje te zoeken. Kom ik in 1x dit tegen:

Films in FULL HD:

https://

Dan zou ik ook makkelijk Glaszenders kunnen ontvangen. ;)

Want deze Full HD films zullen ook wel 10 à 12 Mbps vragen. :)

Maar of het ook zou huren, best een flinke prijs voor 1 film. :p

42 reacties

Reputatie 7
Ik weet niet wat ik me daarbij voor moet stellen. 1080p misschien?

Ze hebben namelijk al héél lang HD (en 3D). Onder Acties > HD/3D. Zijn die namelijk 1080i.

Reputatie 7
Badge +18

PeterG schreef op 30 apr '16 om 10:04u

Ik weet niet wat ik me daarbij voor moet stellen. 1080p misschien?

Ze hebben namelijk al héél lang HD (en 3D). Onder Acties > HD/3D. Zijn die dan soms 1080i ?

Ja, ik heb ook lang HD. Maar ik wil ook eens weten of het ook écht Full HD is, en met hoeveel Mbps wordt het gestreamd? Stel dat dit ook boven 10 à 12 Mbps is, dan kan KPN makkelijk die HD Glaszenders ook toelaten bij VDSL-klanten. Maar als een film Full HD is, en is maar 7 à 8 Mbps, dan vind ik het geen Full HD film. Maar klanten met iets te weinig bandbreedte kijkt naar zo'n haperende film. 🙂 Want iemand met weinig bandbreedte, daar zullen die films ook getoond worden. Mits dat ze een autodetect systeem hebben. Als dat zo is, dan had HD op 1 gekund. :p

Reputatie 7
Badge +13
Beste Peter, 7 MB is gecomprimeerde HD.

Beeld is best wel aardig met 7 MB.

FHD is 12,7 MB en dat beeld is veel mooier, zie de glasvezel HD kanalen 661-670

Echt veel meer diepte en scherpte in het beeld.

Het is in beide gevallen 1080i, maar de beeldkwaliteit is echt een groot verschil.

Daarom hoop ik ook dat er snel meer HD glaskanalen komen.

En nu hoop ik ook dat bij HBO on demand snel ook FHD komt. Afwachten denk ik.

Reputatie 7
Je blijft lachen met KPN. :@

Echt waar, de nieuwste beeldkwaliteit... ...in 2016...:D:D

Bron: http://kpn-customer.custhelp.com/app/answers/detail/a_id/16616/~/videoland%3A-veel-gestelde-vragen

Vraag die ik dan wel heb is: Wat is de resolutie van HD dan binnen de Videotheek? Toch hopelijk ook 1920x1080p of worden we met z'n allen bedonderd door KPN? :@

Reputatie 7
Badge +13
wjb schreef op 30 apr '16 om 11:55uJe blijft lachen met KPN. Gefrustreerde smiley

Echt waar, de nieuwste beeldkwaliteit... ...in 2016...Smiley LOLSmiley LOL

2016-04-30 12.00.30.jpg

Bron: http://kpn-customer.custhelp.com/app/answers/detail/a_id/16616/~/videoland%3A-veel-gestelde-vragen

Begrijp ik dat ze dan 1080P zijn?

Hoe groot is de bandbreedte dan wel?

Reputatie 7
joop2011 schreef op 30 apr '16 om 12:00uwjb schreef op 30 apr '16 om 11:55uJe blijft lachen met KPN. Gefrustreerde smiley

Echt waar, de nieuwste beeldkwaliteit... ...in 2016...Smiley LOLSmiley LOL

Vraag die ik dan wel heb is: Wat is de resolutie van HD dan binnen de Videotheek? Toch hopelijk ook 1920x1080p of worden we met z'n allen bedonderd door KPN? :@Begrijp ik dat ze dan 1080P zijn?

Hoe groot is de bandbreedte dan wel?

Volgens mij staat die (kleine letter) p gewoon voor pixels. (1920 bij 1080 pixels)

Edit:

Ik zou niet weten of het 1080i of 1080p betreft want ik weiger films te huren. € 5,99 voor één "full HD" film (Videotheek) versus € 8,99 voor een maand lang vele full HD films (Netflix), dan is de keuze snel gemaakt. :p

Reputatie 7
Nou, nu breekt mij klomp. Ik heb wel de Full HD in het menu (nog niet uitgeprobeerd), terwijl ze dezelfde bandbreedte hebben als HDglas die ik niet heb. Maar ik ga ze maar niet uitproberen. Straks betaal ik bijna 6 euro en werkt het niet.

"Heb je Interactieve TV via een glasvezel-verbinding,..."

Reputatie 7
Badge +18
Ze moeten wel de tekst veranderen. Want FHD zit niet in Videoland: http://kpn-customer.custhelp.com/app/answers/detail/a_id/16616/~/videoland%3A-veel-gestelde-vragen

Anders zit er een "U" logo linksboven op de cover van een film.
Reputatie 7
Badge +18
Peter, iedereen die HD heeft op het adres heeft het in hun menu staan. Alleen vraag ik me af of je een film van 12 Mbps kan zien met een bandbreedte die net HD kunnen ontvangen. Zou het onder de 10 Mbps zijn, dan zouden ze eventueel problemen ervaren met het kijken van een FHD film. (Haperingen & Glitches)
Reputatie 7
Ze zitten wél in Videoland, . Dus zonder U. Want de U is "Videoland Unlimited" en daar zitten ze niet in. Dus de tekst klopt.

En Videoland Unlimited heet in het menu nu ineens Videoland On Demand ???

Reputatie 7
Badge +18
Nu zie ik het ook. Het heet inderdaad "Videoland On Demand". Gaan er zeker weer veranderingen plaats vinden. En straks zeker weer per film betalen. 😞 Nou, ik dacht het niet. Ik betaal € 10,- p.m. dat vind ik een veel fijner optie.
Reputatie 3
Badge +3
Hoi DennisDatema68 ik zit op glasvezel en ik heb het uit geprobeerd ik vind het er super uit zien. Maar ik vind het te duur. Het staat niet in het rijtje van HD glas. Dus afwachten maar
Reputatie 3
Badge +3
Hoi DennisDatema68 ik zit op glasvezel en ik heb het uit geprobeerd ik vind het er super uit zien. Maar ik vind het wel te duur. Het staat niet in het rijtje van HD glas. Dus afwachten maar
Reputatie 3
Badge +3
Reputatie 3
Badge +3
Sorry van drie keer is niet de bedoeling
Reputatie 7
CornelisChristiaanVanEck30 schreef op 30 apr '16 om 17:00uSorry van drie keer is niet de bedoeling
Reputatie 7
Badge +27
We hebben sinds 26 april Full HD films beschikbaar, zoals jullie gemerkt hebben. Deze zijn alleen beschikbaar voor glasklanten. Beetje raar dan ook dat ze voor iedereen zichtbaar zijn. Het zou niet moet werken als je geen glas hebt. Ik heb dat echter niet kunnen testen. Ik ga even navragen hoe dit zit.

Dank je voor jouw aanvulling, Cor. Fijn om te weten dat het voor glasklanten in ieder geval goed werkt.

Reputatie 7
Erik_ schreef op 2 mei '16 om 16:12uWe hebben sinds 26 april Full HD films beschikbaar, zoals jullie gemerkt hebben. Deze zijn alleen beschikbaar voor glasklanten. Beetje raar dan ook dat ze voor iedereen zichtbaar zijn. Het zou niet moet werken als je geen glas hebt. Ik heb dat echter niet kunnen testen. Ik ga even navragen hoe dit zit.

Dank je voor jouw aanvulling, Cor. Fijn om te weten dat het voor glasklanten in ieder geval goed werkt.

,

Wat verstaan we nu onder "Full HD", praten we over 1080i of over 1080p streams?

Als we het over 1080i streams hebben, is de stream kwalitatief dan gelijk aan HD-"Glas"?

Als deze kwalitatief gelijk zijn waarom is de naam HD-"Glas" dan niet ook gewijzigd in "Full HD"?

Reputatie 7
Badge +18
Dat vind ik raar, waarom is dat nou alleen voor glasklanten? Ik heb Vectoring VDSL. En bij mij zullen ze het ook goed doen. Wordt er zo moe van, dat jullie nog steeds glasklanten wel, VDSL-klanten niet! Kom op zeg! Wat voor monopoly is dit eigenlijk? FHD films voor iedereen die HD op zijn adres heeft. Of anders helemaal NIET!
Reputatie 7
DennisDatema68 schreef op 2 mei '16 om 16:35uDat vind ik raar, waarom is dat nou alleen voor glasklanten? Ik heb Vectoring VDSL. En bij mij zullen ze het ook goed doen. Wordt er zo moe van, dat jullie nog steeds glasklanten wel, VDSL-klanten niet! Kom op zeg! Wat voor monopoly is dit eigenlijk? FHD films voor iedereen die HD op zijn adres heeft. Of anders helemaal NIET!Inderdaad, zoals vaker gezegd, KPN zou er nu eindelijk eens werk van gaan moeten maken om ook via VDSL met voldoende bandbreedte de betere HD streams te gaan leveren.

Gooi die naam HD-"Glas" in de prullebak en geef iedereen met voldoende bandbreedte "Full HD".

Reputatie 7
Badge +18

wjb schreef op 2 mei '16 om 

Inderdaad, zoals vaker gezegd, KPN zou er nu eindelijk eens werk van gaan moeten maken om ook via VDSL met voldoende bandbreedte de betere HD streams te gaan leveren.

Gooi die naam HD-"Glas" in de prullebak en geef iedereen met voldoende bandbreedte "Full HD".

En dan durven ze ook nog je alles in 1 abonnement te verhogen met € 2,50! Vanaf 1 juli. Want er is een zenderwijziging. Maar ook zenders die er al zijn gaan verhuizen naar een ander kanaalnummer. En die ook van HD zenders. Ik zal straks een nieuwe topic starten met die informatie. Moet even zoeken.

Reputatie 7
Nou, laat dat zoeken maar zitten . Ik heb deze info al omgezet naar een verhaaltje. En ook al de nieuwe zenderindeling. Een aparte voor HD.

En een topic is er ook over de wijzigingen door ITVKijker

Reputatie 7
Badge +18

PeterG schreef op 2 mei '16 om 19:09u

Nou, laat dat zoeken maar zitten @DennisDatema68. Ik heb deze info al omgezet naar een verhaaltje. En ook al de nieuwe zenderindeling. Een aparte voor HD.

En een topic is er ook over de wijzigingen door ITVKijker

Oké, thanks! ;)

Reputatie 7
Badge +27

wjb schreef op 2 mei '16 om 16:33u

Erik_ schreef op 2 mei '16 om 16:12u

We hebben sinds 26 april Full HD films beschikbaar, zoals jullie gemerkt hebben. Deze zijn alleen beschikbaar voor glasklanten. Beetje raar dan ook dat ze voor iedereen zichtbaar zijn. Het zou niet moet werken als je geen glas hebt. Ik heb dat echter niet kunnen testen. Ik ga even navragen hoe dit zit.

@Erik_,

Als we het over 1080i streams hebben, is de stream kwalitatief dan gelijk aan HD-"Glas"?

Als deze kwalitatief gelijk zijn waarom is de naam HD-"Glas" dan niet ook gewijzigd in "Full HD"?

De Full HD films zijn 1920x1080p met Dolby 5.1. Qua resolutie komt dit overeen met HD-Glas. Hoe het zit met de naamgeving durf ik niet te zeggen. Misschien dat dit in de toekomst nog gewijzigd gaat worden.

Ik heb nog geen info verder hoe het nou zit met de films voor niet-glasklanten. Daar kom ik zo snel mogelijk op terug.

Reputatie 7
Erik_ schreef op 4 mei '16 om 14:50uwjb schreef op 2 mei '16 om 16:33uErik_ schreef op 2 mei '16 om 16:12uWe hebben sinds 26 april Full HD films beschikbaar, zoals jullie gemerkt hebben. Deze zijn alleen beschikbaar voor glasklanten. Beetje raar dan ook dat ze voor iedereen zichtbaar zijn. Het zou niet moet werken als je geen glas hebt. Ik heb dat echter niet kunnen testen. Ik ga even navragen hoe dit zit.

@Erik_,

De Full HD films zijn 1920x1080p met Dolby 5.1. Qua resolutie komt dit overeen met HD-Glas. Hoe het zit met de naamgeving durf ik niet te zeggen. Misschien dat dit in de toekomst nog gewijzigd gaat worden.

Ik heb nog geen info verder hoe het nou zit met de films voor niet-glasklanten. Daar kom ik zo snel mogelijk op terug.

Dan weet ik nu nog steeds niet of we het hier nu over 1080i (interlaced) of 1080p (progressive) streams hebben of dat er met die p in 1920x1080p gewoon "pixels" bedoeld wordt. In principe behoort de term "Full HD" of "True HD" alleen gebruikt te worden bij 1080p streams.

Je geeft aan dat de resolutie (1920x1080) overeenkomt met HD-"Glas". Houdt dat in dat de "gewone" HD streams een andere resolutie hebben en zo ja, welke dan?

Als we het hier inderdaad over 1080p streams hebben en je aangeeft dat deze full HD streams qua resolutie overeenkomen met HD-"Glas", bedoel dan daar dan ook mee dat HD-"Glas" streams 1080p streams zijn?

Reageer