KPN biedt Full HD films!

• 29 april 2016
  • 42 reacties
  • 4676 keer bekeken

Toon eerste bericht

42 reacties

Reputatie 7
Badge +27

wjb schreef op 4 mei '16 om 16:08u

Erik_ schreef op 4 mei '16 om 14:50u

wjb schreef op 2 mei '16 om 16:33u

Erik_ schreef op 2 mei '16 om 16:12u

We hebben sinds 26 april Full HD films beschikbaar, zoals jullie gemerkt hebben. Deze zijn alleen beschikbaar voor glasklanten. Beetje raar dan ook dat ze voor iedereen zichtbaar zijn. Het zou niet moet werken als je geen glas hebt. Ik heb dat echter niet kunnen testen. Ik ga even navragen hoe dit zit.

Dank je voor jouw aanvulling, Cor. Fijn om te weten dat het voor glasklanten in ieder geval goed werkt.

@Erik_,

Wat verstaan we nu onder "Full HD", praten we over 1080i of over 1080p streams?

Als we het over 1080i streams hebben, is de stream kwalitatief dan gelijk aan HD-"Glas"?

Als deze kwalitatief gelijk zijn waarom is de naam HD-"Glas" dan niet ook gewijzigd in "Full HD"?

De Full HD films zijn 1920x1080p met Dolby 5.1. Qua resolutie komt dit overeen met HD-Glas. Hoe het zit met de naamgeving durf ik niet te zeggen. Misschien dat dit in de toekomst nog gewijzigd gaat worden.

Ik heb nog geen info verder hoe het nou zit met de films voor niet-glasklanten. Daar kom ik zo snel mogelijk op terug.

Dan weet ik nu nog steeds niet of we het hier nu over 1080i (interlaced) of 1080p (progressive) streams hebben of dat er met die p in 1920x1080p gewoon "pixels" bedoeld wordt. In principe behoort de term "Full HD" of "True HD" alleen gebruikt te worden bij 1080p streams.

Je geeft aan dat de resolutie (1920x1080) overeenkomt met HD-"Glas". Houdt dat in dat de "gewone" HD streams een andere resolutie hebben en zo ja, welke dan?

Als we het hier inderdaad over 1080p streams hebben en je aangeeft dat deze full HD streams qua resolutie overeenkomen met HD-"Glas", bedoel dan daar dan ook mee dat HD-"Glas" streams 1080p streams zijn?

P voor progressive, in dit geval. Ik weet niet precies hoe het zit met de resoluties van HD versus HD-glas. Ik kon alleen terugvinden dat HD-glas ook 1920x1080 pixels aan resolutie heeft, progressive of interlaced kon ik niet opmaken.. Of de gewone HD streams ook 1920x1080 zijn durf ik niet met zekerheid te zeggen.

Verder heb ik inmiddels ook duidelijkheid over de zichtbaarheid van de FHD films voor niet-glasklanten. Dit hoort niet zichtbaar te zijn voor koperklanten. Ze gaan er mee aan de slag om ze weer onzichtbaar te maken.

Reputatie 7
Badge +17
Dat is dus niet helemaal eerlijk! Waarom er steeds onderscheid wordt gemaakt met koper en glasklanten. Mensen met een minimale bandbreedte van 40 Mbps kunnen deze films ook makkelijk kijken. En dat is ook met die glaszenders. Ik zou ze makkelijk kunnen hebben, want ik heb 100 Mbps en soms 113 Mbps. Ik vind het allemaal zo raar gaan de laatste tijd. Sorry, maar dan ook nog de abonnement verhogen naar € 2,50 p.m. erbij. Ik zit op € 82,50 kaal. En dat wordt straks: € 85,- kaal p.m. kaal bedoel ik zonder het Videoland abonnement die ik wel heb, en Netflix.
Reputatie 7
DennisDatema68 schreef op 9 mei '16 om 11:27uDat is dus niet helemaal eerlijk! Waarom er steeds onderscheid wordt gemaakt met koper en glasklanten. Mensen met een minimale bandbreedte van 40 Mbps kunnen deze films ook makkelijk kijken. En dat is ook met die glaszenders. Ik zou ze makkelijk kunnen hebben, want ik heb 100 Mbps en soms 113 Mbps. Ik vind het allemaal zo raar gaan de laatste tijd. Sorry, maar dan ook nog de abonnement verhogen naar € 2,50 p.m. erbij. Ik zit op € 82,50 kaal. En dat wordt straks: € 85,- kaal p.m. kaal bedoel ik zonder het Videoland abonnement die ik wel heb, en Netflix.Ik ben het helemaal met je eens, KPN zou er nu toch echt eens werk van moeten maken om de betere streams op VDSL aan te gaan bieden.

Ik neem aan dat het budget dat beschikbaar komt door die prijsverhoging hier ook aan besteed zal gaan worden.

Reputatie 7
Badge +17
Als ze HD op 1 kunnen zetten, dan zien ze toch ook bij welke klant HD op 1 kan? Dan kunnen ze ook zien wie wel die FHD films kunnen ontvangen. En ook de HD glaszenders kunnen ontvangen. Kom op zeg, jullie maken mij niet wijs dat het niet kan. 🙂
Reputatie 3
Badge +3
Hoi. Waarom vallen jullie de glas klanten steeds aan wij kunnen hier ook niets aan doen dat het bij glasvezel wel kan en bij een gewone aansluiting niet ik voelt mij hier niet zo prettig bij. Wij kunnen hier helaas ook niets aan doen.
Reputatie 7
CornelisChristiaanVanEck30 schreef op 9 mei '16 om 13:16uHoi. Waarom vallen jullie de glas klanten steeds aan wij kunnen hier ook niets aan doen dat het bij glasvezel wel kan en bij een gewone aansluiting niet ik voelt mij hier niet zo prettig bij. Wij kunnen hier helaas ook niets aan doen.
Reputatie 7
Badge +17

: P voor progressive, in dit geval. Ik weet niet precies hoe het zit met de resoluties van HD versus HD-glas. Ik kon alleen terugvinden dat HD-glas ook 1920x1080 pixels aan resolutie heeft, progressive of interlaced kon ik niet opmaken.. Of de gewone HD streams ook 1920x1080 zijn durf ik niet met zekerheid te zeggen.

Verder heb ik inmiddels ook duidelijkheid over de zichtbaarheid van de FHD films voor niet-glasklanten. Dit hoort niet zichtbaar te zijn voor koperklanten. Ze gaan er mee aan de slag om ze weer onzichtbaar te maken.

Jullie mogen dat niet onzichtbaar maken. Want het zijn films van Videoland. En ik heb een abonnement op Videoland, en betaal daar € 10,- p.m. voor. Als het nou films waren buiten Videoland, dan had ik er vrede mee. Maar in dit geval niet.

Lees hier: KPN biedt Full HD Films en daar staat ook bij dat het van Videoland is.

Reputatie 3
Badge +3
Wjb. Ik ben het met je eens. Laat we afwachten wat kpn hier mee gaat doen. Ik zal de eerste zijn die voor stemt
Reputatie 7

DennisDatema68 schreef op 9 mei '16 om 13:49u

@Erik_: P voor progressive, in dit geval. Ik weet niet precies hoe het zit met de resoluties van HD versus HD-glas. Ik kon alleen terugvinden dat HD-glas ook 1920x1080 pixels aan resolutie heeft, progressive of interlaced kon ik niet opmaken.. Of de gewone HD streams ook 1920x1080 zijn durf ik niet met zekerheid te zeggen.

Jullie mogen dat niet onzichtbaar maken. Want het zijn films van Videoland. En ik heb een abonnement op Videoland, en betaal daar € 10,- p.m. voor. Als het nou films waren buiten Videoland, dan had ik er vrede mee. Maar in dit geval niet.

Lees hier: KPN biedt Full HD Films en daar staat ook bij dat het van Videoland is.

Zoals ik al eerder aangaf ... Die FHD films worden weliswaar aangeboden via Videoland maar vallen niet onder het Videoland Unlimited abonnement wat jij ook hebt. Ook de allernieuwste films, zoals James Bond, zijn niet te kijken via Videoland Unlimited.

Videoland Unlimited is ongeveer 20 % uit het totale Videoland aanbod.

Videoland is net even wat anders dan Videoland Unlimited. (in het menu staat er Videoland On Demand).

Verder hoop ook ik dat we als VVDSL 100 MB klanten niet al te lang meer moeten wachten op de Glasvoordelen (HDglas en FHD films). Ik hoop op dit jaar nog, maar KPN lijkt niet zo snel te zijn. Administratief zijn Glas en xDSL al in één systeem nu.

Reputatie 7
Badge +17

PeterG schreef op 9 mei '16 om 16:31u

DennisDatema68 schreef op 9 mei '16 om 13:49u

@Erik_: P voor progressive, in dit geval. Ik weet niet precies hoe het zit met de resoluties van HD versus HD-glas. Ik kon alleen terugvinden dat HD-glas ook 1920x1080 pixels aan resolutie heeft, progressive of interlaced kon ik niet opmaken.. Of de gewone HD streams ook 1920x1080 zijn durf ik niet met zekerheid te zeggen.

Zoals ik al eerder aangaf @DennisDatema68... Die FHD films worden weliswaar aangeboden via Videoland maar vallen niet onder het Videoland Unlimited abonnement wat jij ook hebt. Ook de allernieuwste films, zoals James Bond, zijn niet te kijken via Videoland Unlimited.

Videoland Unlimited is ongeveer 20 % uit het totale Videoland aanbod.

Videoland is net even wat anders dan Videoland Unlimited. (in het menu staat er Videoland On Demand).

Verder hoop ook ik dat we als VVDSL 100 MB klanten niet al te lang meer moeten wachten op de Glasvoordelen (HDglas en FHD films). Ik hoop op dit jaar nog, maar KPN lijkt niet zo snel te zijn. Administratief zijn Glas en xDSL al in één systeem nu.

Maar wat je zegt klopt , maar het heet schijnbaar geen Videoland Unlimited meer. Vandaar dat het zo verwarrend is dat het in het menu nu ook Videoland on Demand heet. I.p.v. Unlimited. 

Reputatie 2
Badge
Wanneer word het mogelijk dat VDSL klanten ook gewoon glas HD zenders kunnen ontvangen.

Er worden op het moment ook films aangeboden in full hd dus dan kan glas hd ontvangen voor VDSL klanten ook!

VVDSL: Alles in 1 Premium:
60 Mbps Down (Speedtest haal rond de 80/90 Mbps)
Modem V10
2x HD Arcadyan (HMB2260)
KPN Compleet

Gr.

Julien

Reputatie 7
Badge +17
Inmiddels zijn de Full HD Films niet meer beschikbaar voor VDSL klanten. Ze zijn nu alleen nog voor glasvezel klanten beschikbaar. ik geef je helemaal gelijk! Wordt er zo moe van dat er steeds onderscheid wordt gemaakt van glas en VDSL. Met genoeg bandbreedte moet dat makkelijk kunnen.
Reputatie 7
Badge +17
We hebben sinds 26 april Full HD films beschikbaar, zoals jullie gemerkt hebben. Deze zijn alleen beschikbaar voor glasklanten. Beetje raar dan ook dat ze voor iedereen zichtbaar zijn. Het zou niet moet werken als je geen glas hebt. Ik heb dat echter niet kunnen testen. Ik ga even navragen hoe dit zit.

Dank je voor jouw aanvulling, Cor. Fijn om te weten dat het voor glasklanten in ieder geval goed werkt.

Hier wil ik nog op terug komen, want ze zijn toch weer beschikbaar voor VDSL klanten met genoeg bandbreedte. Dus het is niet meer voor ALLEEN voor glasklanten. @Erik_:$
Reputatie 7
Badge +17
Ik ben het helemaal met je eens, KPN zou er nu toch echt eens werk van moeten maken om de betere streams op VDSL aan te gaan bieden.

Ik neem aan dat het budget dat beschikbaar komt door die prijsverhoging hier ook aan besteed zal gaan worden.

Die Full HD films staan er weer bij hoor voor VDSL klanten @wjb. Snap je het nog?:?
Reputatie 7
Ik ben het helemaal met je eens, KPN zou er nu toch echt eens werk van moeten maken om de betere streams op VDSL aan te gaan bieden.

Die Full HD films staan er weer bij hoor voor VDSL klanten @wjb. Snap je het nog?:?
Ik begrijp het al heel lang niet meer, de wegen van KPN zijn ondoorgrondelijk. :P
Overigens is er geen haar op mijn hoofd die er ook maar aan denkt €5,99 uit te geven om een film te kunnen bekijken.
Reputatie 7
Badge +17
Ik begrijp het al heel lang niet meer, de wegen van KPN zijn ondoorgrondelijk. :P
Overigens is er geen haar op mijn hoofd die er ook maar aan denkt om €5,99 uit te geven om een film te kunnen bekijken.
Nee dat ben ik ook niet van plan, maar geeft wel aan dat VDSL klanten die kanalen 661 t/m 670 ook makkelijk kunnen hebben. Altijd maar weer hun wel maar wij niet. Daar ik KPN volgens mij wel goed in. 😞
Reputatie 7
Overigens is er geen haar op mijn hoofd die er ook maar aan denkt om €5,99 uit te geven om een film te kunnen bekijken.
Nee dat ben ik ook niet van plan, maar geeft wel aan dat VDSL klanten die kanalen 661 t/m 670 ook makkelijk kunnen hebben. Altijd maar weer hun wel maar wij niet. Daar ik KPN volgens mij wel goed in. :(
Ik ben ook helemaal niet blij met het feit dat de koper abonnee nog altijd hetzelfde betaalt als de glas abonnee maar daarvoor wel beduidend minder geleverd krijgt.
Glas abonnees hebben snelheidsgarantie en op koper blijft het voor velen nog maar afwachten wat de bandbreedte zal zijn. En ookal ligt die lager dan de gecontracteerde bandbreedte, je blijft toch het volle pond betalen.
Glas abonnees hebben de HD-"Glas" zenders (661-670) die een scherper en "voller" beeld opleveren.
Toch oneerlijk als de éne klant een 1½ liter pak melk kan kopen in de supermarkt terwijl een andere klant voor dezelfde prijs een 1 liter pak kan kopen.
Reputatie 7
Toch oneerlijk als de éne klant een 1½ liter pak melk kan kopen in de supermarkt terwijl een andere klant voor dezelfde prijs een 1 liter pak kan kopen.Het enige verschil is de deur waardoor je de supermarkt binnenkomt er weer uitgaat. We moeten toch allemaal langs dezelfde kassa.

Reageer