Beantwoord

KPN Box 12 bestellen

  • 15 October 2020
  • 30 reacties
  • 6257 keer bekeken

Hi, 

 

Ik zou heel graag een KPN BOX 12 willen bestellen (zonder het abonnement te hoeven afsluiten). Is dit mogelijk?

 

Sanne 

icon

Beste antwoord door Anonymous 15 October 2020, 18:43

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

30 reacties

Hi, 

 

Ik zou heel graag een KPN BOX 12 willen bestellen (zonder het abonnement te hoeven afsluiten). Is dit mogelijk?

 

Sanne 

Hallo @Test109876 , nee dat is niet mogelijk, het modem is niet los te koop, wordt alleen in bruikleen verstrekt bij een internetabonnement.

 

Reputatie 7
Badge +20

Hallo @Test109876 Zoals Jan al aangeeft is dat niet mogelijk. Maar ik ben wel heel nieuwsgierig waarom je dit zou willen? 

Reputatie 7
Badge +20

Waarom neem je niet een abonnement bij KPN, eventueel inclusief TV.

 

Hallo.

Ik heb al een abonnement van kpn.(Internet + bellen en mobil)

Ik zou graag de nieuwe kpn box 12 willen kopen. Kan dat?

Mvg Klaus

Reputatie 7
Badge +24

Hallo.

Ik heb al een abonnement van kpn.(Internet + bellen en mobil)

Ik zou graag de nieuwe kpn box 12 willen kopen. Kan dat?

Mvg Klaus

Nee, die is niet te koop.

Dag!

Ook ik wil graag mijn modem omruilen voor een KPN Box 12. Jarenlang vaste klant van KPN mag toch ook wel beloond worden? We doen al jaren met een niet optimale wifi in huis, de KPN Box 12 zou hier verbetering in kunnen betekenen!

Reputatie 7
Badge +20

Dag!

Ook ik wil graag mijn modem omruilen voor een KPN Box 12. Jarenlang vaste klant van KPN mag toch ook wel beloond worden? We doen al jaren met een niet optimale wifi in huis, de KPN Box 12 zou hier verbetering in kunnen betekenen!

 

Welke Experiabox heb je nu?

En wat verwacht van van de Experiabox 12 extra?

 

Er is een verschil tussen bereik (tot 10 meter v.a. het modem gegarandeerd) en de internetsnelheid binnen dat bereik. En dat laatste is ook zeker afhankelijk van je aansluiting, zeker met DSL (koper dus).

Reputatie 7
Badge +24

Dag!

Ook ik wil graag mijn modem omruilen voor een KPN Box 12. Jarenlang vaste klant van KPN mag toch ook wel beloond worden?

Als je bij KPN in dienst ben word je beloond. Als je klant ben word je geacht om netjes elke maand te betalen.

We doen al jaren met een niet optimale wifi in huis, de KPN Box 12 zou hier verbetering in kunnen betekenen!

Je kunt hier de WiFi manager doen:

https://www.kpn.com/internet/wifi/manager.htm#/login

Hiermee kunt u het WiFi optimaliseren en mogelijk krijgt u 2 gratis versterkers. 

Reputatie 2

experiabox 10a werkt wel maar wifi moet je elk uur verversen omdat de snelheid terug loop, wifi versterkers geprobeert maar word het alleen maar erger van.

gevraagd om kpn box 12 met wifi6 maar helaas vaste klanten krijgen die niet, vreemd kpn box 12 even geleend van een kennis en dat werkt uitstekend maar kpn gaat dit niet oplossen en sturen geen kpnbox 12.

 

Kpn los het op en stuur gewoon vaste klanten een kpn box 12.

experiabox 10a werkt wel maar wifi moet je elk uur verversen omdat de snelheid terug loop, wifi versterkers geprobeert maar word het alleen maar erger van.

gevraagd om kpn box 12 met wifi6 maar helaas vaste klanten krijgen die niet, vreemd kpn box 12 even geleend van een kennis en dat werkt uitstekend maar kpn gaat dit niet oplossen en sturen geen kpnbox 12.

 

Kpn los het op en stuur gewoon vaste klanten een kpn box 12.

Hallo @oeps-ie , als een modem niet defect is en nog aan de standaarden van KPN voldoet wordt deze niet door KPN vervangen.

Vaste en/of nieuwe klanten krijgen niet automatisch een Box12 als modem toegestuurd, je aansluiting moet er wel geschikt voor zijn, anders krijg je een Experia V10, naar mijn idee het beste modem ooit, geleverd door KPN.

Reputatie 2

hallo JanD,

Ik weet niet waar u het op bazeert, maar de experiabox 10a geeft problemen op de wifi elk half uur moet je even de verbinding verbreken en opnieuw maken anders valt de snelheid weg. de experiabox 10a hebben wij een week geruild met kpn box 12 van een kennis,  die kennis ervaarde het zelfde probleem met de experiabox 10a als wij, wij hadden met de kpn box 12 geen enkel probleem meer. kort om de experiabox 10 of 10a geven problemen met glasvezel en de kpn box 12 niet, daarbij heeft de wifi versterkers van kpn de problemen ook niet opgelost het zelfde probleem blijft.

Vaste klanten krijgen niet de kpn box 12 toegestuurd als de experiabox defect is dan krijgen vaste klanten de experiabox 10 of 10a, terwijl nieuwe klanten automatisch de nieuwe kpn box 12 krijgen.

om een lang verhaal kort te maken de kpn box 12 zou bij vervanging van de experiabox 10 of 10a ook voor vaste klanten vervangen moeten worden door de kpn box 12, zodat de vaste klanten niet met de zelfdeproblemen blijven zitten.

Reputatie 7
Badge +24

Er zijn vele 1000den huishoudens waar de v10 en de v10a gewoon prima draaien. Er mankeert dus helemaal niets aan die modellen in combinatie met glasvezel. 

Hoe is de snelheid en stabiliteit op bekabeld aangesloten apparaten? Werkt tv goed?

Zet anders WiFi op de Experiabox eens uit, zodat alleen de Experia WiFi's uitzenden. Officieel hoeft dat niet bij de v10a, maar probeer het eens. Het is soms de oplossing.

Op de KPN Box zou WiFi wel uit moeten bij gebruik van Experia WiFi's. In principe gebeurt dat automatisch zodra je ze aansluit.

Reputatie 2

Beste Nick83,

Of er 1000 of 10000 huishoudens zijn met een experiabox v10 of v10a die prima draaien weerneemt niet dat er hier wel problemen zijn, sterker nog de meeste mensen merken het niet eens dat hun verbinding iets trager is waardoor dit niet opgemerkt word.

Of het bekabelt wel of niet goed werkt weerneemt niet het probleem van de wifi, als bij de wifi na opnieuw verbinden de snelheid weer goed is zal dat niks veranderen ten opzichte van bekabelt. daarbij is met de kpn box 12 het probleem er niet meer.

De tv werkt goed die hebben wij niet via glasvezel maar via de schotel.

 

Reputatie 7
Badge +24

De WiFi problemen zouden met de Experia WiFi's opgelost moeten zijn. Daarom stelde ik ook voor om WiFi op de Experiabox uit te zetten. Dan doet de Experiabox niets meer met WiFi, net zo goed als dat de KPN Box niets met WiFi zou doen.

KPN ruilt zomaar niet een Experiabox v10 of v10a om als enkel het WiFi het probleem is. En al zou een KPN medewerker het wel doen, dan is de kans groot dat u hetzelfde model terug krijgt. Een KPN medewerker kan namelijk helemaal niet aangeven wel model u terug zou moeten krijgen. Dat regelt de distributie afdeling. 

Reputatie 2

beste Nick83

Wat iedereen ook persoonlijk vind is ieder zijn eigen, en lost het probleem niet op maar veroorzaakt een eindeloze discussie.

Of de wifi uit staat of aan staat weer neemt het probleem niet daarmee kan er niet meer draadloos geinternet worden en dat is niet de bedoeling.

Dat kpn niet zomaar een experiabox omruild is ook geen discussie, omruilen als er problemen zijn die niet opgelost kunnen worden dan alleen een nieuwe kpn box 12 toe te sturen dan zou dat gewoon gedaan moeten worden, en of de distibutie bepaald welke er verstuurd word is volkomen onzin als kpn constateerd dat de enige oplossing een kpn box 12 is dan zal de distributie dat moeten opvolgen, kpn  is de aanbieder van het abbonement en niet de distributie.

 

Hallo @oeps-ie 

Theoretisch gezien hoeft KPN zich helemaal niet druk te maken over jouw wifi thuis, dat is iets in je persoonlijke omgeving met je eigen verantwoordelijkheid.

KPN is verantwoordelijk voor de levering van een internetsignaal met een afgesproken snelheid op 1 pc bekabeld aangesloten. KPN moet dus niets inzake wifi.

Dat ze wel allerlei hulpmiddelen en adviezen aanbieden ter verbetering van de wifi is service van de provider, maar je kunt ze er rechtens niet op aanspreken als iets in jouw huis draadloos niet (goed) werkt. Zie ook de voorwaarden.

 

Reputatie 2

Hallo JanD

Dit word een discusie ipv een oplossing.

theoretisch gezien zou een product naar behoren moeten werken, zodra dat niet werkt na behoren dan betekend dat dus dat het product niet werkt zoals het bedoelt is.

praktijk is dat uw argumenten in het niets verdwijnen doordat er een product geleverd word die niet werkt of goed werkt naar behoren waarvoor het bedoeld is. ongeacht of de provider wifi behoort te leveren, als de provider dat er bij leverd behoord het ook naar behoren te werken.

Reputatie 7
Badge +11

Als je wifiversterkers (Superwifi of Experia wifi) hebt en je zet de wifi op het modem uit dan kun je nog steeds draadloos internetten. Grote kans dat het modem nu juist verstoringen geeft omdat de wifi nog aan staat. Ik zou beginnen met die uit te zetten. De problemen die je omschrijft zijn namelijk makkelijk op te lossen zonder een nieuw modem te sturen.

 

Dat de distributie het maar op moet volgen is niet helemaal hoe het werkt, er wordt namelijk gekeken naar het type aansluiting en aan de hand daarvan wordt automatisch een bepaald modem besteld bij de logistieke partner. Daar heeft niemand invloed op. 

 

Overigens impliceer je nu dat de V10 of de V10a op glasvezel sowieso een vertraagd internet geeft wat niet klopt, althans zo interpreteer ik het weer. Nog genoeg klanten hebben een V8 of V9 waar het prima werkt en er geen trager internet is. Ik heb hier op mijn glasvezelverbinding een V9, een V10 en een V10a gehad en allen gaven geen problemen met de verbinding, ik haalde altijd de maximale snelheid dat bij mijn abonnement hoort. Dat de V10a iets minder goed is met wifi is bekend. Dit is echter gemakkelijk op te lossen met versterkers zoals Experiawifi of Superwifi. Hierbij is het wel noodzaak dat de wifi op het modem uitgezet wordt. De reden dat de V10a minder goed is met wifi tov een V10 of Box12 heeft te maken met de interne plaatsing van de antennes, het zendvermogen is echter precies hetzelfde als bij de V10 en de Box12 en dat is het maximale wat het Agentschap Telecom toestaat, namelijk 100mW.

Reputatie 6
Badge +8

Ik heb hier al 2 jaar een v10a op glasvezel. Met een 50/50 abonnement haal ik op wifi5 70mb met de tv AAN.

 

Dus hoezo slechte wifi op een v10a?

 

Reputatie 2

beste NHendriks,

De opties dien U aangeeft is mij bekend en heb ik allemaal al doorlopen, bedankt voor uw hulp en meedenken dat waarderen wij.

beste HGD,

Bij U werkt de wifi wel naar behoren begrijp ik uit Uw schrijven, bij ons was dat tot vanavond 19 uur niet het geval.

blijkbaar lezen medewerkers van kpn mee op deze site want ze hebben op afstand de modem uitgelezen rond 17 uur vandaag en dit probleem verholpen rond 18 uur door de modem te voorzien van de juiste nieuwe firmware, vanaf dat moment is de snelheid van de wifi uitstekend gebleven en hebben wij niet elk half uur opnieuw hoeven te verbinden om de snelheid te behouden.

 

Wij willen iedereen die mee gedacht hebben aan een oplossing bedanken en met name kpn voor het snel oppakken van dit probleem en het oplossen er van. om een lang verhaal kort te maken het probleem is eindelijk opgelost.

Reputatie 1

beste NHendriks,

De opties dien U aangeeft is mij bekend en heb ik allemaal al doorlopen, bedankt voor uw hulp en meedenken dat waarderen wij.

 

Uit je antwoorden blijkt vooral dat je het niet hebt doorlopen.
En al helemaal als je dit soort reacties geeft:

Of de wifi uit staat of aan staat weer neemt het probleem niet daarmee kan er niet meer draadloos geinternet worden en dat is niet de bedoeling.

 

Volgens mij heb je geen idee waar je het over hebt en zit je in een soort tunnel visie dat alleen de nieuwe box (v12) het voor je gaat oplossen.

Ga eerst even fatsoenlijk nog een testje draaien met wifi uit op je v10a box en twee ingeschakelde kpn wifi experia boxen.
Je verbinding loopt dan over de wifi experia boxen.

Reputatie 7
Badge +24

Oepse wil volgens mij maar 1 ding: de KPN Box. Verder niks.

Reputatie 2

goedemorgen Nick83

 

Oepsoe wil maar 1 ding dat het goed werkt en naar behoren, de knp box 12 was in eerste instantie de oplossing omdat de experiabox 10a niet naar behoren werkte, nu dit probleem is opgelost is er geen sprake meer van dat oepsie de knp box 12 wil, sterker nog het werkt nu goed dus blijft het zoals het nu is.

Even beter lezen Nick83 oepsie wilde een oplossing en dat was de kpn box 12, nu blijkt dat kpn de experiabox 10a wel in orde heeft gekregen dus is het toch opgelost wat in eerste instantie niet het geval was.

eerst goed lezen Nick83 dan pas oordelen naar de feiten en niet je eigen idee er op los laten daarmee komt er geen oplossing maar verwijten die niet op feiten gebazeert zijn.

 

Reputatie 7
Badge +24

Fijn dat het opgelost is 👍