Beantwoord

KPN compleet

• 7 augustus 2013
  • 3 reacties
  • 4659 keer bekeken

Vandaag is mijn alles in één abonnement bij KPN ingegaan.

Nu heb ik de experia box aangesloten en bellen en internet werkt!

Zit nu alleen met het probleem dat ik de interactieve  tv wil aansluiten en zie dat ik het bijgeleverde motorola kastje op de experiabox aan moet sluiten.

Het probleem is dat de experia box is aangesloten op de wandcontactdoos die aan de andere kant van de kamer zit. Ik kan dus nooit het tv kastje verbinden met de experia box.

Wat nu????? Help!

icon

Beste antwoord door Henk2304 7 augustus 2013, 17:50

Ik heb destijds een lange kabel (met gele stekkers) gekregen voor de koppeling van de iTV-ontvanger aan de EB. Maar als ook die kabel te kort is zou je een DVS (Draadloze VerbindingsSet) kunnen aanschaffen. Dat draadloos moet je met een korrel zout nemen, het gaat nl. via het lichtnet.

Je steeks een DVS-plug in een vrij stopcontact bij je EB (je kunt de stekker van de EB zelfs in het ingebouwde stopcontact van de DVS-plug steken) en je sluit een korte witte kabel met gele stekkers aan op de EB en de andere kant op de DVS-plug.

In de buurt van je TV doe je ook weer een DVS-plug in het stopcontact en een tweede witte kabel met gele stekkers (bijgeleverd) sluit je aan op die plug en de andere kant op de iTV-ontvanger. Dit werkt bij mij al tijden, zelfs met twee TV's in verschillende kamers en ook met HD.

DVS is verkrijgbaar bij de KPN-winkel, ongeveer € 50.

Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 7
Ik heb destijds een lange kabel (met gele stekkers) gekregen voor de koppeling van de iTV-ontvanger aan de EB. Maar als ook die kabel te kort is zou je een DVS (Draadloze VerbindingsSet) kunnen aanschaffen. Dat draadloos moet je met een korrel zout nemen, het gaat nl. via het lichtnet.

Je steeks een DVS-plug in een vrij stopcontact bij je EB (je kunt de stekker van de EB zelfs in het ingebouwde stopcontact van de DVS-plug steken) en je sluit een korte witte kabel met gele stekkers aan op de EB en de andere kant op de DVS-plug.

In de buurt van je TV doe je ook weer een DVS-plug in het stopcontact en een tweede witte kabel met gele stekkers (bijgeleverd) sluit je aan op die plug en de andere kant op de iTV-ontvanger. Dit werkt bij mij al tijden, zelfs met twee TV's in verschillende kamers en ook met HD.

DVS is verkrijgbaar bij de KPN-winkel, ongeveer € 50.

Reputatie 1
Een andere optie is om de kabel die KPN leverde te vervangen door een langere versie. Kost minder, en voorkomt eventuele problemen. Bedraad is gewoon beter. Waar koop ik zo'n kabel? Lokale computer winkel, elektronica winkel

Bedankt voor de reacties. Het is inmiddels opgelost :)

Reageer