Beantwoord

KPN Compleet voordelen verliezen?

  • 2 January 2020
  • 26 reacties
  • 798 keer bekeken

Ik wil graag mijn oude alles-in-één zilver abonnement omzetten naar een nieuw abonnement met sneller internet. Binnen mijn bestaande abonnement heb ik een aantal voordelen: pluspakket gratis, opnemen gratis en Spotify premium gratis. Toen ik twee jaar geleden daar bovenop een mobiel abonnement afsloot, viel ik onder de voorwaarden van KPN-compleet en kreeg daardoor ook het FOX sports abonnement extra gratis. Ik heb inmiddels begrepen dat wanneer ik mijn alles-in-één zilver abonnement opzeg, ik de voordelen die daarbij golden kwijtraak. Ik ben daar niet blij mee maar kan de redenering nog wel volgen. Wat ik echter niet kan volgen is dat ik ook het voordeel van KPN-compleet daar bovenop nog eens kwijtraak, terwijl daar slechts 5 euro korting tegenover staat. Verder zie ik dat iemand die voor het eerst een hussel-abonnement afsluit, de eerste 6 maanden 25 euro korting krijgt. Dat geldt echter niet voor mij, terwijl ik precies hetzelfde pakket afsluit en bovendien al sinds jaar en dag trouwe klant ben.   

 

 

icon

Beste antwoord door Noordzee 3 January 2020, 10:26

Bekijk origineel

26 reacties

Reputatie 7
Badge +28

Hallo Frans, 

 

Voor veel klanten is een overstap naar KPN Hussel inderdaad niet gunstig. Bedenk dus goed voor je de overstap maakt naar KPN Hussel. 

Compleetvoordelen - Husselvoordelen

 

Het enigste watje wel behoudt is het gratis onderling bellen. Maar niet meer al die extra-pakketten. Ik zou in jouw situatie overwegen om gewoon je oude pakket te behouden. 

 

Wat betreft de zes maanden korting voor nieuwe klanten. Jij hebt ook ooit een korting gekregen bij de start van jouw abonnement. KPN kan niet kortingen blijven geven bij verlengingen, want dan zouden de vaste abonnementskosten voor alle klanten omhoog moeten. Het geld moet toch ergens vandaan komen.  

Reputatie 7
Badge +17

@Frans G2 Welkom op ons Forum! Fijn dat je ons gevonden hebt. Ik kan me de verontwaardiging voorstellen. Ik kan op dit moment helaas niet niet met je meekijken, omdat ik geen gegevens van je heb. Wat ik uit je verhaal kan opmaken is dat KPN Hussel voordelen niet kunnen opboksen tegen jou KPN Compleet voordelen, klopt dit?

De €5,00 korting die je benoemd gaat over mobiel denk ik? Deze behoud je wél gewoon, het hangt alleen af welk mobiele abonnement je kiest. Het ene abonnement krijgt €5,00 Hussel korting en het andere abonnement €7,50 Hussel korting. 

Zou je je gegevens kunnen invullen op je profiel en hier een seintje geeft als dit is gebeurd? Ik wil graag even met je meekijken of KPN Hussel de overstap waard is.
Betreft de ‘welkom korting’ die we aanbieden aan klanten, tjaa.. Dit is altijd een heikel punt dat ter discussie staat. Als we deze kortingen jaarlijks geven aan iedere klant die verlengd, worden de maandelijkse lasten uiteindelijk voor iedereen duurder (klasse, @Noordzee ). Met als gevolg de vraag: ‘Is het nog wel een korting’. 

Frans als je al meer dan 1 jaar abonnee bent en je tussentijds geen omzettingen hebt gedaan, kan je voorzover als ik weet gewoon je abonnement opzeggen en weer een compleet nieuwe aanvragen.

Je hebt dan weer voor zover als ik weet recht op alle kortingen van een nieuwe klant. Vervelend is alleen dat je alle oude apparatuur terug moet sturen zodat KPN die milieu vriendelijk kan laten verdwijnen en jij de de compleet nieuwe apparatuur weer moet installeren. 

Reputatie 7
Badge +28

Frans als je al meer dan 1 jaar abonnee bent en je tussentijds geen omzettingen hebt gedaan, kan je voorzover als ik weet gewoon je abonnement opzeggen en weer een compleet nieuwe aanvragen.

Je hebt dan weer voor zover als ik weet recht op alle kortingen van een nieuwe klant. Vervelend is alleen dat je alle oude apparatuur terug moet sturen zodat KPN die milieu vriendelijk kan laten verdwijnen en jij de de compleet nieuwe apparatuur weer moet installeren. 

Als je alles opgezegd hebt, is KPN Compleet niet meer aan te vragen. Als je direct aansluitend een ander abonnement (KPN Hussel dus) afsluit krijg je niet de korting die nieuwe klanten eenmalig wel krijgen. 

Frans als je al meer dan 1 jaar abonnee bent en je tussentijds geen omzettingen hebt gedaan, kan je voorzover als ik weet gewoon je abonnement opzeggen en weer een compleet nieuwe aanvragen.

Je hebt dan weer voor zover als ik weet recht op alle kortingen van een nieuwe klant. Vervelend is alleen dat je alle oude apparatuur terug moet sturen zodat KPN die milieu vriendelijk kan laten verdwijnen en jij de de compleet nieuwe apparatuur weer moet installeren. 

Als je alles opgezegd hebt, is KPN Compleet niet meer aan te vragen. Als je direct aansluitend een ander abonnement (KPN Hussel dus) afsluit krijg je niet de korting die nieuwe klanten eenmalig wel krijgen. 

Dus ik begrijp van jou dat als je ooit in het verleden klant bij KPN bent geweest je als nieuwe klant geen nieuw Hussel abonnement met korting kan afsluiten?

Reputatie 7
Badge +28

Ik weet niet precies welke termijn die er tussen moet zitten, maar het kan zeker niet aansluitend. 

Reputatie 7
Badge +24

Je moet 6 maanden geen klant geweest zijn. Daarna krijg je weer welkomskorting als je weer klant word.

En compleet bestaat niet meer voor nieuwe klanten. Compleet is geschiedenis.

Reputatie 7
Badge +17

@CorL Het is niet de bedoeling dat bestaande klanten gaan opzeggen en meteen een nieuw abonnement afsluiten op hetzelfde adres om de ‘welkoms-korting’ te krijgen. 
Een klant kan natuurlijk ten alle tijden overstappen en terugkomen bij ons. In dat geval (als de klant dus van een andere provider komt) komt de klant meteen weer in aanmerking voor de korting die er dan is.

Hieraan toe te voegen, dat een klant ieder jaar mag overstappen voor de welkoms-korting die de meeste providers aanbieden. Iemand die voor de korting gaat, zal er dus ieder jaar zelf werk van moeten maken om de overstap in gang te zetten. Niet te vergeten dat overstappen in de praktijk soms risico's met zich meebrengt omdat het niet altijd vlekkeloos verloopt. 

@ Frans G2

Je pluspakket heb je gratis i.c.m. KPN Compleet. Echter is bij Hussel het pluspakket 6,99 minus husselkorting (ivm mobiel) van 5 wordt dat dus maar 1,99.

En om je even uit je droom te halen: in de specs van je abo staat dat opnemen en Spotify gratis is. Maar in werkelijkheid is het bij de prijs inbegrepen resp. 4,99 en 8,99.

Verder is bij Hussel opnemen (écht) gratis van af 2 ontvangers. En Spotify Premium apart af te nemen à 8,99.

Als het écht gratis zou zijn zou dat abo niet duurder zijn (geweest) dan het goedkoopste!

@CorL Het is niet de bedoeling dat bestaande klanten gaan opzeggen en meteen een nieuw abonnement afsluiten op hetzelfde adres om de ‘welkoms-korting’ te krijgen. 
Een klant kan natuurlijk ten alle tijden overstappen en terugkomen bij ons. In dat geval (als de klant dus van een andere provider komt) komt de klant meteen weer in aanmerking voor de korting die er dan is.

Hieraan toe te voegen, dat een klant ieder jaar mag overstappen voor de welkoms-korting die de meeste providers aanbieden. Iemand die voor de korting gaat, zal er dus ieder jaar zelf werk van moeten maken om de overstap in gang te zetten. Niet te vergeten dat overstappen in de praktijk soms risico's met zich meebrengt omdat het niet altijd vlekkeloos verloopt. 

Lisa,

Wat de bedoeling is van KPN is voor de klant niet zo van belang. En ik dacht niet dat dit een intern KPN forum is.  

Ik heb van Noordzee, Peter en Nick begrepen dat de welkoms-korting veel minder is dan vroeger, dus het heeft dan gewoon geen zin meer om volledig op te zeggen.

 

Reputatie 7
Badge +28

 

 

Ik heb van Noordzee, Peter en Nick begrepen dat de welkoms-korting veel minder is dan vroeger, dus het heeft dan gewoon geen zin meer om volledig op te zeggen.

 

Waar lees jij dat?  
 

Je krijgt alleen naar een welkomstkorting als je minimaal 6 maanden geen klant bent geweest. 

 

 

Ik heb van Noordzee, Peter en Nick begrepen dat de welkoms-korting veel minder is dan vroeger, dus het heeft dan gewoon geen zin meer om volledig op te zeggen.

 

Waar lees jij dat?  
 

Je krijgt alleen naar een welkomstkorting als je minimaal 6 maanden geen klant bent geweest. 

Wat is dan de welkoms korting, Die kan ik nergens meer vinden op Internet. En ook waar lees je dat over die 6 maanden. Ik heb het in ieder geval niet gevonden in de algemene voorwaarden Hussel.

https://www.kpn.com/algemeen/algemene-voorwaarden/prive/kpn-hussel-voorwaarden.htm 

Reputatie 7
Badge +28

Je moet 6 maanden geen klant geweest zijn. Daarna krijg je weer welkomskorting als je weer klant word.

En compleet bestaat niet meer voor nieuwe klanten. Compleet is geschiedenis.

Dat schrijft @Nick83 eerder in dit topic. Je hebt zijn bericht zelfs geliked, dus dan moet het jou toch bekend voorkomen. 

@CorL 

De korting voor nieuwe klanten met Hussel Thuis is momenteel de eerste 6 maanden voor half geld op het basisbedrag voor “internet only” (niet op de extra’s als TV of telefoon). Zie onder PUNT 2: Kies je Hussel internet.

Op mobiel wordt al sinds jaar en dag geen nieuweklantenkorting gegeven.

@CorL

De korting voor nieuwe klanten met Hussel Thuis is momenteel de eerste 6 maanden voor half geld op het basisbedrag voor “internet only” (niet op de extra’s als TV of telefoon). Zie onder PUNT 2: Kies je Hussel internet.

Op mobiel wordt al sinds jaar en dag geen nieuweklantenkorting gegeven.

Hi Peter,

Bedankt, ik blijf dit marginaal vinden. (Internet only). Op zich vind ik het een goede politiek van KPN. 

 

Tja, het is maar hoe je marginaal bekijkt.

Eerst was het 4 maanden halve prijs op het hele pakket.

En nu 6 maanden op het basisproduct internet.

Of dat dan in the end heel veel scheelt. Dat denk ik niet.

Peter,

Weer bedankt, ik had dus verkeerd begrepen en kon het niet meer vinden. Het blijft dus ongeveer 150 Euro korting voor nieuwe abonnees?

Ik blijf dus zitten met de uitspraken van Noordzee en Nick dat je eerst 6 maanden geen abonnee moet zijn om hier niet voor in aanmerking te komen.

Weet jij of dat ergens op een KPN site staat.

Het enige concrete over die 6 maanden compleet geen abonnee is volgens Noordzee, dat ik een vinkje heb gezet bij een bericht van Nick 83 omdat ik dat een leuk bericht vond omdat ik niet wist dat “compleet” geschiedenis was. 

 

dat je eerst 6 maanden geen abonnee moet zijn om hier niet voor in aanmerking te komen.

Ik zie het niet staan bij de voorwaarden van gebruik ( https://www.kpn.com/algemeen/algemene-voorwaarden/prive/kpn-hussel-voorwaarden.htm ). Het wordt wel zo gecommuniceerd door diverse forumleden en moderators.

Reputatie 7
Badge +17

@Frans G2 We hebben niets meer van je gehoord dus ga ik ervan uit dat je vraag is beantwoord. Anders weet je ons te vinden!

 

Tekst verwijdert alleen bestemd voor moderators. 

@CorL het eerste antwoord van PeterG is ook niet kloppend de €5,00 entertainment korting gaat van het geheel van extra' s af niet enkel van het plus pakket.

De eigenlijke som wordt pluspakket+Spotify-entertainmentkorting. €6,99 +€8,99 - € 5,00

* de topic starter neemt Fox sports af lees ik in het start bericht dan worden de getallen anders.

Verder zal het duidelijk genoeg zijn wat de financiele gevolgen zijn. Dat is vrij simpel inzichtelijk te maken via de Husselpagina de opties kiezen en dat totaal bedrag afzetten tegen de huidige kosten.

 

Galdor68 schrijft: het eerste antwoord van PeterG is ook niet kloppend de €5,00 entertainment korting gaat van het geheel van extra' s af niet enkel van het plus pakket.

Even een kleine nuance: Omdat TS vermeldt nu alleen het pluspakket te hebben (dat haal ik eruit), is mijn antwoord dáárop gebaseerd. Dus dan met Hussel alleen pluspakket. Als ie over gaat naar Hussel.

Heb je meerdere extra pakketten dan heb je inderdaad maar 1 X € 5 korting. T.o.v. het “oude” Compleet vind ik dat wat karig. Aan de andere kant zijn Pluspakket en Film1 bij Hussel sowieso goedkoper dan bij de oude proposities.

@PeterG  in het start bericht worden en het pluspakket gratis en gratis foxsports genoemd, ik denk zelf dat die combinatie bijna niet mogelijk is geweest. Daarnaast wordt ook spotify genoemd daar baseer ik mijn rekensom op ik lees geen reactie meer waar exact voor gekozen is met het hussel aanbod.

Als dit Hussel aanbod inhoud dat we dit jaar geen prijsverhoging krijgen vind ik het prima. Door het verdwijnen van de verdubbeling bij mobiel en de andere wijzigingen wordt het totaal toch duurder. In die zien minder product voor je centen.

 

Volgens mij wel @Galdor68 . Bv bij Alles in 1 Premium waren Spotify premium en het pluspakket gratis* (na het wegvallen van hbo). Als je dan via Compleet het Fox Sports pakket kiest heb je ze dus beiden gratis.

*bij de ster
Echt gratis waren / zijn de extra’s in de duurdere pakketten natuurlijk niet. Anders waren ze ook niet duurder dan Alles in 1 Instap.

Bij Hussel is opnemen gratis (écht gratis) v.a. 2 ontvangers

Ahh dat detail was mij onbekend ik was in de veronderstelling dat Fox Sports de plaats van HBO had ingenomen. Dat kan een verschil tussen KPN en Telfort zijn hoe dat is opgelost.

Reageer