KPN gaat proef doen bij duizend klanten met settopbox die 4k ondersteunt

• 24 mei 2016
  • 46 reacties
  • 5334 keer bekeken

Toon eerste bericht

46 reacties

Reputatie 7
Badge +10
Zoals ik ook al aangaf in het UHD onderzoek op OnsKPN:

In de week van 20 juni wordt er besloten of we op basis van de resultaten van de kleinschalige interne test een goed genoeg product hebben om vanaf 1 juli te starten met de pilot met 1000 KPN klanten.

Het was eigenlijk nog niet de bedoeling dat de 4k pilot deze week al bekend gemaakt zou worden, jullie zullen nog heel even geduld moeten hebben. Smiley Vrolijk

Reputatie 6
Badge +10
Hugo_ schreef op 31 mei '16 om 14:24u
Zoals ik ook al aangaf in het UHD onderzoek op OnsKPN:

In de week van 20 juni wordt er besloten of we op basis van de resultaten van de kleinschalige interne test een goed genoeg product hebben om vanaf 1 juli te starten met de pilot met 1000 KPN klanten.

Het was eigenlijk nog niet de bedoeling dat de 4k pilot deze week al bekend gemaakt zou worden, jullie zullen nog heel even geduld moeten hebben. Smiley Vrolijk

Oeps...dat heb ik ff gemist. Thnx!

Reputatie 6
Badge +9
en dan nog een na eigen smaak in te richten kanalenlijst zou ook een hele verbetering zijn

doormiddel een software tool

dit vind ik veel belangrijker dan 4k

HD op 1 is dan ook belangrijker

4k op 1 zou dan ook weer jaaaaren gaan duren

en ik denk dat er meer klanten zijn die een eigen in te delen tv lijst willen

kpn doe hier is wat aan

en laat kpn (wat ze ook met digitenne hebben) iptv in de tv's gaan maken

zodat je ook zonder een iptv box kan

Reputatie 7
Badge +10
 uitrol van HD op 1 staat hier los van en gaat ook dit jaar gebeuren.

Een softwaretool om je de zenderlijst in te delen is hier geen onderdeel van, dat ken je wellicht van sommige satelliet ontvangers, maar dat is meer iets voor geavanceerde gebruikers.

Reputatie 6
Badge +9
klopt dat gebruik ik voor mijn samsung tv

hier zit een ingebouwde dvb-s2 tuner in

het zou wel fijn zijn dat kpn met een iptv ontvanger komt waar dit ook op kan

ik de echt dat er heel veel klanten zijn die dit willen een eigen in te delen lijst

en een iptv ontvanger in de tv is naast 4k ook een mooie aanvulling

IKenny schreef op 24 mei '16 om 13:46u
Ja graag.

Er zijn toch al uitzendingenop Netflix en YouTube?

Reputatie 1
Als jij bedoeld 4k uitzendingen dan ja. Ik snap jouw punt niet. Misschien ooit in de toekomst komt KPN met iets in 4k in deze proef maar sowieso is dit een goed teken van mogelijk vooruitgaan op de KPN iTV gebeid.
Reputatie 7

peter-keetfm schreef op 6 jun '16 om 15:45u

klopt dat gebruik ik voor mijn samsung tv

hier zit een ingebouwde dvb-s2 tuner in

het zou wel fijn zijn dat kpn met een iptv ontvanger komt waar dit ook op kan

Tja, dat zal nog wel even duren.

peter-keetfm schreef op 6 jun '16 om 15:45u
en een iptv ontvanger in de tv is naast 4k ook een mooie aanvulling

En dit gaat nóóóg langer duren. Er is nog geen enkele tv op de markt die IPTV zelf aan boord heeft. KPN en de andere IPTV aanbieders zijn hiervoor volledig afhankelijk van de tv-fabrikanten.
Voorlopig wordt vaak DVB-C2 en DVB-S2 ondersteund. Lang niet altijd DVB-T(2). IPTV komt in dat rijtje nog niet voor. Ook niet in jouw toestel.

ernstig schreef op 14 jun '16 om 16:43u

IKenny schreef op 24 mei '16 om 13:46u

Ja graag.

Ik zie het verband met KPN hier niet echt. Met een 4K smart-tv kun je gewoon probleemloos via de app Netflix 4K en Youtube 4K kijken.

Het zal nog echt wel even duren vooralleer er bij KPN een Netflix app is die 4K ondersteund. Dan moet 4K eerst gemeengoed worden, zodat het ook nuttig is die ontvangers uit te gaan zetten. Volgens moeten mensen dan ook echt (gaan) aangeven zo'n televisie te hebben, want zo'n ontvanger heeft natuurlijk geen enkele zin met een Full HD televisie.

Reputatie 7
PeterG schreef op 15 jun '16 om 20:59u
peter-keetfm schreef op 6 jun '16 om 15:45uen een iptv ontvanger in de tv is naast 4k ook een mooie aanvullingEn dit gaat nóóóg langer duren. Er is nog geen enkele tv op de markt die IPTV zelf aan boord heeft. KPN en de andere IPTV aanbieders zijn hiervoor volledig afhankelijk van de tv-fabrikanten.
Voorlopig wordt vaak DVB-C2 en DVB-S2 ondersteund. Lang niet altijd DVB-T(2). IPTV komt in dat rijtje nog niet voor. Ook niet in jouw toestel.

KPN is in november 2014 begonnen met de ontwikkeling van een ci+1.4 module voor ITV.

Helaas is het al heel lang heel erg stil op dat front. Aan de randvoorwaarde dat ITV en Internet op hetzelfde LAN (subnet) beschikbaar moeten zijn is met de introductie van routed-ITV ondertussen voldaan. Ik hoop dan ook dat het er ooit nog van gaat komen. De techniek en standaarden (ci+1.4) zijn beschikbaar om dit gestalte te geven.

PeterG schreef op 15 jun '16 om 20:59u.ernstig schreef op 14 jun '16 om 16:43uIKenny schreef op 24 mei '16 om 13:46uJa graag.

...Het zal nog echt wel even duren vooralleer er bij KPN een Netflix app is die 4K ondersteund...

Dat zou nog wel eens heel rap kunnen gaan, het zou namelijk maar zo kunnen dat deze 4K STB voorzien is van een Netflix app die 4K ondersteunt. Aan de hardware zal het niet meer liggen, die is er krachtig genoeg voor.

KPN doet er ook mijns inziens ook verstandig aan om hierin te investeren en een voorsprong op te bouwen t.o.v. de concurrentie. Overigens verwacht ik eerder een groei in 4K binnen het "on demand" aanbod (Netflix/Videoland) dan in het "live" aanbod.

Ik zou ook graag in aanmerking komen voor de 4K settopbox! Hoe kan ik dat aanvragen?
Reputatie 7
Badge +18
Ik zou ook graag in aanmerking komen voor de 4K settopbox! Hoe kan ik dat aanvragen?Die 4K testpilot is allang begonnen. En de inschrijving daarvan is allang gesloten. Sorry! 😞
Reputatie 7
Badge +24
Hoi @DaUntraceable, wat Dennis aangeeft klopt. De test is al al enige tijd gaande.
Inmiddels een week verder. Het is bij mij nu twee keer voorgekomen dat de box in ene uitvalt en de tv (logisch) op zwart gaat. Alleen door beiden van de stroom te halen start het geheel weer op.

mvrgr
Rob
Reputatie 7
Badge +18
Inmiddels een week verder. Het is bij mij nu twee keer voorgekomen dat de box in ene uitvalt en de tv (logisch) op zwart gaat. Alleen door beiden van de stroom te halen start het geheel weer op.

mvrgr
Rob
Heb jij ook een 4K ontvanger:

ja ik heb de nieuwe ontvanger.
- HD kanalen nog niet op 1
- UHD settings in systeem maken beeld (bij bv sport) lichtelijk schokkerig
- afstandsbediening herkent en bestuurt TV en Sonos apart (+++)
- ontvanger is in een week tijd 2x spontaan gestopt en moet dan van de stroom af om weer op te starten

groeten
Rob
Hallo,

Ik heb zojuist het KPN 4K pakket ontvangen. Hierin zit 2x ZTE ZXV8001 Set-Top Box welke ik nu aan het aansluiten en UpDaten ben.
Achterop zit ook een USB aansluiting.
Echter ik vind niet waar deze voor is bedoeld.
De bijgeleverde KPN handleiding vermeld hier namelijk niets over.

Is dit alleen om vanaf een USB-Device content af te kunnen spelen?
Of kan ik hem met een USB-kabel aan mijn laptop hangen en .............?

Als iemand mij hierover kan informeren, graag.
Google leverd tot nu toe ook niet het gewenste antwoord.

Thanks.
Reputatie 7
Badge +18
Beste @Wiggelroede goes 4K, deze USB aansluiting is niet voor consumenten, dat houdt in dat we hier geen gebruik van kunnen maken. Dit is alleen bedoeld voor fabrikant, en KPN. 🙂
Dank je wel voor de terugkoppeling Dennis:-) Wellicht een idee voor KPN om dit in ieder geval te gaan vermelden in de "Interactieve TV Installatiekaart 4K tv-ontvanger" en OnLine. Dit voorkomt dan ook weer vele onnodige vragen aan de helpdesk (had ik ook gedaan, maar wist met het niet) en hier op het forum ☺
Reputatie 7
Je kunt wel je mobiel opladen aan de USB 😉 😂 🤣
Dank je wel voor de terugkoppeling Dennis:-) Wellicht een idee voor KPN om dit in ieder geval te gaan vermelden in de "Interactieve TV Installatiekaart 4K tv-ontvanger" en OnLine. Dit voorkomt dan ook weer vele onnodige vragen aan de helpdesk (had ik ook gedaan, maar men wist het niet) en hier op het forum ☺
Reputatie 7
Badge +18
Je kunt wel je mobiel opladen aan de USB 😉 😂 🤣😂 😂 Verrek! Dat werkt WEL!!! 🤣

Reageer