Sticky

KPN Interactieve TV Ontvanger resetten

  • 9 januari 2014
  • 38 reacties
  • 391685 keer bekeken


Toon eerste bericht

38 reacties

Reputatie 7
Badge +27
Hey Gepetto, dank je voor je feedback 🙂 Het kan soms wat variëren hoe lang het resetten duurt. Dit is afhankelijk van hoe snel hij ook de software weer binnen heeft, wat weer afhangt van je internetsnelheid. Het kan bij de ene persoon dan ook in vier minuten klaar zijn, waar het bij de andere een kwartier kan duren. Daarom hebben we gekozen voor de bewoording enkele minuten.
Reputatie 1
Badge
Ik heb hier een Motorola VIP1853. Die doet het.
Maar het is slechte tv ontvanger. En ik ben de tel kwijtgeraakt met vervangingen.
Wel vind ik de KPN service top, want als met de ontvanger geen weg meer te bezeilen valt, alle storingsopsporingshandelingen geen soelaas bieden sturen ze je de volgende dag een andere op.

Éen ding begrijp ik gewoon niet, waarom stapt KPN niet af van Motorola?
Het kan liggen aan de prijs, want ze lijken me goedkoop.
Vergelijk het eens met een auto. Als je Ford Fiësta voor de achtste keer in een jaar kapot is, en het is al je negende Ford die slecht is, word het dan niet eens tijd voor een Toyota Yaris of Toyota Auris?
Reputatie 7
Badge +27
Het is erg ongebruikelijk dat de TV ontvanger zo vaak defect raakt. Bij de ontwikkeling van een nieuwe TV-ontvanger worden de gewenste en vereiste specificaties doorgestuurd naar verschillende leveranciers. Zij doen een prijsopgave waarna een keuze gemaakt wordt. Soms wordt er voor één leverancier gekozen, soms voor twee (bij de laatste generatie bijvoorbeeld, Arris en Arcadyan). Er wordt bijgehouden hoeveel ontvangers worden teruggestuurd met een defect. Ik ga ervan uit dat dit meespeelt als in de toekomst zo'n keuze gemaakt moet worden.

Als dit de enige ontvanger is die je gebruikt, en je wil zeker weten dat je een nieuwer model ontvangt, kun je deze servicetool gebruiken (klik op "Check je apparatuur"). Als de 1853's maar defect blijven raken bij jou is dit misschien een alternatief. Vreemd dat het nodig is, maar hopelijk ben je hiermee geholpen 🙂
Reputatie 1
Badge
Ik heb dat ook keer gehad en stekker uit en in hielp niet. Op verzoek helpdesk reset gedaan en daarna (bij nieuwe opnames) geen verschillen meer. Reset (instructie uit dit forum):
Druk op 'menu' van de witte afstandsbediening.
Ga naar 'Instellingen', druk op OK.
Druk nu 2x op de 'gele' knop van de witte afstandsbediening.
Zet nu beide opties op 'Ja' (Dit kan je doen door het pijltje naast 'Nee' te selecteren en OK te drukken op de afstandsbediening. 'Nee' verandert nu in 'Ja'.)
Selecteer 'Bewaar instellingen' en druk op OK
Kies 'Ja' om door te gaan.
Reputatie 7
Badge +10
Dit topic moet even aangepast worden naar heden. Niet meer streep/stip maar als de tekens ''OP'' verschijnen op de ontvanger.
Manier 2:
Zet de tv-ontvanger uit met de schakelaar aan de achterkant of ontkoppel de stroomkabel
Wacht 30 seconden
Zet de de tv-ontvanger aan met de schakelaar of sluit de de stroomkabel aan
Druk als de eerste stip/streep in beeld komt kort op de standbyknop op de bovenkant van de tv-ontvanger. Je krijgt nu het systeemmenu in beeld.
Zet de selectie op 'Software verwijderen' door de standbyknop verschillende keren kort in te drukken.
Bevestig'Software verwijderen' door 3 seconden de standbyknop ingedrukt te houden.
Reputatie 7
Badge +27
Dank voor het opmerken: aangepast!
Wat ik heel graag zou willen weten is hoe ik de abonneegegevens volledig wis uit de decoder motorola 1853. Software en/of fabrieksinstellingen laden bieden geen soelaas.
Reputatie 7
Badge +27
Hallo @Oscarr, welkom terug! Dit kan je inderdaad niet zelf, mag ik vragen waarom je dit zou willen? Misschien kan ik je op een andere manier verder helpen.
Reputatie 7
Badge +18
Hallo @Oscarr, welkom terug! Dit kan je inderdaad niet zelf, mag ik vragen waarom je dit zou willen? Misschien kan ik je op een andere manier verder helpen. @Oscarr, heb je nog contact gezocht met jou vraag hierboven? @Marcia_
Hallo @Oscarr, welkom terug! Dit kan je inderdaad niet zelf, mag ik vragen waarom je dit zou willen? Misschien kan ik je op een andere manier verder helpen.
Ik heb een decoder van iemand overgenomen en wil daarom mijn abonneenummer erin zetten..
Reputatie 7
Hallo @Oscarr, welkom terug! Dit kan je inderdaad niet zelf, mag ik vragen waarom je dit zou willen? Misschien kan ik je op een andere manier verder helpen. Ik heb een decoder van iemand overgenomen en wil daarom mijn abonneenummer erin zetten..Dat gaat dus niet, decoders worden al geruime tijd niet meer op afstand volledig gereset om fraude te voorkomen. TV ontvangers zijn in bruikleen gegeven en blijven eigendom van KPN. Juridisch gezien had de vorige "eigenaar" deze TV ontvanger niet mogen verkopen. Helaas ben jij daar nu de dupe van immers die TV ontvanger is voor jou helaas niet te gebruiken op jouw eigen abonnement.
Wat je wel kunt doen is op het abonnement van die vorige "eigenaar" verder kijken zolang dat abonnement niet beëindigd is. En als je hem/haar dan nog een beetje wil pesten, dan kan je af en toe eens wat opnames verwijderen of er juist een heleboel inplannen.
Reputatie 7
Badge +18
Ik heb een decoder van iemand overgenomen en wil daarom mijn abonneenummer erin zetten..Beste @Oscarr het is zeker niet de bedoeling om tv-ontvangers 'over te nemen' aangezien de apparatuur in bruikleen is en eigendom van KPN. Heb je hiervoor geld betaald? Want het gaat waarschijnlijk ook niet werken inderdaad aangezien ie gekoppeld is aan een ander abonnement.
Reputatie 7
Badge +27
Het klopt helemaal wat de heren hierboven zeggen, Oscar. Helaas kan ik hierin niets voor je betekenen 😞

Reageer