KPN Interactieve TV Ontvanger resetten

  • 9 January 2014
  • 49 reacties
  • 458518 keer bekeken

Reputatie 7
Badge +25

Ervaar je problemen met jouw tv-ontvanger? Dan is vaak een herstart of frisse start de oplossing. 

Voor instructies, lees:

 

 

Laatste update topic: 30-05-2023


49 reacties

Reputatie 7
Badge +30
Hey Gepetto, dank je voor je feedback 🙂 Het kan soms wat variëren hoe lang het resetten duurt. Dit is afhankelijk van hoe snel hij ook de software weer binnen heeft, wat weer afhangt van je internetsnelheid. Het kan bij de ene persoon dan ook in vier minuten klaar zijn, waar het bij de andere een kwartier kan duren. Daarom hebben we gekozen voor de bewoording enkele minuten.
Reputatie 1
Badge
Ik heb hier een Motorola VIP1853. Die doet het.

Maar het is slechte tv ontvanger. En ik ben de tel kwijtgeraakt met vervangingen.

Wel vind ik de KPN service top, want als met de ontvanger geen weg meer te bezeilen valt, alle storingsopsporingshandelingen geen soelaas bieden sturen ze je de volgende dag een andere op.



Éen ding begrijp ik gewoon niet, waarom stapt KPN niet af van Motorola?

Het kan liggen aan de prijs, want ze lijken me goedkoop.

Vergelijk het eens met een auto. Als je Ford Fiësta voor de achtste keer in een jaar kapot is, en het is al je negende Ford die slecht is, word het dan niet eens tijd voor een Toyota Yaris of Toyota Auris?
Reputatie 7
Badge +28
Het is erg ongebruikelijk dat de TV ontvanger zo vaak defect raakt. Bij de ontwikkeling van een nieuwe TV-ontvanger worden de gewenste en vereiste specificaties doorgestuurd naar verschillende leveranciers. Zij doen een prijsopgave waarna een keuze gemaakt wordt. Soms wordt er voor één leverancier gekozen, soms voor twee (bij de laatste generatie bijvoorbeeld, Arris en Arcadyan). Er wordt bijgehouden hoeveel ontvangers worden teruggestuurd met een defect. Ik ga ervan uit dat dit meespeelt als in de toekomst zo'n keuze gemaakt moet worden.



Als dit de enige ontvanger is die je gebruikt, en je wil zeker weten dat je een nieuwer model ontvangt, kun je deze servicetool gebruiken (klik op "Check je apparatuur"). Als de 1853's maar defect blijven raken bij jou is dit misschien een alternatief. Vreemd dat het nodig is, maar hopelijk ben je hiermee geholpen 🙂
Reputatie 1
Badge
Ik heb dat ook keer gehad en stekker uit en in hielp niet. Op verzoek helpdesk reset gedaan en daarna (bij nieuwe opnames) geen verschillen meer. Reset (instructie uit dit forum):

Druk op 'menu' van de witte afstandsbediening.

Ga naar 'Instellingen', druk op OK.

Druk nu 2x op de 'gele' knop van de witte afstandsbediening.

Zet nu beide opties op 'Ja' (Dit kan je doen door het pijltje naast 'Nee' te selecteren en OK te drukken op de afstandsbediening. 'Nee' verandert nu in 'Ja'.)

Selecteer 'Bewaar instellingen' en druk op OK

Kies 'Ja' om door te gaan.
Reputatie 7
Badge +16
Dit topic moet even aangepast worden naar heden. Niet meer streep/stip maar als de tekens ''OP'' verschijnen op de ontvanger.

Manier 2:

Zet de tv-ontvanger uit met de schakelaar aan de achterkant of ontkoppel de stroomkabel

Wacht 30 seconden

Zet de de tv-ontvanger aan met de schakelaar of sluit de de stroomkabel aan

Druk als de eerste stip/streep in beeld komt kort op de standbyknop op de bovenkant van de tv-ontvanger. Je krijgt nu het systeemmenu in beeld.

Zet de selectie op 'Software verwijderen' door de standbyknop verschillende keren kort in te drukken.

Bevestig'Software verwijderen' door 3 seconden de standbyknop ingedrukt te houden.
Reputatie 7
Badge +30
Dank voor het opmerken: aangepast!
Wat ik heel graag zou willen weten is hoe ik de abonneegegevens volledig wis uit de decoder motorola 1853. Software en/of fabrieksinstellingen laden bieden geen soelaas.
Reputatie 7
Badge +30
Hallo @Oscarr, welkom terug! Dit kan je inderdaad niet zelf, mag ik vragen waarom je dit zou willen? Misschien kan ik je op een andere manier verder helpen.
Reputatie 7
Badge +22
Hallo @Oscarr, welkom terug! Dit kan je inderdaad niet zelf, mag ik vragen waarom je dit zou willen? Misschien kan ik je op een andere manier verder helpen. @Oscarr, heb je nog contact gezocht met jou vraag hierboven? @Marcia_
Hallo @Oscarr, welkom terug! Dit kan je inderdaad niet zelf, mag ik vragen waarom je dit zou willen? Misschien kan ik je op een andere manier verder helpen.

Ik heb een decoder van iemand overgenomen en wil daarom mijn abonneenummer erin zetten..
Reputatie 7
Hallo @Oscarr, welkom terug! Dit kan je inderdaad niet zelf, mag ik vragen waarom je dit zou willen? Misschien kan ik je op een andere manier verder helpen. Ik heb een decoder van iemand overgenomen en wil daarom mijn abonneenummer erin zetten..Dat gaat dus niet, decoders worden al geruime tijd niet meer op afstand volledig gereset om fraude te voorkomen. TV ontvangers zijn in bruikleen gegeven en blijven eigendom van KPN. Juridisch gezien had de vorige "eigenaar" deze TV ontvanger niet mogen verkopen. Helaas ben jij daar nu de dupe van immers die TV ontvanger is voor jou helaas niet te gebruiken op jouw eigen abonnement.

Wat je wel kunt doen is op het abonnement van die vorige "eigenaar" verder kijken zolang dat abonnement niet beëindigd is. En als je hem/haar dan nog een beetje wil pesten, dan kan je af en toe eens wat opnames verwijderen of er juist een heleboel inplannen.
Reputatie 7
Badge +22
Ik heb een decoder van iemand overgenomen en wil daarom mijn abonneenummer erin zetten..Beste @Oscarr het is zeker niet de bedoeling om tv-ontvangers 'over te nemen' aangezien de apparatuur in bruikleen is en eigendom van KPN. Heb je hiervoor geld betaald? Want het gaat waarschijnlijk ook niet werken inderdaad aangezien ie gekoppeld is aan een ander abonnement.
Reputatie 7
Badge +30
Het klopt helemaal wat de heren hierboven zeggen, Oscar. Helaas kan ik hierin niets voor je betekenen 😞

Mijn HDMI hmb2260 heeft goed gewerkt (de kabels zitten kennelijk goed) maar hij reageert niet meer. Ik heb de batterijen vervangen, een aantal malen herstart, maar het kastje blijft op 1 staan. Hoe nu?

Reputatie 7
Badge +22

Mijn HDMI hmb2260 heeft goed gewerkt (de kabels zitten kennelijk goed) maar hij reageert niet meer. Ik heb de batterijen vervangen, een aantal malen herstart, maar het kastje blijft op 1 staan. Hoe nu?

Beste @Bert Bast,

Heb je de TV ontvanger eens een harde reset gegeven? Hoe je dat kunt doen lees je hieronder:

Lukt het niet met het menu, dan kun je het ook op een andere manier doen:

Laat je het me weten of dit het probleem heeft opgelost?

Reputatie 7
Badge +21

@Bert Bast, kan je aangeven of de reset heeft geholpen? En wat voor afstandsbediening heb je? Het niet reageren kan daar ook aan liggen..

Hoi joop2011, 

Mooie link, mooie aanvulling, bedankt! Ik ga de Arcadyan STB ook toevoegen. Bijzonder dat je deze ontvangen hebt, volgens mijn informatie zit deze nog in de testfase. Zou hem zelf ook wel graag willen proberen :) 

Ik wacht nog even op officiële informatie hoe deze gereset wordt, dan zet ik 'm in de post. Ik verwacht eigenlijk hetzelfde als de 1853, of heb jij er misschien al ervaring mee? word counter

Met vriendelijke groet, 

Werner 

KPN Webcare. 
 

I agree, this is really the information I need

Reputatie 7
Badge +30

Hi @chinachin, welcome! Do you have an Arcadyan? Resetting should work with the instructions in this topic. Could you let me know, if it works?

Wanneer moet ik op de resetknop drukken.
Voordat het scherm bij mij aangaat laadt het kastje al verder.

"eerste deel van het balkje" is dus bij mij niet te zien.


 

Reputatie 7
Badge +20

@SVH10, en als je het via het menu de ontvanger reset? Lukt dat?

Menu, krijg ik niet in beeld.
Via de helpdesk krijg ik nu een nieuw kastje opgestuurd.

Ook inloggen interactieve televisie werkt niet.


Inloggen met email geeft hij aan dat er geen interactieve televisie gekoppeld is aan het account.
Inloggen met abonnee nummer geeft hij aan dat account geblokkeerd is.

Reputatie 7
Badge +21

@SVH10 Welke tv-ontvanger heb je in huis? De stappen van een Arris 5202 gaan net even anders. In het eerste bericht van dit topic kan je de stappen lezen. Waarom wil je de tv-ontvanger resetten, welke foutcode krijg je te zien?

 

Foutcode -27 op het Arris kastje.

Vanmorgen bij opstarten vroeg hij wederom om abbo nummer en pincode, na invullen die foutcode.

Reputatie 7
Badge +30

Dan zou een reset inderdaad voldoende moeten zijn. Hopelijk is het met de nieuwe ontvanger helemaal opgelost. Zo niet: weet je ons te vinden!

Reageer