Sticky

KPN Interactieve TV Ontvanger resetten

Reputatie 3
Badge +4
Heb je een digitenne ontvanger? Klik dan hier.

Waarom de KPN interactieve TV-Ontvanger resetten?
  • Je ontvanger reageert traag of loopt soms vast
  • Je krijgt een foutcode
  • Missende informatie in de Programma Gids
  • Missende opnames
  • Je hebt wel geluid maar geen beeld
  • Overige problemen die softwaregerelateerd kunnen zijn.

Herstart al geprobeerd?
Als je problemen hebt met je tv-ontvanger, kan je eerst proberen om de ontvanger te herstarten. Dit kan je op de volgende manier doen:
  • Zet de tv-ontvanger op standby
  • Schakel de tv-ontvanger uit door de stroomkabel te ontkoppelen of de schakelaar op de achterkant te gebruiken
  • Wacht 30 seconden en steek de stroomstekker weer in het stopcontact
  • De tv-ontvanger start weer op, dit kan enkele minuten duren
  • Haal de tv-ontvanger uit standby en wacht tot Nederland 1 in beeld verschijnt
Als een herstart je storing niet heeft opgelost kan je de tv-ontvanger resetten.

Er zijn 2 manieren om een reset uit te voeren:

Manier 1:
  • Druk op Menu op de witte afstandsbediening
  • Ga in het menu naar 'Instellingen' en druk op OK
  • Druk nu 2x op de gele knop op de witte afstandsbediening.
  • Zet beide opties op 'Ja' (Dit doe je door het pijltje naast 'Nee' te selecteren en OK te drukken op de afstandsbediening. 'Nee' verandert nu in 'Ja'.)
  • Selecteer 'Bewaar instellingen' en druk op OK
  • Kies 'Ja' om door te gaan.
De tv-ontvanger wordt nu gereset en de software wordt opnieuw ingeladen. Dit neemt enkele minuten in beslag.

Manier 2:
  • Zet de tv-ontvanger uit met de schakelaar aan de achterkant of ontkoppel de stroomkabel
  • Wacht 30 seconden
  • Zet de de tv-ontvanger aan met de schakelaar of sluit de de stroomkabel aan
  • Druk als de tekens ''OP'' in beeld komen kort op de standbyknop op de bovenkant van de tv-ontvanger. Je krijgt nu het systeemmenu in beeld.
  • Zet de selectie op 'Software verwijderen' door de standbyknop verschillende keren kort in te drukken.
  • Bevestig'Software verwijderen' door 3 seconden de standbyknop ingedrukt te houden.
De ontvanger wordt opnieuw opgestart en de software wordt opnieuw geladen. Dit duurt enkele minuten.

Lukt het niet op bovenstaande manieren? Dan heb je mogelijk een Motorola VIP1963, of VIP1903 met iets andere software. Volg dan deze stappen:
  • Schakel de tv-ontvanger uit door de stroomkabel te ontkoppelen
  • Wacht 30 seconden, pak de witte afstandsbediening er ondertussen bij
  • Steek de stroomstekker weer in het stopcontact
  • Druk meteen bij het eerste bolletje op het scherm op Menu op je witte afstandsbediening.
  • Ga naar 'Systeem'
  • Kies 'Verwijderen Software'
  • Selecteer 'Ja'
  • Kies 'Terug naar Fabrieksinstellingen'
  • Selecteer 'Ja'
  • Ga naar 'Sluiten'
  • Selecteer 'Opnieuw opstarten zonder opslaan'
De ontvanger wordt gereset en de software wordt opnieuw geladen. Dit duurt enige minuten.

TIP: Zijn na het resetten je HD zenders verdwenen? Dan kan het zijn dat je de optie voor HD via Menu >> Instellingen >> Systeeminstellingen weer moet activeren.

38 reacties

Reputatie 7
Badge +27
Het klopt helemaal wat de heren hierboven zeggen, Oscar. Helaas kan ik hierin niets voor je betekenen 😞
Reputatie 7
Badge +17
Oscarr schreef:

Ik heb een decoder van iemand overgenomen en wil daarom mijn abonneenummer erin zetten..

Beste @Oscarr het is zeker niet de bedoeling om tv-ontvangers 'over te nemen' aangezien de apparatuur in bruikleen is en eigendom van KPN. Heb je hiervoor geld betaald? Want het gaat waarschijnlijk ook niet werken inderdaad aangezien ie gekoppeld is aan een ander abonnement.
Reputatie 7
Oscarr schreef:

Marcia_ schreef:

Hallo @Oscarr, welkom terug! Dit kan je inderdaad niet zelf, mag ik vragen waarom je dit zou willen? Misschien kan ik je op een andere manier verder helpen.

Ik heb een decoder van iemand overgenomen en wil daarom mijn abonneenummer erin zetten..

Dat gaat dus niet, decoders worden al geruime tijd niet meer op afstand volledig gereset om fraude te voorkomen. TV ontvangers zijn in bruikleen gegeven en blijven eigendom van KPN. Juridisch gezien had de vorige "eigenaar" deze TV ontvanger niet mogen verkopen. Helaas ben jij daar nu de dupe van immers die TV ontvanger is voor jou helaas niet te gebruiken op jouw eigen abonnement.
Wat je wel kunt doen is op het abonnement van die vorige "eigenaar" verder kijken zolang dat abonnement niet beëindigd is. En als je hem/haar dan nog een beetje wil pesten, dan kan je af en toe eens wat opnames verwijderen of er juist een heleboel inplannen.
Marcia_ schreef:

Hallo @Oscarr, welkom terug! Dit kan je inderdaad niet zelf, mag ik vragen waarom je dit zou willen? Misschien kan ik je op een andere manier verder helpen.

Reputatie 7
Badge +17
Marcia_ schreef:

@Oscarr, heb je nog contact gezocht met jou vraag hierboven? @Marcia_
Reputatie 7
Badge +27
Wat ik heel graag zou willen weten is hoe ik de abonneegegevens volledig wis uit de decoder motorola 1853. Software en/of fabrieksinstellingen laden bieden geen soelaas.
Reputatie 7
Badge +27
Dank voor het opmerken: aangepast!
Reputatie 7
Badge +10
Dit topic moet even aangepast worden naar heden. Niet meer streep/stip maar als de tekens ''OP'' verschijnen op de ontvanger.

Manier 2:
Zet de tv-ontvanger uit met de schakelaar aan de achterkant of ontkoppel de stroomkabel
Wacht 30 seconden
Zet de de tv-ontvanger aan met de schakelaar of sluit de de stroomkabel aan
Druk als de eerste stip/streep in beeld komt kort op de standbyknop op de bovenkant van de tv-ontvanger. Je krijgt nu het systeemmenu in beeld.
Zet de selectie op 'Software verwijderen' door de standbyknop verschillende keren kort in te drukken.
Bevestig'Software verwijderen' door 3 seconden de standbyknop ingedrukt te houden.

Reputatie 1
Badge
Ik heb dat ook keer gehad en stekker uit en in hielp niet. Op verzoek helpdesk reset gedaan en daarna (bij nieuwe opnames) geen verschillen meer. Reset (instructie uit dit forum):
Druk op 'menu' van de witte afstandsbediening.
Ga naar 'Instellingen', druk op OK.
Druk nu 2x op de 'gele' knop van de witte afstandsbediening.
Zet nu beide opties op 'Ja' (Dit kan je doen door het pijltje naast 'Nee' te selecteren en OK te drukken op de afstandsbediening. 'Nee' verandert nu in 'Ja'.)
Selecteer 'Bewaar instellingen' en druk op OK
Kies 'Ja' om door te gaan.
Reputatie 7
Badge +27
Het is erg ongebruikelijk dat de TV ontvanger zo vaak defect raakt. Bij de ontwikkeling van een nieuwe TV-ontvanger worden de gewenste en vereiste specificaties doorgestuurd naar verschillende leveranciers. Zij doen een prijsopgave waarna een keuze gemaakt wordt. Soms wordt er voor één leverancier gekozen, soms voor twee (bij de laatste generatie bijvoorbeeld, Arris en Arcadyan). Er wordt bijgehouden hoeveel ontvangers worden teruggestuurd met een defect. Ik ga ervan uit dat dit meespeelt als in de toekomst zo'n keuze gemaakt moet worden.

Als dit de enige ontvanger is die je gebruikt, en je wil zeker weten dat je een nieuwer model ontvangt, kun je deze servicetool gebruiken (klik op "Check je apparatuur"). Als de 1853's maar defect blijven raken bij jou is dit misschien een alternatief. Vreemd dat het nodig is, maar hopelijk ben je hiermee geholpen 🙂
Reputatie 1
Badge
Ik heb hier een Motorola VIP1853. Die doet het.
Maar het is slechte tv ontvanger. En ik ben de tel kwijtgeraakt met vervangingen.
Wel vind ik de KPN service top, want als met de ontvanger geen weg meer te bezeilen valt, alle storingsopsporingshandelingen geen soelaas bieden sturen ze je de volgende dag een andere op.

Éen ding begrijp ik gewoon niet, waarom stapt KPN niet af van Motorola?
Het kan liggen aan de prijs, want ze lijken me goedkoop.
Vergelijk het eens met een auto. Als je Ford Fiësta voor de achtste keer in een jaar kapot is, en het is al je negende Ford die slecht is, word het dan niet eens tijd voor een Toyota Yaris of Toyota Auris?
Reputatie 7
Badge +27
Hey Gepetto, dank je voor je feedback 🙂 Het kan soms wat variëren hoe lang het resetten duurt. Dit is afhankelijk van hoe snel hij ook de software weer binnen heeft, wat weer afhangt van je internetsnelheid. Het kan bij de ene persoon dan ook in vier minuten klaar zijn, waar het bij de andere een kwartier kan duren. Daarom hebben we gekozen voor de bewoording enkele minuten.
Het zou toch wel fijn zijn als de "enkele minuten" uit bovenstaande handleiding vervangen zou worden door "tot 10 minuten". Met mijn, toch niet al te langzame Arris VIP2952 duurt het een minuut of 8. Daarna moet je ook nog wachten totdat alles weer werkt. Zenderinformatie moet geladen, iets dat tussen 10 sec en 5 minuten duurt en als je een opname wilt bekijken moet je al gauw een minuut of wat wachten tot je lijst van opnames opnieuw opgehaald is. Eigenlijk is 15 min nog beter dus.
Het is niet iets dat je 'ff tussendoor' moet willen doen. Je moet, indien mogelijk, plannen, zolang duurt het wel.
Reputatie 7
Badge +17
Marco_H schreef:

Bij het opnieuw inladen van de software zoals bovenin beschreven wordt, gaan de instellingen van je decoder en je gemaakte opnames niet verloren!

De instellingen gaan alleen verloren als je hem terug zet in "fabrieksinstellingen." Maar de opnames blijven wel behouden. Want die worden ingeladen op de tv-ontvanger(s) Want die worden bewaard op de server. En niet op uw tv-ontvanger(s) 🙂
Reputatie 5
Badge +3

Bij het opnieuw inladen van de software zoals bovenin beschreven wordt, gaan de instellingen van je decoder en je gemaakte opnames niet verloren!

Reputatie 3
Badge
DennisDatema68 schreef op 12 okt '15 om 18:00u

@petersteinmeije, ben je inmiddels alweer verder geholpen? Omdat ik zie dat op: ‎03-07-2015 15:09 je laatste bericht is geweest.

ik heb geen idee waar dat over ging maar het probleem zal wel opgelost zijn 

bedankt voor jouw interesse

peter

Ik heb alles geprobeerd maar niets werkt!
Reputatie 7
Badge +17
, ben je inmiddels alweer verder geholpen? Omdat ik zie dat op: ‎03-07-2015 15:09 je laatste bericht is geweest.

Reputatie 3
Badge
BEDANKT WERNER MAAR NIETS HELPT

PETER

Peter,

Dankjewel,

heb dit nog 2 maal gedaan, en nu werkt het weer.

Het herstarten is iedere keer weer een gok, de ene keer gaat het gelijk goed, en de andere zo als nu, heb ik alle variaties gedaan

en duurde het een hele dag.

Oplossing, geduld hebben en blijven herstarten.

Reputatie 7
@ Ingevand.

Heb ik met de 1963 ook eens gehad. Toen gewoon rücksichtloss de stroom er weer afgehaald, 3 minuten gewacht, stroom er op en toen startte ie in enkele minuten op.

Hallo,

Ik heb net mijn Motorola VIP1960 reset, echter het lijkt dat deze blijft hangen bij het inladen van de EPG gegevens,

duurt nu bijna een uur, wat kan ik nu het beste doen, nog eens ontvanger aan een uit zetten, of weer software vewrijderen enz.

Graag jullie advies

Reputatie 5
Badge +3

Marco_H schreef op ‎13-04-2014 19:03:
Twee weken geleden kreeg ik iTV met een gloednieuwe Motorola VIP1853. Bij allereerste installatie wordt de meest recente software (2.0.10_13) binnengehaald en geïnstalleerd.

In twee weken tijd heb ik enkele keren het spontaan vastlopen tijdens het kijken en tijdens het ‘bladeren’ en spoelen in opnames ondervonden.

Afgelopen vrijdag belde ik maar eens de helpdesk, benieuwd wat ze te zeggen hadden. De medewerker adviseerde mij om de huidige software tijdens een herstart te verwijderen en deze dan opnieuw te laten installeren. Hij had bij enkele gebruikers meegemaakt dat ze van alle problemen af waren nadat ze (met tussenpozen) 2 maal de software opnieuw hadden verwijderd en geïnstalleerd.

Ik heb nu alvast 2 dagen de ontvanger best wel grondig getest door snel te zappen en tijdens opnames willekeurig te skippen en te spoelen maar hij is tot op heden (…) nog niet vastgelopen.

Mijn punt is dat het geen slecht idee lijkt om bij problemen de software eens of enkele keren te verwijderen en opnieuw te laten installeren!

Natuurlijk: Het zou niet moeten maar als dat een prima oplossing blijkt te zijn heeft de kijker (wij) daar toch het meest plezier van?

Zojuist is bij het kijken naar een opname het beeld toch weer vastgelopen. Enkele minuten geduldig wachten later ging het afspelen vanzelf weer verder. Ik drukte 1 keer op Links (halve minuut terug), de Minigidsbalk verscheen en de opame skipte een halve minuut terug. Verder gebeurde er helaas niks. Na 10 minuten besloot ik de ontvanger maar weer te herstarten. Dit keer was ik de opname niet kwijt. :D

Morgen maar weer de helpdesk bellen. :@

"De Arcadyan HMB2260 en de Motorola 1853 zijn op dezelfde manieren te resetten. Er zijn twee manieren om dit te doen: 

Manier 1:

• • Druk op 'menu' van de witte afstandsbediening
  • • Ga naar 'Instellingen', druk op OK. 
  • • Toets je pincode in. Pincode kwijt? Je hebt je pincode in een brief ontvangen en hij staat ook in je MijnKPN
  • • Druk nu 2x op de 'gele' knop van de witte afstandsbediening. 
  • • Zet nu beide opties op 'Ja' Dit kan je doen door het pijltje naast 'Nee' te selecteren en OK te drukken op de afstandsbediening. 'Nee' verandert nu in 'Ja'.  
  • • Selecteer 'Bewaar instellingen' en druk op OK 
  • • Kies 'Ja'om door te gaan.  
De TV-ontvanger wordt nu gereset en de software wordt opnieuw ingeladen. Dit kan enkele minuten in beslag nemen."

Bij de Motorola 1853 wordt niet naar de pincode gevraagd, maar ga je meteen naar 2x gele knop. En het "enkele minuten" duurt minstens 10-15 minuten.

Reageer