Sticky

KPN Interactieve TV Ontvanger resetten


Reputatie 3
Badge +4
Heb je een digitenne ontvanger? Klik dan hier.

Waarom de KPN interactieve TV-Ontvanger resetten?
  • Je ontvanger reageert traag of loopt soms vast
  • Je krijgt een foutcode
  • Missende informatie in de Programma Gids
  • Missende opnames
  • Je hebt wel geluid maar geen beeld
  • Overige problemen die softwaregerelateerd kunnen zijn.

Herstart al geprobeerd?
Als je problemen hebt met je tv-ontvanger, kan je eerst proberen om de ontvanger te herstarten. Dit kan je op de volgende manier doen:
  • Zet de tv-ontvanger op standby
  • Schakel de tv-ontvanger uit door de stroomkabel te ontkoppelen of de schakelaar op de achterkant te gebruiken
  • Wacht 30 seconden en steek de stroomstekker weer in het stopcontact
  • De tv-ontvanger start weer op, dit kan enkele minuten duren
  • Haal de tv-ontvanger uit standby en wacht tot Nederland 1 in beeld verschijnt
Als een herstart je storing niet heeft opgelost kan je de tv-ontvanger resetten.

Er zijn 2 manieren om een reset uit te voeren:

Manier 1:
  • Druk op Menu op de witte afstandsbediening
  • Ga in het menu naar 'Instellingen' en druk op OK
  • Druk nu 2x op de gele knop op de witte afstandsbediening.
  • Zet beide opties op 'Ja' (Dit doe je door het pijltje naast 'Nee' te selecteren en OK te drukken op de afstandsbediening. 'Nee' verandert nu in 'Ja'.)
  • Selecteer 'Bewaar instellingen' en druk op OK
  • Kies 'Ja' om door te gaan.
De tv-ontvanger wordt nu gereset en de software wordt opnieuw ingeladen. Dit neemt enkele minuten in beslag.

Manier 2:
  • Zet de tv-ontvanger uit met de schakelaar aan de achterkant of ontkoppel de stroomkabel
  • Wacht 30 seconden
  • Zet de de tv-ontvanger aan met de schakelaar of sluit de de stroomkabel aan
  • Druk als de tekens ''OP'' in beeld komen kort op de standbyknop op de bovenkant van de tv-ontvanger. Je krijgt nu het systeemmenu in beeld.
  • Zet de selectie op 'Software verwijderen' door de standbyknop verschillende keren kort in te drukken.
  • Bevestig'Software verwijderen' door 3 seconden de standbyknop ingedrukt te houden.
De ontvanger wordt opnieuw opgestart en de software wordt opnieuw geladen. Dit duurt enkele minuten.

Lukt het niet op bovenstaande manieren? Dan heb je mogelijk een Motorola VIP1963, of VIP1903 met iets andere software. Volg dan deze stappen:
  • Schakel de tv-ontvanger uit door de stroomkabel te ontkoppelen
  • Wacht 30 seconden, pak de witte afstandsbediening er ondertussen bij
  • Steek de stroomstekker weer in het stopcontact
  • Druk meteen bij het eerste bolletje op het scherm op Menu op je witte afstandsbediening.
  • Ga naar 'Systeem'
  • Kies 'Verwijderen Software'
  • Selecteer 'Ja'
  • Kies 'Terug naar Fabrieksinstellingen'
  • Selecteer 'Ja'
  • Ga naar 'Sluiten'
  • Selecteer 'Opnieuw opstarten zonder opslaan'
De ontvanger wordt gereset en de software wordt opnieuw geladen. Dit duurt enige minuten.

TIP: Zijn na het resetten je HD zenders verdwenen? Dan kan het zijn dat je de optie voor HD via Menu >> Instellingen >> Systeeminstellingen weer moet activeren.

38 reacties

Reputatie 1
Badge
Als ik mijn ontvanger zou resetten, dan gaat  die dus terug naar de fabrieksinstellingen.

Maar ben je dan niet alle updates kwijt, die KPN in de tussentijd heeft verricht?

Reputatie 7
Oscarr schreef:

Marcia_ schreef:

Hallo @Oscarr, welkom terug! Dit kan je inderdaad niet zelf, mag ik vragen waarom je dit zou willen? Misschien kan ik je op een andere manier verder helpen.

Ik heb een decoder van iemand overgenomen en wil daarom mijn abonneenummer erin zetten..

Dat gaat dus niet, decoders worden al geruime tijd niet meer op afstand volledig gereset om fraude te voorkomen. TV ontvangers zijn in bruikleen gegeven en blijven eigendom van KPN. Juridisch gezien had de vorige "eigenaar" deze TV ontvanger niet mogen verkopen. Helaas ben jij daar nu de dupe van immers die TV ontvanger is voor jou helaas niet te gebruiken op jouw eigen abonnement.
Wat je wel kunt doen is op het abonnement van die vorige "eigenaar" verder kijken zolang dat abonnement niet beëindigd is. En als je hem/haar dan nog een beetje wil pesten, dan kan je af en toe eens wat opnames verwijderen of er juist een heleboel inplannen.
Reputatie 1
Badge
Ha.ha....Joop je kunt ons die Arcadyans wel aanbevelen.

Maar.....wij krijgen die dus niet:8

Reputatie 3
Badge +4
Hoi joop2011, 

Mooie link, mooie aanvulling, bedankt! Ik ga de Arcadyan STB ook toevoegen. Bijzonder dat je deze ontvangen hebt, volgens mijn informatie zit deze nog in de testfase. Zou hem zelf ook wel graag willen proberen :) 

Ik wacht nog even op officiële informatie hoe deze gereset wordt, dan zet ik 'm in de post. Ik verwacht eigenlijk hetzelfde als de 1853, of heb jij er misschien al ervaring mee? 

Met vriendelijke groet, 

Werner 

KPN Webcare. 

Reputatie 3
Badge +4
Hoi cirkel, 

Als je de software ook verwijderd, dan zal juist de laatste softwareversie (opnieuw) geinstalleerd worden. 

De fabrieksinstellingen zijn meer de instellingen zoals de beeldscherminstellingen en systeeminstellingen. Bijvoorbeeld als er per ongeluk iets verkeerd ingesteld zou zijn waardoor je geen beeld meer hebt zou het opgelost kunnen worden door de ontvanger terug naar de fabrieksinstellingen te zetten. 

Er zijn trouwens ook een aantal instellingen die niet gewist worden met een reset, zoals bijvoorbeeld zenderlijsten en opnames. 

Met vriendelijke groet, 

Werner

KPN Webcare. 

Reputatie 7
Badge +25
Dank voor het opmerken: aangepast!
Reputatie 5
Badge +3

Marco_H schreef op ‎13-04-2014 19:03:
Twee weken geleden kreeg ik iTV met een gloednieuwe Motorola VIP1853. Bij allereerste installatie wordt de meest recente software (2.0.10_13) binnengehaald en geïnstalleerd.

In twee weken tijd heb ik enkele keren het spontaan vastlopen tijdens het kijken en tijdens het ‘bladeren’ en spoelen in opnames ondervonden.

Afgelopen vrijdag belde ik maar eens de helpdesk, benieuwd wat ze te zeggen hadden. De medewerker adviseerde mij om de huidige software tijdens een herstart te verwijderen en deze dan opnieuw te laten installeren. Hij had bij enkele gebruikers meegemaakt dat ze van alle problemen af waren nadat ze (met tussenpozen) 2 maal de software opnieuw hadden verwijderd en geïnstalleerd.

Ik heb nu alvast 2 dagen de ontvanger best wel grondig getest door snel te zappen en tijdens opnames willekeurig te skippen en te spoelen maar hij is tot op heden (…) nog niet vastgelopen.

Mijn punt is dat het geen slecht idee lijkt om bij problemen de software eens of enkele keren te verwijderen en opnieuw te laten installeren!

Natuurlijk: Het zou niet moeten maar als dat een prima oplossing blijkt te zijn heeft de kijker (wij) daar toch het meest plezier van?

Zojuist is bij het kijken naar een opname het beeld toch weer vastgelopen. Enkele minuten geduldig wachten later ging het afspelen vanzelf weer verder. Ik drukte 1 keer op Links (halve minuut terug), de Minigidsbalk verscheen en de opame skipte een halve minuut terug. Verder gebeurde er helaas niks. Na 10 minuten besloot ik de ontvanger maar weer te herstarten. Dit keer was ik de opname niet kwijt. 😃

Morgen maar weer de helpdesk bellen. 😠

Reputatie 5
Badge +3
 

Bij het opnieuw inladen van de software zoals bovenin beschreven wordt, gaan de instellingen van je decoder en je gemaakte opnames niet verloren!

 

Peter,

Dankjewel,

heb dit nog 2 maal gedaan, en nu werkt het weer.

Het herstarten is iedere keer weer een gok, de ene keer gaat het gelijk goed, en de andere zo als nu, heb ik alle variaties gedaan

en duurde het een hele dag.

Oplossing, geduld hebben en blijven herstarten.

Reputatie 7
@ Ingevand.

Heb ik met de 1963 ook eens gehad. Toen gewoon rücksichtloss de stroom er weer afgehaald, 3 minuten gewacht, stroom er op en toen startte ie in enkele minuten op.

Reputatie 7
Badge +10
Dit topic moet even aangepast worden naar heden. Niet meer streep/stip maar als de tekens ''OP'' verschijnen op de ontvanger.

Manier 2:
Zet de tv-ontvanger uit met de schakelaar aan de achterkant of ontkoppel de stroomkabel
Wacht 30 seconden
Zet de de tv-ontvanger aan met de schakelaar of sluit de de stroomkabel aan
Druk als de eerste stip/streep in beeld komt kort op de standbyknop op de bovenkant van de tv-ontvanger. Je krijgt nu het systeemmenu in beeld.
Zet de selectie op 'Software verwijderen' door de standbyknop verschillende keren kort in te drukken.
Bevestig'Software verwijderen' door 3 seconden de standbyknop ingedrukt te houden.

Reputatie 1
Badge
Ik heb dat ook keer gehad en stekker uit en in hielp niet. Op verzoek helpdesk reset gedaan en daarna (bij nieuwe opnames) geen verschillen meer. Reset (instructie uit dit forum):
Druk op 'menu' van de witte afstandsbediening.
Ga naar 'Instellingen', druk op OK.
Druk nu 2x op de 'gele' knop van de witte afstandsbediening.
Zet nu beide opties op 'Ja' (Dit kan je doen door het pijltje naast 'Nee' te selecteren en OK te drukken op de afstandsbediening. 'Nee' verandert nu in 'Ja'.)
Selecteer 'Bewaar instellingen' en druk op OK
Kies 'Ja' om door te gaan.
Reputatie 7
Ja, Joop heeft 't goed voor elkaar, 100 Mb/s glasvezel, V9 en ook nog eens een HMB2260. Some guys have all the luck ... En nog niet helemaal tevreden, want geen 500 Mb/s, iptv 3.0, toch Joop? 😉

Reputatie 7
Badge +26
Het is erg ongebruikelijk dat de TV ontvanger zo vaak defect raakt. Bij de ontwikkeling van een nieuwe TV-ontvanger worden de gewenste en vereiste specificaties doorgestuurd naar verschillende leveranciers. Zij doen een prijsopgave waarna een keuze gemaakt wordt. Soms wordt er voor één leverancier gekozen, soms voor twee (bij de laatste generatie bijvoorbeeld, Arris en Arcadyan). Er wordt bijgehouden hoeveel ontvangers worden teruggestuurd met een defect. Ik ga ervan uit dat dit meespeelt als in de toekomst zo'n keuze gemaakt moet worden.

Als dit de enige ontvanger is die je gebruikt, en je wil zeker weten dat je een nieuwer model ontvangt, kun je deze servicetool gebruiken (klik op "Check je apparatuur"). Als de 1853's maar defect blijven raken bij jou is dit misschien een alternatief. Vreemd dat het nodig is, maar hopelijk ben je hiermee geholpen 🙂
Reputatie 7
Badge +13
Ik mis de nieuwe ontvanger, waarvan ik er 2 heb.

Arcadyan HMB2260

Hier vind je ze allemaal, ook de Arcadyan HMB2260.

Een hele mooie en goede IPTV decoder moet ik zeggen.

Reputatie 7
Badge +13
Beste Werner, ik heb hem sinds oktober 2013.

2 stuks.

Toen heb ik IPTV erbij genomen.

Glasvezel standaard all-in-one + pluspakket + HD pakket.

Ik heb ze beide 1 keer geresset door de aan-uit knop 30 seconder uit te zetten.

Ik had toen veel blokjes bij alle zenders.

Daarna geen problemen.

De Arcadyan HMB2260 is erg snel.

Zappen gaat ook heel snel.

Je kan zien dat er een 1,3 GHz processor inzit.

Openmen en bekijken gaat ook perfect in de Cloud, behalve begin deze week.

De laatste paar weken lijkt het HD beeld bij HD uitzendingen bij enkele zenders mooier.

Vandaar mijn vraag waar je de stream kan zien.

Ben altijd benieuwd waar het aan ligt.

Reputatie 7
Badge +13
Henk2304, ik heb niet de V9.

Ik heb al bijna 3 glasvezel van KPN, alleen IPTV pas sinds oktober 2013.

Dus de experiabox die ik heb is al beina 3 jaar oud.

.

Gelukkig wel 2 x de Arcadyan HBM2260 en die kan ik aanbevelen.

Reputatie 7
Badge +21
Hallo ct1978,

Graag kijk ik wat ik voor je kan betekenen in deze. Zou je me je postcode, huisnummer, naam van de contractant, en je 06 nummer in een privébericht kunnen sturen? Dan help ik je verder!

Met vriendelijke groet,
Koen

Reputatie 4
Badge +6
Beste Noelle2014,

Dat klinkt inderdaad niet goed. Ik wil graag voor je nakijken wat er aan de hand kan zijn want ik kan me goed voorstellen dat het vervelend is dat je tv-ontvanger niet naar behoren werkt en tevens de app geen oplossing biedt. Zou je me in een privébericht je postcode, huisnummer en contractnaam kunnen sturen? Dan kijk ik het hier voor je na. Je geeft aan de tv-ontvanger gereset te hebben, houdt dit in dat je hem van de stroom gehaald hebt of ook dat je via het configuratiemenu alle software hebt verwijderd?

Met vriendelijke groet,

Jessica

Reputatie 1
Badge
Nou Joop blijkbaar ben jij dan toch een uitzondering, dat je die hebt gekregen.

Ik heb er 3 maanden moeite voor gedaan, echter zonder resultaat.

Ik vind het nu wel goed zo, doe geen enkele moeite meer, na contractsduur ben ik weg.

En dat dan na 25 jaar.......

Wat ik heel graag zou willen weten is hoe ik de abonneegegevens volledig wis uit de decoder motorola 1853. Software en/of fabrieksinstellingen laden bieden geen soelaas.
Marcia_ schreef:

Hallo @Oscarr, welkom terug! Dit kan je inderdaad niet zelf, mag ik vragen waarom je dit zou willen? Misschien kan ik je op een andere manier verder helpen.


Ik heb een decoder van iemand overgenomen en wil daarom mijn abonneenummer erin zetten..
"De Arcadyan HMB2260 en de Motorola 1853 zijn op dezelfde manieren te resetten. Er zijn twee manieren om dit te doen: 

Manier 1:

  • • Druk op 'menu' van de witte afstandsbediening
  • • Ga naar 'Instellingen', druk op OK. 
  • • Toets je pincode in. Pincode kwijt? Je hebt je pincode in een brief ontvangen en hij staat ook in je MijnKPN
  • • Druk nu 2x op de 'gele' knop van de witte afstandsbediening. 
  • • Zet nu beide opties op 'Ja' Dit kan je doen door het pijltje naast 'Nee' te selecteren en OK te drukken op de afstandsbediening. 'Nee' verandert nu in 'Ja'.  
  • • Selecteer 'Bewaar instellingen' en druk op OK 
  • • Kies 'Ja'om door te gaan.  
De TV-ontvanger wordt nu gereset en de software wordt opnieuw ingeladen. Dit kan enkele minuten in beslag nemen."

Bij de Motorola 1853 wordt niet naar de pincode gevraagd, maar ga je meteen naar 2x gele knop. En het "enkele minuten" duurt minstens 10-15 minuten.

Reputatie 7
Badge +25
Hallo @Oscarr, welkom terug! Dit kan je inderdaad niet zelf, mag ik vragen waarom je dit zou willen? Misschien kan ik je op een andere manier verder helpen.
Reputatie 7
Badge +25
Het klopt helemaal wat de heren hierboven zeggen, Oscar. Helaas kan ik hierin niets voor je betekenen 😞

Reageer