Sticky

KPN Interactieve TV Update: Het nieuwe menu

  • 15 juni 2020
  • 7147 reacties
  • 330869 keer bekeken
KPN Interactieve TV Update: Het nieuwe menu
Reputatie 7
Badge +29

 

Belangrijke update! (5 januari 2021)
Goed nieuws! We gaan deze week van start met de uitrol van de software-update tegen de traagheid van de tv-ontvangers. Dit is HTML release 4.112.213. We hebben deze update de afgelopen periode uitvoerig getest met goede resultaten. De update zal gefaseerd uitgerold worden zodat we dit goed in de gaten kunnen houden. Concreet betekent dit dat we rond 20 januari de laatste tv-ontvangers hebben geüpdatet.

 

Aanvulling (12 januari)

We zien dat deze update goed werkt, maar dat er toch weer wat traagheid in kan sluipen als de tv ontvanger langer aanstaat. Daarvoor hebben we aanvullende aanpassingen gedaan in de software die zorgen dat dit niet meer gebeurt. Dit is dan ook weer een nieuwe versie van de software geworden, en wel HTML 4.113.201

Deze versie is vannacht uitgerold naar de groep die afgelopen weekend al de update kreeg. Als daar verder geen onverwachte dingen uitkomen gaan we verder met dit nummer. 

 

Over de update

7 t/m 20 januari 2021:  HTML release 4.112.213 & HTML 4.113.201

  • Wijzigingen (onder water) in de gids om de snelheid daarvan te verbeteren
  • Als Picture in Picture nog niet geactiveerd is op je ontvanger krijg je daar eenmalig een notificatie van als je de gids opent. Dit hebben we ook vorige maand in een release gedaan, maar doen we nu nog een keer om te zorgen dat zo veel mogelijk mensen goed weten dat dit weer kan.
  • Het pakketoverzicht geeft nu ook kortingen weer als die er zijn. Het gaat dan om actiekortingen, niet de kortingen vanuit Hussel/Compleet. Dat komt in een later stadium.
  • Foutmeldingsteksten voor dat pakketoverzicht zijn aangepast zodat duidelijker is wat er aan de hand is als het niet lukt om daar een pakket aan of uit te zetten.
  • Reeks aan kleinere verbeteringen en bugfixes, en vernieuwen van de security certificaten (security certificaten zit in de NMC update, zie onder dit plaatje)
  • Dark Mode! Onder Menu > Instellingen > TV Menu zit nu de optie TV-menu: Kleuren. Als je die op 'donker' zet krijgt alles een zwart/grijs/wit kleurschema. Dit geeft meer contrast en kan de duidelijkheid/leesbaarheid van het menu en de gids verbeteren.

 

Let op: De update zou ook een NMC update bevatten naar versie NMC release 8.0.112_1 / 1901. De nieuwe NMC kon echter mogelijk een probleem geven als men op de ontvanger de fabrieksinstellingen zou terugzetten. Dus die hebben we zaterdagochtend (9/1) nog even teruggedraaid. Deze hebben we nu afgelopen nacht (14/1) bij een kleine groep die de HTML update hierboven al gehad heeft uitgerold. We gaan hier mee verder nadat we klaar zijn met de HTML. De nieuwe NMC heeft twee versienummers afhankelijk van je ontvanger type. Op Arcadyan en de Arris 2952 is dit 8.0112_1901. Voor overige types is het 8.0112_1. Deze NMC update vervangt alleen de beveiligingscertificaten en heeft geen functioneel effect.

Voor uitleg over verschil tussen NMC en HTML, zie hieronder de kop 'Aanvullende, kleinere, updates’.

 

Hallo allen! Het is weer tijd voor een iTV update. We zijn met deze al een poosje aan het testen, dus het kan zijn dat je hem al van daaruit al hebt. We gaan nu echter van start met de grote uitrol.
 

Welke ontvangers krijgen de update naar het nieuwe menu

De Arris VIP5202, Arcadyan HMB2260, Arris VIP2952, ZTE ZXV8001 en de Motorola VIP1853 gaan naar (minimaal) versienummer 8.0.95_2. In de loop van deze uitrol kan het zijn dat er kleinere updates worden gedaan die alleen onder water dingen verbeteren. Hier maken we dan geen topic over. Het kan dan ook zijn dat tegen de tijd dat jij deze update krijgt, het versienummer hoger is.

Heb je een ouder model, zoals de Motorola VIP1903 of VIP1963? Dan wordt deze update niet beschikbaar. Je kunt, met deze servicetool, je ontvanger(s) omwisselen voor nieuwere exemplaren. Doe je dit niet zelf, dan wordt je daar dit jaar door ons voor benaderd. 

 

Wanneer komt de update naar het nieuwe menu

De uitrol van de update wordt in verschillende fases gedaan.

Op dit moment zijn we klaar met de uitrol bij klanten die alleen ZTE 8001, Arris 5202, Arris 2952 en de Arcadyan 2260 hebben (of een combinatie van dezen). 

Voor klanten met Motorola 1853's (eventueel in combinatie met een van de bovenstaande types) zullen we zoals het er nu uitziet deze maand (oktober) gaan beginnen met de uitrol. Klanten met oudere Motorola's worden benaderd en krijgen in de komende maanden nieuwe ontvanger(s) daarvoor. 

De uitrol wordt op basis van het abonnementsnummer gedaan, alle ontvangers die je hebt staan worden tegelijkertijd bijgewerkt. Je hoeft hier zelf niets voor te doen, de ontvanger zal ’s nachts worden bijgewerkt. Mocht dit onverhoopt niet pakken krijg je vanzelf een pop-up met het verzoek om de update handmatig te starten. Voordat elke fase start wordt er eerst een willekeurige testgroep omgezet, om te kijken of alles goed werkt.

 

Aanvullende, kleinere, updates voor mensen die het nieuwe menu al hebben

Tussentijds worden er regelmatig kleinere updates uitgerold die problemen oplossen of een functie toevoegen/herstellen. Deze updates vermelden we in het topic. Maar omdat het topic veel verkeer ziet, vallen die berichten ook makkelijk weg. Vandaar dat we ze nu hier ook even toevoegen.

Ter verduidelijking: de software van de ontvanger bestaat uit een aantal onderdelen. De NMC is de kern, de HTML is de jas eromheen, en de DBL/RBL is boot loader, dus wat je ziet als de ontvanger opstart. De NMC is degene met het versienummer die begint met 8. De HTML begint met 4. Voor een NMC release is een herstart van de tv ontvanger vereist, voor een HTML release is dat meestal niet nodig. 

 

NMC 8.0.107_1 

Heb je minimaal deze NMC versie dan kun je via Menu > Instellingen > TV Menu weer instellen dat je live beeld te zien krijgt in de gids (Picture in Picture), en dat je vanuit de gids met 1 druk op de OK knop naar een programma gaat in plaats van eerst de pop-up te zien te krijgen. 

Alle updates op een rijtje. Klik op Toon Inhoud 

 

 7 t/m 20 januari 2021: NMC release 8.0.112_1 en HTML release 4.112.213 

  • Wijzigingen (onder water) in de gids om de snelheid daarvan te verbeteren
  • Als Picture in Picture nog niet geactiveerd is op je ontvanger krijg je daar eenmalig een notificatie van als je de gids opent. Dit hebben we ook vorige maand in een release gedaan, maar doen we nu nog een keer om te zorgen dat zo veel mogelijk mensen goed weten dat dit weer kan.
  • Het pakketoverzicht geeft nu ook kortingen weer als die er zijn. Het gaat dan om actiekortingen, niet de kortingen vanuit Hussel/Compleet. Dat komt in een later stadium.
  • Foutmeldingsteksten voor dat pakketoverzicht zijn aangepast zodat duidelijker is wat er aan de hand is als het niet lukt om daar een pakket aan of uit te zetten.
  • Reeks aan kleinere verbeteringen en bugfixes, en vernieuwen van de security certificaten
  • Dark Mode! Onder Menu > Instellingen > TV Menu zit nu de optie TV-menu: Kleuren. Als je die op 'donker' zet krijgt alles een zwart/grijs/wit kleurschema. Dit geeft meer contrast en kan de duidelijkheid/leesbaarheid van het menu en de gids verbeteren. ​​​​​​

 

10 december 2020: HTML release 4.111.212 > teruggedraaid 11 december

  • Wijzigingen (onder water) in de gids om de snelheid daarvan te verbeteren
  • Als Picture in Picture nog niet geactiveerd is op je ontvanger krijg je daar eenmalig een notificatie van als je de gids opent. Dit hebben we ook vorige maand in een release gedaan, maar doen we nu nog een keer om te zorgen dat zo veel mogelijk mensen goed weten dat dit weer kan.

2 & 3 december 2020: NMC release 8.0.110_1901

  • Oplossing voor het spontaan herstarten van de ontvanger

26 november 2020: HTML release 4.110.207

  • Overal vervangen van het woord betaalcode door pincode
  • Aanpassingen in de teksten van verschillende foutcodes

7-24 november 2020: NMC release 8.0.109_2

  • Probleem dat kanaalnummer soms niet zichtbaar was op het display van de Arcadyan 2260, Arris 2952 of ZTE 8001 is verholpen.
  • Tekst van de Zender Niet Beschikbaar foutmelding is aangepast en verbeterd.
  • Sommige nieuw geleverde Arris 5202's hadden Deep Sleep standaard aan staan. Dit is verholpen zodat het nu standaard uit staat.

12 november 2020: HTML release 4.109.212

  • Je kunt nu het menu weer gebruiken als je live tv pauzeert.
  • De terugknop werkt weer zoals verwacht ook als je tussendoor naar het menu/gids bent geweest.
  • Als Picture in Picture nog niet geactiveerd is op je ontvanger krijg je daar eenmalig een notificatie van als je de gids opent. 
  • Onder Instellingen > TV Menu is een optie toegevoegd om in te stellen of je de gids horizontaal of verticaal wilt gebruiken. Horizontaal is de standaardoptie. Hiermee vervalt het mechanisme dat de ontvanger de gids laat zien zoals je hem het laatst gebruikt hebt. 
  • De ontvanger onthield niet altijd de instellingen rondom een Herinnering, dit is nu hersteld.
  • Als je de gids opent vanaf een niet-live tv kanaal (zoals bijvoorbeeld kanaal 200 voor Netflix) en je hebt Picture in Picture aan staan, dan kreeg je een zwart beeld te zien. Dat is nu niet meer zo.

29 oktober 2020: HTML release 4.108.208

  • Terugkeer van de sectie Films op TV. Deze is te vinden via Menu > Films en dan is het de 2e optie van boven. Standaardview is alle films in een lange lijst, en je kunt aan de zijkant sorteren op genre.
  • Herstel van de bug die ervoor zorgt dat je soms, na het stoppen van een opname, op een andere opname terugkomt. 
  • HTML, NMC en DBL/RBL zijn nu ook de termen die we actief laten zien in Instellingen > Informatie.
  • Zoeken binnen Netflix kan nu ook als je Netflix nog niet hebt gebruikt op je ontvanger.

 

Wat verandert er

Deze update draait eigenlijk volledig om het nieuwe menu.  Meer info over wat de verschillende onderdelen in het menu doen, en hoe dit (soms) anders werkt dan nu lees je hieronder. Klik op de subtitels om naar de reactie te gaan waarin dit wordt beschreven en uitgelegd.

Het nieuwe menu

 

Veel gestelde vragen

 

Waar kan ik “Terugkijken” vinden in het menu?
Terugkijken is in de nieuwe versie van het menu samengevoegd met de Gids. 

Waar kan ik “On Demand” vinden in het menu?
On Demand is in de nieuwe versie van het menu opgedeeld in Films en Series. In het menu kan je kiezen of je Films of Series wilt kijken.

Waarom is de menustructuur aangepast?
Op basis van klantonderzoeken hebben we de menustructuur aangepast. Via het nieuwe menu zijn de opties sneller te vinden.

Kan ik ook gebruik blijven maken van de oude menustructuur?
Nee, na het omschakelen naar de nieuwe menustructuur kan je alleen nog gebruik maken van de nieuwe menu structuur. Wel kan je in Zoeken, Films en Series kiezen voor list view i.p.v. de nieuwe lay-out.

Hoe moet ik teletekstondertiteling van een opname/Terugkijken uitzetten zonder de opname/Terugkijken ook te stoppen?

Je kunt de teletekstondertiteling uitzetten door 2x op de teletekstknop te drukken. Dit werkt op dit moment alleen voor de Arris 5202. Na 12 augustus werkt dit ook voor de andere modellen. 

Als ik het menu open, zie ik het beeld niet meer klein, klopt dat (picture-in-picture)?
Dat klopt inderdaad, dit is niet meer standaard bij het nieuwe menu. Je kunt dit heractiveren via Menu > Instellingen > TV Menu mits je minimaal softwareversie 8.0.107_1 hebt.

Klopt het dat ik bij het openen van een menu geen beeld en geluid meer heb?
Op de 1853 wordt beeld en geluid gedeactiveerd bij het openen van overzichten in het menu.

Klopt het dat ik de films / series / zoekresultaten alleen in een lijstweergave kan weergeven?
Op de 1853 is alleen lijstweergave beschikbaar.

Waar kan ik mijn pincode / betaalcode wijzigen?

Met de overgang naar het nieuwe menu is er geen onderscheid meer tussen pin- of betaalcode. Als je voorheen gebruik hebt gemaakt van dezelfde code voor pin- of betaalcode dan zijn deze nu samengevoegd tot één pincode.
Als je verschillende codes gebruikte, kun je die blijven gebruiken. Echter als je de betaal- of pincode wijzigt (via de tv ontvanger of de servicetool) dan wordt het samengevoegd en gebruik je de nieuwe code  zowel als pin- als betaalcode 

Wijzig je het via de tv-ontvanger, dan is de code die je moet invullen je oude betaalcode.

 

Laatste update: 14/1/2021


7147 reacties

Reputatie 3
Badge

Beste mensen, ik volg dit forum al ren tijdje maar aangezien ik een Xs4all gebruiker ben en geen Bekkenboek heb niet gereageerd .

Nu maar even die van mn vrouw geleend😊aangezien ik bij sommige forumleden de bloeddruk zie stijgen…

Vanaf woensdag merkte ik een verandering in het laden van de Gids en heb SW versie gecontroleerd, die was anders dan de die de meeste zien maar niet die als oplossing wordt genoemd.

Gisteren nog een keer gecheckt en zowaar nieuwe software!

wat is resultaat:

  •  Menu laad anders: je drukt op Gids dan gebeurd er even niets maan ineens is allee geladen.
  • laadtijd bij mij ca 1,5 sec
  • algemene indruk: gebruik van menu verloopt gevoelsmatig wat soepeler.

Hoop hiermee iedereen wat gerust te stellen dat nu idd update gestart is en dat het is verbeterd.

Het is nog niet zo snel als een jaar geleden maar ik vind dit geheel niet storend meer, maar is nog wel even wennen omdat het eigenlijk in de achtergrond wordt geladen.

Voor de duidelijkheid:

XS4all

alles bekabelt + glasvezel

2 x Arcadyan 2260

:joy:

Reputatie 5
Badge +3

Beste mensen, ik volg dit forum al ren tijdje maar aangezien ik een Xs4all gebruiker ben en geen Bekkenboek heb niet gereageerd .

Nu maar even die van mn vrouw geleend😊aangezien ik bij sommige forumleden de bloeddruk zie stijgen…

Vanaf woensdag merkte ik een verandering in het laden van de Gids en heb SW versie gecontroleerd, die was anders dan de die de meeste zien maar niet die als oplossing wordt genoemd.

Gisteren nog een keer gecheckt en zowaar nieuwe software!

wat is resultaat:

  •  Menu laad anders: je drukt op Gids dan gebeurd er even niets maan ineens is allee geladen.
  • laadtijd bij mij ca 1,5 sec
  • algemene indruk: gebruik van menu verloopt gevoelsmatig wat soepeler.

Hoop hiermee iedereen wat gerust te stellen dat nu idd update gestart is en dat het is verbeterd.

Het is nog niet zo snel als een jaar geleden maar ik vind dit geheel niet storend meer, maar is nog wel even wennen omdat het eigenlijk in de achtergrond wordt geladen.

Voor de duidelijkheid:

XS4all

alles bekabelt + glasvezel

2 x Arcadyan 2260

@Bluesbroeder  En welke versie heb je dan nu ? ws gewoon nog de oude

In tegenstelling tot wat KPN meld over de uitrol dat deze voor mijn type tv ontvangers beschikbaar zou zijn en geüpdatet moet ik toch melden dat ik nog steeds de oude software versie zie. Onder het menu Zoeken>instellingen>informatie. Ook na het opnieuw installeren van de software zie ik nog steeds dezelfde waardes. Wat is nu wijsheid waar krijg ik nu de juiste informatie over wat er speelt.

 

Admin: topic samengevoegd met bestaand topic

Reputatie 7
Badge +16

Is uw ontvanger wel snel? Dat wil zeggen: u hoeft geen 10 tot 15 seconden te wachten voordat de gids geopend is?

 

Admin: topic samengevoegd met bestaand topic

Reputatie 7
Badge +17

Hallo @Zwarte 

De uitrol van de laatste update is pas gisteren begonnen en duurt tot 20 januari.

Hopelijk behoort de traagheid daarna tot het verleden.

 

Admin: topic samengevoegd met bestaand topic

Reputatie 3
Badge

Dit is NMC release 8.0.112_1 en HTML release 4.112.213.

Hallo @Zwarte 

De uitrol van de laatste update is pas gisteren begonnen en duurt tot 20 januari.

Hopelijk behoort de traagheid daarna tot het verleden.

Dit bericht kreeg ik gisteren onder ogen en worden mijn ontvangers weergegeven als zijnde voorzien van de nieuwste software.

Admin: topic samengevoegd met bestaand topic

 

Dit bericht las ik vandaag

 

Wanneer komt de update

De uitrol van de update wordt in verschillende fases gedaan.

Op dit moment zijn we klaar met de uitrol bij klanten die alleen ZTE 8001, Arris 5202, Arris 2952 en de Arcadyan 2260 hebben (of een combinatie van dezen). 

 

Reputatie 7
Badge +17

Dat staat er een beetje verwarrend @Zwarte . Die laatste opmerking slaat op de originele update van het nieuwe menu afgelopen jaar. Helaas waren de resultaten nogal ‘teleurstellend’ :confounded: ,waardoor er al meerdere herstelpogingen zijn geweest. Nu is hopelijk de laatste update begonnen.

Admin: topic samengevoegd met bestaand topic

Reputatie 5
Badge +3

Dit is NMC release 8.0.112_1 en HTML release 4.112.213.

En dan heeft een "nieuweling" als eerste de update :joy:

Reputatie 3
Badge

Dit is NMC release 8.0.112_1 en HTML release 4.112.213.

En dan heeft een "nieuweling" als eerste de update :joy:

Ach nieuweling, volg het al lang maar niet gereageerd.

Nu er iets nieuws te melden valt, toch nu maar gedaan, hopelijk helpt het in de vewerking😜

Reputatie 5
Badge +3

Dit is NMC release 8.0.112_1 en HTML release 4.112.213.

En dan heeft een "nieuweling" als eerste de update :joy:

Ach nieuweling, volg het al lang maar niet gereageerd.

Nu er iets nieuws te melden valt, toch nu maar gedaan, hopelijk helpt het in de vewerking😜

Het grote KPN rouwproces :innocent:

Reputatie 7

Dit is NMC release 8.0.112_1 en HTML release 4.112.213.

@Bluesbroeder, Als de TV ontvanger langere tijd (30 minuten) "uit" heeft gestaan en je zet hem met de afstandsbediening aan, is hij dan vrijwel direct operationeel of duurt dat even (en hoe lang is "even" dan)?

De reden waarom ik het vraag is omdat er ook gemeld wordt dat de energiespaarstand aan gezet is en dat die niet uit gezet kan worden.

De testers en andere pilit deelnemers, hebben hun huiswerk niet goed gedaan.

Ik reageer niet heel veel meer in dit topic, maar ik ben het als oud pilottester inmiddels wel zat dat men ons verantwoordelijk houdt voor deze trage software.

Ik zal dan ook nogmaals onze rol uitleggen. Wij kregen als een van de eerste groep de nieuwe software en toegang tot een speciaal topic. Hier konden wij feedback geven. De kanttekening hierbij was dat er niet altijd wat mee gedaan kon worden. Dus het verwijt dat het ook aan de pilot groep ligt vind ik absoluut niet correct. Ik vind het ook jammer dat wij als select groepje klanten verantwoordelijk gehouden worden. Gezien wij alleen onze feedback konden geven. Wij hadden geen enkele invloed op de uitrol, goede werking of onderdelen van de firmware. Gezien de eindverantwoordelijkheid bij de ontwikkelaars lag.


Ik zal je bericht nog een keer quoten @Chrizziey want helaas begint @Ceessie35 een beetje de bocht uit te vliegen. Zou mooi zijn wanneer een moderator dit een halt toeroept.
Daar zijn ze normaal ook niet vies van. 


Excuus? Deze persoon is op leeftijd en uit zijn / hun frustraties. Graag wat meer begrip daarvoor.

Het wordt dat tijd deze bagatelliserende reacties een halt toegeroepen wordt!


@Timo Vos: https://www.woorden.org/woord/bagatelliseren

Wat een gepruts. Het wordt tijd dat grotere media (Radar?) zich ermee gaat bemoeien, of zelfs juridische stappen? Een klantencollectief starten?

https://www.woorden.org/woord/bagatelliseren

Reputatie 7
Badge +14

Hallo @Zwarte 

De uitrol van de laatste update is pas gisteren begonnen en duurt tot 20 januari.

Hopelijk behoort de traagheid daarna tot het verleden.

Dit bericht kreeg ik gisteren onder ogen en worden mijn ontvangers weergegeven als zijnde voorzien van de nieuwste software.

Admin: topic samengevoegd met bestaand topic

 

Dit bericht las ik vandaag

 

Wanneer komt de update

De uitrol van de update wordt in verschillende fases gedaan.

Op dit moment zijn we klaar met de uitrol bij klanten die alleen ZTE 8001, Arris 5202, Arris 2952 en de Arcadyan 2260 hebben (of een combinatie van dezen). 

 

 

Dat ze klaar zijn is al eerder vermeld. 

Dat geld voor de uitrol van het nieuwe menu verleden jaar.

De uitrol van de update die de vertraging moet oplossing is gisteren gestart en moet uiterlijk 20 januari bij iedereen erop staan.

Kijk bij instellingen en bij informatie welke versie je nu hebt.

de KPN ontvanger reageerd de laatste 2 maanden enorm traag. het open van de gids duurt veel te lang zo andere functies. Al diversre mallen gerest maar geen resultaat. Wat nu?

Admin: topic samengevoegd met bestaand topic

Badge

Je hoeft niets te doen,
Dit probleem is al een tijdje en de oplossing inmiddels gevonden.
KPN rolt op dit moment updates uit en daarmee is de traagheid verholpen.
Ik heb de update inmiddels binnen en de gids werkt weer zoals vanouds.
Admin: topic samengevoegd met bestaand topic

Reputatie 7
Badge +14

Zie hier en scrol na het einde.

De uitrol van de update om dit probleem op te lossen is gisteren gestart en moet uiterlijk 20 januari bij iedereen op de TV decoder staan.

Welke TV ontvanger heb je van KPN?

En hoe is hij aangesloten op de Experiabox?

Admin: topic samengevoegd met bestaand topic

Dank voor je reatcie Joop. Ik ben een leek hoe kan ik zien wat voor een kastje ik heb? 1 is rechtstreeks aangesloten op de Experiabox met een kabel de andere via het stopcontact

Admin: topic samengevoegd met bestaand topic

Reputatie 5
Badge +1

Wat een gepruts. Het wordt tijd dat grotere media (Radar?) zich ermee gaat bemoeien, of zelfs juridische stappen? Een klantencollectief starten?

https://www.woorden.org/woord/bagatelliseren

Ik begrijp niet precies waarom je mij hierin quote. Ik weet de betekenis van dat woord. Fijn dat jij het nu ook weet. Zo leer je nog eens wat :wink:

hallo 

mijn HD ontvanger reageert traag is dit aan vervanging toe?

het duurt 1ninuut voor er iets gebeurd met programma terugkijken

gr gerard

*Admin: samengevoegd met het centrale topic

Reputatie 5
Badge +4

Geen idee of wij de nieuwe sofware so hebben.

Als je het openingsbericht van dit topic had gelezen, dan had je kunnen weten dat je nog niet de nieuwe software ontvangen hebt.

In het openingsbericht wordt net zo slecht gecommuniceerd als heel KPN doet. 

De startdatum van dit topic is zes maanden geleden. Dan staat er - zonder datum - ineens een blokje over de nieuwe update. En onder dat blok wordt vermeld dat men klaar is met de uitrol.

Als je niet regelmatig checkt hier, is het absoluut niet duidelijk wat welke periode betreft. 

Reputatie 7
Badge +29

Hallo allen! Ik zie dat er in de afgelopen dagen veel gepraat is hier. En niet allemaal even aardig. De issues rondom de tv ontvanger zijn vervelend, en kunnen zorgen voor frustratie. Dat is begrijpelijk, maar houd in het achterhoofd dat we allemaal gewoon mensen zijn, en dat geschreven tekst anders kan overkomen dan je bedoelt.

 

Dan, wat betreft de update en communicatie. Het is door een deel van jullie al benoemd sinds we hier aankondigden dat de update zou gaan beginnen: hoe informeren we klanten die niet hier op het forum actief zijn. Daar hebben we natuurlijk over nagedacht en dat doen we dan ook op verschillende manieren. We hebben een informatiepagina op de website gezet: kpn.com/tvupdate. Daarnaast hebben we gisteren een mailing uitgestuurd naar een groep klanten om hen te informeren dat de update eraan komt. Daarvan zag ik sommigen van jullie die ook ontvangen hebben. Vanavond sturen we opnieuw een mail. Deze keer naar de groep met klanten die eerder deze week de update al heeft ontvangen. Verdere updates rondom communicatie laten we hier weten zodra dit bekend is. 

 

Verder, de inhoud van de update. In mijn eerdere bericht, én in het startbericht heb ik aangegeven dat deze update eigenlijk dezelfde inhoud heeft als degene die we in december hebben uitgerold en helaas moesten terugdraaien. 


Dus:
- Snelheidsverbeteringen van het menu en de gids
- Opnieuw een melding over Picture in Picture / het met de OK-knop vanuit de gids direct naar het programma gaan zonder pop-up als je dit niet al geactiveerd hebt

Maar er zitten daarnaast ook een paar aanvullende dingen in waarvan het wel leuk is om dat nog even expliciet te benoemen.
- Het pakketoverzicht geeft nu ook kortingen weer als die er zijn. Het gaat dan om actiekortingen, niet de kortingen vanuit Hussel/Compleet. Dat komt in een later stadium.
- Foutmeldingsteksten voor dat pakketoverzicht zijn aangepast zodat duidelijker is wat er aan de hand is als het niet lukt om daar een pakket aan of uit te zetten.
- Reeks aan kleinere verbeteringen en bugfixes, en vernieuwen van de security vertificaten

En, iets dat ook al vaker in de afgelopen maanden is gevraagd/aangekaart in dit topic: het duidelijker maken van het menu. Daarvoor hebben we nu dark mode toegevoegd.

Onder Menu > Instellingen > TV Menu zit nu de optie TV-menu: Kleuren. Als je die op 'donker' zet krijgt alles een zwart/grijs/wit kleurschema. Dit geeft meer contrast waardoor het duidelijker kan zijn. 

 

Ik voeg de inhoud van de update ook nog even toe aan het startbericht.
 

Reputatie 7
Badge +29

Geen idee of wij de nieuwe sofware so hebben.

Als je het openingsbericht van dit topic had gelezen, dan had je kunnen weten dat je nog niet de nieuwe software ontvangen hebt.

In het openingsbericht wordt net zo slecht gecommuniceerd als heel KPN doet. 

De startdatum van dit topic is zes maanden geleden. Dan staat er - zonder datum - ineens een blokje over de nieuwe update. En onder dat blok wordt vermeld dat men klaar is met de uitrol.

Als je niet regelmatig checkt hier, is het absoluut niet duidelijk wat welke periode betreft. 

 

Dat is een goed punt, Mariish! Ik heb een datum toegevoegd aan de melding over de update.

 

Ook heb ik, nav een reactie die ik eerder zag over de update naar het nieuwe menu an sich versus updates als je het nieuwe menu als hebt, de titels in het startbericht iets aangevuld zodat dit hopelijk duidelijker is.

Reageer