Beantwoord

KPN interactieve tv via safari webbrowser --- STORING op dit moment? 1 juli 2018 19:31

• 1 juli 2018
  • 7 reacties
  • 229 keer bekeken

probeeer interactieve tv van kpn op te starten via de imac waarom geen beeld op dit moment? is er een algemene storing op dit moment?
icon

Beste antwoord door Joran 10 juli 2018, 19:38

Firefox werkt op dit moment inderdaad niet. Binnen 1-2 maanden is dat opgelost. Jouw ervaring klinkt wel heel frustrerend. Chrome en Safari zouden beide moeten werken. Firefox ook met een user agent switcher, maar dat is wel echt een workaround. Het is me niet duidelijk wat er nu mis gaat, maar vervelend genoeg kan ik dit niet laten uitzoeken. Er wordt niet meer gewerkt aan de huidige website. Ik hoop en ga ervan uit dat de nieuwe website al deze problemen oplost.

Admin: nieuwe website is live, zie De vernieuwde iTV website van KPN: interactievetv.nl
Bekijk origineel

7 reacties

Reputatie 7
Badge +27
Welkom op het forum Saheed! Sorry voor de late reactie, beetje mosterd na de maaltijd. Ik heb geen storing kunnen vinden op ITV Online afgelopen zondag. Was dit eenmalig of heb je hier nog last van?

We werken aan een nieuwe versie van de ITV Online website die stabieler moet werken op alle platformen. Die verwachten we binnen enkele maanden. Hopelijk werkt het dan helemaal probleemloos 🙂
Ik heb net nog gecontroleerd en helaas werkt het nog steeds niet. Is het dat het alleen onder safari alleen werkt? echter zelfs onder safari krijg ik de melding Deze dienst is tijdelijk niet beschikbaar. Probeer het later nog eens. Ik wil het werkend krijgen in Firefox echter daar krijg ik het scherm ter installatie van Silverlight. Die download ik en dubbelklik ik om te installeren. Installatie successvol en wederom terug naar Firefox. Zelfde melding; Installeer Silverlight.. zelfs na de computer te rebooten of de installatie opnieuw uit gevoerd te hebben door de Silverlight plugin uit de Internet plugins directory te verwijderen, (wordt wel opnieuw geinstalleerd, geplaatst in de internet plugin directory) werkt het nog steeds niet?

Om moedeloos van te worden.

Oh ja en onder Google Chrome werkt het ook niet...
Reputatie 7
Badge +27
Firefox werkt op dit moment inderdaad niet. Binnen 1-2 maanden is dat opgelost. Jouw ervaring klinkt wel heel frustrerend. Chrome en Safari zouden beide moeten werken. Firefox ook met een user agent switcher, maar dat is wel echt een workaround. Het is me niet duidelijk wat er nu mis gaat, maar vervelend genoeg kan ik dit niet laten uitzoeken. Er wordt niet meer gewerkt aan de huidige website. Ik hoop en ga ervan uit dat de nieuwe website al deze problemen oplost.

Admin: nieuwe website is live, zie De vernieuwde iTV website van KPN: interactievetv.nl
Is al bekend wanneer het voor Safari opgelost is? Momenteel nog altijd deze melding:

Uiteraard kun je een andere browser gebruiken, maar voor veel Mac gebruikers zal Safari de voorkeur hebben. Van zo' n grote partij als KPN zou je ook mogen verwachten dat zo'n grote browser gewoon wordt ondersteund.
Reputatie 7
Badge +27
De nieuwe website voor interactieve tv is sinds vorige maand live. Je leest er hier alles over: De vernieuwde iTV website van KPN: interactievetv.nl.

Op het moment werkt de nieuwe website alleen voor Chrome en Firefox. Safari en Edge staan gepland voor op korte termijn 🙂
De nieuwe website voor interactieve tv is sinds vorige maand live. Je leest er hier alles over: De vernieuwde iTV website van KPN: interactievetv.nl.

Op het moment werkt de nieuwe website alleen voor Chrome en Firefox. Safari en Edge staan gepland voor op korte termijn :)

Beste Erik,

Ik weet dat de nieuwe website live is. De screenshot uit mijn eerdere reactie is namelijk afkomstig van de nieuwe website ☺️

Het is jammer dat KPN gewoon is live gegaan zonder sommige veelgebruikte (waaronder Safari) te ondersteunen of de ondersteuning binnen een echte ''korte termijn'' (enkele dagen). De oude website- die nog steeds toegankelijk is voor mij- ondersteunt ook Safari niet. Dit terwijl de eerdere reactie van Joran hierboven anders doet vermoeden.

Kan KPN een concrete datum noemen wanneer Safari wel ondersteunt wordt? Dat zou namelijk een echte oplossing zijn.
Reputatie 7
Badge +27
We hebben nog geen concrete datum, alleen de toezegging dat later dit jaar ondersteuning voor Edge en Safari volgt. Het is niet ideaal maar misschien kun je tijdelijk Chrome of Firefox gebruiken als je de ITV online website wil gebruiken. Alternatief zijn de ITV apps op mobiele apparaten.

Reageer