Beantwoord

KPN introduceert betere HD kwaliteit voor glasvezel klanten

• 1 december 2014
  • 336 reacties
  • 49509 keer bekeken

Toon eerste bericht

336 reacties

Reputatie 7
Ik denk dat ze bij de HDglas zenders nu eerst het probleem van de exhorbitant hoge foutrate willen oplossen vooralleer ze het verder uitrollen.

Helaas komt er geen HD glas op de VIP1853, wat overigens nog wel in de beginpost staat. Indien je VIP1853 ITV ontvangers heb, kan helaas maar 1 ontvanger omgeruild worden middels een bericht in het topic "HD glas, nog niet?". 

Misschien een idee om de beginpost is een keer te updaten, zodat niet nog meer klanten maar eindeloos blijven wachten tot HD glas eindelijk beschikbaar komt op de VIP1853, wat dus nooit meer gaat gebeuren?

Reputatie 7
Badge +30

joep1222 schreef op 30 dec '15 om 13:15u

Helaas komt er geen HD glas op de VIP1853, wat overigens nog wel in de beginpost staat. Indien je VIP1853 ITV ontvangers heb, kan helaas maar 1 ontvanger omgeruild worden middels een bericht in het topic "HD glas, nog niet?". 

Misschien een idee om de beginpost is een keer te updaten, zodat niet nog meer klanten maar eindeloos blijven wachten tot HD glas eindelijk beschikbaar komt op de VIP1853, wat dus nooit meer gaat gebeuren?

Heb je een 1853? Eventueel zou je deze site kunnen proberen. Volgensmij bedoelt voor MeerTV ofzo

Robin

RobinFlikkema schreef op 30 dec '15 om 13:32u
joep1222 schreef op 30 dec '15 om 13:15uHelaas komt er geen HD glas op de VIP1853, wat overigens nog wel in de beginpost staat. Indien je VIP1853 ITV ontvangers heb, kan helaas maar 1 ontvanger omgeruild worden middels een bericht in het topic "HD glas, nog niet?". 

Heb je een 1853? Eventueel zou je deze site kunnen proberen. Volgensmij bedoelt voor MeerTV ofzo

Robin

Via deze site is er al 1 ontvanger omgeruild. Na deze ruil blijf ik nog met 3 VIP1853 ontvangers zitten, die geen HD glas kunnen ontvangen. Ik betaal 4 euro per maand voor de ontvangers, maar ik krijg vervolgengs geen ontvangers die wel gebruik kunnen maken van alle aangeboden diensten waar ik ook voor betaal.

Reputatie 7
Badge +30

joep1222 schreef op 30 dec '15 om 14:13u

RobinFlikkema schreef op 30 dec '15 om 13:32u

joep1222 schreef op 30 dec '15 om 13:15u

Robin

Via deze site is er al 1 ontvanger omgeruild. Na deze ruil blijf ik nog met 3 VIP1853 ontvangers zitten, die geen HD glas kunnen ontvangen. Ik betaal 4 euro per maand voor de ontvangers, maar ik krijg vervolgengs geen ontvangers die wel gebruik kunnen maken van alle aangeboden diensten waar ik ook voor betaal.

Je zou bijna de ontvangers opzeggen voor een maandje ;)

PeterG schreef op 5 nov '15 om 10:57u
Ik denk dat ze bij de HDglas zenders nu eerst het probleem van de exhorbitant hoge foutrate willen oplossen vooralleer ze het verder uitrollen.

Hoge foutrate bij HDGlas zenders?

Hier nergens last van, geen blokjes, en/of freezes  als gevolg van biterrors.

Reputatie 7
Carbon schreef op 30 dec '15 om 14:46u
PeterG schreef op 5 nov '15 om 10:57uIk denk dat ze bij de HDglas zenders nu eerst het probleem van de exhorbitant hoge foutrate willen oplossen vooralleer ze het verder uitrollen.

Hoge foutrate bij HDGlas zenders?

Hier nergens last van, geen blokjes, en/of freezes  als gevolg van biterrors.

Ik snap ook niet waar ze het over hebben, ook bij mij functioneert HD-"Glas" uitstekend.

Ja, we hadden de kortdurende glitches bij het switchen tussen NPO 1,2 en 3, maar dat was het dan ook qua storingen het afgelopen jaar.

Reputatie 7
Badge +13
RobinFlikkema schreef op 30 dec '15 om 14:35u
joep1222 schreef op 30 dec '15 om 14:13uRobinFlikkema schreef op 30 dec '15 om 13:32ujoep1222 schreef op 30 dec '15 om 13:15uHelaas komt er geen HD glas op de VIP1853, wat overigens nog wel in de beginpost staat. Indien je VIP1853 ITV ontvangers heb, kan helaas maar 1 ontvanger omgeruild worden middels een bericht in het topic "HD glas, nog niet?". 

Robin

Je zou bijna de ontvangers opzeggen voor een maandje Smiley Knipoog

Gewoon vragen om alle 2 om te ruilen, moet lukken.

Anders nu 1 omruilen en over 1 of 2 maanden de 2de omruilen.

Ook bij mij zijn de HD glas kanalen goed.

Dus zonder problemen.

Reputatie 7
Badge +18
Ik heb het in meerdere topics gezegd dat je ze ook kunt omruilen bij een dichtstbijzijnde KPN winkel. Dan gaat het sneller. En ook hetzelfde dag in huis. Alleen KPN even bellen om de nieuwe ontvangers te registreren bij uw profiel. Ik heb ze allebei tegelijk kunnen ontvangen vanwege een andere probleem.
Perfecte beeldkwaliteit van GlasHD. 

Alleen is nu het geluid van deze GlasHD zenders zachter dan de 'gewone' HD zenders. (op mijn Harman Kardon)

Is dit te verhelpen? en of ben ik de enige die dit zo ondervind?

Gr Edwin.

Reputatie 4
Badge +3
Nee je bent niet de enige die dit ervaart.

Ook ik heb een Harman Kardon en het hd glaszenders signaal verschilt aanzienlijk met de npo zenders.

De hd glaszenders geeft een dolby digital geluid terwijl de npo zenders 5 kanaals stereo weergeeft op Harman.

Alleen ff opletten als je schakelt van glas zender naar npo anders vallen de bloempotten van de vensterbank.

Je kunt ook op je receiver het geluidspoor veranderen maar dan heb ik geen 5 kanaals stereo meer.

Er word volgens KPN aan gewerkt.

Dus wat het geluid betreft ff afwachtte miss word het beter in 2016.

Reputatie 7
Badge +28
Beste ,

Fijn dat je zo tevreden bent met het beeld! Alleen jammer dat het geluid nog wat te wensen over laat. Ik vraag me af of het geluid zonder externe apparatuur wel goed is. In dat geval ben ik bang dat wij er vrij weinig aan kunnen doen. Kan je me dit laten weten?

Marcia_ schreef op 5 jan '16 om 13:03u
Beste @EdwinZ,

Fijn dat je zo tevreden bent met het beeld! Alleen jammer dat het geluid nog wat te wensen over laat. Ik vraag me af of het geluid zonder externe apparatuur wel goed is. In dat geval ben ik bang dat wij er vrij weinig aan kunnen doen. Kan je me dit laten weten?

Marcia, 

Het is zo dat het verschil in geluid op alleen op de tv wel goed is. (zonder externe app)

Maar het geluid van de meeste tv`s is helaas niet altijd even goed, vandaar destijds de HK aangeschaft.

Bij de vorige provider (Ziggo) nooit last van dit probleem gehad, maar ja, daar was het beeld e.d. weer niet zo goed.

Hopelijk is hier toch ooit een oplossing voor te vinden, want de buren vinden het ook niet echt leuk geloof ik...

Gr. Edwin.

Ook ik heb een Harman Kardon en het hd glaszenders signaal verschilt aanzienlijk met de npo zenders.
De hd glaszenders geeft een dolby digital geluid terwijl de npo zenders 5 kanaals stereo weergeeft op Harman.
Alleen ff opletten als je schakelt van glas zender naar npo anders vallen de bloempotten van de vensterbank.
Je kunt ook op je receiver het geluidspoor veranderen maar dan heb ik geen 5 kanaals stereo meer.
Er word volgens KPN aan gewerkt.
Dus wat het geluid betreft ff afwachtte miss word het beter in 2016.

Ik heb mijn receiver (Onkyo) zo ingesteld dat deze bij een 2.0 PCM signaal(b.v. NPO zenders) Dolby Pro Logic gebruikt zodat alle speakers mee blijven doen.
Daarnaast heb ik Audyssey Dynamic volume aanstaan en dat poetst de volumeverschillen keurig weg.
Maar het is natuurlik van de zotte dat je een receiver moet aanschaffen om de volume verschillen binnen te perken te houden.

btw Hier geen bijgeluiden tijdens het wisselen van HD-Glas naar NPO zenders!

Allart schreef op 1 dec '14 om 13:02u
Kijk jij Interactieve Televisie via glasvezel van KPN? Dan hebben we goed nieuws voor jou. Vanaf 2 december a.s. biedt KPN namelijk nog beter HD beeld op de zenders van de NPO, RTL en SBS. Doordat glasvezel meer bandbreedte biedt kunnen we beelden aanbieden met meer details en kunnen snel wisselende beelden nóg mooier getoond worden.

De echte TV-fans zullen de overgang naar de betere HD kwaliteit ervaren als een lust voor het oog. Vooral bij beelden met veel detail of bij snelle actie op het scherm, is de verbetering goed zichtbaar. Denk bijvoorbeeld aan voetbalwedstrijden, waarbij de camera de voetballer volgt die door het beeld rent en jij de mooiste voetbalbewegingen in haarscherp detail kan volgen.

Wanneer kan jij beter HD beeld verwachten?

De eerste fase van de introductie begint op 2 december, waarbij de eerste grote groep glasvezel klanten van KPN gebruik kunnen maken van de verbeterde HD beelden. Je moet hiervoor wel beschikken over de tv-ontvangers van het type 2260 of 2952.

Halverwege 2015, de datum is helaas nog niet bekend, krijgen alle glasvezel klanten met Interactieve Televisie van KPN de beschikking over de betere HD kwaliteit. Vanaf dat moment worden ook de andere TV-ontvangers ondersteund, zoals de 1853 of de 1963. Overigens hoef je zelf geen actie te ondernemen, de verbetering wordt automatisch doorgevoerd voor klanten van KPN, Telfort en XS4all.

Waar kan je de zenders vinden?
De eerste 10 kanalen zijn in betere HD kwaliteit beschikbaar. Dit zijn de volgende kanalen: NPO1, NPO2, NPO3, RTL4, RTL5, SBS6, RTL7, Net5, Veronica / Disney en RTL 8. De onderstaande tabel geeft de kanaalposities weer:
Zender / Kanaalnummer
NPO 1 - 661
NPO 2 - 662
NPO 3 - 663
RTL 4 - 664
RTL 5 - 665
SBS 6 - 666
RTL 7 - 667
NET 5 - 668
Veronica / Disney XD - 669
RTL 8 - 670

Heb je nog vragen?
Mocht je naar aanleiding van bovenstaande informatie nog een vraag hebben, dan mag je die natuurlijk hieronder stellen.

Ik heb twee ontvangers van het type VIP1853 en al meer dan een jaar glasvezel 100Mbps echter geen extra glas HD zenders?

Reputatie 7
Je kunt even de KS bellen: 0800-0404

Via deze tool kan ook.

Er wordt i.i.g. één ontvanger kosteloos gewisseld.

Reputatie 2
Heb de 30 blz niet doorgelezen maar komen deze streams nu ook beschikbaar voor vvdsl klanten?

Reputatie 7
Badge +18

Gerwin72 schreef op 11 apr '16 om 17:05u

Heb de 30 blz niet doorgelezen maar komen deze streams nu ook beschikbaar voor vvdsl klanten?

Nee, helaas komen deze zenders niet voor VVDSL-klanten. Het blijft nog steeds bij klanten met een glasvezelabonnement. Het zou een must zijn als klanten met een VVDSL verbinding dit wel kunnen ontvangen. Mits met genoeg bandbreedte. :)

Reputatie 7

Gerwin72 schreef op 11 apr '16 om 17:05u

Er zijn nog geen plannen dit te doen. Zie hier (3e alinea, laatste zin) Echter, wat niet is kan nog komen.;)

Reputatie 2
Dit is echt niet te geloven. Je hebt een prachtig product VVDSL met aan glas gelijkwaardige snelheid, ik kom nu op 100 om 50 (kanalen trimmen in op samen 220 om 70) en dan serveer je een duidelijk zichtbaar mindere kwaliteit.

Het internet werkt fijner bij KPN maar de TV is er op achteruit gegaan. Mist net de sprankelendheid en details die ik bij Ziggo wel had.

En dan te bedenken dat de streams er wel gewoon zijn.

Reputatie 7
Badge +18

Gerwin72 schreef op 11 apr '16 om 17:35u

Dit is echt niet te geloven. Je hebt een prachtig product VVDSL met aan glas gelijkwaardige snelheid, ik kom nu op 100 om 50 (kanalen trimmen in op samen 220 om 70) en dan serveer je een duidelijk zichtbaar mindere kwaliteit.

Het internet werkt fijner bij KPN maar de TV is er op achteruit gegaan. Mist net de sprankelendheid en details die ik bij Ziggo wel had.

En dan te bedenken dat de streams er wel gewoon zijn.

Ik geef je helemaal gelijk! Maar ja, ze doen het gewoon niet. Omdat ze glasvezel en VVDSL gescheiden willen houden.

Reputatie 7
Badge +30
Wat is je bron van die laatste zin?
Reputatie 7
Badge +18

RobinFlikkema schreef op 11 apr '16 om 20:52u
Wat is je bron van die laatste zin?

Wie bedoel je? :S

Reputatie 7

DennisDatema68 schreef op 11 apr '16 om 19:28u
 Omdat ze glasvezel en VVDSL gescheiden willen houden.

Ik ben, net als Robin, zeer benieuwd waar je DIT op baseert. Heb je dit ergens gelezen? Van een KPN medewerker of bij KPN nieuws ofzo?

Reputatie 7
Badge +18

PeterG schreef op 11 apr '16 om 22:16u

DennisDatema68 schreef op 11 apr '16 om 19:28u
 Omdat ze glasvezel en VVDSL gescheiden willen houden.

Ik ben, net als Robin, zeer benieuwd waar je DIT op baseert. Heb je dit ergens gelezen? Van een KPN medewerker of bij KPN nieuws ofzo?

Dit heeft de KPN mijn toen die tijd verteld. Dat ze verlopig geen glaszenders toekennen aan VDSL-klanten. Alleen voor klanten met glasvezelabonnement. Ik had het liever ook anders gezien. Maar dit is hoe ik ben geïnformeerd.

Reageer