Beantwoord

KPN introduceert betere HD kwaliteit voor glasvezel klanten

Toon eerste bericht

330 reacties

Reputatie 7
DennisDatema68 schreef op 11 apr '16 om 22:30u

PeterG schreef op 11 apr '16 om 22:16uDennisDatema68 schreef op 11 apr '16 om 19:28u Omdat ze glasvezel en VVDSL gescheiden willen houden.Ik ben, net als Robin, zeer benieuwd waar je DIT op baseert. Heb je dit ergens gelezen? Van een KPN medewerker of bij KPN nieuws ofzo?

Dit heeft de KPN mijn toen die tijd verteld. Dat ze verlopig geen glaszenders toekennen aan VDSL-klanten. Alleen voor klanten met glasvezelabonnement. Ik had het liever ook anders gezien. Maar dit is hoe ik ben geïnformeerd.

En dat klopt helemaal, dat is een uitspraak van KPN, zie het door aangehaalde bericht van Hugo.

Heb glasvezel maar hoe jan ik dit ontvangen? Nieuw modem en kastje?
Reputatie 7
Badge +30
Welke ontvanger en modem heb je?
Motorola *** en de experia box v8
Reputatie 7
Ga naar https://www.kpn.com/service/televisie/extra-diensten/netflix-kijken-via-interactieve-tv/servicetool-apparatuur-wissel.htm en kijk of je die Motorola kunt ruilen voor een moderne ontvanger.
Reputatie 7
Badge +27
wjb schreef:

Ga naar https://www.kpn.com/service/televisie/extra-diensten/netflix-kijken-via-interactieve-tv/servicetool-apparatuur-wissel.htm en kijk of je die Motorola kunt ruilen voor een moderne ontvanger.

Welkom op het forum, Zicob. De HD Glas zenders zijn te bekijken op de Arris en Arcadyan ontvangers. Als je daar nog geen van hebt kun je via de tool die wjb linkt je Motorola omruilen voor een andere 🙂
Ah dank u wel hij doet het inmiddels. Maar nu de andere nog. Ook zn Motorola ding Sn: ***
Reputatie 7
Badge +27
Mooi dat hij het nu doet, Zicob. Helaas is het niet mogelijk om de tweede ontvanger ook om te ruilen.

De tool die je gebruikt hebt voor de eerste omruil is een Netflix tool. Daarin is het beleid om, bij klanten die geen Arris of Arcadyan hebben, één ontvanger om te wisselen voor een van de A-letter ontvangers. De tweede ontvanger wisselen met de tool zal dan ook niet gaan. Buiten deze tool is er geen mogelijkheid om een ontvanger om te wisselen tenzij deze een defect vertoont. Echter kunnen wij geen invloed uitoefenen op welk soort ontvanger er dan opgestuurd wordt. In de meeste gevallen krijg je, bij een defect, eenzelfde type terug.
Ik zocht informatie over een gerelateerd onderwerp(en gevonden)
De discussie hier over de voorkeuze zenders was wel leuk om te lezen. Ik ben hier ook voorstander van en dan zou discovery science op 1 komen en niet eerst via knopjes en menu's. Je zou toch zeggen dat er wel een schilletje in die kastjes kan worden ingebouwd. Dat de kanaalnummering via het systeem blijft zoals het is maakt niet uit. Via de tablet kan ik wel de volgorde van de favorieten aanpassen, je zou toch denken dat dit ook met de huidige decoders of set top boxen of hoe de juiste benaming is mogelijk zou moeten zijn.

In deze draad en in andere draden las ik ook opmerkingen over het wel of niet zien van de verschillende varianten sd, hd,hdglas en nu ook uhd.
Daar zijn hele wetenschappelijke onderzoeken naar gedaan zit je op de ultieme afstand dan merk je en zie je verschil, die afstand verschilt per diameter en beeldtype zit je verder dan maakt niet zo heel veel verschil. Zet maar 2 schermen 1 met sd en 1 met hd of uhd naast elkaar ga op 3 meter of meer zitten en kijk dan eens of je verschil ziet. Het grootste verschil zal er zijn als de uhd tv hdr heeft.

Voor elk scherm heb je een standaard berekening de ideale afstand is als je net de afzonderlijke beeldpunten niet meer ziet. Een groter scherm is daarom per definitie niet beter als deze net zoveel pixels heeft als een kleiner scherm. Het komt dan neer op het aantal puntjes per vierkante cm.
Reputatie 1
Zorg er eerst maar eens voor dat iedere klant HD vanaf 1 heeft. Voordat jullie weer iets nieuws verzinnen.
Reputatie 7
Badge +30
JeroenvanGinkel16 schreef:

Zorg er eerst maar eens voor dat iedere klant HD vanaf 1 heeft. Voordat jullie weer iets nieuws verzinnen.

zorg eerst maar dat je dit topic eens leest. Dit is inmiddels 2 jaar oud en die betere HD kwaliteit is al lang uitgerold.
Reputatie 6
Even een positieve noot van mij: Super mooie kwaliteit op deze 66x kanalen. Ik neem er ook van op! 😎
Reputatie 7
Badge +13
BerendDeMeyer_ schreef:

Even een positieve noot van mij: Super mooie kwaliteit op deze 66x kanalen. Ik neem er ook van op! 😎

Logisch, dit is ook het originele signaal.
Op 701 etc. heeft KPN dit signaal extra gecomprimeerd i.v.m. koper.

Jammer dat het er nog steeds maar 10 zijn.
Reputatie 6
joop2011 schreef:

BerendDeMeyer_ schreef:

Logisch, dit is ook het originele signaal.
Op 701 etc. heeft KPN dit signaal extra gecomprimeerd i.v.m. koper.

Jammer dat het er nog steeds maar 10 zijn.

Inderdaad jammer dat het er - voorlopig - nog maar 10 zijn. Maar serieus, ik heb nog nooit zo'n mooie beeld- en geluidskwaliteit gehad. Dus ik ben ook een erg tevreden klant van KPN Interactieve TV! 😎
Reputatie 7
Het kan nog veel mooier met 4K Ultra-HD, het is alleen jammer dat het aanbod zo zo ontzettend klein is. (Één muziekzender en zo'n twinig uur on-demand documentaires.)
Reputatie 6
wjb schreef:

Het kan nog veel mooier met 4K Ultra-HD, het is alleen jammer dat het aanbod zo zo ontzettend klein is. (Één muziekzender en zo'n twinig uur on-demand documentaires.)

Een 4K Ultra-HD tv zal nog wel even op zich laten wachten ben ik bang, juist omdat zoals je aangeeft er te weinig aanbod is. Ik wacht rustig nog even af, wat de verdere ontwikkelingen gaan worden mbt de content. Ik heb de tv's al wel bekeken bij de MM - o.a. LG OLED - man-o-man wat een 👁-candy allemaal!
moet ik blij zijn met het feit dat NU pas een fractie van het aanbod HD is (lees FULL HD)? Bij een gangbare beelddiagonaal van 40" en groter is dit toch gewoon niet om naar te kijken!? (ja ik heb glasvezel en ja alle instellingen vh kastje staan op HD).

In deze tijd voor dit bedrag vind ik dit niet OK.

Wanneer zijn de sportkanalen (ziggo sport totaal, eurosport, motorsport.tv, oh nee die heeft KPN eruitgehaald ) aan de beurt? heten deze dan ook xxxx "HD GLAS".
Reputatie 7
rallyden schreef:

...Wanneer zijn de sportkanalen (ziggo sport totaal, eurosport, motorsport.tv, oh nee die heeft KPN eruitgehaald ) aan de beurt? heten deze dan ook xxxx "HD GLAS".

Dat staat op de planning voor Q3 2024, dus nog heel eventjes geduld. 😞
bedankt voor je reactie. OVER ZES jaar?! Dan is 4K zelfs al weer verouderd
Reputatie 7
rallyden schreef:

Sarcasme aan.
Wacht even, Q3 2024 is bijna zeven jaar.
Sarcasme uit.
Met de kleine concurrentie is het helemaal niet interessant voor marktspelers om te investeren in het verbeteren van kwaliteit. Feitelijk zijn er maar twee partijen, Ziggo en KPN.
Ziggo heeft wellicht een iets groter HD aanbod, daarentegen is de stabiliteit van het netwerk weer beduidend minder in vergelijking tot KPN.
Dat is waarom wij als consument nog heel lang zullen moeten wachten op significante verbetering van het HD aanbod, om over 4K Ultra-HD aanbod maar te zwijgen.
wjb schreef:

rallyden schreef:

Sarcasme aan.
Wacht even, Q3 2024 is bijna zeven jaar.
Sarcasme uit.
Met de kleine concurrentie is het helemaal niet interessant voor marktspelers om te investeren in het verbeteren van kwaliteit. Feitelijk zijn er maar twee partijen, Ziggo en KPN.
Ziggo heeft wellicht een iets groter HD aanbod, daarentegen is de stabiliteit van het netwerk weer beduidend minder in vergelijking tot KPN.
Dat is waarom wij als consument nog heel lang zullen moeten wachten op significante verbetering van het HD aanbod, om over 4K Ultra-HD aanbod maar te zwijgen.

KPN moet opletten. zowel qua zenderaanbod als qualiteit: Internetgiganten zullen met hun online diensten (on-demand, streaming, live tv) voor een lagere prijs met full HD qualiteit hun intrede doen. Is goed dat KPN internet-ony paketten gaat aanbieden. Slim zou zijn wanneer bij deze paketten nog compleetkortingen wordt aangeboden, anders zullen consumenten ook hun mobiele abonnementen elders gaan afsluiten.
Reputatie 7
rallyden schreef:

KPN moet opletten. zowel qua zenderaanbod als qualiteit: Internetgiganten zullen met hun online diensten (on-demand, streaming, live tv) voor een lagere prijs met full HD qualiteit hun intrede doen...

Dat betwijfel ik ten sterkste. Ja, je kunt vast voor een leuk prijsje een abonnement gaan krijgen om online een paar zenders te kunnen streamen in HD kwaliteit, maar als je die leuke prijsjes bij elkaar telt voor alle zenders die je wilt kunnen zien, dan betaal je waarschijnlijk meer dan nu voor jouw hele abonnement.
wjb schreef:

rallyden schreef:

KPN moet opletten. zowel qua zenderaanbod als qualiteit: Internetgiganten zullen met hun online diensten (on-demand, streaming, live tv) voor een lagere prijs met full HD qualiteit hun intrede doen...

Dat betwijfel ik ten sterkste. Ja, je kunt vast voor een leuk prijsje een abonnement gaan krijgen om online een paar zenders te kunnen streamen in HD kwaliteit, maar als je die leuke prijsjes bij elkaar telt voor alle zenders die je wilt kunnen zien, dan betaal je waarschijnlijk meer dan nu voor jouw hele abonnement.

voor 85 euro is veel mogelijk
Reputatie 7
rallyden schreef:

voor 85 euro is veel mogelijk

Maar voor 27,50 Euro niet zo veel, want dat is bij mij het verschil tussen "Internet only" en Alles-in-1 Standaard uitgaande van exact dezelfde opties.
Reputatie 7
Badge +13
De HD glas kanalen zijn eigenlijk de originele HD kanalen.
Voor koper comprimeert KPN deze.
Dus heeft KPN zo wie zo van alle HD kanalen de originele (die krijgen ze binnen).
Vreemd dat er nog steeds maar 10 HD glas kanalen zijn.
Best wel een beetje jammer.
En ook de Duitse zenders hadden allang in HD moeten zijn.

Reageer