Beantwoord

KPN introduceert betere HD kwaliteit voor glasvezel klanten

• 1 december 2014
  • 336 reacties
  • 49010 keer bekeken

Toon eerste bericht

336 reacties

Reputatie 7
Aangezien KPN van alle HD zenders sowieso ongecomprimeerde tot haar beschikking heeft zou het niet moeilijk mogen zijn om deze ook te distribueren.
Ik kan me wel voorstellen dat ze nogal in de knoop kwamen met de kanaalnummers, maar dat mag ook geen issue meer zijn zodra HD-"Glas" op 1 gerealiseerd is. Dus ik zeg kom op KPN:
Q4 2017 = HD op 1
Q1 2018 = HD-"Glas" op 1
Q2 2018 = HD -> HD-"Glas"
Ja vind ik ook wil ook zenders dumpen voor hogere kwaliteit is dat ook niet een optie gewoon je bandbreedte bundel als credits zien die je zelf kan indelen? Bijv 20mbit voor NPO zenders... En rest minder....
Reputatie 7
Badge +13
De originele HD stream is ongeveer 12,7 MB
Dat is ook de stream die KPN voor alle zenders binnen krijgt.
KPN heeft de originele streams.
HD glas 661 - 670 zijn helaas de enige 10 met de originele stream.
Het beeld van deze 10 is ook heel erg goed.

Ik begrijp dat voor koper de steams gecomprimeerd moeten worden.

Hopelijk krijgen wij straks alle originele HD streams.
En hopelijk t.z.t. ook op enkele kopernetwerken.

Uiteraard eerst HD op 1 (701 etc.)
Daarna HD glas van 1
Daarna, hoop ik, alle originele streams minimaal op de glasvezel netwerken.

Ik denk dat KPN daar veel klanten mee kan winnen.
Reputatie 7
Badge +18
Even een positieve noot van mij: Super mooie kwaliteit op deze 66x kanalen. Ik neem er ook van op! 😎@BerendDeMeyer_, heb je glasvezel? 😁 Ik heb koper, en ik heb ze ook, al heel lang. 😉
Reputatie 6
Even een positieve noot van mij: Super mooie kwaliteit op deze 66x kanalen. Ik neem er ook van op! 😎@BerendDeMeyer_, heb je glasvezel? 😁 Ik heb koper, en ik heb ze ook, al heel lang. 😉
Goedenavond @DennisSchreve!

Klopt, ik heb inderdaad 500 glaasjes de hele dag twinkelen! Nou jij ook gefeliciteerd met je 66x kanalen via koper. Super kwaliteit, ja toch?

Kijk tip! Ik kijk op 662 zometeen natuurlijk weer naar Hollands Hoop! Er gaat tenslotte niets boven Groningen! ?

Heb een fijne TV-avond! 😎
Reputatie 3
Badge

Hoe zit het met VDSL2 klanten? Ik heb bandbreedte genoeg.

Hoe zit dit nu 5 jaar later? Is de glas HD inmiddels beschikbaar voor de vdsl verbindingen die snel genoeg zijn? Ik heb 200mbit 

Reputatie 7
Badge +18

Het is wel 2 jaar geleden deze topic, maar ook ik heb 200 Mbit/s verbinding. Vind het onnozel dat hier überhaupt nog steeds een onderscheid om wordt gemaakt! Ik heb het 4K abonnement. En dat vraagt meer Mbit/s dan 1 glaszender.

Reputatie 7
Badge +18

Hoe zit dit nu 5 jaar later? Is de glas HD inmiddels beschikbaar voor de vdsl verbindingen die snel genoeg zijn? Ik heb 200mbit 

Ik ben bang dat KPN de kop in het zand steekt hierover. Ze zouden het nu eens gelijk moeten gaan trekken. Ook ik heb 200 Mbit/s, ik kan die zenders ook makkelijk hebben op mijn adres. 

Reputatie 7

Nee, de HD-"Glas" zenders zijn helaas nog niet beschikbaar voor VDSL abonnees.

Dit heeft overigens niets te maken met de snelheid van jouw individuele aansluiting maar met de gedeelde (reken)capaciteit die beschikbaar is tussen de actieve straatkast en het centrale platform. Veel mensen kijken uitgesteld televisie en dat betekent dat elke TV ontvanger zijn eigen verbinding heeft met het iTV platform. Stel dat er 100 abonnees aangesloten zijn op zo'n actieve straatkast die uitgesteld televisie kijken. Als ze allemaal HD kijken dan vraagt dat zo'n 710Mbps terwijl dat met HD-"Glas" zo'n 1,25Gbps is. De netwerkdragers kunnen dat wel aan, maar de rekencapaciteit op de knooppunten moet dat ook wel kunnen verwerken en daar zit de uitdaging.

Reputatie 3
Badge

Het is wel 2 jaar geleden deze topic, maar ook ik heb 200 Mbit/s verbinding. Vind het onnozel dat hier überhaupt nog steeds een onderscheid om wordt gemaakt! Ik heb het 4K abonnement. En dat vraagt meer Mbit/s dan 1 glaszender.

Het laatste bericht is 2 jaar geleden idd. Maar het eerste toch echt 5, en deze had ik gequote :stuck_out_tongue_winking_eye:

Reputatie 7
Badge +18

Het laatste bericht is 2 jaar geleden idd. Maar het eerste toch echt 5, en deze had ik gequote :stuck_out_tongue_winking_eye:

😂

Reageer