Beantwoord

KPN introduceert betere HD kwaliteit voor glasvezel klanten

• 1 december 2014
  • 330 reacties
  • 47610 keer bekeken

Toon eerste bericht

330 reacties

Reputatie 7
Badge +18
huistijger schreef:
welke tv-ontvanger ik heb weet ik niet, hoe kom ik daar achter?

Dom, het staat er aan de voorkant mooi op HDM 2260 :)

Reputatie 6
Badge +9
Kom maar op met die ervaringen. Kunnen jullie het verschil zien? 

Reputatie 4
Badge +2
Bij mij zijn de zenders nog niet geactiveerd. Ik heb glasvezel en de 2260
Reputatie 1
Hier ook nog geen aktieve kanalen op 661 en verder, we wachten rustig af

Reputatie 7
Orakeltje schreef:
Hier ook nog geen aktieve kanalen op 661 en verder, we wachten rustig af

Je dient wél glasvezel te hebben én de HMB2260 of Arris 2952 ontvanger.

In de komende dagen wordt het uitgerold a.h.g.i.

Reputatie 1
Dat je glas moet hebben is duidelijk en ik heb een Arris 2952 . Volgens het bericht zou ik hier dus aan de voorwaarde voldoen ;)

Reputatie 3
Badge
Ongelofelijk dat men hier zeurt over de voorkeuzeposities van zenders. Ik let daar niet eens op!

Tip: gebruik de OK-knop op je afstandsbediening. Druk erop et voila: een zenderlijst verschijnt! Zo hoef je nooit te onthouden wat het zendernummer is.

Wel jammer dat men bij de kleinste groep decoderhouders begint: de meest gangbare is de Motorola VIP 1853. Deze wordt standaard geleverd bij een abonnement. Dat wordt dus wachten voor een grote groep klanten.

Ook jammer: klagers op dit forum over de verbeterde kwaliteit, maar die op een 32" tv kijken. 😉 Hier 55" in huis en sowieso erg tevreden over de kwaliteit van HD. Als dit nóg mooier wordt, is dat mooi meegenomen!

Reputatie 7
Ik heb een paar maanden geleden standaard 2 * de 2260 gekregen (en mijn zoon via Telfort ook). Het hangt er een beetje van af wat er op voorraad is.

Reputatie 2
Badge
@HJ: Vertel jij mij dan eens waarom een 55 inch beter is als een 32?

Reputatie 3
Badge
Op een 32" ziet zelfs SD er scherp uit. Dat is het verschil.

Waarom zie ik deze zenders nog niet op mijn scherm?

Ik heb glasvezel en ik heb de 2260. Hoe zit dat?

Reputatie 6
Badge +9
https://

32 inch vs 55. Als je nu nog niet overtuigd bent weet ik het niet meer. 

Zoiets moet je in het echt ervaren. Groter is altijd beter. En zeker met TV's dat wend heel erg snel, al je 'm eenmaal in huis hebt.

Reputatie 7
ChristianBecker schreef:
Waarom zie ik deze zenders nog niet op mijn scherm?

Ik heb glasvezel en ik heb de 2260. Hoe zit dat?

De implementatie gaat groepsgewijs. Niet alle glasvezelklanten hebben de zenders (661 t/m 670) al vanaf vandaag. Dat kan enkele (werk)dagen duren.

Ik heb wel NPO 1, 2 en 3 HD GOS op 741, 742 en 743.

Reputatie 7
ChristianBecker schreef:
Ik heb wel NPO 1, 2 en 3 HD GOS op 741, 742 en 743.

Die heeft iedereen nu. GOS staat voor Gesproken Ondertiteling Service. Voor slechtzienden dus. En personen zoals ik die met de draadloze koptelefoon in de keuken (bv afwas) het nieuws volgen. ;)

Reputatie 7
Helaas hier nog geen "HD+" :( ondanks het feit dat ik 100Mbps glasvezel heb met 2 HMB2260 TV ontvangers.

Daarnaast ook nog 2 VIP1853 "in mijn profiel" waarvan er 1 sporadisch gebruikt wordt.

Ik hoop niet dat dit laatste het beschikbaar stellen van de HD+ zenders blokkeert.

Laat ik er maar vanuit gaan dat ik, net als bij de update van het menu, als één van de laatste de update zal ontvangen.
@Allart, vindt de uitrol batch gewijs plaats of had ik nu al de HD+ zenders moeten hebben gekregen?

Reputatie 6
Badge +9
Vannacht vindt er ondhoud plaats voor Interactieve TV. Wacht het nog even tot morgen af.

Reputatie 2
Badge +1
Fijn dat we betere zenders krijgen! Jammer dat alles nu dubbel is en het nog steeds niet op 1, 2, 3 etc staat! Veel mensen weten niet van de kanaal nummers af en kijken gewoon naar een SD signaal terwijl ze glasvezel hebben! Dit hoord toch niet KPN? Graag spoedig aanpassen! Dit verhaal horen we nu inmiddels al jaren aan maar veranderen doen jullie niet.

Ook in de regio Amersfoort hadden we tot vanmiddag nog niet de update binnen. Ben nu niet thuis dus kan nu niet checken of er iets veranderd is...

Reputatie 2
Badge
@itv-kijker: fout geantwoord.

De vraag van mij is eenbeetje gemeen:Er bestaat geen goed antwoord.

Een en ander is afhankelijk van de kijkafstand.

Ik zou hier niet graag een 55inch neerzetten.

Ik zit daarvoor veel te dicht op de tv.

De ideale kijkafstand is de diagonaal x3 a 4.

Geweldig dat KPN eindelijk wat gaat doen aan de hd kwaliteit. sinds kort ook al dolby geluid bij enkele Nederlandse zenders.

Wat ik alleen niet begrijp is waarom de nieuwste abonnees het eerste krijgen.

Laten we eerlijk zijn trouwe klanten (langer abt) hebben meestal nog een vip 1853 of ouder en alleen de laaste nieuwe klanten hebben deze nieuwere type decoders. 

Dat is jammer het had zo leuk geweest als kpn eerst de meest trouwe klanten had geholpen.

Er wordt gemeld dat in 2015 de andere decoders geschikt gemaakt gaan worden.  Kan kpn al zeggen wanneer in 2015, in de loop van 2015 kan ook pas over een jaar zijn, en weet de kpn zeker dat dit wel gaat lukken voor deze oudere decoders.

Peter

Reputatie 1
De kanalen zijn aktief geworden. Nu eens kijken of het HD glas echt verschil maakt

Reputatie 7
Ook hier ondertussen de HD+ aanwezig.

Vervelend dat KPN de naam van die zenders allemaal laat eindigen op "glas", alsof deze zenders nooit beschikbaar zullen komen voor VDSL. :(

Ook jammer dat ik nu twee zenderlijsten heb moeten maken.

Één met de HD+ zenders voor de TV in de huiskamer en tuinkamer (beide HMB2260's) en één met de HD zenders voor de 1853 op onze slaapkamer.

Ik moet goed kijken om verschil te ontdekken tussen HD en HD+ op mijn Sony Bravia TV, maar het lijkt inderdaad wel iets scherper.

Het zal, als brildrager, wel aan mijn ogen liggen. ;)

Reputatie 5
Badge +5
ik ben 1 van de gelukkigen die glas heeft en een HMB2260 en een Samsung 55" curved TV. 

Je ziet duidelijk het verschil ten opzichte van gewoon HD. De kleuren zijn nog mooier en het beeld is echt strak. 

Op een 'gewone' LCD zie je het verschil tussen HD en HD+ denk ik minder, maar ik ben er blij mee :)

Reputatie 7
Potver..., jaagt KPN me toch nog op kosten.

Dacht ik een goede TV te hebben, moet ik nu, omdat KPN zonodig HD+ streams moet introduceren, een Samsung 55'' curved TV aanschaffen. ;)

Reputatie 3
Badge
Wat een verspilde moeite toch, mensen. Zwnderlijsten maken? KPN heeft die al voor je gemaakt! Mensen die SD variant kijken, terwijl er HD beschikbaar is, horen gewoon niet tot de doelgroep. Wel jammer dat KPN niet gewoon alle SD kanalen schrapt als er een HD versie van is. Waarom kijken naar SD als je HD hebt?

Reageer