Beantwoord

KPN introduceert betere HD kwaliteit voor glasvezel klanten

• 1 december 2014
  • 336 reacties
  • 48971 keer bekeken

Toon eerste bericht

336 reacties

Reputatie 7
Toch ben ik heel blij met mijn eigen zenderlijst.

Alle voor ons gezin interessante zenders in één gids en niet telkens met een hoop knopjes (Menu -> OK -> Down -> OK) naar een deel van de voor ons interessante zenders.

Dat betekent voor ons ieder dag weer verspilde moeite, het is maar wat je wilt.

Reputatie 3
Badge
Tip: druk eens op OK. Krijg je een zenderlijst zónder tv-gids. ;-)

Reputatie 7
Goede tip, maar die kende we al.

Voordeel: Snel naar de huidige zenderlijst.

Nadeel: Geen overzicht van de uitzendingen.

Reputatie 2
Badge +1
Helaas zijn er veel (oudere) mensen die niets van de hd zenders afweten en dus naar sd beeld zitten te kijken. Dat moet toch niet kunnen? we hebben glasvezel dus weg met sd en hd! en zet gewoon vanaf kanaal 1 de hd glas zenders met dd en alles wat erbij hoord. Geef ons nou eens waar voor ons geld!
Reputatie 7
Badge +19
Het beeld op 661 enz. is inderdaad beter dan op 701 enz. helaas zitten er nog steeds de vervelende blokjes in als je zapt tussen 661 662 en 663.

Ik lees hier dat sommige die HD Glas zenders al heeft?

Waarom heb ik het nog niet??

Of gaat dat echt in fases?

Reputatie 7
Badge +19
huistijger schreef:
Het beeld op 661 enz. is inderdaad beter dan op 701 enz. helaas zitten er nog steeds de vervelende blokjes in als je zapt tussen 661 662 en 663.

Na een second opinie weet ik het zo net nog niet, volgens mij zit er toch geen of heel weinig verschil in.

Misschien dat een Directe HD uitzending een beter beeld geeft?

Nog maar even afwachten voor ik een definitieve mening geef :@

Reputatie 7
Badge +19
HJ schreef:
Wat een verspilde moeite toch, mensen. Zwnderlijsten maken? KPN heeft die al voor je gemaakt! Mensen die SD variant kijken, terwijl er HD beschikbaar is, horen gewoon niet tot de doelgroep. Wel jammer dat KPN niet gewoon alle SD kanalen schrapt als er een HD versie van is. Waarom kijken naar SD als je HD hebt?
Een begrijpelijke reactie HJ

Maar ik was hiervoor bij UPC en die heeft dus geen SD kanalen als er HD kanalen zijn.

Echter de HD kanalen (tenminste bij UPC) hebben vaak storing en dan is het ideaal dat je toch nog terug kunt schakelen naar het SD kanaal om het programma verder te kijken.

Tevens zendt BBC1 niet alles op het HD kanaal uit, in elk geval niet de nieuwsuitzendingen en dan zit je naar een rood scherm te kijken als je niet naar SD kunt terugschakelen.
Tevens loopt de ondertiteling op het BBC1 en 2 HD kanaal niet synchroon, wat wel bij het SD kanaal is.
Dus wat mij betreft mogen de SD zenders echt wel naast de HD zenders blijven bestaan.

Reputatie 7
wjb schreef:
HD streams en nu dus ook "HD+ streams"

What is a name? HD+? Volgens mij zijn dat de streams zoals die door de zenders worden aangeboden, dus gewoon HD. Beter zouden we de streams op 701 ev. HD- kunnen noemen, omdat die geknepen zijn tov. de originele streams. HD Glas is ook een leuke, maar 701 ev. worden ook via glasvezel aangeboden. Overigens vrees ik dat veel mensen (die ook al het verschil tussen SD en HD- niet zagen) het verschil tussen HD- en HD niet zal opvallen en ook nu de moeite niet zullen nemen om "661" ipv. "1" in te voeren.

Nog een half jaartje en dan zijn de HD zenders (of de HD- zenders?) beschikbaar vanaf "1". Vanwege de opmerking dat dat afhankelijk is van de beschikbare bandbreedte vrees ik dat dat alleen voor de HD zenders (en dus alleen voor glasvezel) gaat gebeuren en dat koperklanten met HD- zenders ook hier weer het nakijken hebben.

Reputatie 3
Badge
HJ,

Feit is dat er naast HD ook standaard de SD kanalen aangeboden worden. Schrappen lijkt me geen goed idee.

Stel je bandbreedte is op een willekeurig moment erg laag indien je VDSL hebt, dan kan het zijn dat HD niet goed weergegeven wordt. SD biedt dan toch een uitkomst.

Reputatie 7
Badge +31
Op zich zouden die HD streams via 661 e.v. wel beter moeten zijn. Ik heb ze niet maar heb, ter vergelijk, wel de mogelijkheid om NPO 1 HD via Ziggo te zien. Die is aanmerkelijk mooier dan NPO 1 HD (701) via KPN. TV: 32 inch full HD. Instelling 1080i.

Hopelijk verbetert KPN dus ook voor vdsl klanten t.z.t. de HD streams.

Reputatie 4
Badge +4
Hallo,

Ik heb een ontvanger type 1853 (duidelijk dus een oudere ontvanger) dus ben ik pas in 2015 aan de beurt. Maar waarom heb ik eigenlijk een 1853 gekregen? Zolang heb uik nog geen glasvezel TV. Maar goed ik krijg nu wel op nummer 741, 742, 743 NPO HD GOS te zien. Wat houdt dit in? Is dit alvast de betere HD voor de oudere ontvanger? En wat betekend GOS?

Graag enige toelichting s.v.p.

mvg Koos

Reputatie 7
GOS = Gesproken Ondertitel Systeem, heeft an sich niets met HD te maken. Is ook beschikbaar via koper.

Reputatie 7
Badge +19
Koos2 schreef:
Hallo,

Ik heb een ontvanger type 1853 (duidelijk dus een oudere ontvanger) dus ben ik pas in 2015 aan de beurt. Maar waarom heb ik eigenlijk een 1853 gekregen? Zolang heb uik nog geen glasvezel TV. Maar goed ik krijg nu wel op nummer 741, 742, 743 NPO HD GOS te zien. Wat houdt dit in? Is dit alvast de betere HD voor de oudere ontvanger? En wat betekend GOS?

Graag enige toelichting s.v.p.

mvg Koos

GOS staat voor Gesproken Ondertiteling Service

Als er een buitenlandse taal wordt gesproken met nederlandse ondertiteling dan wordt die ondertiteling uitgesproken.

Misschien handig voor slechtzienden ik weet het niet.

Kwaliteit is hetzelfde als de 701 zenders

Reputatie 7
Badge +31
Koos2.

NPO GOS zijn aparte HD kanalen waarbij de Gesproken Ondertiteling Service gemengd is met het oorspronkelijke geluid. Kanalen dus voor slechtzienden.

KPN heeft deze apart staan omdat ze niet de mogelijkheid hebben tot meerkanalen geluid (en keuze) op een zenderpositie.

De HD kwaliteit is gelijk aan 701 t/m 3, omdat álle klanten deze kanalen hebben. Hogere HD kwaliteit is/komt alleen bij glas. Met het gewone geluidsspoor.

Zijn er meer mensen die bij de nieuwe HD glas zenders niet kunnen opnemen? is dit een bekend probleem of ben ik de enige. tv ontvanger al een keer van de stroom gehad maar nu kan ik alleen op rtl 5 hd glas een serie opnemen en op de andere kanalen niet. Alvast bedankt voor jullie reacties.

RamonvanSchaijk schreef:
Zijn er meer mensen die bij de nieuwe HD glas zenders niet kunnen opnemen? is dit een bekend probleem of ben ik de enige. tv ontvanger al een keer van de stroom gehad maar nu kan ik alleen op rtl 5 hd glas een serie opnemen en op de andere kanalen niet. Alvast bedankt voor jullie reacties.

Ja, ik heb dat ook. Maar ik wacht het rustig af, de verbetering.

Maar kpn moet dit nu wel oppakken.

Reputatie 7
Badge +19

RamonvanSchaijk schreef:

Hier in Leeuwarden geen probleem, ik kan in elk geval op 661 662 663 en 666 opnemen, de andere kanalen heb ik nog niet geprobeerd, maar deze gingen zonder problemen. 

Heb er nog eentje voor het rijtje

741 = 701 met gesproken ondertiteling.

Reputatie 7
Badge +31
Bren schreef:
Heb er nog eentje voor het rijtje

741 = 701 met gesproken ondertiteling.

Voor welk rijtje bedoel je, Bren ?

Ik bedoelde het als aanvulling op onderstaande post.

Hetzelde geldt trouwens ook voor :

742 = NPO2 (met gesproken ondertiteling)

743 = NPO3 (met gesproken ondertiteling)

==================================================

Het wordt inderdaad een behoorlijke puinhoop zo.

1 = NPO 1

661 = NPO 1

701 = NPO 1

Hoe moet dat verder... ...nou goed lezen KPN, het antwoord staat in dit draadje.

En ik weet zeker dat jullie daar velen blij mee zullen maken als jullie dat implementeren.

Als jullie daar nou morgen mee beginnen, misschien kan het dan nog mee op pakjesavond. ;)

Be positive, avoid negativity and enjoy life!  Bericht 21 van 71 (504 Weergaven)Avatardoor wjbVriend van KPNBerichten: 2.436Geregistreerd: ‎26-04-2013   
Reputatie 7
Badge +13
Ik heb helaas nog steeds niets op 661 tot en met 670.

Wanneer gaat dit gebeuren?

Ik heb glasvezel all in one (compleet)

Ik heb 2 x Arcadyan HMB2260

Dus ik voldoe aan de eisen.

Maar helaas nog steeds helemaal niets.

Reputatie 5
Badge +7
Het is dus mogelijk om bepaalde kanalen onzichtbaar te maken bepaalde klanten. Is het misschien idee om bij de mensen die de nieuwe streams kunnen ontvangen om daar de kanalen 701, 702, 703... onzichtbaar te maken.

Zodat het allemaal wat overzichtelijker wordt.

Reputatie 7
Badge +13
Dat kan, moet je wel zelf doen.

Ik heb nu de dubbele SD kanalen onzichtbaar gemaakt.

Menu

Instellingen

Zenders verbergen

Op klikken, dan komt er een X voor te staan.

Vergeet niet op te slaan als je klaar bent.

Helaas moet ik zelf nog wachten op de zenders, terwijl ik de juiste decoders en glasvezel heb.

Reputatie 7
Het wordt pas echt leuk als je verschillende typen TV ontvangers hebt.

Zo heb ik twee HMB2260 (met HD glas) en één VIP 1853 (met "gewoon" HD).

Wij gebruiken een eigen zenderlijst met daarin alleen de voor ons interessante zenders.

Nu heb ik dus twee zenderlijsten moeten maken, één met de HD glas zenders voor de 2260's en één met de "gewone" HD zenders voor de 1853.

Reageer