Beantwoord

KPN introduceert betere HD kwaliteit voor glasvezel klanten

• 1 december 2014
  • 336 reacties
  • 49004 keer bekeken

Toon eerste bericht

336 reacties

Reputatie 7
Badge +31
SS schreef:
Ik begrijp hier uit dat er dus ook een verschil is in HD kwaliteit van de tv uitzendingen over dag Welke uitzendingen worden dan in die HD + kwaliteit uitgezonden?
De omroep kent maar één hd kwaliteit. Het is kpn die de hd (een beetje) downgrade via 701 e.v. om bandbreedte op het net enigszins te beperken. Dat is op koper nog steeds nodig.

Maar via glasvezel dus niet. En sinds kort zijn er dus de "betere" hd streams v.a. 661. Ook die codeert kpn opnieuw maar de bandbreedte is wel gelijk aan die van de omroepen.

Reputatie 7
Badge +13
Helaas heb ik deze kanalen nog niet.

660 t/m 670

Ik voldoe wel aan de voorwaarden.

Glasvezel FTTH

2 x HMB2260

V8

Weet iemand al, wanneer ik ze ga krijgen?

Alvast mijn hartelijke dank.

Reputatie 6
Badge +12
Beste forumgebruikers,

Vanmiddag heb ik bericht gekregen dat het issue met HD Glas is verholpen voor mensen die voldoen aan de voorwaarden maar de zenders niet ontvangen. Willen jullie controleren of je de HD Glas zenders ontvangt? Werkt het niet direct dan graag de tv-ontvanger herstarten (30 seconden stroomloos) of resetten volgens http://forum.kpn.com/t5/Televisie/KPN-Interactieve-TV-Ontvanger-resetten/m-p/176511#M13112" style="text-decoration: none; color: rgb(0, 153, 255); font-family: KPNSans, sans-serif;.

Ik ben benieuwd! :D

Wat zijn ook alweer de voorwaarden?

- Je hebt glasvezel tot in de meterkast (FTTH)

- Je bent in bezit van tv-ontvanger type 2260 of 2952

Nienke
Helaas werkt dit nog steeds niet. Heb het de eerste dag gehad, sindsdien niet meer.
Reputatie 3
Badge
Zelf heb ik nog een oude ontvanger (Motorola 1853) en kan de nieuwe HD-Glas-kanalen dus nog niet ontvangen. Wat mij nu wel interesseert is hoe tevreden degenen zijn die ze al wel hebben. Is de kwaliteit zichtbaar beter dan de "gewone" HD-kanalen en is het verschil met de Technicolor-streams nu echt verdwenen?

Ben benieuwd naar jullie reacties!

Hoi Nienke, het werkt bij mij helaas ook nog steeds niet. Ik voldoe aan de voorwaarden, heb de ontvanger gereset (volgens instructie) en ontvang nog steeds niet de HD glas zenders...

Reputatie 6
Badge +12
Beste forumgebruikers,

Laatste acties staan uitgezet ter oplossing. De eerstvolgende update zal vanuit mijn collega Joran komen.

Nienke

Ik zit net wat te zappen en heb ineens de HD glas zenders!:D Nu maar hopen dat zie niet ineens weer verdwijnen...

Reputatie 7
Badge +28
Dat is goed om te horen Mark!
@joop2011, (en anderen); kunnen jullie de zenders inmiddels ook zien?

Joran
Reputatie 4
Badge +3
Kan iemand mij trouwens uitleggen waarom ik met mijn toch al vreselijk trage vip 1853s ook nog een half jaar extra moet wachten om eindelijk de betere kwaliteit HD te krijgen die mij 2 jaar geleden, toen ik meedeed met een vraagbundelingsaktie voor glasvezel, werd beloofd? Toen stond er op de glasvezelpagina's namelijk al "met glasvezel krijg je HD televisie in de hoogste kwaliteit", terwijl er al die tijd de slechts denkbare HD kwaliteit is geleverd - iets wat nu blijkbaar eindelijk wordt erkend door KPN.

Hi Joran,

Hier helaas ook nog geen HD glas zenders.

Reputatie 7
Badge +13
Maandag avond zag ik de HD glas zenders.

's morgens waren ze er nog niet.

Heel blij mee.

Heel erg mooi beeld, het wachten zeker waart.

Ik kijk met veel belangstelling uit naar de volgende update / upgrade

Hartelijk dank.

Beste Joran, Ik heb een glas 100/100 verbinding met als ITV speler de HMB2260 en kan de glas kanalen  

nog niet zien. Kan hier aub ook naar gekeken worden.

Reputatie 1
Beste Joran, ook Ik heb een glas 100/100 verbinding met de HMB2260 en heb glas tot in huis en kan de HD kanalen 661 t/m 670 nog niet zien. Kan hier aub ook naar gekeken worden. Gebelt met de hekpdesk en die wisten in 1e instantie niet waar ik het over had, maar vertelde me later na enige navraag dat ik maar rustig moest afwachten!

Reputatie 7
Badge +28
Dag allen,

Het is jammer om te lezen dat nog steeds niet iedereen gebruik kan maken van de HD+ zenders. Ik heb de gegevens van mountain337 en deffpt doorgestuurd. De gegevens van  ArjanRS zijn eerder al doorgestuurd, ik heb aangegeven dat er nog geen verschil is. Ik hoop dat ik spoedig uitsluitsel kan geven, ik hou jullie op de hoogte.

Joran
Reputatie 7
Badge +13
Joran, waarom noemen jullie deze kanalen HD+?

Persoonlijk vind ik de kanalen op 701 etc. HD-.

De originele stream van Ericsson Broadcast Services is 12,7 MB

7,1 MB is dus een gecomprimeerd signaal of te wel HD-

Ik moet wel zeggen dat de HD glas kanalen er perfect uit zien.

Ik verwacht ook dat KPN hier meer klanten door kan gaan krijgen.

Éénige minpunt is nog, dat ze niet op 1 etc staan, maar daar wordt aan gewerkt.

Daarna kan KPN de strijd met Ziggo etc. echt op glasvezel openen.

Joran, HD Glas, zijn die echt 1 op 1 van Ericsson?

En gaan de andere HD kanalen ook straks 1 op 1 worden uitgezonden?

Reputatie 7
Joop, ik ben bang dat ik de "schuldige" 😳 ben m.b.t. het gebruik van de term "HD+".

Zie mijn post in dit topic op 1 december 2014.

Excuses, ik zal het niet meer doen. ;)

"HD glas" vind ik echter ook zo'n vreemde naam want ik hoop echt dat de streams op korte termijn ook beschikbaar zullen komen op VDSL.

Joop, met HD+ doelt Joran op de 'HD Glas' kanalen vanaf 661 t/m 670. 'HD+' is de interne benaming van deze streams.
Dit zijn niet de originele streams van Ericsson. KPN geeft deze niet door omdat ze hiervoor extra moet betalen.

De eigenschappen van de HD Glas kanalen kun je zelf controleren door de gebruikte multicast adressen van kanaal 661 t/m 701 te achterhalen.
Deze kun je op je PC afspelen met VLC. Door vervolgens op CTRL + J te drukken krijg je alle informatie over de stream.

Voor NPO 1 HD Glas op kanaal 661 is dit rtp://224.0.251.124:8248

https://

Ter vergelijking de Ericsson NPO stream

https://

@Joran,

Het werkt bij mij sinds vandaag:D

Hier is het middel wat voor mij prima werkte en wellicht ook kan werken voor anderen die aan de HD-glas eisen voldoen maar ze niet kunnen ontvangen:

- Een KPN medewerker heeft mijn ITV abbonement afgemeld van mijn account

- Diezelfde KPN medewerker heeft hierna het ITV abbonement weer aangemeld

- Hierna heb ik beide ITV kastjes stroomloos gemaakt voor ongeveer 10 seconden en weer opgestart

- Na opstarten weer even aangemeld: abbonement nummer en bijbehorende pincode invoeren

- Na een seconde of 10 starte alles weer op en de HD-glas zenders waren beschikbaar...

- Het kan zijn dat het niet direct werkt maar na 24 uur moet het wel werken

Holy grail?

Reputatie 1
Ik krijg dit mailtje van de KPN:

Nieuwe HD kanalen
De implementatie van de nieuwe HD kanalen zal gefaseerd worden uitgerold. Ik zie inderdaad dat u nog niet de beschikking heeft over deze kanalen. Ik heb helaas niet de mogelijkheid om de software te "pushen" naar uw ontvangers. Het enige wat ik kan vragen aan u is om geduld te hebben totdat de hele update gereed is.

Reputatie 5
Badge +7
En heb jij een box die het al zou moeten hebben, of een die ergens dit jaar via een update voorzien wordt van die hoge HD streams?

Ik behoor helaas tot de laatste groep met de 1853.

Reputatie 1
Ik zit in de groep met de HMB2260, dus voldoe aan alles!

Reputatie 5
Badge +7
OK, bedankt. Ik hoopte dat ze al met de updates begonnen waren van de wat oudere boxen. Maar niet dus.

Reputatie 1
Alfons,

Kleine tip, toen ik vorig jaar een UHD tv kocht van Samsung, had ik problemen met het geluid( viel af en toe weg), bleek een probleem te zijn met het oude kastje. Daarna de HMB2260 ontvangen.

Misschien een tip als je sneller de nieuwe HD kanalen wilt ontvangen.

Reputatie 5
Badge +7
Dank voor de tip. Maar ik kan heel goed wachten. Hopelijk duurt het geen half jaar meer. Mijn box is een beetje traag, maar verder heb ik er geen probleem mee. De HD zenders vanaf 701 geven een goed beeld. Maar het kan altijd beter vanaf 661. Ik wacht af.

Reageer