Beantwoord

KPN iTV app

• 13 december 2019
  • 10 reacties
  • 144 keer bekeken

• Nieuwkomer
  • 2 reacties

Ik heb vorige week een Samsung smart tv gekocht in Nederland.

Hier een check gedaan op de werking met de KPN tv app. Werkt prima.

Deze week de tv meegenomen naar Winterberg. Helaas werkt het daar niet.

Melding :’Om gebruik te kunnen maken met deze app dien je smart tv verbonden te zijn met je vaste KPN internetverbinding’??

Op telefoon en tablet werkt alles prima.

Netflix werk feilloos op de nieuwe smart tv, dus Wiffi bereik is prima.

Ik heb een half een jullie support aan de telefoon gehad, zij komen er niet uit en verwijzen naar Samsung.

Volgens mij weten jullie het wel en is het gewoon een beveiliging voor buitenland?

Wat kan ik doen om dit te verhelpen?

icon

Beste antwoord door wjb 13 december 2019, 22:58

KPN heeft er kennelijk voor gekozen om de app op de tv alleen op de op de thuisaansluiting te laten werken. Het is nieuw voor mij, maar wel een logische weg.

Dat is toch al lange tijd bekend:wink:

Bekijk origineel

10 reacties

Reputatie 7
Badge +10

KPN heeft er kennelijk voor gekozen om de app op de tv alleen op de op de thuisaansluiting te laten werken. Het is nieuw voor mij, maar wel een logische weg. Want het uiteindelijke doel van de KPN zal uiteraard zijn om de app op dezelfde manier te laten functioneren als de losse hd-ontvanger, met dezelfde mogenlijkheden en beeldkwaliteit. En dat kan alleen maar thuis. Als het dan straks zo zal zijn dat de app op gelijke wijze presteert dan de losse decoder, dan mag je er straks ook 5 euro per maand voor gaan betalen. Die richting gaat het natuurlijk op.

Reputatie 7

KPN heeft er kennelijk voor gekozen om de app op de tv alleen op de op de thuisaansluiting te laten werken. Het is nieuw voor mij, maar wel een logische weg.

Dat is toch al lange tijd bekend:wink:

Reputatie 7
Badge +10

Tja... ik wist het nog niet :grin:

Reputatie 7
Badge +10

Maar ja ... een mens kan ook niet alles weten hé :wink:

Wel Jammer, ook het koppelen van een 

tablet lukt niet bijv. met Apple TV.

Met Canel Digital werkt alles perfect.

Deze reactie verder in dat topic verklaard dat het op last van de content leveranciers is. 

Wat ik dan weer vertaal als toch een centen/rechten kwestie die content partijen moeten blij zijn dat we hun materiaal(=lees reclame) overal willen zien.

Er mag nog heel hard aan die app worden gesleuteld voor het als betaalde service kan en mag worden aangeboden.

Dat is verder een discussie voor het hoofd topic over deze app.

Reputatie 7
Badge +20

@HFN, je kan de app op de smart TV inderdaad alleen gebruiken bij een internetverbinding thuis. Wel heb je de optie om de KPN iTV app te casten naar de televisie aangezien je WiFi wel prima lijkt! Middels het Chromecast tekentje bovenin de app kan je casten. Dat zou misschien voor jou op dit moment de oplossing kunnen zijn?

Geprobeerd met Apple TV, ook dit werkt niet.

Reputatie 7

Geprobeerd met Apple TV, ook dit werkt niet.

Klopt, Apple TV wordt niet ondersteund door de iTV app van KPN.

Om te casten zal je of een Chromecast of een Android TV moeten gebruiken.

Reputatie 7
Badge +20

@HFN, excuses ik heb eroverheen gelezen dat je een Apple TV had gekocht. Ik zag eerst alleen 'smart tv’. Dat wordt helaas niet ondersteund.. Een optie is dan inderdaad een Chromecast.

Reageer