Beantwoord

KPN iTV app

  • 13 December 2019
  • 23 reacties
  • 1179 keer bekeken

  • Nieuwkomer
  • 2 reacties

Ik heb vorige week een Samsung smart tv gekocht in Nederland.

Hier een check gedaan op de werking met de KPN tv app. Werkt prima.

Deze week de tv meegenomen naar Winterberg. Helaas werkt het daar niet.

Melding :’Om gebruik te kunnen maken met deze app dien je smart tv verbonden te zijn met je vaste KPN internetverbinding’??

Op telefoon en tablet werkt alles prima.

Netflix werk feilloos op de nieuwe smart tv, dus Wiffi bereik is prima.

Ik heb een half een jullie support aan de telefoon gehad, zij komen er niet uit en verwijzen naar Samsung.

Volgens mij weten jullie het wel en is het gewoon een beveiliging voor buitenland?

 

Wat kan ik doen om dit te verhelpen?

 

icon

Beste antwoord door wjb 13 December 2019, 22:58

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

23 reacties

Reputatie 7
Badge +24

KPN heeft er kennelijk voor gekozen om de app op de tv alleen op de op de thuisaansluiting te laten werken. Het is nieuw voor mij, maar wel een logische weg. Want het uiteindelijke doel van de KPN zal uiteraard zijn om de app op dezelfde manier te laten functioneren als de losse hd-ontvanger, met dezelfde mogenlijkheden en beeldkwaliteit. En dat kan alleen maar thuis. Als het dan straks zo zal zijn dat de app op gelijke wijze presteert dan de losse decoder, dan mag je er straks ook 5 euro per maand voor gaan betalen. Die richting gaat het natuurlijk op.

Reputatie 7

KPN heeft er kennelijk voor gekozen om de app op de tv alleen op de op de thuisaansluiting te laten werken. Het is nieuw voor mij, maar wel een logische weg.

Dat is toch al lange tijd bekend:wink:

Reputatie 7
Badge +24

Tja... ik wist het nog niet :grin:

Reputatie 7
Badge +24

Maar ja ... een mens kan ook niet alles weten hé :wink:

Wel Jammer, ook het koppelen van een 

tablet lukt niet bijv. met Apple TV.

Met Canel Digital werkt alles perfect.

Deze reactie verder in dat topic verklaard dat het op last van de content leveranciers is. 

Wat ik dan weer vertaal als toch een centen/rechten kwestie die content partijen moeten blij zijn dat we hun materiaal(=lees reclame) overal willen zien.

Er mag nog heel hard aan die app worden gesleuteld voor het als betaalde service kan en mag worden aangeboden.

Dat is verder een discussie voor het hoofd topic over deze app.

Reputatie 7
Badge +21

@HFN, je kan de app op de smart TV inderdaad alleen gebruiken bij een internetverbinding thuis. Wel heb je de optie om de KPN iTV app te casten naar de televisie aangezien je WiFi wel prima lijkt! Middels het Chromecast tekentje bovenin de app kan je casten. Dat zou misschien voor jou op dit moment de oplossing kunnen zijn?

Geprobeerd met Apple TV, ook dit werkt niet.

 

Reputatie 7

Geprobeerd met Apple TV, ook dit werkt niet.

Klopt, Apple TV wordt niet ondersteund door de iTV app van KPN.

Om te casten zal je of een Chromecast of een Android TV moeten gebruiken.

Reputatie 7
Badge +21

@HFN, excuses ik heb eroverheen gelezen dat je een Apple TV had gekocht. Ik zag eerst alleen 'smart tv’. Dat wordt helaas niet ondersteund.. Een optie is dan inderdaad een Chromecast.

Reputatie 1

Hoi,

Melding :’Om gebruik te kunnen maken met deze app dien je smart tv verbonden te zijn met je vaste KPN internetverbinding’??

 

Da's niet in Winterberg neem ik aan?

Reputatie 7

De smart TV app kan inderdaad alleen via de eigen KPN aansluiting gebruikt worden.

De iTV app op een telefoon of tablet kan ook in Winterberg gebruikt worden en je kan dan casten naar een Chromecast of Android TV.

Om de smart TV app in Winterberg te kunnen gebruiken zal deze via een VPN verbinding met het thuisnetwerk op Internet aangesloten moeten worden

Ook ik loop in Nederland tegen dit probleem aan. Thuis kan ik prima via de nieuwe chromecast mijn KPN TV zenders bekijken. Nu ben ik met de camper op pad, en daar kan ik wel kijken op mijn laptop of GSM, maar ik krijg  het niet voor elkaar op mijn nieuwe Chromecast. Kan KPN wel toevoegen maar hij blijft vragen om de abbonnementsgegevens. Die tik ik in en dan krijg ik de melding GEEN Toegang tot dienst.
Om gebruik te maken van deze app, dient je smart TV verbonden te zijn met je vast KPN internetverbinding. 
En dat laatste is natuurlijk onzin omdat het wel werkt op mijn GSM en tablet en laptop. Maar via de nieuwe google Chromecast lukt het niet. Netflix en Videoland werken wel gewoon via de nieuwe chromecast.
Dus KPN, wat is hier de reden van. 
Mocht iemand willen reageren met een oplossing dan hoor ik dat ook graag. en ja ik weet dat ik het KPN beeld ook kan streamen middels het bekende icoontje rechtsbovenin op mijn GSM of Laptop.
privé e-mail is *************

Admin: gegevens verwijderd i.v.m. privacy

 

Reputatie 7

Klopt het dat jij de smart-TV app op die Chromecast Google TV geïnstalleerd hebt?

Zo ja, dan gaat dat buitenshuis niet werken tenzij je een VPN verbinding met jouw thuisnetwerk opzet en de app via die VPN verbinding laat communiceren.

De smart-TV app is ontwikkeld voor gebruik op een tweede en derde televisie thuis en is niet voor gebruik buitenshuis.

Reputatie 7
Badge +24

... en ja ik weet dat ik het KPN beeld ook kan streamen middels het bekende icoontje rechtsbovenin op mijn GSM of Laptop.

Mooi. Want dat is buitenshuis ook de enige optie.

Reputatie 7
Badge +20

... en ja ik weet dat ik het KPN beeld ook kan streamen middels het bekende icoontje rechtsbovenin op mijn GSM of Laptop.

Mooi. Want dat is buitenshuis ook de enige optie.

Dit is inderdaad de enige optie. Je kan streamen vanaf mobiel toestel naar de Chromecast. Dus niet de apps op Chromecast op SmartTV gebruiken. 

Wat levert dit de KPN op dan om niet via de chromecast hun uitzendingen aan te bieden. Netflix en Videoland doen dat ook gewoon. Of is dit de opstelling van de KPN. in het Chromecast verhaal. 
Het levert toch niets op? aangezien je het via het bekende icoontje ook gewoon kunt streamen. Om die reden begrijp ik deze keuze van de KPN niet om het via de nieuwe chromecast niet beschikbaar te stellen. 1 keer installeren en klaar ben je. Niets geen extra dingen er bij pakken gewoon de kleine chromacast afstandsbediening gebruiken. en klaar ben je dit is toch veel te verwarrend voor veel gebruikers. Ja zelfs ook voor mij. 

 

 

 

Reputatie 7

Wat levert dit de KPN op dan om niet via de chromecast hun uitzendingen aan te bieden.

KPN moet voorkomen dat abonnementen gedeeld worden en de drempel om dat te doen is met de smart-TV app op een Android TV of Google TV toch een stuk kleiner dan als je moet casten.

Is de KPN dan niet bang dat deze opstelling hierin hun nog meer klanten gaat kosten.? Veel mensen genoten van Digitenne inmiddels is dat achterhaald. Het tarief voor alles in 1 is ook niet de goedkoopste. En dan nu dit. Dit kost de KPN toch veel klanten. Bezint voor U begint. Dus laat de klanten geen slachtoffer worden van fout beleid. Heel erg jammer. Ik zie in gedachten al veel klanten vertrekken bij KPN. Doodzonde.

Reputatie 7
Badge +24

Tja... Netflix loopt er momenteel ook mee te worstelen. Het gebruik van de app buitenshuis. Daar willen ze nu een toeslag voor gaan rekenen bij Netflix. 

Reputatie 7
Badge +24

Is de KPN dan niet bang dat deze opstelling hierin hun nog meer klanten gaat kosten.? 

Nee hoor. Het kan namelijk bij andere providers ook niet. Bij Ziggo werkt het op dezelfde manier. Dus vanwege deze reden overstappen naar Ziggo is zinloos.

Reputatie 7

Is de KPN dan niet bang dat deze opstelling hierin hun nog meer klanten gaat kosten.?

Persoonlijk denk ik niet dat dit klanten gaat kosten.

Tevens denk ik dat niet alleen KPN maar ook de content providers (zenders) hier hun zegje in hebben.

Ook de Ziggo GO app is niet buitenshuis te gebruiken op een Android TV.

 

Reputatie 7

Onderstaand de apps op mijn Chromecast Google TV voor gebruik buitenshuis.

De VPN Client Pro app maakt bij het opstarten van de Chromecast Google TV automatisch o.b.v. OpenVPN verbinding met de OpenVPN server die bij mij thuis op een Synology NAS draait.

Alle communicatie van de Netflix app en de smart-TV app van KPN wordt door de VPN tunnel geleid zodat deze via mijn thuisnetwerk naar Internet loopt en de buitenwereld de Chromecast Google TV ziet alsof deze bij mij thuis staat. Hiermee sla ik twee vliegen in één klap immers de smart-TV app werkt daardoor ook buitenshuis en Netflix zal niet kunnen zien dat de app buitenshuis gebruikt wordt want Netflix wil dat vanaf begin 2023 aan banden gaan leggen. Zie dit artikel.