Vraag

KPN ITV app functioneert slecht bij zwak internet

  • 4 January 2019
  • 2 reacties
  • 254 keer bekeken

Dag,
In ons 2 e huis in midden-Frankrijk is slechts zwak internet beschikbaar. De downloadcapaciteit is vaak niet meer dan 2,6 Mbps, Ping varieert van 130 tot 45 ms. Jitter tussen 130 en 20 ms, pakketverlies tussen 29 en 69%. Is weinig aan te doen. Router en bekabeling vanaf de telefoonpaal zijn vernieuwd. Het wachten is op de glasvezelkabel. In de koperen telefoonkabelstructuur wordt niet meer geïnvesteerd.

De KPN ITV app laadt soms helemaal niet of heel traag. En als ie het doet dan staat ie vaak en lang te bufferen. Als er al beeld en geluid zijn, staat het beeld regelmatig stil en het geluid hikt. Kortom: geen doen. Casten is hopeloos, uiteraard.

Maar: ik beschik ook over een Ziggo account. En de Ziggo GO App doet het prima. Vrijwel geen verstoringen. Casten werkt uitstekend. Beeld en geluid zijn best.

Hoe kan dit verschil tussen KPN en Ziggo zo groot zijn? Is de Ziggo App soms veel lichter dan die van KPN, dwz Ziggo eist minder internetcapaciteit? Hier ligt een uitdaging voor KPN, lijkt me.
Ben benieuwd naar jullie reactie.
Groet,
Kees de Ruijter

2 reacties

Aanvulling: ik gebruik voor het kijken en casten een IPad mini of een IPhone 7. Misschien is de KPN ITV App nietzo geschikt voor IOS?
Reputatie 7
Badge +28
Hoi Kees, het is mogelijk dat Ziggo een lagere kwaliteit stream gebruikt. 2,6Mbit is genoeg om onze stream in lage kwaliteit te bekijken maar de rest van de meetwaarden zijn schrikbarend. Het verbaast me dat internet het überhaupt doet met een packetloss van 29-69%. De jitter geeft ook aan dat de verbinding uiterst instabiel is.

Ik zorg dat je signaal bij de ontwikkelaars terecht komt maar met deze verbinding kan ik niet direct een oplossing of een workaround bedenken. Doet de website het misschien beter op een computer of laptop?

Reageer