Beantwoord

KPN iTV app op LG tv hapert en beeld vervaagt

  • 17 October 2021
  • 22 reacties
  • 1201 keer bekeken

Ik kijk tv via de KPN iTV-app op mijn LG OLED55C9PLA televisie. 

Dit is echter vrij waardeloos:

  • Het beeld hapert vaak (staat stil)
  • Het beeld vervaagt cyclisch: het is scherp en vervaagt dan, tot het weer even scherp is, waarna het vervagen weer begint.

Het ligt niet aan de wifi-verbinding van mijn tv, want als ik tv kijk via NPO start heb ik de problemen niet.

Ik denk dus dat het ligt aan de iTV-app van KPN. 

icon

Beste antwoord door Alexandra van KPN 11 November 2021, 16:25

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

22 reacties

Reputatie 7
Badge +19

Hi @PeterGVD, ik lees dat de KPN Smart TV app niet lekker meewerkt op jouw LG tv.

Goed om te weten dat je niet hetzelfde ervaart met NPO Start, en het dus niet in je wifi verbinding zit. Sinds wanneer speelt dit? En is dat sinds je de app gebruikt of heeft het daarvoor wel goed gewerkt? Maakt het verschil als je de KPN Smart TV app verwijdert en opnieuw op je tv installeert?

Hallo Alexandra, dank voor je antwoord. Ik heb de laatste versie van de app, dus denk je dat het zinvol is om de app te verwijderen en vervolgens opnieuw te installeren? 
 

Deze problemen spelen al een tijdje; weet eigenlijk niet of het ooit helemaal goed is geweest. 
 

groet, Peter

Reputatie 7
Badge +19

@PeterGVD Het kan zeker zinvol zijn om de app te verwijderen en opnieuw te installeren, dan begin je weer ‘fris’ en kan goed helpen als de app niet lekker werkt.

Daarnaast raad ik je ook aan om onze Wifi Manager te doorlopen. Deze controleert de verbinding voor je en helpt je om 'm stap voor stap optimaal in te stellen. Het kan namelijk toch met de wifi verbinding te maken hebben, bij nader inzien. NPO Start is on demand, dat is in feite een video die afgespeeld gaat worden. NPO Start kan die bufferen bij het afspelen, zodat je die zonder onderbrekingen kunt kijken. Live tv is live, daar kan van tevoren niets aan ingeladen worden. Als de verbinding niet optimaal is kan het dan voor kleinere haperingen zorgen. 

Hallo Alexandra, wederom dank voor je antwoord. Ik heb de app inmiddels opnieuw geïnstalleerd. NPO start is niet alleen on demand; je kunt ook live tv kijken.

Ik heb de Wifi Manager doorlopen. Deze raadt mij aan om nieuwe apparatuur te kopen. Dit vind ik belachelijk. De modem staat op nog geen 3 meter van mijn tv, bovendien betaal ik al meer dan €80 per maand. Nogmaals, de NPO start app werkt prima met live televisie, dus ik vermoed dat het aan de KPN-app ligt. 

3 meter... Dan kan je  beter met kabel aansluiten. Probeer dat eens. Durf te gokken dat de app het dan goed doet. Hier bekabeld prima namelijk. 

Reputatie 7
Badge +19

Hallo Alexandra, wederom dank voor je antwoord. Ik heb de app inmiddels opnieuw geïnstalleerd. NPO start is niet alleen on demand; je kunt ook live tv kijken.

Top, ik ben benieuwd hoe het gaat na het opnieuw installeren van de app. Heb je de mogelijkheid nog om de tip van Peter, eventueel tijdelijk, te proberen? Mocht het nog voor komen, probeer het even met een kabel. Dat sluit het beste uit waar het 'm in zit. 

Ik heb de Wifi Manager doorlopen. Deze raadt mij aan om nieuwe apparatuur te kopen. Dit vind ik belachelijk. De modem staat op nog geen 3 meter van mijn tv, bovendien betaal ik al meer dan €80 per maand. Nogmaals, de NPO start app werkt prima met live televisie, dus ik vermoed dat het aan de KPN-app ligt. 

Had je een mogelijkheid om door te gaan zonder aanschaffen van apparatuur?

Hallo Alexandra,

Dank voor je antwoord.

Ik kreeg niet de optie door te gaan zonder aanschaffen van apparatuur.

Ik ben niet van plan om een kabel aan te leggen. Nogmaals, de NPO-app werkt gewoon. Blijkbaar werkt de KPN-app niet via WIFI op een smart-tv. Dit zou de KPN dan moeten melden in de specs. 

In ieder geval dank voor de moeite.

Groet,

Peter

Reputatie 7
Badge +19

@PeterGVD Hi Peter, ik begrijp dat de situatie nog hetzelfde is gezien je reactie. Ik kijk graag voor je naar wat we hieraan kunnen doen. Vul je je forumprofiel zo volledig mogelijk in en geef je daarna een seintje hier? En alvast voor mijn achtergrondinfo, wat is het bouwjaar van je tv? Werkt je wifi op andere apparaten overigens goed? 

@Alexandra 

Mijn LG OLED55C9PLA TV heb ik vorig jaar gekocht. Introductiejaar van deze tv is 2019.

Mijn wifi werkt verder overal goed, ook op de tv dus, met NPO start, youtube en Netflix, maar ook voor mijn macbook, mijn robot stofzuiger en mijn sonos speakers. Het enige wat hapert is de KPN app. 

 

Reputatie 7
Badge +19

@Alexandra

Mijn LG OLED55C9PLA TV heb ik vorig jaar gekocht. Introductiejaar van deze tv is 2019.

Mijn wifi werkt verder overal goed, ook op de tv dus, met NPO start, youtube en Netflix, maar ook voor mijn macbook, mijn robot stofzuiger en mijn sonos speakers. Het enige wat hapert is de KPN app. 

Dank voor de extra informatie en het invullen van je profiel! Ik heb een melding voor je aangemeld en doorgezet naar de Technische Dienst. Zij onderzoeken het en ik verwacht dat je binnen enkele werkdagen iets van ze hoort. Hou je me op de hoogte van hoe het verder verloopt? Laat het ook gerust weten als je vragen hebt.

@Alexandra 

Het probleem is nog niet opgelost trouwens. De technische dienst is er nog mee bezig. In ieder geval is de snelheid van de wifi-verbinding van de smartTV hoog genoeg (gemiddeld 48Mbps). Andere streaming apps werken vlekkeloos (NPO plus, YouTube, Netflix). Alleen bij de KPN app is het streamen belabberd slecht: constant haperingen en vervaging van het beeld.

Reputatie 7
Badge +19

@PeterGVD Hi Peter, dank voor de update! Goed dat er nog aan wordt gewerkt, aangezien het nog niet verholpen is. Ik heb mijn reactie alvast gemarkeerd in je topic, omdat wij het via het forum zelf niet voor je kunnen oplossen - wij zetten het door naar de Technische Dienst om daarvoor te zorgen. Zo is dat voor andere lezers hier op het forum ook duidelijk. De Technische Dienst houdt je op de hoogte van de ontwikkelingen. 

Ik ben vandaag weer gebeld door iemand van de technische dienst van de KPN. De bouwers van de APP hebben inderdaad een fout geconstateerd. Er wordt binnenkort een hotfix uitgebracht.

Ik vind dat de KPN dit heel keurig heeft gedaan en ben zeer tevreden over de dienstverlening; ook door @Alexandra namens dit forum. Dank!

Met vriendelijke groet,

Peter van Delden

Reputatie 7
Badge +19

@PeterGVD Super, wat goed om te horen! Graag gedaan en dankjewel voor de terugkoppeling :) Ik heb een griepje gehad, vandaar de late reactie. Je weet ons hier te vinden als we iets voor je kunnen doen!

Ok, het is inmiddels een maand later en het probleem is nog niet verholpen. Er is nog geen update geweest en een maand is wel heel lang voor een hotfix.

 

Ik ben bang dat ik te goedgelovig was. 

Ik weet dat dit een oude discussie is maar is weet iemand waar of hier ooit een update voor is gekomen. Ik heb (nog steeds) dezelfde problemen. (Bekabeld en alleen bij de KPN app). 

 

 

Ik had exact hetzelfde probleem. Het ligt niet aan de KPN app, maar de snelheid van de data-overdracht. Er is inderdaad een stoorzender in de buurt, of je Wifi versterker staat op de verkeerde plek. Zet de Wifi versterker (die verbonden is aan je modem) op de juiste plek, vrij van metalen, leidingen etc… Dat was bij mij de oplossing.

Mijn 4K LG tv is bekabeld maar ook hier veel stops bij gebruik van de laatste versie van de kpn app. Ik denk dat de ontvangstbuffergrootte in de app te klein is. Ik heb geen enkel stotterprobleem met npoplus, netflix, disney+ en amazon-prime.

KPN wil decoders verhuren, daar verdienen ze geld mee. Een haperende app duwt gebruikers naar een extra decoder. Een goed werkende gratis app kost ze winst, waarom zouden ze daar energie in steken?

Reputatie 2

Ik heb ook een LG smart tv. Model 2022. Alles werkt fantastisch. Behalve de ITV app van KPN. Idd haperen  om de 5 sec stilvallend beeld  kortom, volkomen ruk. 
Als ik lees dat er een jaar geleden al een hotfix zou komen en de problemen nog steeds bestaan geeft me dat niet heel veel vertrouwen. 
men vraag ik me af waarvoor ik maandelijks meer dan meer dan 90 euro betaal? 

ik weet dat KPN er van alles aan doet om goed te doen voor zijn klanten. Echter… mijn superwifi is net met een Workaround gefixt nadat er weken gedoe was met een stabiele verbinding, van een zeer weghelpend forumgebruiker, begreep ik dat dit wegens een foutje in de update was (verkeerd geprogrammeerd en niet 100% getest is mijn vertaling) en ik heb bijzonder slechte ervaring met de setop boxen van KPN. Dit terwijl het vorig jaar allemaal dik in orde was. 
Het lijkt erop dat alles wat KPN oppakt te snel wordt gelanceerd? En daarmee ellende veroorzaakt bij de gebruiker. 

Hier hetzelfde probleem. Die app is waardeloos. geluid valt constant weg en beeld staat vaak stil.
TV is bekabeld aangesloten. Andere streaming apps hebben 0 problemen, alleen KPN.
ik heb juist m’n tv ontvangers terugestuurd omdat de app goed zou werken. Dat blijkt niet zo te zijn.

Heb de app al opnieuw geinstalleerd, maakt niks uit. TV op Wifi maakt ook geen verschil. Het lijkt wel bij KPN of streaming via de app geen prio heeft op overig verkeer of zo.