Beantwoord

KPN iTV app op philips android tv

  • 19 January 2019
  • 24 reacties
  • 14640 keer bekeken

ik weet dat het al genoemd is in het kpn forum
maar vraag het toch nog een keer
ik heb vandaag een Philips 49PUS8303 voor de slaapkamer gekocht
hoofdzakelijk gebruik ik de tv voor satelliet dvb-s2
mooie tv trouwens maar nu heb ik de tv ook gekocht voor de android functie
eerst wat mij op valt is dat de app's voor telefoon/tablet niet beschikbaar zijn op de tv
zo wil ik graag de itv app er op zetten
en dscam die is ook niet te vinden
iemand een idee hoe dat kan de tv dacht ik draait op android 7 of 8
misschien dat het beeld met de app niet zo goed is maakt niet zo uit
het gaat om 2 zenders wat niet door canaldigitaal word aangeboden
icon

Beste antwoord door wjb 19 January 2019, 17:31

Bekijk origineel

24 reacties

Reputatie 7
Er is geen iTV app voor op een Android TV en ik verwacht ook niet dat die zal komen.
Wat je wel eenvoudig kunt doen is met de iTV app op tablet of telefoon de uitzending naar de televisie casten immers de Chromecast functionaliteit zit ingebakken in een Android TV.
wjb dat is erg jammer ik had de app liever gezien zonder dat ik mijn telefoon/tablet nodig heb
erg jammer ik dacht android is android dat ik de zelfde functies kon gebruiken als op de telefoon
over oudere android versies snap ik het maar android 7 / 8 had ik het wel verwacht dat de kpn itv app zou werken
Reputatie 7
Android op een tablet en telefoon is toch wel iets anders dan Android op een televisie.
Denk alleen maar eens aan de manier van bedienen.
Je kunt die iTV app vast wel sideloaden op jouw Android TV, maar of die dan ook 100% werkt is maar de vraag.
Reputatie 2
Badge
Fijn deze thread. Ik had een reactie gezet in de "Interactive TV zonder kastje" thread.

Een KPN app voor Android TV (of misschien een simpele release van de Phone/Tablet versie naar de Android TV store), zou al een hele mooie stap zijn.
Mijn Android TV home scherm is helemaal te configureren met wat ik belangrijk vind. De Android TV "channels" werken heel prettig, makkelijk en snel. Het KPN kastje voelt daarbij "old school".
Met zo'n KPN iTV app voor Android TV kan ik waarschijnlijk het meeste van mijn Live TV behoefte afdekken, ik kijk ernaar uit 🙂.
KPN zou wel een goede port moeten maken van die dan ook (android home screen) "Channels" ondersteunt.

NLZiet zit ook al in mijn Android TV homescherm. Als die nog een beetje opschalen/verbeteren is dat uiteindelijk ook een goed alternatief. Het fenomeen Live TV is drastisch aan het veranderen.
Een device is toch een device? Mobile/Tablet/Laptop/Bigscreen?

Het Android TV homescherm is nu het nieuwe vertrekpunt voor "TV kijken" geworden. Het KPN TV kastje is 1 van de opties, niet meer het eerste wat je doet. Beginnen met YouTube, Nieuws, Netflix. Als ik naar het KPN kastje ga, moet ik ook een andere afstand bediening pakken....
Reputatie 2
Badge
https://www.totaaltv.nl/nieuws/ziggo-maakt-komst-naar-android-tv-en-apple-tv-stapje-dichterbij/

De ontwikkeling is gestart, nu KPN nog
Reputatie 2
Badge
En goed nieuws nu al:
https://www.totaaltv.nl/nieuws/kpn-troeft-ziggo-af-interactieve-tv-met-app-direct-op-smart-tv/

Nog alleen voor Samsung en niet voor het meer standaard AndroidTV, maar begin is er.
Vast ook nog wel wat aan te merken op de stream kwaliteit op een 55 Inch TV, maar wie weet kunnen we ooit zonder dat kastje, hangt vooral af van wat er allemaal mogelijk wordt en hoe makkelijk het werkt vanuit je TV menu, maar een dedicated afstandsbediening minder is ook wat waard.
Ja had het gelezen op nu.nl
Alleen zou het jammer zijn dat het alleen op de nieuwste tv, s gaat werken
Ik heb ook nog een oude tv wel smart van lg
maar het is mooi dat kpn wel aan nieuwe technieken gaat werken zonder itv box
Reputatie 1

Hallo KPN!,

 

Een app op elke smart tv, android of niet, scheelt héél veel old Skool STB's inclusief Afstandsbediening bekabeling enzovoort!

Hoewel jullie hier ongetwijfeld een verdienmodel achter hebben zitten is het bijzonder slecht voor ons milieu! Minder gebruik van materialen spaart veel meer CO2 dan wat zonnepanelen en andere zogenaamde bio centrales kunnen compenseren!

DIT PAST ECHT NIET IN JULLIE "GROENE" ONDERNEMING!

Bio centrales

Gelijk verbieden

op olie gestokte vrachtschepen massaal brokken uit Amerika halen en hele bossen gekapt worden voor Europa

Lekker groen

 

Hoi,

Net een tv gekocht van Philips en wat schetst mijn verbazing hier zit de kpn itv app niet op. Kan alleen met Samsung of LG tv's. Ik wist dit niet. Ook via internet browser wordt er gezegd dat het niet kan met deze internet browser. Kan alleen met chrome, safari, etc. Is er echt geen workaround?

Hoor heel graag.

Groet,

Arianne

Hoi,

Net een tv gekocht van Philips en wat schetst mijn verbazing hier zit de kpn itv app niet op. Kan alleen met Samsung of LG tv's. Ik wist dit niet. Ook via internet browser wordt er gezegd dat het niet kan met deze internet browser. Kan alleen met chrome, safari, etc. Is er echt geen workaround?

Hoor heel graag.

Groet,

Arianne

Klopt op een Philips android tv werkt kpn itv app niet 

Je kunt wel streamen via tablet / telefoon naar die tv 

best wel gek toch niet koppelen met een NL merk….. streamen met kabel waarschijnlijk? Had ik net zo goed een extra tv ontvanger kunnen bestellen bij kpn en dat was nou net niet de bedoeling. 

Zie dit topic 

https://forum.kpn.com/interactieve-tv-11/itv-kijken-zonder-kastje-en-kabels-met-de-kpn-smart-tv-app-470868

En er volgen snel meer merken 

Topic van jaar geleden 

Ik denk dat Philips niet gaat komen helaas 

Reputatie 7

best wel gek toch niet koppelen met een NL merk…..

Er is niets Nederlands aan Philips televisies. De merknaam Philips is voor televisies al jaren geleden (2014) verkocht aan het Chinese TP Vision.

Ja net als Philips led lampen 

Maar dat is wel met meer producten zo 

Wel jammer ik had de itv app graag op mijn Philips gehad

Aangezien ze een jaar geleden beweren er komen meer merken waar de app op kan werken 

Hoi Allemaal,

In Polen komen elk jaar miljoenen Philips tv’s van de band.

Dag KPN,

Is er in de roadmap ergens bepaald wanneer de itv app van kpn voor Android TV beschikbaar komt? Ik wil binnenkort een Android TV kopen, en het zou echt baas zijn als ik deze kan gebruiken zonder externe apperaten. 

Graag hoor ik een reactie van KPN, of hun ontwikkelaars. 

Groet, 

Daniël 

Nee niet beschikbaar voor Android tv 

 

Dag KPN,

Is er in de roadmap ergens bepaald wanneer de itv app van kpn voor Android TV beschikbaar komt? Ik wil binnenkort een Android TV kopen, en het zou echt baas zijn als ik deze kan gebruiken zonder externe apperaten. 

Graag hoor ik een reactie van KPN, of hun ontwikkelaars. 

Groet, 

Daniël 

Nee niet beschikbaar voor Android tv 

 

Maar, wanneer.. Dat het er nu niet is weet ik. 

Ik heb zelf een Philips android tv 

En wacht er al een jaar op 

Of het er gaat komen ik denk het niet 

Of gaat heel lang duren denk ik 

Ik heb zelf een Philips android tv 

En wacht er al een jaar op 

Of het er gaat komen ik denk het niet 

Of gaat heel lang duren denk ik 

Vreemd toch? De app is al gemaakt voor Android.. Deze heeft alleen maar een overhaul nodig voor de TV versie, dat hoeft niet zo ingewikkeld te zijn. 

Ik hoop er ook op. Eindelijk van dat nutteloze extra kastje af.

Maar er zal wel een verdienmodel achter hangen en KPN moet waarschijnlijk van de kastjes af..

Toen ik een half jaar geleden overging naar KPN was opnemen 5€ per maand extra. Een extra ontvanger ook. Maar als je een extra ontvanger nam, kreeg je opnemen er gratis bij.

Nu heb ik dus een kaartje over. Circular economy?Sure. Zolang het de winst niet raakt.

Reputatie 7

Ik hoop er ook op. Eindelijk van dat nutteloze extra kastje af.

Wil je echt

  • Lagere beeldkwaliteit
  • Minder functionaliteit
  • Minder gebruiksgemak
  • Minder zenders
  • Minder on-demand
  • Meer afhankelijkheid

Ik niet, geen mij maar gewoon een TV ontvanger.

Voor een 2e of 3e televisie die minder frequent gebruikt wordt is het wellicht een optie maar de smart TV app is nog lang geen volwaardig alternatief voor een TV ontvanger.

En goedkoper zal het uiteraard niet gaan worden.

Waarom zou een app op mijn televisie, in tegenstelling tot een extern kastje leiden tot:
 

  • Lagere beeldkwaliteit
  • Minder functionaliteit
  • Minder gebruiksgemak
  • Minder zenders
  • Minder on-demand
  • Meer afhankelijkheid

Ik gebruik verschillende video app’s op mijn Android Tv (Netflix (4K), Kodi (4K), NLZiet, YouTube) en allemaal hebben ze perfecte beeldkwaliteit. Mijn TV engine kan het prima aan.  (Overigens in tegenstelling tot mijn KPN kastjes welke geen goede combinatie zijn met mijn TV).

Alles ligt eraan hoe goed de app ontwikkeld zou gaan worden.

 

Reputatie 7

Waarom zou een app op mijn televisie, in tegenstelling tot een extern kastje leiden tot:
...

Alles ligt eraan hoe goed de app ontwikkeld zou gaan worden.

Precies ... vandaar.

Reageer