Beantwoord

KPN iTV app opnames

  • 27 September 2019
  • 22 reacties
  • 549 keer bekeken

Sinds de "update 9 sep." worden onder de tab OPNAMES, de meeste - reeds eerder opgenomen - opnames niet meer weergegeven (behalve de alleroudste). Ook van de "geplande" opnames wordt alleen de laatst ingevoerde weergegeven. Series niet - terwijl dat in de gids weergave wèl aangegeven staat.
Het menu op de tv is wel correct. De app weergave komt dus niet overeen. De app verwijderen en opnieuw installeren geeft geen verandering.
icon

Beste antwoord door Paul van KPN 9 October 2019, 14:37

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

22 reacties

Reputatie 7
Heb jij toevallig een glasvezelabonnement en zijn die opnames van HD-"Glas" zenders?
Begrijp niet de relatie tussen de vraag en het probleem. Maar de internet/tv aansluiting is een koper aansluiting. En beide werken prima. Het probleem is op de iTV-app op m'n android telefoon (Samsung).
Reputatie 7
De relatie is dat de HD-"Glas" zenders (661-670) niet via de iTV app te kijken zijn en opnames daarvoor ook niet. Opnames voor HD-"Glas" zenders werden voorheen nog wel getoond, maar tegenwoordig niet meer dus ik dacht even dat dat wellicht de oorzaak zou zijn.
Maar goed, dat is dus niet het geval. Ik hoop dat iemand van KPN zal reageren die hier in wil duiken.
Bedankt voor je moeite om de oorzaak te achterhalen. Hoop inderdaad dat iemand van de KPN dit ook doet. Aangezien de tv niet paraat staat opgesteld en we zelden kijken, is het zicht op de opgenomen programma's via de iTV app op de telefoon heel praktisch. Maar misschien zijn we de enige in Nederland.
Maar los daarvan; er is iets mis met de App en dat zou KPN zich moeten aantrekken. Op mijn klachtmail naar itvapp@kpn.com is nooit gereageerd.
Reputatie 7
Badge +25
Hi Ronald, welkom hier. Als er iets fout gaat met de app, dan moeten we ons dat zeker aantrekken. Of jij de enige bent met dit probleem weet ik niet. Het is zo dat dit een algemene storing is voor zover ik weet, want dit is de eerste melding die ik tegenkom van dit probleem. Op mijn app (maar dan via iOS) zie ik deze overigens problemen niet.

Welke Samsung heb je precies? En welke Android versie staat erop?
Is er nog een mobiel/tablet in jouw huishouden die je kan testen? Ben benieuwd of je het daar ook op ervaart namelijk.
Heb je de mogelijkheid om het controleren via https://www.interactievetv.nl/? Staan daar wel alle opnames?

Ik hoor graag van je!
Bedankt voor je aandacht.
Op m'n Ipad lukte het downloaden van de iTV-app niet. De app vereist iOS 10 of hoger en deze (oude) Ipad gaat niet verder dan 9.8 en nog wat.
Op www.interactievetv.nl staat wel de complete en correcte lijst met opnames - zoals op de tv.

M'n telefoon is een Samsung A3 (2017) met Android versie 8.0.0. update 22 sep. 2019.

Opmerkelijk misschien ook dat de alleroudste opname (juni 2019 van Discovery) er nog wel op staat.
De (meest NPO) opnames van daarna, en tot de app update, zijn "verdwenen" in de app.
De opnames van ná de app update staan er weer wel op.

Ook 'geplande opnames (uit een serie) ontbreken in de app, Deze staan elders wel vermeld (interactieve tv & op de tv zelf).

Interessante puzzel (?)
Reputatie 7
Badge +25
Bedankt voor je aandacht.
Op m'n Ipad lukte het downloaden van de iTV-app niet. De app vereist iOS 10 of hoger en deze (oude) Ipad gaat niet verder dan 9.8 en nog wat.
Op www.interactievetv.nl staat wel de complete en correcte lijst met opnames - zoals op de tv.

M'n telefoon is een Samsung A3 (2017) met Android versie 8.0.0. update 22 sep. 2019.

Opmerkelijk misschien ook dat de alleroudste opname (juni 2019 van Discovery) er nog wel op staat.
De (meest NPO) opnames van daarna, en tot de app update, zijn "verdwenen" in de app.
De opnames van ná de app update staan er weer wel op.

Ook 'geplande opnames (uit een serie) ontbreken in de app, Deze staan elders wel vermeld (interactieve tv & op de tv zelf).

Interessante puzzel (?)

Zeer interessant. Ik kan het zo 1,2,3 niet verklaren om eerlijk te zijn. Daarom ga ik mensen achter de schermen hier naar laten kijken. Kun je je gegevens invullen in je profiel en hier een seintje geven als dat is gebeurd?
Gegevens profiel zijn ingevuld.

Overigens blijkt dat het inloggen met KPN ID op m'n gsm ook niet lukt. Mededeling "Het ophalen van gegevens is (tijdelijk) niet mogelijk. Excuses voor het ongemak."
Op de pc lukt het wel.
Reputatie 7
Badge +25
Gegevens profiel zijn ingevuld.

Overigens blijkt dat het inloggen met KPN ID op m'n gsm ook niet lukt. Mededeling "Het ophalen van gegevens is (tijdelijk) niet mogelijk. Excuses voor het ongemak."
Op de pc lukt het wel.

Ik heb de casus doorgestuurd met alle details. Zodra ik meer info heb laat ik van me horen!
'Ter aanvulling': In de "TV gids" stond dat een programma (uit een serie opname) opgenomen zou worden.
Zoals eerder opgemerkt, werd dit niet in de "Gepland" weergegeven. Na de uitzending staat het ook niet bij de "Opnames". Dit alles betreft in de App.
Op de tv staat het programma wel als zijnde opgenomen.
Reputatie 7
Badge +25
Hi Ronald. Nog geen update, maar m'n collega's zijn er nog mee bezig. Je hoort van me.
Fijn dat je me op de hoogte houdt.
Reputatie 7
Badge +25
Ronald! Ik heb tekst en uitleg gekregen. Komt 'ie:

We hebben per begin september 2019 de HD kanalen ‘verwijderd’ voor de app. Dat viel samen met die app update. De HD variant voor de app had ook geen betekenis, het was en zijn exact dezelfde streams als zonder HD. De HD in de kanaalnaam had dus puur iets te betekenen op een tv-ontvanger.

Gevolg is dat deze situatie kan gebeuren als je nog HD only opnames hebt staan. Omdat bijna iedereen inmiddels meer dan een jaar HD-op-1 heeft, komt dat zelden meer voor, tenzij…. je ook nog HD only geplande opnames hebt (ingepland, voordat deze klant HD-op-1 kreeg). Dat is hier het geval en dat verklaart deze klacht.

Kortom, het is verstandig om de geplande lijst met opnames een keer opschonen en opnieuw inplannen. Dat voorkomt nog verdere verrassingen uit deze hoek.
Als ik het goed begrijp heb ik (vóór de update van sep.) de programma's op het HD-kanaal van de app ingepland en daardoor verschijnen ze nu niet meer in de app - wel op de tv. Correct?

En wordt bedoeld met "de geplande lijst met opnames een keer opschonen en opnieuw inplannen", de lijst zoals die op de TV staat? In de app kan ik geen oude lijst vinden...........

Blijft er nog een vervelend probleem: ingeplande (serie) opnames (aangegeven met het rode symbooltje in de gids), verschijnen niet in de Geplande opnames. Ook niet binnen het tijdsbestek van een paar dagen, dat het programma begint. Eén aflevering (van Beste Zangers / NPO1 op 11 okt.) wel, maar het programma 'Tijl in voetspoor van Bach' dat op 10 okt begint en 'Door Andere Ogen' op 12 okt. (beide NPO2) verschijnen niet in de Geplande opnames. Beide zijn als "serie" gepland. Enkelvoudige opnames verschijnen wel in de Geplande lijst.

De app is na 9 sep. al een paar keer verwijderd en opnieuw geïnstalleerd.
Reputatie 7
Badge +25
Als ik het goed begrijp heb ik (vóór de update van sep.) de programma's op het HD-kanaal van de app ingepland en daardoor verschijnen ze nu niet meer in de app - wel op de tv. Correct?
Correct. En toen die HD only kanalen waren verwijderd uit de app, zijn die opnames daar ook niet meer te zien.

Het kan zijn dat je op dit moment nog serie-opnames hebt ingepland op die HD-only zenders, ook al zijn die zenders verwijderd uit de app. Het advies is dus om via de tv-ontvanger reeds ingeplande (serie-)opnames te annuleren, en dan een keer opnieuw in te plannen. Dan weet je zeker dat ze niet via de HD only zenders zijn ingepland (aangezien die er niet zijn), en dat ze dus beschikbaar moeten zijn via de app, website en de tv-ontvanger.

Ik ben ook benieuwd of je dan de door jou genoemde ingeplande programma's weer ziet staan.
Het waren inderdaad NPOxHD opnames, die niet meer in de app verschenen.

Er stonden nog (al lang verlopen) serie opnames met HD ingepland. deze heb ik verwijderd.
En inderdaad (!) nu staan de geplande serie opnames wèl in de (app) lijst met Opnames!

Kortom: het probleem lijkt opgelost!
Bedankt voor alle aandacht.
Reputatie 7
Badge +25
Het waren inderdaad NPOxHD opnames, die niet meer in de app verschenen.

Er stonden nog (al lang verlopen) serie opnames met HD ingepland. deze heb ik verwijderd.
En inderdaad (!) nu staan de geplande serie opnames wèl in de (app) lijst met Opnames!

Kortom: het probleem lijkt opgelost!
Bedankt voor alle aandacht.

Top! Fijn dat er een logische verklaring achter zat en geen rare storing of iets dergelijks. Fijn dat het is opgelost. Als er nog eens iets is ben je welkom hier.
Allemaal Blij. Prima service!
Reputatie 7
Top! Fijn dat er een logische verklaring achter zat en geen rare storing of iets dergelijks. Fijn dat het is opgelost.
En wanneer komen eindelijk ook eens opnames voor de HD-"Glas" zenders beschikbaar in de iTV app. Ik hoop dat jullie de glasvezelabonnee ook eindelijk eens in staat gaan stellen om opnames terug te kunnen kijken via de iTV app.

In de KPN iTV app op een iPhone heb ik een programma opgenomen.

Dit opgenomen programma komt wel voor in mijn lijst van opnames in de iTV app op mijn telefoon, maar niet in de lijst met opnames op de tv.

Op de tv is dit kanaal HD Glas. Zou dat een oorzaak kunnen zijn?

Het streamen van het opgenomen programma in de KPN iTV app op mijn iPhone naar de tv kan niet. Hebben jullie advies of een antwoord?

Reputatie 7

In de KPN iTV app op een iPhone heb ik een programma opgenomen.

Dit opgenomen programma komt wel voor in mijn lijst van opnames in de iTV app op mijn telefoon, maar niet in de lijst met opnames op de tv.

Op de tv is dit kanaal HD Glas. Zou dat een oorzaak kunnen zijn?

Het streamen van het opgenomen programma in de KPN iTV app op mijn iPhone naar de tv kan niet. Hebben jullie advies of een antwoord?

Een opname ingepland via de app is een opname van de HD en SD variant van de zender en niet van de HD-"Glas" variant. Wil je die opname via de TV ontvanger kunnen terugkijken dan zal je dus de HD/SD variant van de zender niet moeten verbergen op de TV ontvanger.

Dank je wel. Dit ga ik uitproberen met het oogenomen programma. Klinkt logisch. Bedankt.