Beantwoord

KPN iTV app problemen

  • 26 april 2019
  • 289 reacties
  • 25910 keer bekeken

Badge
Goede dag, ook ik heb hetzelfde probleem.
De app werkt soms wel, soms niet. Zenders "NPO1 t/m RTL7" gaan goed, ook KPN Zender van de Maand gaat foutloos maar voor de rest komt bij elke zender de foutmelding "Sorry..." in beeld.

Extra info Foutmelding:
Cannot create content decryption session

Storing komt voor op 2 apparaten. Op beide apparaten hetzelfde probleem. Onderstaand gegevens over telefoon en tablet waarbij de fout voorkomt:

Samsung Galaxy S7 (SM-G930F)
Android 8.0.0. Laatste update 24 maart 2019

App werkt ook niet op Lenovo TAB 2 A10-70F
Android 6.0. Laatste update 18-03-2019.

Verwijderen van de app en opnieuw installeren helpt niet. Ook modem reset helpt niet.

App werkt wél met oudere Samsung A5
Android 6.0.1 laatste update 26-04-2019.
Waarschijnlijk ivm oudere Android versie en andere app-versie?

Hopelijk draagt deze info iets bij en is het snel opgelost. Tot die tijd gebruik ik mijn oude A5 wel.

Met vriendelijke groet,
Tim van Woerkom.


icon

Beste antwoord door Paul_ 15 mei 2019, 15:20

Update:

We zijn binnen ITV voorzichtig optimistisch, maar we zien hier na een update van Chrome naar versie 74.0.3729.157 dat de streams weer werken. Met .136 op het eind werkt het nog niet.
Bekijk origineel

289 reacties

@paola4 welkom! Wat vervelend dat het daarop niet werkt! Krijg je een bepaalde foutmelding? Je kunt wel inloggen? Maakt het nog verschil of je inlogt met je KPN ID of met je abonneenummer? Heb je de app evt. ook op een ander toestel kunnen testen? Ik hoor het graag van je!
Melding: fout bij het starten van de video (0). Ik kan wel inloggen. Kan niet testen op ander toestel.
Reputatie 7
Badge +11
Dan kunnen we dat ook uitsluiten,ik heb verder ook geen idee,had je de app ook al eens opnieuw geïnstalleerd?
@paola4

Wil je ook eens controleren in de Playstore of er een update is voor Android system webview

Ik heb de nieuwste update
Reputatie 7
Badge +11
@paola4

Wil je ook eens controleren in de Playstore of er een update is voor Android system webview
Reputatie 7
Badge +27
@paola4 welkom! Wat vervelend dat het daarop niet werkt! Krijg je een bepaalde foutmelding? Je kunt wel inloggen? Maakt het nog verschil of je inlogt met je KPN ID of met je abonneenummer? Heb je de app evt. ook op een ander toestel kunnen testen? Ik hoor het graag van je!

Update:

We zijn binnen ITV voorzichtig optimistisch, maar we zien hier na een update van Chrome naar versie 74.0.3729.157 dat de streams weer werken. Met .136 op het eind werkt het nog niet.
Net chrome naar .157 gezet en dat werkt inderdaad weer.

Ik heb een redmi note 3. De itv-app werkt niet. Ik kan niet live kijken, niet terug kijken, de gids doet het niet. Chrome is geupdate (versie 75.0.3770.101). KPN iTV versie 6.3.1.2
Wie weet de oplossing?
groet Paola

Update:

We zijn binnen ITV voorzichtig optimistisch, maar we zien hier na een update van Chrome naar versie 74.0.3729.157 dat de streams weer werken. Met .136 op het eind werkt het nog niet.
Net chrome naar .157 gezet en dat werkt inderdaad weer.
Ik kan je niet helpen, Paul van Kpn zit ook op deze forum. Mogelijk dat hij het al gelezen heeft en anders zou je het nog een keer gericht aan Paul kunnen doenjou probleem met itv.. Succes...
Ik heb een redmi note 3. De itv-app werkt niet. Ik kan niet live kijken, niet terug kijken, de gids doet het niet. Chrome is geupdate (versie 75.0.3770.101). KPN iTV versie 6.3.1.2
Wie weet de oplossing?
Ja klopt jammer dat het altijd zo moet bij kpn. We moeten het er mee doen of naar ander profider gaan. Wat ik wel overweeg..
Reputatie 7
Badge +28
Welkom Havas! Jammer om dit duidelijke verschil te zien. We hebben recent een andere klacht ontvangen waarbij de app vanaf een vakantieadres niet goed werkte, terwijl de snelheid afdoende moet zijn voor de lage kwaliteit. Ik kan hier geen directe oplossing voor bieden maar ik geef het door aan het ontwikkelteam. Zij kunnen hopelijk bepalen of dit een probleem is in de app of dat, zoals wjb aangeeft, de route van het vakantie adres naar het ITV platform.
Reputatie 7
Kpn doe er wat aan.
Ik ben het volkomen met je eens, het kan toch niet zo zijn dat de app van de concurrent prima werkt terwijl jouw eigen app het laat afweten. Dat is echt goede reclame (voor de concurrent). 😮
Frappant is dat niet zozeer de snelheid van de Internet aansluiting hier debet aan is maar dat de route naar het iTV platform niet performant genoeg lijkt te zijn.
Dit is nu de zoveelste keer dat de (nieuwe) kpn itv app onder android het laat afweten. De beelden moeten voortdurend gebufferd worden waardoor het beeld vaak stil staat. (zowel smartphone als tablet) De via helpdesk kpn / kpn winkels aangedragen oplossingen werken niet. Het ligt volgens kpn aan het toestel / tablet. Ik heb nu in mijn vakantie in zuid Duitsland de proef op de som genomen.
Een reisgenot had de Ziggo app en ik de kpn app. Zelfde probleem met de kpn app terwijl de Ziggo app geen problemen gaf. De Ziggo app op mijn toestel geinstaleerd. Dus zelfde omstandigheden als de kpn app. Kpn app bleef de problemen houden (beeld op de laagste kwaliteit) terwijl de Ziggo app soepel de beelden bleef streamen.
Kpn doe er wat aan. Ik ben al jaren een trouwe klant van compleet. Geduld begint op te raken.
Reputatie 7
Badge +27
Goed om te horen, Maatje!

Rene, dank voor je gegevens. Ik zie dat er gisteren al een technische melding is aangemaakt voor het probleem. Dan is het dat even verder afwachten. Als we ons nu vanuit het forum er ook nog mee gaan bemoeien gaat het door elkaar lopen. Je krijg bericht (nav de gedane melding) als er meer informatie van je nodig is, of er een update/oplossing is.
Hoik Joran, twee keer de app verwijderd en dan weer in gelogd en gelukkig doet ie het nu weer.
Is nog wel langzaam.
Gr, Marianne
Profiel is aangepast Joran.
Reputatie 7
Badge +28
Het is subtiel maar er staat een klein KPN kroontje in mijn plaatje links ;-)

@Rene_francois: Kun je jouw adresgegevens en klantnummer nog toevoegen aan je profiel? Daarmee kan ik nagaan of er een probleem zit in jouw abonnementsgegevens. Kun je hier een reactie sturen als dat is gebeurd?
Reputatie 7
Badge +11
@Joran is wel van KPN
Weet je zeker dat er geen update beschikbaar is voor Google Chrome in de Playstore?
Dit hielp ook in dit topic nml zie https://forum.kpn.com/interactieve-tv-11/p20-pro-itv-app-terugkijken-en-opnames-475516
Ik weet het dat je een helpende klant, sorry dat je anders dacht. Kpn laat niets van zich horen vandaar mijn eerdere bericht maar zeker niet aan jou gericht maar aan kpn... Mijn toestel is huawei p30 android 9.1.hoop dat je hier iets mee kunt.
Reputatie 7
Badge +11
@Rene_francois

Jammer dat het probleem nog niet is opgelost, Chrome is up tot date, inloggen met abonnementsnummer helpt ook niet..zo simpel is het probleem niet 🤔PS ben niet van KPN, maar een helpende klant.

Met wat voor type toestel probeer je in te loggen?
Sorry maar ook dit werkt niet, kon waar ben je als we je nodig hebben je brengt een produkt op de markt en je zelf geen professionele personeel hebt die dit zo simpel iets niet kan oplossen.

Ik ben benieuwd of kpn hierop reageert.
Reputatie 7
Badge +28
@Maatje25: Werkte het eindelijk weer 😞 Balen dit! @Rene_francois: Exact dezelfde foutcode?

Ik heb niets meegekregen over een mogelijke storing. Kunnen jullie de apparaten bij KPN iTV - apparaatbeheer eens verwijderen en opnieuw inloggen? Zoals Tycha aangeeft kun je ook proberen in te loggen met abonnementsnummer. Ik ben benieuwd of het daarna wel werkt.
Reputatie 7
Badge +11
Willen jullie eens testen of het probleem verholpen word door in te loggen met abonnementsnummer en pincode i.p.v. de KPN ID.
Dit is de melding die ik krijg bij video, en ook bij live tv kijken.

Is er geen kpn medewerker die weet hoe dit op te lossen....?
En daar gaan we weer! Kan nu helemaal niks meer kijken op mijn telefoon! 😭

Reageer