Beantwoord

KPN iTV app problemen

• 26 april 2019
  • 289 reacties
  • 26007 keer bekeken

Badge
Goede dag, ook ik heb hetzelfde probleem.
De app werkt soms wel, soms niet. Zenders "NPO1 t/m RTL7" gaan goed, ook KPN Zender van de Maand gaat foutloos maar voor de rest komt bij elke zender de foutmelding "Sorry..." in beeld.

Extra info Foutmelding:
Cannot create content decryption session

Storing komt voor op 2 apparaten. Op beide apparaten hetzelfde probleem. Onderstaand gegevens over telefoon en tablet waarbij de fout voorkomt:

Samsung Galaxy S7 (SM-G930F)
Android 8.0.0. Laatste update 24 maart 2019

App werkt ook niet op Lenovo TAB 2 A10-70F
Android 6.0. Laatste update 18-03-2019.

Verwijderen van de app en opnieuw installeren helpt niet. Ook modem reset helpt niet.

App werkt wél met oudere Samsung A5
Android 6.0.1 laatste update 26-04-2019.
Waarschijnlijk ivm oudere Android versie en andere app-versie?

Hopelijk draagt deze info iets bij en is het snel opgelost. Tot die tijd gebruik ik mijn oude A5 wel.

Met vriendelijke groet,
Tim van Woerkom.

icon

Beste antwoord door Paul_ 15 mei 2019, 15:20

Update:

We zijn binnen ITV voorzichtig optimistisch, maar we zien hier na een update van Chrome naar versie 74.0.3729.157 dat de streams weer werken. Met .136 op het eind werkt het nog niet.
Bekijk origineel

289 reacties

Reputatie 7
Je gaat je telefoon toch niet resetten vanwege een app die het niet doet, dat is echt het aller- allerlaatste waar je aan zou moeten denken.
In dit geval zit het probleem, met tot aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid, gewoon in de app of in het iTV platform van KPN.
Wat mij betreft is het KPN die die app nu eindelijk eens als serieus product moet beschouwen en daar dus ook serieus support op moet gaan leveren.
De oplossingstijd voor problemen is veeeeel te hoog bij KPN.
Eergisteren was er een probleem dat met de NPO Start app niet meer gecast kon worden via een Chromecast. Hoe lang denk je dat het duurde totdat dat probleem verholpen was? Juist, een kleine 24 uur.
Hoe lang zitten wij nu alweer te wachten op het moment dat de op 1 april geïntroduceerde zenders via de app te bekijken zijn?

Juist, al bijna een hele maand.
Dat is het verschil tussen het wel of niet serieus behandelen van je app.

En wat te denken van de tijd die we al wachten op een goede ondersteuning van on-demand en het kunnen terugkijken van opnames van HD-"Glas" zenders. Dat duurt al vele vele maanden.

KPN, doe er wat aan, dit is echt KPN onwaardig!!!
Reputatie 7
Badge +24
Het laatste nieuws wat de storing betreft: De ontwikkelaars zijn er nog steeds volop mee bezig, samen met de leverancier. Er wordt progressie geboekt, maar er kan helaas nog geen datum gegeven worden.

Niet echt duidelijkheid, maar ik wil wel wat van me laten horen. Het duurt langer dan ook ik in de eerste instantie had verwacht.
Hoik Joran, twee keer de app verwijderd en dan weer in gelogd en gelukkig doet ie het nu weer.
Is nog wel langzaam.
Gr, Marianne
Hallo allemaal,
Bij deze een heeeele dikke dank aan iedereen die eraan heeft gewerkt om de app (en alles erom heen) weer werkende te krijgen! Ook een 2de dikke dank voor de beleefde en correcte manier van handelen. Bij mij is alles nu weer naar tevredenheid.
Wens jullie allemaal weer een prettige (werk)tijd en tot het volgende "probleem"........ grapje 🙂, nog wel een beetje humor over toch.
Met groet,
Reputatie 7
Het regent momenteel meldingen over dit issue en in 100% van de gevallen betreft het Samsung telefoons en tablets.
Zelf heb ik een Huawei MediaPad M3 tablet en een OnePlus 5T telefoon en op beide functioneert de app nog wel met zijn "normale" beperkingen.

Het issue lijkt dus zeer sterk Samsung gerelateerd te zijn.
Reputatie 7
Vreemd hier chrome 74.0.3729.136En de eerder genoemde itv update gekregen 6.3.1 wat volgens mij niet eens een nieuw nummer is???
Geeft geen fouten.

Versie 6.3.1 is wel een nieuwe versie op Android, de meeste Android apparaten waaronder mijn Huawei MediaPad M3 en OnePlus 5T hebben nog altijd versie 6.2.3 van 29 december 2018.
Reputatie 7
Zojuist versie 6.3.1.1 op mijn Huawei MediaPad M3 ontvangen.

Nieuwe functionaliteit:

Reputatie 7
Badge +24
Update:

Zoals Galdor al aangeeft kan het zijn dat je een update beschikbaar ziet voor de iTV app die het issue moet oplossen, behalve diegenen die op Android 9 werken, dit in verband met een probleem in de synchronisatie van audio en video. Daar wordt nog hard aan gewerkt zodat ook iedereen met Android 9 de update kan krijgen.

Zie je de update nog niet staan (ook al heb je geen Android 9)? Wacht het nog even af, de update zal z.s.m. beschikbaar zijn. Zodra ik meer weet over de toestellen met Android 9 laat ik van me horen!
Reputatie 7
Badge +24
Jullie hebben natuurlijk helemaal gelijk dat het lang duurt, zag ik eerlijk gezegd ook niet aankomen. Beetje achtergrond voor de geïnteresseerde: het zit 'm in de player van de app die een update nodig heeft, en daar is/was het wachten op.

Er zijn inmiddels wat verschillende versies van de iTV app voor Android, en het bleek dat de Play store het daar een beetje moeilijk mee had. We zijn dat aan het uitzoeken zodat iedereen straks de juiste versie krijgt.
Hoogst waarschijnlijk zal er voor KPN klanten een nieuwe versie van de app online staan voor Telfort wel zojuist geinstalleerd en alles werkt weer prima met chrome up to date.
Reputatie 7
Badge +20
Update 14-05-2019:

Het kan zijn dat je een update beschikbaar ziet voor de iTV app die het issue moet oplossen, behalve diegenen die op Android 9 werken, dit in verband met een probleem in de synchronisatie van audio en video. Daar wordt nog hard aan gewerkt zodat ook iedereen met Android 9 de update kan krijgen.

Zie je de update nog niet staan (ook al heb je geen Android 9)? Wacht het nog even af, de update zal z.s.m. beschikbaar zijn. Zodra ik meer weet over de toestellen met Android 9 laat ik van me horen!

Update 2 29-04-2019 16:52:

Er is een workaround gevonden om Chrome te downgraden. Niet de permanente oplossing natuurlijk, maar zal wel werken totdat het volledig is opgelost.

- Ga naar Apps > Chrome
- Kies “Verwijder updates” of “Disable”
- Je krijgt een pop-up te zien waar gevraagd wordt of je terug wilt naar de factory version, dit moet je accepteren
- De updates worden verwijderd en je bent terug op versie 71.
- Vergeet niet om automatische updates voor Chrome uit te schakelen in de Play Store

Zodra we meer weten over de uiteindelijke oplossing lees je het hier!

Update 29-04-2019 16:30 uur:

Hi iedereen, hierbij een update.

De oorzaak is gevonden, de oplossing (nog) niet.

Het heeft te maken met de Chrome versie. Voor een aantal gebruikers is de update van versie 74 al beschikbaar; als je deze versie hebt (of nieuwer) werkt het helaas niet meer. Als je nog een oudere versie van Chrome hebt, heb je nog geen last.

Je vraagt je wellicht af wat Chrome met de iTV app te maken heeft. De player van de app gebruikt Chromium namelijk. De versie van de iTV app of Android maakt hierin overigens niet uit. Helaas is het niet mogelijk zelf Chrome te downgraden.

We zijn uiteraard op zoek naar een oplossing. Tot die tijd kun je eventueel de automatische updates van Chrome uitschakelen, om te zorgen dat je gebruik kunt blijven maken van de app.

-

Goedemorgen allemaal. Het lijkt een beetje onoverzichtelijk zo, maar jullie ervaren allemaal hetzelfde probleem. Om het centraal te houden heb ik het samengevoegd zodat we centraal ook met reacties en oplossingen kunnen komen!

Dit probleem is inderdaad sinds gisteren bekend bij ons. Zouden jullie allen de volgende informatie kunnen doorgeven? Dan kan ik het doorgeven en kunnen we zo snel mogelijk een oplossing gaan bedenken!

- Welke versie van de app wordt gebruikt? (Profiel--> Hulp & ondersteuning--> Over deze applicatie)
- Bij welk(e) programma ('s) ervaar je issues?
- Op welke zender(s) ervaar je issues?
-Zou je je KPN Forum profiel willen voorzien van naam contractant, postcode, huisnummer en klantnummer(s)?
Yess... ook bij mij doet alles het weer. Heb Android system webview geüpdate en daarna deed alles het weer. Bedankt voor het meedenken!
Hier problemen met opnames terugkijken in de app.
Live tv kijken is geen probleem. Alleen opnames starten niet.

Een oneplus 6t hier ....
Beste KPN,

Ik ben klant bij jullie en gebruik de kpn app. Helaas kan ik de opgenomen programma's niet via de telefoon bekijken. Wel kan ik tv kijken via de app.
Ook op de tv zelf kan ik opgenomen programma's terug kijken.

Hoe kan ik dit oplossen? Heb de telefoon al eens opnieuw gestart en de app verwijderd en weer gedownload.

De melding die ik steeds krijg;

Beste,
Uiteraard doet u allen uw uiterste best om (boven)genoemde "probleem" te verhelpen! Gezien de datum van de eerste melding zouden wij graag allen (als ik ook voor anderen mag spreken) de status van deze melding vernemen. Ook ik zit al enige tijd met ditzelfde probleem en zou ook graag vooruitgang zien.
Mvg.
Bij mij werkt het weer. Ik heb geen downgrades uitgevoerd.
Itv. App 6.3.1.1
Chrome 74.0.3729.157
Reputatie 7
Hmmm, het worden er steeds meer die tegen dit issue aan lopen.
Ik hoop dat KPN de oorzaak snel weet te achterhalen.
Ik kan je niet helpen, Paul van Kpn zit ook op deze forum. Mogelijk dat hij het al gelezen heeft en anders zou je het nog een keer gericht aan Paul kunnen doenjou probleem met itv.. Succes...
Reputatie 7
Het laatste nieuws wat de storing betreft: De ontwikkelaars zijn er nog steeds volop mee bezig, samen met de leverancier. Er wordt progressie geboekt, maar er kan helaas nog geen datum gegeven worden.

Niet echt duidelijkheid, maar ik wil wel wat van me laten horen. Het duurt langer dan ook ik in de eerste instantie had verwacht.

Dank je voor jouw terugkoppeling.
Reputatie 7
Waarschijnlijk "volgend jaar dinsdag", de uitdrukking die wij in onze familie gebruiken om aan te geven dat het ooit wel een keer zal gebeuren.
Reputatie 7
Mijn telefoon heeft android 9
Zie dat er een update is op mijn telefoon voor de app
Kan ik die gewoon zonder problemen installeren?

Zolang je maar minimaal versie 74.0.3729.157 van Chrome hebt kan je de nieuwe versie gewoon installeren. Ik heb hem ook op mijn OnePlus 5T (Android 9) staan.
Reputatie 6
Badge +10

Hoort @Edwin_Merks zonder dat hij het weet bij de testgroep de app wordt toch vaak bij 20.000 gebruikers uitgerold als test.Maar die test is een tijd terug al stopgezet toen de problemen op iOS begonnen met versie 6.3 van de app. Dat was ruim voor 19 april. Dat zou dan betekenen dat de geleidelijke uitrol weer hervat is.

Geen idee...dat is in ieder geval de versie. En inderdaad RTL Z, Discovery en BBC One doen het ook niet.. Updates staan op automatisch. Het is de telefoon van mijn vrouw (niet dat daar de oorzaak ligt 😁).

Overigens heeft ze vandaag de app verwijderd en opnieuw geïnstalleerd. Er werd automatisch 6.3.0.1 op gezet.
Reputatie 7
Badge +24
Hoi iedereen. Ik heb nog geen inhoudelijke update maar weet dat er op dit moment druk aan wordt gewerkt. Zodra ik iets kan melden over de oplossing of iets wat daar op lijkt, zal ik het natuurlijk gelijk melden. Excuses voor het ongemak!
Reputatie 7
Badge +24
Update 2:

Er is een workaround gevonden om Chrome te downgraden. Niet de permanente oplossing natuurlijk, maar zal wel werken totdat het volledig is opgelost.

- Ga naar Apps > Chrome
- Kies “Verwijder updates” of “Disable”
- Je krijgt een pop-up te zien waar gevraagd wordt of je terug wilt naar de factory version, dit moet je accepteren
- De updates worden verwijderd en je bent terug op versie 71.
- Vergeet niet om automatische updates voor Chrome uit te schakelen in de Play Store

Zodra we meer weten over de uiteindelijke oplossing lees je het hier!
Reputatie 7
Badge +24
Update:

We zijn binnen ITV voorzichtig optimistisch, maar we zien hier na een update van Chrome naar versie 74.0.3729.157 dat de streams weer werken. Met .136 op het eind werkt het nog niet.

Reageer