Beantwoord

KPN iTV app problemen Chrome

  • 26 April 2019
  • 289 reacties
  • 33428 keer bekeken

Badge
Goede dag, ook ik heb hetzelfde probleem.
De app werkt soms wel, soms niet. Zenders "NPO1 t/m RTL7" gaan goed, ook KPN Zender van de Maand gaat foutloos maar voor de rest komt bij elke zender de foutmelding "Sorry..." in beeld.

Extra info Foutmelding:
Cannot create content decryption session

Storing komt voor op 2 apparaten. Op beide apparaten hetzelfde probleem. Onderstaand gegevens over telefoon en tablet waarbij de fout voorkomt:

Samsung Galaxy S7 (SM-G930F)
Android 8.0.0. Laatste update 24 maart 2019

App werkt ook niet op Lenovo TAB 2 A10-70F
Android 6.0. Laatste update 18-03-2019.

Verwijderen van de app en opnieuw installeren helpt niet. Ook modem reset helpt niet.

App werkt wél met oudere Samsung A5
Android 6.0.1 laatste update 26-04-2019.
Waarschijnlijk ivm oudere Android versie en andere app-versie?

Hopelijk draagt deze info iets bij en is het snel opgelost. Tot die tijd gebruik ik mijn oude A5 wel.

Met vriendelijke groet,
Tim van Woerkom.


icon

Beste antwoord door Paul van KPN 29 April 2019, 16:29

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

289 reacties

Sinds een paar dagen werkt de itv online app niet goed. NPO, RTL, Veronica, Net 5 worden prima geladen, maar vanaf RTL Z gaat het mis. Ik krijg geen foutmelding, maar alleen het bericht" Sorry. Er ging iets fout. Vernieuw de pagina door op deze knop te drukken en probeer het opnieuw." Nou, dat werkt dus niet. Heb de app ook all verwijderd en opnieuw geïnstalleerd. Werkt ook niet. Ik heb een Samsung A5 2017. Kan iemand mij helpen?
Ik weet dat er meer topics zijn over dit onderwerp maar om nu 41 bladen met reacties door te nemen...
Sinds gisteravond geeft mijn KPN iTV app deze melding als ik een opname wil bekijken. Tv kijken lukt wel.
Ik heb inmiddels de app al een keer verwijderd (inclusief buffer en cache), mijn toestel diverse keren uit en aan gezet, maar helaas,
Ik heb een Galaxy S7 Edge met Android 8.0.0
Ik heb hetzelfde probleem met de melding dat de video niet wil starten. Ik gebruik de app met een Samsung J6 2018. Nu sinds 3 weken in gebruik en zo ineens vandaag 27 april begon het probleem.
Reputatie 7
Badge +22
Beste @Leo69,

Wat vervelend dat je problemen ervaart met de app, ik lees dat je de app ook al een keer verwijderd had. Heb je de Samsung A5 eens een reset gegeven? Als je een reset geeft maak dan wel een backup van je gegevens. Op de site van Samsung staat precies beschreven hoe je dat doet.
Reputatie 7
Je gaat je telefoon toch niet resetten vanwege een app die het niet doet, dat is echt het aller- allerlaatste waar je aan zou moeten denken.
In dit geval zit het probleem, met tot aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid, gewoon in de app of in het iTV platform van KPN.
Wat mij betreft is het KPN die die app nu eindelijk eens als serieus product moet beschouwen en daar dus ook serieus support op moet gaan leveren.
De oplossingstijd voor problemen is veeeeel te hoog bij KPN.
Eergisteren was er een probleem dat met de NPO Start app niet meer gecast kon worden via een Chromecast. Hoe lang denk je dat het duurde totdat dat probleem verholpen was? Juist, een kleine 24 uur.
Hoe lang zitten wij nu alweer te wachten op het moment dat de op 1 april geïntroduceerde zenders via de app te bekijken zijn?

Juist, al bijna een hele maand.
Dat is het verschil tussen het wel of niet serieus behandelen van je app.

En wat te denken van de tijd die we al wachten op een goede ondersteuning van on-demand en het kunnen terugkijken van opnames van HD-"Glas" zenders. Dat duurt al vele vele maanden.

KPN, doe er wat aan, dit is echt KPN onwaardig!!!
Reputatie 7
Badge +22
En wat te denken van de tijd die we al wachten op een goede ondersteuning van on-demand en het kunnen terugkijken van opnames van HD-"Glas" zenders. Dat duurt al vele vele maanden.KPN, doe er wat aan, dit is KPN onwaardig!!!
Ach, hoevaak hebben we dit al gezegd? En vooral jij @wjb, maar er wat mee doen ho maar! Als ik nu alweer het Forum rond snuffelt zie ik weer een paar topics waar klanten problemen heeft met de app. Ik hoop dat de ogen nou eens open gaan bij KPN, soms is het om moedeloos van te worden.
Goedemiddag,

Hier het zelfde probleem: Cannot create content decryption session

Alleen bij het Ziggo pakket, de rest van de zenders doen het prima.
Ook hier een Samsung Galaxy S7 Edge.

Graag een oplossing i.v.m. de Formule 1.

Groet, Jos.
Je gaat je telefoon toch niet resetten vanwege een app die het niet doet, dat is echt het aller- allerlaatste waar je aan zou moeten denken.
In dit geval zit het probleem, met tot aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid, gewoon in de app of in het iTV platform van KPN.
Wat mij betreft is het KPN die die app nu eindelijk eens als serieus product moet beschouwen en daar dus ook serieus support op moet gaan leveren.
De oplossingstijd voor problemen is veeeeel te hoog bij KPN.
Eergisteren was er een probleem dat met de NPO Start app niet meer gecast kon worden via een Chromecast. Hoe lang denk je dat het duurde totdat dat probleem verholpen was? Juist, een kleine 24 uur.
Hoe lang zitten wij nu alweer te wachten op het moment dat de op 1 april geïntroduceerde zenders via de app te bekijken zijn?

Juist, al bijna een hele maand.
Dat is het verschil tussen het wel of niet serieus behandelen van je app.

En wat te denken van de tijd die we al wachten op een goede ondersteuning van on-demand en het kunnen terugkijken van opnames van HD-"Glas" zenders. Dat duurt al vele vele maanden.

KPN, doe er wat aan, dit is echt KPN onwaardig!!!

Idd, mn hele foon resetten voor een app.... gaat dus niet gebeuren!
Ik hoop maar dat KPN er iets aan gaat doen binnenkort. Ben allang bij KPN en heb er alles. Heb eigenlijk nooit klachten, maar dit is wel heel vervelend.
Reputatie 7
Waarschijnlijk ivm oudere Android versie en andere app-versie?
Maar de app-versie is toch op al die apparaten hetzelfde (6.2.3) of niet?
Yep, dezelfde versie. Alles werkte tot gisteren perfect. Nog steeds, behalve de Ziggo en Fox Sport kanalen, geven deze melding.
Reputatie 7
Yep, dezelfde versie. Alles werkte tot gisteren perfect. Nog steeds, behalve de Ziggo en Fox Sport kanalen, geven deze melding.
Behalve op de Samsung A5 want
App werkt wél met oudere Samsung A5
Klopt het dat je daar dus nog wel de Ziggo en FOX Sports kanalen kunt kijken?
Via de TV wel, via de KPN iTV app dus niet.
Reputatie 7
Via de TV wel, via de KPN iTV app dus niet.
Nu kan ik je niet meer volgen.
Wat bedoel je met
App werkt wél met oudere Samsung A5
Het kan aan mij liggen, maar ik ben pcstvw niet. Ik heb alleen het zelfde probleem. Oké, zal het nog eens uitleggen. Alles werkt op mijn KPN abonnement. De hele mik mak! Sinds vandaag krijg ik, zowel op mijn Samsung Galaxy S7 Edge als mijn Galaxy Tab 2S, deze melding: "Cannot create content decryption session" op het moment dat ik naar Ziggo of Fox Sport wil gaan kijken. Alles is geupdate, alles werkte tot gisteren nog perfect. Rest mij ook nog de vraag: Kijkt er ook iemand van de KPN mee?
Ja ook hier hetzelfde probleem, sinds gister graag snel oplossen!
Reputatie 7
Het kan aan mij liggen, maar ik ben pcstvw niet.
Oeps ... te veel oranjebitter. 😥
Het probleem wordt met het uur groter. Nu kan ik alleen nog maar de zenders bekijken tot RTL7. Alles wat daarna komt geeft weer deze melding: "Cannot create content decryption session" Uiteraard met het logo: "Sorry... Er ging iets fout. Vernieuw de pagina door op deze knop te klikken en probeer het opnieuw."

*Admin: topic samengevoegd met bestaand topic
Toevoeging: Ja, de KPN iTV app verwijderen en opnieuw installeren en inloggen, heb ik op beide apparaten al gedaan.😁

Het kan aan mij liggen, maar ik ben pcstvw niet.Oeps ... te veel oranjebitter. 😥

De medewerkers van de KPN waarschijnlijk ook.😂
Sinds gisteren heb ik dat ook. Werkte voorheen wel goed.
Dit zit dieper ook Telfort klanten melden dit probleem tot en met RTL8 gaat goed verder niet.
Ik heb dit op een samsung tablet tab a(2018) ook. Op mijn Huawei p10 lite smartphone werkt alles goed.
Reputatie 7
Ik ervaar hier geen problemen met de iTV app, uitgezonderd het feit dat de op 1 april geïntroduceerde zenders nog niet te bekijken zijn.

Ik ook. Daarvoor werkte het prima. Zowel op tablet als op telefoon kan ik wel live tv kijken maar geen enkele opname of terugkijken. Krijg sinds gisteren avond dan melding "fout bij het starten van de video". App al een keer verwijderd en opnieuw geïnstalleerd heeft niet geholpen. Andere ideeën
?
Update het lijkt hier in huis merk gebonden een Samsung tablet geeft vanaf RTLZ foutmeldingen.
De eerder genoemde p10 lite en een Huawei Mediapad geen problemen.
Reputatie 7
Update het lijkt hier in huis merk gebonden een Samsung tablet geeft vanaf RTLZ foutmeldingen.
De eerder genoemde p10 lite en een Huawei Mediapad geen problemen.

Welke update?