Beantwoord

KPN iTV app problemen Chrome

  • 26 April 2019
  • 289 reacties
  • 33428 keer bekeken

Badge
Goede dag, ook ik heb hetzelfde probleem.
De app werkt soms wel, soms niet. Zenders "NPO1 t/m RTL7" gaan goed, ook KPN Zender van de Maand gaat foutloos maar voor de rest komt bij elke zender de foutmelding "Sorry..." in beeld.

Extra info Foutmelding:
Cannot create content decryption session

Storing komt voor op 2 apparaten. Op beide apparaten hetzelfde probleem. Onderstaand gegevens over telefoon en tablet waarbij de fout voorkomt:

Samsung Galaxy S7 (SM-G930F)
Android 8.0.0. Laatste update 24 maart 2019

App werkt ook niet op Lenovo TAB 2 A10-70F
Android 6.0. Laatste update 18-03-2019.

Verwijderen van de app en opnieuw installeren helpt niet. Ook modem reset helpt niet.

App werkt wél met oudere Samsung A5
Android 6.0.1 laatste update 26-04-2019.
Waarschijnlijk ivm oudere Android versie en andere app-versie?

Hopelijk draagt deze info iets bij en is het snel opgelost. Tot die tijd gebruik ik mijn oude A5 wel.

Met vriendelijke groet,
Tim van Woerkom.


icon

Beste antwoord door Paul van KPN 29 April 2019, 16:29

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

289 reacties

Hier ook hetzelfde probleem. Sommige zenders werken wel maar Ziggo sport niet en ook opnames niet. Tot voor kort nooit problemen.

Xiaomi MI 9 Android 9.0
Sinds 2 dagen kan ik geen opnames in de ITV app meer kijken op mn Samsung S9. Sorry, er is iets misgegaan enz. Is de mededeling.
Ik heb cache al leeggemaakt, app verwijderd en opnieuw geinstalleerd. Helpt niet.
Wat nu?
Ik kan sinds 2 dagen niets meer kijken via ipv. Krijg steeds, sorry er ging iets fout. Heb deze app al verwijderd en opnieuw erop gezet maar helaas. Kan ook niet meer live kijken. Geldt voor telefoon en tablet.... beide Android versie 8.0.0 en 8.1.0.
Iemand een oplossing, heeft nl altijd prima gewerkt
Zijn beide trouwens Android 8.1.0
Hier hetzelfde.. ook op Samsung s7 edge. Kan alleen nog bepaalde zenders kijken zoals ned 1 2 3.. etc. Tlc mtv etc niet en krijg dan deze melding. Tevens het afspelen van opnames lukt ineens ook niet meer. App verwijdert en opnieuw geïnstalleerd, maar niks helpt. Erg vervelend kan ik je wel zeggen.

Idem met Samsung S8 en Samsung Note. Iemand al een oplossing?
Vanaf gisteren krijg ik dit als ik tv wil kijken op mijn samsung s10 plus. Heb de app al 2x verwijderd en opnieuw geïnstalleerd. Maar nog steeds niks. Hoop iemand me kan helpen.

Hier ook hetzelfde probleem op de samsung tab A6 sinds gisteren geen ziggo sport totaal wel op de tv .....los het snel A.U.B.
Reputatie 7
Het regent momenteel meldingen over dit issue en in 100% van de gevallen betreft het Samsung telefoons en tablets.
Zelf heb ik een Huawei MediaPad M3 tablet en een OnePlus 5T telefoon en op beide functioneert de app nog wel met zijn "normale" beperkingen.

Het issue lijkt dus zeer sterk Samsung gerelateerd te zijn.
Reputatie 7
Er zijn meerdere meldingen over dit issue en in 100% van de gevallen betreft het Samsung telefoons en tablets.
Zelf heb ik een Huawei MediaPad M3 tablet en een OnePlus 5T telefoon en op beide functioneert de app nog wel met zijn "normale" beperkingen.

Het issue lijkt dus zeer sterk Samsung gerelateerd te zijn.
Bedankt voor je reactie. Mijn man en dochter heeft ook een samsung en op hun telefoon doet het wel
Reputatie 7
Wat ik wilde aangeven is dat dit issue tot nu toe alleen nog maar gemeld is i.c.m. apparatuur van Samsung en nog niet i.c.m. apparatuur van andere makelij.
Dat impliceert natuurlijk nog niet dat het issue bij alle typen van Samsung ook daadwerkelijk zal optreden, maar een correlatie met het merk Samsung lijkt er wel te zijn.

Welk type Samsung telefoon hebben jouw man en dochter?
Oke ik begrijp het. S6edge en s8edge
Hier ook t probleem. Wou gisteren de kwalificatie volgen , maar ik krijg ziggo sport niet aan de praat, Sorrie, er ging iets fout, vernieuw de pagina door op deze knop te klikken eb probeer t opnieuw.

Voorheen nooit problemen gehad
Bedankt voor deze reactie wjb.

Zelf heb ik Samsung a8 2018
Reputatie 7
Badge +21
Update 14-05-2019:

Het kan zijn dat je een update beschikbaar ziet voor de iTV app die het issue moet oplossen, behalve diegenen die op Android 9 werken, dit in verband met een probleem in de synchronisatie van audio en video. Daar wordt nog hard aan gewerkt zodat ook iedereen met Android 9 de update kan krijgen.

Zie je de update nog niet staan (ook al heb je geen Android 9)? Wacht het nog even af, de update zal z.s.m. beschikbaar zijn. Zodra ik meer weet over de toestellen met Android 9 laat ik van me horen!

Update 2 29-04-2019 16:52:

Er is een workaround gevonden om Chrome te downgraden. Niet de permanente oplossing natuurlijk, maar zal wel werken totdat het volledig is opgelost.

- Ga naar Apps > Chrome
- Kies “Verwijder updates” of “Disable”
- Je krijgt een pop-up te zien waar gevraagd wordt of je terug wilt naar de factory version, dit moet je accepteren
- De updates worden verwijderd en je bent terug op versie 71.
- Vergeet niet om automatische updates voor Chrome uit te schakelen in de Play Store


Zodra we meer weten over de uiteindelijke oplossing lees je het hier!

Update 29-04-2019 16:30 uur:

Hi iedereen, hierbij een update.

De oorzaak is gevonden, de oplossing (nog) niet.

Het heeft te maken met de Chrome versie. Voor een aantal gebruikers is de update van versie 74 al beschikbaar; als je deze versie hebt (of nieuwer) werkt het helaas niet meer. Als je nog een oudere versie van Chrome hebt, heb je nog geen last.

Je vraagt je wellicht af wat Chrome met de iTV app te maken heeft. De player van de app gebruikt Chromium namelijk. De versie van de iTV app of Android maakt hierin overigens niet uit. Helaas is het niet mogelijk zelf Chrome te downgraden.

We zijn uiteraard op zoek naar een oplossing. Tot die tijd kun je eventueel de automatische updates van Chrome uitschakelen, om te zorgen dat je gebruik kunt blijven maken van de app.

-

Goedemorgen allemaal. Het lijkt een beetje onoverzichtelijk zo, maar jullie ervaren allemaal hetzelfde probleem. Om het centraal te houden heb ik het samengevoegd zodat we centraal ook met reacties en oplossingen kunnen komen!

Dit probleem is inderdaad sinds gisteren bekend bij ons. Zouden jullie allen de volgende informatie kunnen doorgeven? Dan kan ik het doorgeven en kunnen we zo snel mogelijk een oplossing gaan bedenken!

- Welke versie van de app wordt gebruikt? (Profiel--> Hulp & ondersteuning--> Over deze applicatie)
- Bij welk(e) programma ('s) ervaar je issues?
- Op welke zender(s) ervaar je issues?
-Zou je je KPN Forum profiel willen voorzien van naam contractant, postcode, huisnummer en klantnummer(s)?
Bij mij de nieuwste versie. (Versie 6.2.3) Ik heb deze er nl afgehaald en opnieuw erop gezet maar nog steeds hetzelfde probleem.
Ik kan niet live tv kijken alleen 1, 2 en 3 en ook niets terugkijken bij de opnames.
Betreft Samsung S7 en Tab 6.1

Ik kan alleen NPO 1,2,3 en andere Nederlandse zenders kijken. Alle andere zenders en opnames (ook Nederlandse programma's) niet.
Ik gebruik ook de laatste versie 6.2.3
Ik kan wat alleen de nederlandse tv kijken en de rest niet. Ook mijn opnames niet.
Badge
Bij mij hetzelfde probleem.

Gebruik de laatste versie 6.2.3
Heb een Samsung Galaxy S8
Met Android versie 9, One Ui 1.0

Best heel irritant als je op vakantie bent en de F1 wil kijken straks!
Probleem is nog steeds niet opgelosd
Reputatie 7
Badge +21
Tot nu toe heb ik alle gegevens doorgezet, dankjewel! We hopen snel met een oplossing te komen!
Ik kan alle Nederlandse zenders live kijken. Voor de rest niets.
Ik heb gisteren de app verwijderd en opnieuw geïnstalleerd, laatste versie dus.
Ik heb een Samsung A3 en Samsung tablet.
Tot zaterdagavond eigenlijk nooit problemen gehad.
Reputatie 7
Badge +21
@hh1109 Wat vervelend dat jij ook problemen hebt met het gebruik van onze iTV app. Zou je een antwoord willen geven op de onderstaande vragen?

- Welke versie van de app wordt gebruikt? (Profiel--> Hulp & ondersteuning--> Over deze applicatie)
- Bij welk(e) programma ('s) ervaar je issues?
- Op welke zender(s) ervaar je issues?

Dan kan ik het intern doorzetten zodat er sneller een oplossing gevonden kan worden voor dit probleem.