Beantwoord

KPN iTV app problemen Chrome

  • 26 april 2019
  • 289 reacties
  • 31716 keer bekeken

Badge
Goede dag, ook ik heb hetzelfde probleem.
De app werkt soms wel, soms niet. Zenders "NPO1 t/m RTL7" gaan goed, ook KPN Zender van de Maand gaat foutloos maar voor de rest komt bij elke zender de foutmelding "Sorry..." in beeld.

Extra info Foutmelding:
Cannot create content decryption session

Storing komt voor op 2 apparaten. Op beide apparaten hetzelfde probleem. Onderstaand gegevens over telefoon en tablet waarbij de fout voorkomt:

Samsung Galaxy S7 (SM-G930F)
Android 8.0.0. Laatste update 24 maart 2019

App werkt ook niet op Lenovo TAB 2 A10-70F
Android 6.0. Laatste update 18-03-2019.

Verwijderen van de app en opnieuw installeren helpt niet. Ook modem reset helpt niet.

App werkt wél met oudere Samsung A5
Android 6.0.1 laatste update 26-04-2019.
Waarschijnlijk ivm oudere Android versie en andere app-versie?

Hopelijk draagt deze info iets bij en is het snel opgelost. Tot die tijd gebruik ik mijn oude A5 wel.

Met vriendelijke groet,
Tim van Woerkom.


icon

Beste antwoord door Paul_ 29 april 2019, 16:29

Hi iedereen, hierbij een update.
 
De oorzaak is gevonden, de oplossing (nog) niet.

Het heeft te maken met de Chrome versie. Voor een aantal gebruikers is de update van versie 74 al beschikbaar; als je deze versie hebt (of nieuwer) werkt het helaas niet meer. Als je nog een oudere versie van Chrome hebt, heb je nog geen last.

Je vraagt je wellicht af wat Chrome met de iTV app te maken heeft. De player van de app gebruikt Chromium namelijk. De versie van de iTV app of Android maakt hierin overigens niet uit. Helaas is het niet mogelijk zelf Chrome te downgraden.

We zijn uiteraard op zoek naar een oplossing. Tot die tijd kun je eventueel de automatische updates van Chrome uitschakelen, om te zorgen dat je gebruik kunt blijven maken van de app.

Update 29 april

Update 2:

Er is een workaround gevonden om Chrome te downgraden. Niet de permanente oplossing natuurlijk, maar zal wel werken totdat het volledig is opgelost.

- Ga naar Apps > Chrome
- Kies “Verwijder updates” of “Disable” 
- Je krijgt een pop-up te zien waar gevraagd wordt of je terug wilt naar de factory version, dit moet je accepteren
- De updates worden verwijderd en je bent terug op versie 71.
- Vergeet niet om automatische updates voor Chrome uit te schakelen in de Play Store 


Zodra we meer weten over de uiteindelijke oplossing lees je het hier!

Update 3 opgelost

Bekijk origineel

289 reacties

Omdat mijn eigen vraag (met hetzelfde onderwerp) rücksichtslos en zonder kennisgeving is verwijderd, klaag ik maar even in dit onderwerp.
Van het ene moment op het andere kreeg ik in de KPN iTV app dezelfde melding. Opvallend omdat nog drie gebruikers ook reageerden met dezelfde fout.
Ik kan geen enkele opname meer afspelen op mijn Samsung Galaxy S7 Edge (Android 8.0.0). Ook live tv is alleen maar beschikbaar op bepaalde zender (bijv NPO1 wel en TLC niet).
Ik heb de app verwijderd (inclusief cache, gegevens en buffer) en opnieuw geïnstalleerd. Daarbij tweemaal mijn toestel uit en aan gehad.....geen oplossing.
Op de iPad van mijn vrouw werkt het vlekkeloos.


Hier het zelfde probleem, de app werkte prima tot afgelopen vrijdag.
De app verwijderd en opnieuw geïnstalleerd, hij start wel op maar kan géén tv kijken krijg foutmelding.

Ik heb een Lenovo TB3-X70F tablet.
Draait op Android versie 6.0 (is up to date)

De app werkt (nog) wel op mijn smartphone Nokia 3.
Toestel Nokia 7 plus model TA-1046 met Android 9.

KPN iTV app versie 6.2.3.

Foutmelding:
"sorry. Er ging iets fout. Vernieuw de pagina door op deze knop te klikken en probeer het opnieuw"
en
"Fout bij het starten van de video(0)"

Overige info:
"Cannot create content decryption session"

Fout treedt op bij het opvragen van een opname. Ook bij tv kijken op zenders als Spike en Discovery.

*Admin: topic samengevoegd met bestaand topic
Reputatie 7
Hmmm, het worden er steeds meer die tegen dit issue aan lopen.
Ik hoop dat KPN de oorzaak snel weet te achterhalen.
Reputatie 7
Badge +18
@Gmfreedom171006 & @Chaweriem. Bedankt voor het doorgeven. Ik heb het zojuist intern doorgezet. Er wordt nog onderzocht hoe we dit probleem zo snel mogelijk kunnen verhelpen. Zodra er meer bekend is laten wij dit weten in dit topic. Onze excuses voor het ongemak.
Zoals gevraagd heb ik mijn profiel aangevuld.
De versie van de KPN iTV app is 6.2.3
Ik heb een Samsung Galaxy S7 Edge (SM-G935F) met Andoid 8.0.0
Bij alle opnames die ik probeer af te spelen, krijg ik de fout.
Live televisie kijken werkt alleen bij de zenders t/m RTL8.
Reputatie 7
Badge +20
Hmmm, het worden er steeds meer die tegen dit issue aan lopen.
Ik hoop dat KPN de oorzaak snel weet te achterhalen.

Het wordt inderdaad een probleem! 😞 Hopelijk wordt dit opgelost met een nieuwe update. 😉
Ik heb een samsung note 9 en zenders zoals Ziggo voetbal en slam tv werken niet en andere zenders zoals Nederland 1 wel. Ik heb de app verwijderd en opnieuw geïnstalleerd en dezelfde problemen blijven aanhouden. Graag wil ik hier een oplossing voor.

*Admin: topic samengevoegd met bestaand topic
Goedenavond,

Ik heb ook dezelfde problemen met de app terwijl die het bij mijn vrouw nog gewoon doet. Ik heb een Sony Xperia XZ Premium.
Ik kan veel zenders niet meer bekijken via de app evenals eerder opgenomen programma's.
Erg vervelend. Hopelijk kunnen jullie dit snel oplossen.

Met vriendelijke groet
Pieter
Dag, ik heb op de Samsung Galaxy tab S4 en de telefoon S7 Edge hetzelfde probleem als hierboven weergegeven (fout bij het starten van de video (0). Dit is sinds een aantal dagen. Ik heb een serie op de tablet dus een paar dagen geleden nog kunnen starten. Ik ontvang graag de oplossing zsm.
Kan sinds zaterdagavond alleen nog maar live tv kijken op de app (versie 6.2.3). Dat geld voor NPO, RTL en SBSzenders.
Terugkijken via tv-gids en kijken van opnames gaat niet.
Ik heb een Samsung Tab A, Android versie 8.1.0
En een Samsung A3, Android versie 8.0.0
Mijn samsung tab A SM T 590 Android 8.1 met samsung experience 9.5 itv app versie 6.2.3 (Telfort sausje) heeft de 24e april een beveilingspatch gekregen dat lijkt het enige te zijn wat met dit probleem verband mee kan houden.
Reputatie 7
Mijn samsung tab A SM T 590 Android 8.1 met samsung experience 9.5 itv app versie 6.2.3 (Telfort sausje) heeft de 24e april een beveilingspatch gekregen dat lijkt het enige te zijn wat met dit probleem verband mee kan houden.
Het zou ook een instelling in het centrale iTV platform kunnen zijn die roet in het eten gooit.
Klopt dat moet bijna wel.

Als dit iets specifieks Samsung is dan is die patch het enige waar ik de vinger op kan leggen, mede omdat ook hier 2 Huawei apparaten gek genoeg met dezelfde Android beveilings patch geen kuren vertonen.
Hier sinds vrijdagavond ook met de galaxy s9....
Reputatie 7
Badge +11
Hier ook sinds vandaag problemen met de itv-app.

Toestel: Samsung A5 2017
firmware 8.00

itvapp 6.3.0.1

Melding: Sorry er ging iets fout.

Melding te zien bij alle Ziggo en Fox kanalen. Overige zenders geen probleem. Bij alle Apple-apparaten geen probleem. Het is dus echt een Andoid manco!
Reputatie 7
Dat lijkt hetzelfde probleem als met versie 6.2.3.
Wanneer heb jij versie 6.3.0.1 op jouw Samsung gepusht gekregen?
Reputatie 7
Badge +11
Hier ook op een A5 2018 Android 8.0

Problemen doen zich voor op alle Ziggo en Fox Sports eredivisie kanalen.
Reputatie 7
Badge +11
Dat lijkt hetzelfde probleem als met versie 6.2.3.
Wanneer heb jij versie 6.3.0.1 op jouw Samsung gepusht gekregen?


19 april
Reputatie 7
Badge +20

Dat lijkt hetzelfde probleem als met versie 6.2.3.
Wanneer heb jij versie 6.3.0.1 op jouw Samsung gepusht gekregen?
19 april

Dan lijkt het erop dat het alleen voor Android is. 😉
In de Play Store stond versie 6.2.3. Gisteren geinstalleerd
Reputatie 7
Dat lijkt hetzelfde probleem als met versie 6.2.3.
Wanneer heb jij versie 6.3.0.1 op jouw Samsung gepusht gekregen?
19 april

Je bent de eerste van wie ik hoor/lees dat de nieuwe versie van de app al geïnstalleerd is.
De huidige problemen lijken echter niet gerelateerd aan de versie van de app, ik heb het gevoel dat er centraal in het iTV platform iets mis gaat.
Reputatie 7
Badge +11


Dat lijkt hetzelfde probleem als met versie 6.2.3.
Wanneer heb jij versie 6.3.0.1 op jouw Samsung gepusht gekregen?
19 april
Je bent de eerste van wie ik hoor/lees dat de nieuwe versie van de app al geïnstalleerd is.
De huidige problemen lijken echter niet gerelateerd aan de versie van de app, ik heb het gevoel dat er centraal in het iTV platform iets mis gaat.


Dat denk ik ook. Te meer omdat alle zenders het gewoon doen behalve Ziggo en Fox Sports.
Reputatie 7
Badge +20
Dit vind ik apart @Edwin_Merks, want ik keek net in de Play Store van Google en daar staat nog steeds 6.2.3.
Hoe doe je dat? 😂

Reputatie 7
Dat lijkt hetzelfde probleem als met versie 6.2.3.
Wanneer heb jij versie 6.3.0.1 op jouw Samsung gepusht gekregen?
19 april
Je bent de eerste van wie ik hoor/lees dat de nieuwe versie van de app al geïnstalleerd is.
De huidige problemen lijken echter niet gerelateerd aan de versie van de app, ik heb het gevoel dat er centraal in het iTV platform iets mis gaat.
Dat denk ik ook. Te meer omdat alle zenders het gewoon doen behalve Ziggo en Fox Sports.

Dus bijvoorbeeld RTL Z, Discovery en BBC One doen het wel bij jou?

Reageer