Beantwoord

KPN iTV app problemen Chrome

  • 26 April 2019
  • 289 reacties
  • 33428 keer bekeken

Badge
Goede dag, ook ik heb hetzelfde probleem.
De app werkt soms wel, soms niet. Zenders "NPO1 t/m RTL7" gaan goed, ook KPN Zender van de Maand gaat foutloos maar voor de rest komt bij elke zender de foutmelding "Sorry..." in beeld.

Extra info Foutmelding:
Cannot create content decryption session

Storing komt voor op 2 apparaten. Op beide apparaten hetzelfde probleem. Onderstaand gegevens over telefoon en tablet waarbij de fout voorkomt:

Samsung Galaxy S7 (SM-G930F)
Android 8.0.0. Laatste update 24 maart 2019

App werkt ook niet op Lenovo TAB 2 A10-70F
Android 6.0. Laatste update 18-03-2019.

Verwijderen van de app en opnieuw installeren helpt niet. Ook modem reset helpt niet.

App werkt wél met oudere Samsung A5
Android 6.0.1 laatste update 26-04-2019.
Waarschijnlijk ivm oudere Android versie en andere app-versie?

Hopelijk draagt deze info iets bij en is het snel opgelost. Tot die tijd gebruik ik mijn oude A5 wel.

Met vriendelijke groet,
Tim van Woerkom.


icon

Beste antwoord door Paul van KPN 29 April 2019, 16:29

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

289 reacties

Hoort @Edwin_Merks zonder dat hij het weet bij de testgroep de app wordt toch vaak bij 20.000 gebruikers uitgerold als test. Hoewel er zover ik weet nog niks is aangekondigd.
Reputatie 7
Hoort @Edwin_Merks zonder dat hij het weet bij de testgroep de app wordt toch vaak bij 20.000 gebruikers uitgerold als test.
Maar die test is een tijd terug al stopgezet toen de problemen op iOS begonnen met versie 6.3 van de app. Dat was ruim voor 19 april. Dat zou dan betekenen dat de geleidelijke uitrol weer hervat is.
Badge +12

Hoort @Edwin_Merks zonder dat hij het weet bij de testgroep de app wordt toch vaak bij 20.000 gebruikers uitgerold als test.Maar die test is een tijd terug al stopgezet toen de problemen op iOS begonnen met versie 6.3 van de app. Dat was ruim voor 19 april. Dat zou dan betekenen dat de geleidelijke uitrol weer hervat is.


Geen idee...dat is in ieder geval de versie. En inderdaad RTL Z, Discovery en BBC One doen het ook niet.. Updates staan op automatisch. Het is de telefoon van mijn vrouw (niet dat daar de oorzaak ligt 😁).

Overigens heeft ze vandaag de app verwijderd en opnieuw geïnstalleerd. Er werd automatisch 6.3.0.1 op gezet.
Heeft dat toestel ook de Android beveiling patch van 1 maart hoewel ik niet denk dat het hier in zit.
Badge +12
Heeft dat toestel ook de Android beveiling patch van 1 maart hoewel ik niet denk dat het hier in zit.

Hoe kan ik dat zien?
Instellingen- software update - laatste informatie update of instellingen toestel info
Samsung S8 zelfde probleem alleen de zenders 1 t/8 te bekijken. Via TV geen problemen.
Badge +12
Instellingen- software update - laatste informatie update of instellingen toestel info

Laatste update is van 24 april
Ik heb hetzelfde met mijn galaxy S10+
Samsung A6, zelfde probleem.
Android- versie 9, beveiligingspatch 1 feb 2019.
Versie iTV 6.2.3
Graag dit probleem zo snel mogelijk oplossen. Alle teostellen hebben hetzelfde probleem.
Installeer zelf de app maar en i.p.v. tijd te verliezen aan het continue stellen van die standaard vragen het probleem oplossen. Dit duurt al 2 dagen en er is nog geen oplossing voor?
Bij mij ook hetzelfde probleem sinds 27 april.
Kan opeens geen opname meer terug kijken.Samsung s5 neo.
Zoveel mensen hebben er problemen mee maar nergens een goed antwoord of oplossing te vinden!
Als ik naar een discovery zender wil kijken of ziggo sport. Bij het verbinden krijg de melding . Er is iets fout gegaan of niet verbonden met thuis netwerk. Het is zeer irritant als je dus naar de F1 wilt kijken op je werk en het gaat ineens niet meer.

*Admin: topic samengevoegd met bestaand topic
Reputatie 7
Badge +25
Hoi iedereen. Ik heb nog geen inhoudelijke update maar weet dat er op dit moment druk aan wordt gewerkt. Zodra ik iets kan melden over de oplossing of iets wat daar op lijkt, zal ik het natuurlijk gelijk melden. Excuses voor het ongemak!
Reputatie 3
Badge +1
Toevallig op een iPhone of iPad ??

*Admin: topic samengevoegd met bestaand topic
Nee op samsung mobiel en tablet. Maar collega's hebben het zelfde probleem ook nog met fox sport op alle mobieltjes.

*Admin: topic samengevoegd met bestaand topic
Kijk altijd via mijn tablet tv via de kpn ipv app. Nu kan ik alleen 1, 2 en 3 kijken, wil ik commerciële zenders bekijken geeft hij aan fout bij inladen video. Alles al geprobeert, afsluiten opnieuw op gestart. App verwijderd en weer erop gezet, maar blijft fout gaan. Iemand nog suggesties?. Heb trouwens vrij nieuwe tablet dus daar kan het niet aan liggen.

*Admin: topic samengevoegd met bestaand topic
Reputatie 7
Badge +25

Hi iedereen, hierbij een update.
 
De oorzaak is gevonden, de oplossing (nog) niet.

Het heeft te maken met de Chrome versie. Voor een aantal gebruikers is de update van versie 74 al beschikbaar; als je deze versie hebt (of nieuwer) werkt het helaas niet meer. Als je nog een oudere versie van Chrome hebt, heb je nog geen last.

Je vraagt je wellicht af wat Chrome met de iTV app te maken heeft. De player van de app gebruikt Chromium namelijk. De versie van de iTV app of Android maakt hierin overigens niet uit. Helaas is het niet mogelijk zelf Chrome te downgraden.

We zijn uiteraard op zoek naar een oplossing. Tot die tijd kun je eventueel de automatische updates van Chrome uitschakelen, om te zorgen dat je gebruik kunt blijven maken van de app.

Update 29 april

Update 2:

Er is een workaround gevonden om Chrome te downgraden. Niet de permanente oplossing natuurlijk, maar zal wel werken totdat het volledig is opgelost.

- Ga naar Apps > Chrome
- Kies “Verwijder updates” of “Disable” 
- Je krijgt een pop-up te zien waar gevraagd wordt of je terug wilt naar de factory version, dit moet je accepteren
- De updates worden verwijderd en je bent terug op versie 71.
- Vergeet niet om automatische updates voor Chrome uit te schakelen in de Play Store 


Zodra we meer weten over de uiteindelijke oplossing lees je het hier!

Update 3 opgelost

Reputatie 7
Dank je voor deze feedback, ik heb direct de auto-update van Chrome uit gezet in afwachting van een oplossing. Helaas is het mosterd na de maaltijd voor iedereen die versie 74 van Chrome al gepusht heeft gekregen. Ik hoop dan ook dat er voor hen heeeel snel een oplossing zal komen.
Reputatie 7
Badge +25
Update 2:

Er is een workaround gevonden om Chrome te downgraden. Niet de permanente oplossing natuurlijk, maar zal wel werken totdat het volledig is opgelost.

- Ga naar Apps > Chrome
- Kies “Verwijder updates” of “Disable”
- Je krijgt een pop-up te zien waar gevraagd wordt of je terug wilt naar de factory version, dit moet je accepteren
- De updates worden verwijderd en je bent terug op versie 71.
- Vergeet niet om automatische updates voor Chrome uit te schakelen in de Play Store


Zodra we meer weten over de uiteindelijke oplossing lees je het hier!
Reputatie 7
Goed te lezen dat er een work-around is gevonden voor het downgraden van Chrome.
Ik hoop alleen niet dat dat het signaal voor de techneuten zal zijn om weer rustig achterover te leunen en dit issue op de grote lijst van openstaande issues te plaatsen. Updates van Chrome zijn er uiteraard niet voor niets.
Bedankt voor de oplossing voor nu. Ik kon de app Chrome niet uitschakelen toen deed de tv app het ook niet maar heb hem helemaal verwijderd en nu is het goed.

Geeft het niet dat Chrome is verwijderd?
De Chrome app staat nu bij reeds geüpdate maar is niet actief.

Euh, in het "antwoord" wordt gemeld problemen met Chrome 74. Ik heb die versie op de pc en ik zie geen verband daarmee met de mobiele app. (?)
Op de laptop lijkt het gewoon te werken met 74. (op mijn pc is het echter een diashow, dus niet lekker kijken)
Reputatie 7
Euh, in het "antwoord" wordt gemeld problemen met Chrome 74. Ik heb die versie op de pc en ik zie geen verband daarmee met de mobiele app. (?)
Op de laptop lijkt het gewoon te werken met 74. (op mijn pc is het echter een diashow, dus niet lekker kijken)

Op de laptop heb je ook geen iTV app die gebruik maakt van Chromium, het fundament van de Chrome browser.