Beantwoord

KPN iTV app problemen Chrome

  • 26 April 2019
  • 289 reacties
  • 33428 keer bekeken

Badge
Goede dag, ook ik heb hetzelfde probleem.
De app werkt soms wel, soms niet. Zenders "NPO1 t/m RTL7" gaan goed, ook KPN Zender van de Maand gaat foutloos maar voor de rest komt bij elke zender de foutmelding "Sorry..." in beeld.

Extra info Foutmelding:
Cannot create content decryption session

Storing komt voor op 2 apparaten. Op beide apparaten hetzelfde probleem. Onderstaand gegevens over telefoon en tablet waarbij de fout voorkomt:

Samsung Galaxy S7 (SM-G930F)
Android 8.0.0. Laatste update 24 maart 2019

App werkt ook niet op Lenovo TAB 2 A10-70F
Android 6.0. Laatste update 18-03-2019.

Verwijderen van de app en opnieuw installeren helpt niet. Ook modem reset helpt niet.

App werkt wél met oudere Samsung A5
Android 6.0.1 laatste update 26-04-2019.
Waarschijnlijk ivm oudere Android versie en andere app-versie?

Hopelijk draagt deze info iets bij en is het snel opgelost. Tot die tijd gebruik ik mijn oude A5 wel.

Met vriendelijke groet,
Tim van Woerkom.


icon

Beste antwoord door Paul van KPN 29 April 2019, 16:29

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

289 reacties

De workaround van het downgraden helpt. Bedankt.
Wat is het verschil met Huawei's hoewel 1 melding op Telfort die kan enkel opname's niet terug kijken.

Gevonden hier nog 73.0.3683.90 op de huawei's
Reputatie 7
Wat is het verschil met Huawei's hoewel 1 melding op Telfort die kan enkel opname's niet terug kijken.
Niets, het issue zit blijkbaar in Chromium, het fundament van Chrome waarbij de upgrade naar versie 74 van Chrome de iTV app om zeep helpt. Op mijn Huawei MediaPad M3 en op mijn OnePlus 5T is versie 73 van Chrome nog actief en dus is er nog geen probleem.
Daarom heb ik de automatische update op mijn Huawei ook uit gezet.

Edit: Ik zie dat je dat ondertussen ook zelf gevonden had.
Imeens kan ik verschillende zenders niet meer ontvangen op zowel Lenovo tablet als op Galaxy j6.
Ik krijg dan sorry en probeer opnieuw. Nou ik heb alles al gedaan app weg en nieuwe laden, maar het 0robleem blijft terug komen. Het rare is dat ik hem op laptop wel kan openen

Ik heb chrome uit gezet en nu werkt de app inderdaad weer. 😀
Reputatie 5
Badge +6
Voor wat het waard is en of KPN er iets mee kan,
niet de app, maar de website met chrome versie 74:

Op mijn PC met windows 8.1 en Chrome 74.0.3729.108 werkt de website
interactivetv.nl wel correct.
Bij mij werkt de itv kpn app ook niet. Kan er wel tv op kijken, maar geen opnames. Ik heb de app al verwijderd en opnieuw gedownload. Wat kan ik doen?

*Admin: Reactie samengevoegd naar verzameltopic i.v.m. problemen iTV app

Ik kan een aantal zenders niet meer openen op mijn Samsung tablet. Ik krijg een melding doe ik niet zo gauw kan lezen, iets met content, maar dan krijg ik een melding " oeps er is iets mis gegaan". Tablet is A10 met minimaal Android 8.
Oh zie dat er Tov staat. Dit moet ITV zijn.

*Admin: topic samengevoegd met bestaand topic
Reputatie 7
Badge +11
Goede avond Pim Snijders
De oplossing is Chrome downgraden zie https://forum.kpn.com/interactieve-tv-11/kpn-itv-app-problemen-472341

*Admin: Reactie samengevoegd naar verzameltopic i.v.m. problemen iTV app
Op basis van deze reactie voorgaande reactie een test op mijn tablet gedaan eerst Chrome terug gezet en inderdaad de app werkt. Chrome weer de update naar 74 nog wat gegeven het zelfde probleem is weer terug.

De browser geopend de itv site geopend desktop weergave gekozen en tot mijn verbazing geen problemen. Alles na rtlz werkt gewoon. Dat verbaasd mij het meest waarom niet alle kanalen een fout melding geven in de app, en notabene in de browser zelf geen problemen.

Door de opmerking over Chromium doet mijn vermoeden bevestigen dat de app eigenlijk een sterk uitgekleede webbrowser is.
Ik kijk regelmatig tv op mijn Samsung mobiel. Nu krijg ik elke keer een tekeningetje van een tv te zien met een melding dat de video niet geladen kan worden (0)
Wat kan dit zijn?
Thanks Erico

*Admin: topic samengevoegd met bestaand topic
Dat dit ano 2019 nog kan op het digitale tijdperk...dat de tv app van kpn niet up to date voor het geupdate google chrome...jullie moeten je schamen..ik betaal verdomme 100 euro per maand aan abonement met de beloofde aps,internetsnelheid en goede wifi verbinding...ik hoop dat deze shit snel wordt geklaard...anders maar es rechtsbijstand inschakelen dat jullie een troep product verkopen maar wel gouden bergen beloven op tv....KPN altijd dichtbij ?? En waar is kpn nu dan voor al die betalende mensen ? ..nog ff en ik stop met heel kpn...alles in 1..en 2 mobiele abonementen!! Stelletje oplichters !
Hallo,

Sinds gister doet mijn kpn itv app het niet. Hij geeft telkens aan dat er iets fout gegaan is bij laden. Ik kan inloggen maar niets bekijken. Heb me telefoon opnieuw opgestart, app opnieuw geinstalleerd maar zonder succes.

*Admin: topic samengevoegd met bestaand topic
Reputatie 7
Door de opmerking over Chromium doet mijn vermoeden bevestigen dat de app eigenlijk een sterk uitgekleede webbrowser is.
Zoals vele apps.
Reputatie 7
Dat dit ano 2019 nog kan op het digitale tijdperk...dat de tv app van kpn niet up to date voor het geupdate google chrome...jullie moeten je schamen..
Zou de veroorzaker wellicht ook Google zelf kunnen zijn en dat er een bugje in Chromium geslopen is?
Leuk om altijd direct naar KPN te wijzen, maar dat hoeft echt niet altijd terecht te zijn.
Reputatie 7
Badge +25
@Pieter-1960 @Androiditv @Janne14: ik heb jullie berichten samengevoegd met het algemene topic. Zie het gemarkeerde antwoord voor uitleg wat er aan de hand is, en wat je eraan kan doen tot het permanent is opgelost. Excuses voor het ongemak!
De workaround van Chrome downgraden was geen succes.
Chrome kwam terug op versie 69 met als resultaat dat niets in de KPN iTV app meer werkte.
Nu maar weer teruggezet in afwachting van een spoedige oplossing,
ik heb het zelfde probleem: eurosport e.a. doen het niet meer

o.a. Samsung Galaxy S8+
Android 9.0
Buildnr: PPR1.180610.011.G955FXXU4DSCB
patch niveau 1 maart 2019
Chrome 74.0.3729.112

ITV
Versie 6.2.3
Hoi

Hier hetzelfde probleem.
Via huawei p smart.
Alles up to date.
App verwijderd, opnieuw geinstalleerd. Meerdere malen opnieuw gestart.
Maar onmogelijk een opname te bekijken via itv app op telefoon.
Opnames zijn wel te bekijken thuis via tvkastje.
Erg vervelend!

Android= 8.0.0 (geen nieuwe updates beschikbaar)

Kpn itv 6.2.3.
Samsung s9 plus kan sinds va de week niets meer zien mbt opnames, maar ook mijn viseo on demand werkt niet en daar betaal ik wel voor wanneer komt de oplossing
Reputatie 7
Samsung s9 plus kan sinds va de week niets meer zien mbt opnames, maar ook mijn viseo on demand werkt niet en daar betaal ik wel voor wanneer komt de oplossing
De voorlopige "oplossing" staat hier.
Reputatie 7
Badge +25
Kleine update:

Er worden op dit moment 2 mogelijke oplossingen uitgewerkt en dan getest. Ik weet nog niet wanneer dit dan ook live kan gaan richting alle klanten, maar zodra ik daar wat over kan roepen dan horen jullie het.
Op het moment dat ik sommige zenders via de ITV app wil bekijken dan werken deze niet. Bijvoorbeeld ligt op dit moment eurosport eruit met de melding dat er iets fout gaat bij het starten van de video. Andere zenders doen het wel. Kunnen jullie dit svp verhelpen.

*Admin: topic samengevoegd met bestaand topic
Er zijn al vele meldingen m.b.t. Samsung tablets en smartphones. Door een update bij Samsung in Chromium bij die smartphones/tablets is de werking van de KPN-app verstoord geraakt.

Zie verder het topic hierover. Ik verwijs je hier maar gelijk naar de laatste reactie van een KPN-er. Daaruit blijkt dat men bezig is met een oplossing.

*Admin: reactie samengevoegd met bestaand topic
Zo irritant krijg al paar dagen dit!!!



*Admin: reactie samengevoegd met bestaand topic