Beantwoord

KPN iTV app problemen Chrome

  • 26 April 2019
  • 289 reacties
  • 33428 keer bekeken

Badge
Goede dag, ook ik heb hetzelfde probleem.
De app werkt soms wel, soms niet. Zenders "NPO1 t/m RTL7" gaan goed, ook KPN Zender van de Maand gaat foutloos maar voor de rest komt bij elke zender de foutmelding "Sorry..." in beeld.

Extra info Foutmelding:
Cannot create content decryption session

Storing komt voor op 2 apparaten. Op beide apparaten hetzelfde probleem. Onderstaand gegevens over telefoon en tablet waarbij de fout voorkomt:

Samsung Galaxy S7 (SM-G930F)
Android 8.0.0. Laatste update 24 maart 2019

App werkt ook niet op Lenovo TAB 2 A10-70F
Android 6.0. Laatste update 18-03-2019.

Verwijderen van de app en opnieuw installeren helpt niet. Ook modem reset helpt niet.

App werkt wél met oudere Samsung A5
Android 6.0.1 laatste update 26-04-2019.
Waarschijnlijk ivm oudere Android versie en andere app-versie?

Hopelijk draagt deze info iets bij en is het snel opgelost. Tot die tijd gebruik ik mijn oude A5 wel.

Met vriendelijke groet,
Tim van Woerkom.


icon

Beste antwoord door Paul van KPN 29 April 2019, 16:29

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

289 reacties

Reputatie 7
Badge +11
Willine
Heb je deze tijdelijke oplossing al geprobeerd?
Nml Chrome downgraden,zie https://forum.kpn.com/interactieve-tv-11/kpn-itv-app-problemen-472341?fbclid=IwAR0dSBDeLQQUDDfB4bUs6JZ6JX6UDn152DS79X2R8-0foGRli-i6Oln7ptA&campaignid=so:se:tw:webcare

*Admin: reactie samengevoegd met bestaand topic

Reputatie 3
Badge
Huawei p30 pro
android 9.0 (9.1)
beveiligingspatch april 2019
Chrome was 74 series ( niet genoteerd) na rollback 71.0.3578.99

na rollback nog steeds niet de aanvullende kanalen kunnen ontvangen
Reputatie 7
En welke versie van de iTV app draait op jouw p30?
Laat ik het nog maar een keer zeggen.
De zogenaamde 'oplossing' in de vorm van het downgraden werkt niet voor iedereen (afhankelijk van je originele versie van Chrome).
Ik hoop dat er snel een oplossing komt.
Het downgraden van Chrome werkt helaas niet.
Sinds een paar dagen werkt de itv online app niet goed. NPO, RTL, Veronica, Net 5 worden prima geladen, maar vanaf RTL Z gaat het mis. Ik krijg geen foutmelding, maar alleen het bericht" Sorry. Er ging iets fout. Vernieuw de pagina door op deze knop te drukken en probeer het opnieuw." Nou, dat werkt dus niet. Heb de app ook all verwijderd en opnieuw geïnstalleerd. Werkt ook niet. Ik heb een Samsung A5 2017. Kan iemand mij helpen?




Hier hetzelfde gezeik! Ben dr zo klaar mee😑
Samsung galaxy s10+ hierzo.
En dan neem je contact op en krijg je één of ander lulletje rozenwater te spreken die er overduidelijk géén zin in had.
Reputatie 3
Badge
En welke versie van de iTV app draait op jouw p30?
Hoi @wjb , zag je bericht niet eerder.

versie 6.2.3 draait om mijn Huawei
Plotseling werkt de app op mijn Lenovo tablet met Android 7.1.1 niet meer. Wat is er aan de hand en wanneer is dit opgelost? Ik betaal er namelijk wel voor.
Reputatie 2
Badge
Hier ook het zelfde probleem op de
Samsung tab S2 , Samsung tab S4, Samsung galexy S7 en de Samsung Galaxy S8
Zoals eerder beschreven is voor nu de oplossing .
Chrome updates verwijderen.
Hier problemen met opnames terugkijken in de app.
Live tv kijken is geen probleem. Alleen opnames starten niet.

Een oneplus 6t hier ....
Mijn kpnitv app werkt niet op mijn Samsung s7 en niet op mijn iPad (Apple). Alles, zowel opnames als live, blijft hangen en doet niks meer. Wat een ergenis. Ik betaal hiervoor. KPN kom VANDAAG nog met een oplossing!!!!!!
Reputatie 7
Badge +30
Hallo iedereen, nog steeds geen update helaas. Voor de 'nieuwkomers' in het topic: hebben jullie het 'beste antwoord' gezien? Daar staat een tijdelijke workaround die vooralsnog lijkt te werken. Hopelijk is er morgen meer duidelijkheid!
Update 2 29-04-2019 16:52:

Er is een workaround gevonden om Chrome te downgraden. Niet de permanente oplossing natuurlijk, maar zal wel werken totdat het volledig is opgelost.

- Ga naar Apps > Chrome
- Kies “Verwijder updates” of “Disable”
- Je krijgt een pop-up te zien waar gevraagd wordt of je terug wilt naar de factory version, dit moet je accepteren
- De updates worden verwijderd en je bent terug op versie 71.
- Vergeet niet om automatische updates voor Chrome uit te schakelen in de Play Store


Zodra we meer weten over de uiteindelijke oplossing lees je het hier!

Update 29-04-2019 16:30 uur:

Hi iedereen, hierbij een update.

De oorzaak is gevonden, de oplossing (nog) niet.

Het heeft te maken met de Chrome versie. Voor een aantal gebruikers is de update van versie 74 al beschikbaar; als je deze versie hebt (of nieuwer) werkt het helaas niet meer. Als je nog een oudere versie van Chrome hebt, heb je nog geen last.

Je vraagt je wellicht af wat Chrome met de iTV app te maken heeft. De player van de app gebruikt Chromium namelijk. De versie van de iTV app of Android maakt hierin overigens niet uit. Helaas is het niet mogelijk zelf Chrome te downgraden.

We zijn uiteraard op zoek naar een oplossing. Tot die tijd kun je eventueel de automatische updates van Chrome uitschakelen, om te zorgen dat je gebruik kunt blijven maken van de app.

-

Goedemorgen allemaal. Het lijkt een beetje onoverzichtelijk zo, maar jullie ervaren allemaal hetzelfde probleem. Om het centraal te houden heb ik het samengevoegd zodat we centraal ook met reacties en oplossingen kunnen komen!

Dit probleem is inderdaad sinds gisteren bekend bij ons. Zouden jullie allen de volgende informatie kunnen doorgeven? Dan kan ik het doorgeven en kunnen we zo snel mogelijk een oplossing gaan bedenken!

- Welke versie van de app wordt gebruikt? (Profiel--> Hulp & ondersteuning--> Over deze applicatie)
- Bij welk(e) programma ('s) ervaar je issues?
- Op welke zender(s) ervaar je issues?
-Zou je je KPN Forum profiel willen voorzien van naam contractant, postcode, huisnummer en klantnummer(s)?

Chrome uitschakelen werkt. Hopelijk komt er een definitieve oplossing. Dank!
@hh1109 Wat vervelend dat jij ook problemen hebt met het gebruik van onze iTV app. Zou je een antwoord willen geven op de onderstaande vragen?

- Welke versie van de app wordt gebruikt? (Profiel--> Hulp & ondersteuning--> Over deze applicatie)
- Bij welk(e) programma ('s) ervaar je issues?
- Op welke zender(s) ervaar je issues?

Dan kan ik het intern doorzetten zodat er sneller een oplossing gevonden kan worden voor dit probleem.

Ik heb dus via instellingen>Apps>Chrome>uitschakelen gekozen en daarna werken de sportzenders wel...hopelijk is dat niet de definitieve oplossing


Chrome uitschakelen werkt. Hopelijk komt er een definitieve oplossing. Dank!


Nogmaals: het werkt alleen als je terugvalt op Chrome 71 (en niet 69, zoals ik).
Benieuwd hoe lang het nog gaat duren. Het is nu al anderhalve week kapot.
Als onze klanten een bug melden, dan is het binnen twee dagen gefikst.
Inmiddels werkt de ITV App al een aantal week niet meer. Ik begrijp niet dat dit zolang moet duren bij een groot bedrijf als KPN. Alle stappen doornomen om Chrome terug te zetten werkt niet. Versie 70.0.3538.110. dan wil de opnames uberhaupt niet openen. Ik wordt hier inmiddels wel een beetje gek van. Wel elke maand een mooie rekening sturen. Maar je kan niet eens alles normaal gebruiken.

*Admin: topic samengevoegd met bestaand topic
N het downgraden van Chrome (naar versie 66) werkt het wel.. laten we hopen dat dit een tijdelijk probleem is want Chrome versie 66 ziet er hopeloos ouderwets uit....
N het downgraden van Chrome (naar versie 66) werkt het wel.. laten we hopen dat dit een tijdelijk probleem is want Chrome versie 66 ziet er hopeloos ouderwets uit....

Daar snap ik niets van. Versie 69 van Chrome zorgt er bij mij voor dat de KPN iTV app wel opent, maar niets werkt. Ook niet na opnieuw opstarten.
Reputatie 7
Toen eind april met de NPO Start niet meer gecast kon worden door een update van de Chromecast werd het probleem binnen 24 uit verholpen door de leverancier van NPO Start.
Wij wachten ondertussen al weer anderhalve week op een oplossing en dat is echt veeeeel te lang.
Nog steeds dezelfde probleem. Is nog niet opgelost bij mij.
Goede dag, ook ik heb hetzelfde probleem.
De app werkt soms wel, soms niet. Zenders "NPO1 t/m RTL7" gaan goed, ook KPN Zender van de Maand gaat foutloos maar voor de rest komt bij elke zender de foutmelding "Sorry..." in beeld.

Extra info Foutmelding:
Cannot create content decryption session

Storing komt voor op 2 apparaten. Op beide apparaten hetzelfde probleem. Onderstaand gegevens over telefoon en tablet waarbij de fout voorkomt:

Samsung Galaxy S7 (SM-G930F)
Android 8.0.0. Laatste update 24 maart 2019

App werkt ook niet op Lenovo TAB 2 A10-70F
Android 6.0. Laatste update 18-03-2019.

Verwijderen van de app en opnieuw installeren helpt niet. Ook modem reset helpt niet.

App werkt wél met oudere Samsung A5
Android 6.0.1 laatste update 26-04-2019.
Waarschijnlijk ivm oudere Android versie en andere app-versie?

Hopelijk draagt deze info iets bij en is het snel opgelost. Tot die tijd gebruik ik mijn oude A5 wel.

Met vriendelijke groet,
Tim van Woerkom.



Goedendag,
Ik kan geen opnames, programma's terugkijken en films uit het pluspakket kijken op mijn tablet, een samsung tab S4. Android 8.1.0
KPN tiv app versie 6.2.3
Na het downgraden van Chrome werkt alles wel.
met vriendelijke groet,
A Coolen
Reputatie 7
Ik heb de Google Chrome update op mijn Oneplus 5T ontvangen en daarmee is ook daar einde iTV app.



Op mijn Huawei MediaPad M3 heb ik die Google Chrome update nog niet ontvangen. Daar heb ik, in afwachting van een fix van KPN, de automatische update van Google Chrome ook uit gezet.
Bij mij me versie 6.2.3 werkte het afspelen van opnames gedeeltelijk niet. Kon opnames niet terugkijken op het scherm van mijn Nokia 7+telefoon en het Samsung s5e tablet maar chromecasten lukte met beide apparaten wel.
Nu google teruggezet naar fabrieksstand en alles gaat weer prima. Automatische update maar even uitgeschakeld.
Reputatie 7
Zojuist op mijn Huawei MediaPad M3...


Dat gaan we dus niet doen, maar ik wil KPN toch met klem vragen om vaart te zetten in het realiseren van een oplossing. Het kan niet zo zijn dat we ook nu weer weken moeten wachten op een oplossing.
Hi,
Nadat ik de update van Chrome had verwijderd werkte de app weer. Sinds vandaag kan ik alleen mijn opnames niet meer vooruit spoelen???
Gr.