Beantwoord

KPN iTV app problemen Chrome

  • 26 April 2019
  • 289 reacties
  • 33428 keer bekeken

Badge
Goede dag, ook ik heb hetzelfde probleem.
De app werkt soms wel, soms niet. Zenders "NPO1 t/m RTL7" gaan goed, ook KPN Zender van de Maand gaat foutloos maar voor de rest komt bij elke zender de foutmelding "Sorry..." in beeld.

Extra info Foutmelding:
Cannot create content decryption session

Storing komt voor op 2 apparaten. Op beide apparaten hetzelfde probleem. Onderstaand gegevens over telefoon en tablet waarbij de fout voorkomt:

Samsung Galaxy S7 (SM-G930F)
Android 8.0.0. Laatste update 24 maart 2019

App werkt ook niet op Lenovo TAB 2 A10-70F
Android 6.0. Laatste update 18-03-2019.

Verwijderen van de app en opnieuw installeren helpt niet. Ook modem reset helpt niet.

App werkt wél met oudere Samsung A5
Android 6.0.1 laatste update 26-04-2019.
Waarschijnlijk ivm oudere Android versie en andere app-versie?

Hopelijk draagt deze info iets bij en is het snel opgelost. Tot die tijd gebruik ik mijn oude A5 wel.

Met vriendelijke groet,
Tim van Woerkom.


icon

Beste antwoord door Paul van KPN 29 April 2019, 16:29

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

289 reacties

@Arjo S probeer dit eens.

Aan allen werkt het niet na downgraden niet getreurd, hier een andere optie.

Open de itv site op je tablet of mobiel ik geef zelf de voorkeur aan de chrome browser.
Tik op de 3 puntjes linksboven kies Desktop site of weergave als desktopsite en je kan zonder problemen kijken.

Hier de beschrijving met de Telfort versie van de app. Met de KPN site werkt dit ook ik kan daar met mijn Telfort abonnee nummer niet inloggen.
https://forum.telfort.nl/tv-338/melding-problemen-met-live-tv-kijken-en-opnames-bekijken-via-itv-app-81963?postid=683191
Reputatie 7
Aan allen werkt het niet na downgraden niet getreurd, hier een andere optie.
Het werkt niet echt prettig maar als de nood aan de man is ... het werkt in ieder geval.



Kijken op een telefoon scherm is hoe dan ook niks in mijn opinie. Een tablet gaat nog in ieder geval beter dan zolang moeten wachten.

Sorry dat ik het zeg ook hier is een grotere groep gebruikers de dupe dan 'alleen' de KPN klanten.
Het zal best lastig zijn maar dit doet mijn vertrouwen in het bedrijf geen goed.

Aan de andere kant liever nu goed getest dan de ellende met de eerste uitrol van de vernieuwde app.
Reputatie 7
Kijken op een telefoon scherm is hoe dan ook niks in mijn opinie.
Helemaal eens.

Een tablet gaat nog in ieder geval beter dan zolang moeten wachten.
Ik kijk regelmatig op.mijn Huawei MediaPad M3 en dat werkt uitstekend.
Ik vraag me wel af wat je nu bedoelt met "in ieder geval beter dan zolang moeten wachten"?

Sorry dat ik het zeg ook hier is een grotere groep gebruikers de dupe dan 'alleen' de KPN klanten.
Wat bedoel je hier mee? Het is toch logisch dat je als bedrijf technologie deelt binnen je merken zodat je ontwikkelkosten kunt delen en dus "goedkoper" kunt leveren.
Lijkt me toch duidelijk genoeg gezien het onderwerp zolang wachten op een oplossing.

Ook dat lijkt tweede punt lijkt me overduidelijk. Net als met de tv onderhandelingen maken klanten bij meerdere providers van deze app gebruik. Tuurlijk is dat logisch daar gaat het niet om of eigenlijk wel we zijn veels te afhankelijk van wat er binnen de KPN systemen gebeurd.

Goedkoop lijkt vanuit de klant gezien Duurkoop.
Bij mij werkt het downgraden van Chrome niet op mijn telefoon. Probleem blijft. Kan geen opnames kijken. Samsung s5 neo
Sinds gisteren kan ik op mijn tablet niet meer vooruit spoelen.
Ook daar werkt het downgraden niet.
Zootje! Duurt al best lang.
Reputatie 7
... we zijn veels te afhankelijk van wat er binnen de KPN systemen gebeurd.
Maar dan moet je kiezen voor een partij die niet onder de KPN paraplu opereert.
Ik vind het volstrekt normaal dat KPN, Telfort en XS4ALL hun IPTV platform en bijbehorende apps delen, daar hebben wij als klant juist voordeel bij. Ja, de uitvoering van het proces om een goed product neer te zetten laat sterk te wensen over, maar ik denk niet dat dat beter zou lopen als de drie elk afzonderlijk iets in de markt zouden zetten.

Dat KPN het iTVOnline product (site en app) nog altijd niet ziet als een belangrijk product is mijns inziens behoorlijk dom. Dat KPN niet begrijpt dat een week wachten op een oplossing vandaag de dag eigenlijk niet meer acceptabel is, is betreurenswaardig, maar het ergste is nog wel de complete minachting van de klant door ook niet op een open en eerlijke manier frequent te communiceren met die klant. Kijk nu naar de laatste update van KPN aangaande het in dit topic besproken issue. Juist ... die is van 29 april en dat is al anderhalve week geleden. Het kan toch niet zijn dat er na zoveel tijd nog steeds helemaal niets te melden is. 😖
I rest my case. Anders blijf ik in herhalingen vallen op diverse fronten hebben veel klanten meer na dan voordelen.
Reputatie 7
Badge +11
Een tip voor beide heren 😂😉

@wjb Be positive, avoid negativity and enjoy life!
@Galdor68 Waar een wil is,is een weg,soms is de wil weg.
Reputatie 7
I rest my case. Anders blijf ik in herhalingen vallen op diverse fronten hebben veel klanten meer na dan voordelen.
Maar dat komt niet door het delen van de technologie, dat komt door de onkunde van de mensen die er aan werken. En dan gaat het waarschijnlijk niet eens zozeer om de technici, maar eerder om de product en epic owners die het blijkbaar maar niet voor elkaar krijgen om de juiste prioriteiten te geven aan ontwikkelingen.
Een tip voor beide heren 😂😉


@wjb Be positive, avoid negativity and enjoy life!
@Galdor68 Waar een wil is,is een weg,soms is de wil weg.

Een goede tip helaas Reality, stands in between 😉
Reputatie 7
Badge +25
Het laatste nieuws wat de storing betreft: De ontwikkelaars zijn er nog steeds volop mee bezig, samen met de leverancier. Er wordt progressie geboekt, maar er kan helaas nog geen datum gegeven worden.

Niet echt duidelijkheid, maar ik wil wel wat van me laten horen. Het duurt langer dan ook ik in de eerste instantie had verwacht.
Beste KPN,

Ik ben klant bij jullie en gebruik de kpn app. Helaas kan ik de opgenomen programma's niet via de telefoon bekijken. Wel kan ik tv kijken via de app.
Ook op de tv zelf kan ik opgenomen programma's terug kijken.

Hoe kan ik dit oplossen? Heb de telefoon al eens opnieuw gestart en de app verwijderd en weer gedownload.

De melding die ik steeds krijg;

@Wouter van Donselaar de workaround uit het start bericht proberen of mijn tip hier
Reputatie 7
Badge +28
Welkom @Wouter van Donselaar, ik heb je bericht samengevoegd met dit centrale topic. Dit is helaas een storing aan onze kant. Een mogelijke fix heeft het deze week niet gered, we zijn nog druk bezig om een oplossing te vinden. Zodra er nieuws is laten we dat in dit topic weten.
Reputatie 7
Het laatste nieuws wat de storing betreft: De ontwikkelaars zijn er nog steeds volop mee bezig, samen met de leverancier. Er wordt progressie geboekt, maar er kan helaas nog geen datum gegeven worden.

Niet echt duidelijkheid, maar ik wil wel wat van me laten horen. Het duurt langer dan ook ik in de eerste instantie had verwacht.

Dank je voor jouw terugkoppeling.
Ik kan na de update idd niet meer tv kijken via tablet of smartphone. En dit is bekend bij jullie maar wanneer is dit verholpen.

*Admin: topic samengevoegd met bestaand topic

Reputatie 7
Waarschijnlijk "volgend jaar dinsdag", de uitdrukking die wij in onze familie gebruiken om aan te geven dat het ooit wel een keer zal gebeuren.
Ook mijn app doet het niet. Idd Samsung Galaxy s8. Kpn doe er iets aan,zo gaan veel klanten verloren. Ik ben er in ieder geval al klaar mee en wij betalen totaal aan alles 180 euro per maand!
Reputatie 7
Badge +11
@ilva2013

Dit al geprobeerd? Zie https://forum.kpn.com/interactieve-tv-11/kpn-itv-app-problemen-472341/index7.html#post762679
Alles al geprobeerd. Heeft het een paar dagen weer gedaan😡
Reputatie 7
Badge +21
Goedemorgen @ilva2013. Wat vervelend dat de app op dit moment niet werkt. Je geeft aan dat je al van alles hebt geprobeerd. Heb je ook al geprobeerd om Chrome te downgraden? In het eerste bericht van dit topic wordt uitgelegd hoe je dit kunt doen.

Vergeet niet om automatische updates voor Chrome uit te schakelen in de Play Store
Reputatie 7
@Vikash, KPN moet nu toch wel eens vaart maken met het realiseren van een fix.
Het downgraden van Chrome is een verschrikkelijk lapmiddel en absoluut niet gewenst omdat daarmee alle security fixes die in Chrome doorgevoerd zijn ook teniet gedaan worden.
Je vraagt de gebruiker dus met een minder goed beveiligd Android apparaat te gaan werken en dat is mijns inziens wel een heel slechte situatie.
Reputatie 7
Hmmm... ben dus niet de enige. Maar bij sommigen al langer dan een paar dagen. Waarom heeft KPN de update nog niet klaar?
Goede vraag, maar de vraag wanneer we een fix kunnen verwachten vind ik misschien nog wel nijpender.
Hmm 🤔 Dat is wel jammer:
Welkom @Wouter van Donselaar, ik heb je bericht samengevoegd met dit centrale topic. Dit is helaas een storing aan onze kant. Een mogelijke fix heeft het deze week niet gered, we zijn nog druk bezig om een oplossing te vinden. Zodra er nieuws is laten we dat in dit topic weten.
link van deze reactie.