Beantwoord

KPN iTV app problemen Chrome

  • 26 April 2019
  • 289 reacties
  • 33428 keer bekeken

Badge
Goede dag, ook ik heb hetzelfde probleem.
De app werkt soms wel, soms niet. Zenders "NPO1 t/m RTL7" gaan goed, ook KPN Zender van de Maand gaat foutloos maar voor de rest komt bij elke zender de foutmelding "Sorry..." in beeld.

Extra info Foutmelding:
Cannot create content decryption session

Storing komt voor op 2 apparaten. Op beide apparaten hetzelfde probleem. Onderstaand gegevens over telefoon en tablet waarbij de fout voorkomt:

Samsung Galaxy S7 (SM-G930F)
Android 8.0.0. Laatste update 24 maart 2019

App werkt ook niet op Lenovo TAB 2 A10-70F
Android 6.0. Laatste update 18-03-2019.

Verwijderen van de app en opnieuw installeren helpt niet. Ook modem reset helpt niet.

App werkt wél met oudere Samsung A5
Android 6.0.1 laatste update 26-04-2019.
Waarschijnlijk ivm oudere Android versie en andere app-versie?

Hopelijk draagt deze info iets bij en is het snel opgelost. Tot die tijd gebruik ik mijn oude A5 wel.

Met vriendelijke groet,
Tim van Woerkom.


icon

Beste antwoord door Paul van KPN 29 April 2019, 16:29

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

289 reacties

Hallo.
Wij kunnen de opnames niet meer treug kijken. dan geef die een fout melding En we hebben geen idee welke fout melding het is. En Wat we ook doen het blijft treug komen
Help ons!!!☺️
Chrome is er al af en nog steeds doet hij het niet😈
Reputatie 7
Badge +11
@ilva2013

Staan de automatische updates wel uitgeschakeld?
Beste,
Uiteraard doet u allen uw uiterste best om (boven)genoemde "probleem" te verhelpen! Gezien de datum van de eerste melding zouden wij graag allen (als ik ook voor anderen mag spreken) de status van deze melding vernemen. Ook ik zit al enige tijd met ditzelfde probleem en zou ook graag vooruitgang zien.
Mvg.
Via iKPN app TV kijken op mijn Samsung Galaxy Tab3 Tablet heeft altijd gewerkt, maar nu niet meer. Kan wel inloggen in de app en life TV kijken, maar als ik opgenomen TV programma's wil zien krijg ik een foutmelding. Heb de app al verwijderd en opnieuw geinstalleerd. Dat maakte geen verschil. Opnames terugkijken werkt wel op de TV en op de laptop. Wat is hier aan de hand. Hoe krijg ik opnames terugkijken ook weer op de tablet aan de praat?

Admin: bericht naar lopende topic verplaatst
Badge +19
Ik heb hetzelfde probleem.



Admin: reactie naar lopende topic verplaatst
Krijg bij het kijken steeds de melding sorry er is iets mis gegaan

Admin: bericht naar lopende topic verplaatst
Reputatie 7
Badge +30
Beste @Pcmknol (en anderen), ik heb helaas nog geen update! Er wordt onverminderd hard aan gewerkt, heb ik wel begrepen. Dat zal ook in het weekend doorgaan. Ik verwacht echter niet dat we dit weekend al bericht krijgen dat het opgelost gaat zijn. Als dit wel zo gaat zijn, laten we dit natuurlijk hier weten. Excuses voor het ongemak dat je er van ervaart!
Waarom nu niet adviseren de itv site middels desktop weergave te gebruiken in het startbericht.
Een veiligheids update terug zetten is raar. Maak dan ook de site weer beschikbaar voor IE11
Reputatie 7
Badge +22
Waarom nu niet adviseren de itv site middels desktop weergave te gebruiken in het startbericht.Een veiligheids update terug zetten is raar. Maak dan ook de site weer beschikbaar voor IE11
@Marcia_ is dat niet een goed idee om dit in het startbericht te vermelden?

Over IE11, ik ben bang dat ze dat niet doen. IE11 wordt niet meer ondersteund. Dat is volgens mij Edge geworden voor Windows-gebruikers.
Reputatie 7
Waarom nu niet adviseren de itv site middels desktop weergave te gebruiken in het startbericht.
Persoonlijk zou ik dat niet als alternatief vermelden in het startbericht omdat dat mijns inziens absoluut niet "lekker werkt".

Maak dan ook de site weer beschikbaar voor IE11
Dat lijkt me niet zinvol immers:
1) Windows 7 is zo ongeveer end-of-life
2) Windows 8 wordt niet gebruikt.
3) Windows 10 standaard de browser Edge heeft waar de site gewoon in te benaderen is.
Dit was ook enkel als voorbeeld hoe vreemd dit advies is over het terug draaien van een update die er ongetwijfeld niet voor niks is. Is er om diezelfde redenen geen nieuwe app en site gelanceerd.

Als de app dezelfde chromium bronnen gebruikt als de chrome browser had er toch al een up to date versie gecompiled kunnen zijn of mischien zelfs moeten zijn. Wat ik nog steeds vreemd vind en niet echt een antwoord op heb gelezen waarom betreft het enkel de hogere kanalen en waarom is er via de chomebrowser zelf niks aan de hand.


Wat IE 11 betreft hier dan deze opmerking herhalen verander AUB deze tekst. Hier

Na de nieuwe iTV app gaat ook de nieuwe iTV website live. Rond 2011 is itvonline.nl in het leven geroepen en het is tijd om te vernieuwen. We hebben gekozen voor een gefaseerde uitrol en beginnen de ondersteuning met Chrome en Firefox en inmiddels ook Edge(4 december) en Safari( 28 januari). Voor Internet Explorer kan je gebruik blijven maken van de oude versie. In dit topic vertel ik je er meer over.
Badge
Het is zo jammer we moeten meer betalen voor minder zenders (goede zenders verdwijnen en er een paar bagger zenders voor terug geven) en onder tussen werkt de app ook niet eens want je kan niet eens je opnamens terug kijken. Geef me een goede rede waarom ik bij kpn moet blijven!!!!
Aalles al gedaan app weg herstart etc niets werkt

Admin: bericht naar lopende topic verplaatst
Hier het zelfde probleem. Graag oplossing
Hetzelfde probleem op Motorola g power met ITV app.
Wordt het nog opgelost?
Op Lenovo P2 met oudere android versie werkt het wel...

kpn doe er wat aan...
Hier het hetzelfde probleem al sinds 26 april! Ook braaf app opnieuw geïnstalleerd en mobiel uit- en aan gezet, maar helaas... Ik heb de Galaxy s9, op een heel oude Galaxy s4 doet het app het wel trouwens. KPN graag een snelle oplossing. We zijn nu bijna een maand verder weer!
Reputatie 7
Badge +11
@ultrafina

Dit al geprobeerd?

Er is een workaround gevonden om Chrome te downgraden. Niet de permanente oplossing natuurlijk, maar zal wel werken totdat het volledig is opgelost.

- Ga naar Apps > Chrome
- Kies “Verwijder updates” of “Disable”
- Je krijgt een pop-up te zien waar gevraagd wordt of je terug wilt naar de factory version, dit moet je accepteren
- De updates worden verwijderd en je bent terug op versie 71.
- Vergeet niet om automatische updates voor Chrome uit te schakelen in de Play Store
Hoogst waarschijnlijk zal er voor KPN klanten een nieuwe versie van de app online staan voor Telfort wel zojuist geinstalleerd en alles werkt weer prima met chrome up to date.
Reputatie 7
Badge +25
Update:

Zoals Galdor al aangeeft kan het zijn dat je een update beschikbaar ziet voor de iTV app die het issue moet oplossen, behalve diegenen die op Android 9 werken, dit in verband met een probleem in de synchronisatie van audio en video. Daar wordt nog hard aan gewerkt zodat ook iedereen met Android 9 de update kan krijgen.

Zie je de update nog niet staan (ook al heb je geen Android 9)? Wacht het nog even af, de update zal z.s.m. beschikbaar zijn. Zodra ik meer weet over de toestellen met Android 9 laat ik van me horen!
Ik gebruik 6.2.3 en ik heb het bij bijna alle zenders. Ik hen een samsung galaxy S6 edge
Zeer frustrerend vooral als ik zolang onderweg ben en niet kan kijken.
Badge
Zelfde probleem op de huawai 20 pro LYA L29
Toch wel erg dat dit gebeurd en zolang duurt
Reputatie 7
Badge +25
Jullie hebben natuurlijk helemaal gelijk dat het lang duurt, zag ik eerlijk gezegd ook niet aankomen. Beetje achtergrond voor de geïnteresseerde: het zit 'm in de player van de app die een update nodig heeft, en daar is/was het wachten op.

Er zijn inmiddels wat verschillende versies van de iTV app voor Android, en het bleek dat de Play store het daar een beetje moeilijk mee had. We zijn dat aan het uitzoeken zodat iedereen straks de juiste versie krijgt.
Reputatie 7
Badge +25
Update:

We zijn binnen ITV voorzichtig optimistisch, maar we zien hier na een update van Chrome naar versie 74.0.3729.157 dat de streams weer werken. Met .136 op het eind werkt het nog niet.
Reputatie 3
Badge
Update:

We zijn binnen ITV voorzichtig optimistisch, maar we zien hier na een update van Chrome naar versie 74.0.3729.157 dat de streams weer werken. Met .136 op het eind werkt het nog niet.

Net chrome naar .157 gezet en dat werkt inderdaad weer.