Beantwoord

KPN iTV app problemen Chrome

  • 26 April 2019
  • 289 reacties
  • 33428 keer bekeken

Badge
Goede dag, ook ik heb hetzelfde probleem.
De app werkt soms wel, soms niet. Zenders "NPO1 t/m RTL7" gaan goed, ook KPN Zender van de Maand gaat foutloos maar voor de rest komt bij elke zender de foutmelding "Sorry..." in beeld.

Extra info Foutmelding:
Cannot create content decryption session

Storing komt voor op 2 apparaten. Op beide apparaten hetzelfde probleem. Onderstaand gegevens over telefoon en tablet waarbij de fout voorkomt:

Samsung Galaxy S7 (SM-G930F)
Android 8.0.0. Laatste update 24 maart 2019

App werkt ook niet op Lenovo TAB 2 A10-70F
Android 6.0. Laatste update 18-03-2019.

Verwijderen van de app en opnieuw installeren helpt niet. Ook modem reset helpt niet.

App werkt wél met oudere Samsung A5
Android 6.0.1 laatste update 26-04-2019.
Waarschijnlijk ivm oudere Android versie en andere app-versie?

Hopelijk draagt deze info iets bij en is het snel opgelost. Tot die tijd gebruik ik mijn oude A5 wel.

Met vriendelijke groet,
Tim van Woerkom.


icon

Beste antwoord door Paul van KPN 29 April 2019, 16:29

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

289 reacties

Vreemd hier chrome 74.0.3729.136
En de eerder genoemde itv update gekregen 6.3.1 wat volgens mij niet eens een nieuw nummer is???
Geeft geen fouten.

Voor de volledigheid een Samsung SM T590
Android 8.1 Samsung Experience 9.5
Reputatie 7
Vreemd hier chrome 74.0.3729.136En de eerder genoemde itv update gekregen 6.3.1 wat volgens mij niet eens een nieuw nummer is???
Geeft geen fouten.

Versie 6.3.1 is wel een nieuwe versie op Android, de meeste Android apparaten waaronder mijn Huawei MediaPad M3 en OnePlus 5T hebben nog altijd versie 6.2.3 van 29 december 2018.
Reputatie 7
Jullie hebben natuurlijk helemaal gelijk dat het lang duurt, zag ik eerlijk gezegd ook niet aankomen. Beetje achtergrond voor de geïnteresseerde: het zit 'm in de player van de app die een update nodig heeft, en daar is/was het wachten op.

Er zijn inmiddels wat verschillende versies van de iTV app voor Android, en het bleek dat de Play store het daar een beetje moeilijk mee had. We zijn dat aan het uitzoeken zodat iedereen straks de juiste versie krijgt.

Weer zijn we 24 uur verder en nog steeds geen nieuwe versie op mijn Huawei MediaPad M3 (Android 7). 😖
Reputatie 7
Badge +25

Vreemd hier chrome 74.0.3729.136 En de eerder genoemde itv update gekregen 6.3.1 wat volgens mij niet eens een nieuw nummer is???
Geeft geen fouten.
Versie 6.3.1 is wel een nieuwe versie op Android, de meeste Android apparaten waaronder mijn Huawei MediaPad M3 en OnePlus 5T hebben nog altijd versie 6.2.3 van 29 december 2018.

Vandaar dat ik zei dat er inmiddels wat verschillende versies in omloop zijn. Jullie hebben nu 2 verschillende versies want Telfort - KPN. Laat ik het niet ingewikkelder maken dan dat.

Weer zijn we 24 uur verder en nog steeds geen nieuwe versie op mijn Huawei MediaPad M3 (Android 7). 😖
Als je de mogelijkheid ziet om Chrome naar versie 74.0.3729.157 te updaten, dan heb je geen update vanuit ons nodig, en werken de streams weer.
Reputatie 7
Vreemd hier chrome 74.0.3729.136 En de eerder genoemde itv update gekregen 6.3.1 wat volgens mij niet eens een nieuw nummer is???
Geeft geen fouten.
Versie 6.3.1 is wel een nieuwe versie op Android, de meeste Android apparaten waaronder mijn Huawei MediaPad M3 en OnePlus 5T hebben nog altijd versie 6.2.3 van 29 december 2018.
Vandaar dat ik zei dat er inmiddels wat verschillende versies in omloop zijn. Jullie hebben nu 2 verschillende versies want Telfort - KPN. Laat ik het niet ingewikkelder maken dan dat.

Ik neem aan dat je in jouw eerdere berichten refereerde aan de KPN variant van versie 6.3.1.

Weer zijn we 24 uur verder en nog steeds geen nieuwe versie op mijn Huawei MediaPad M3 (Android 7). 😖Als je de mogelijkheid ziet om Chrome naar versie 74.0.3729.157 te updaten, dan heb je geen update vanuit ons nodig, en werken de streams weer.
Die update is ook nog niet beschikbaar op mijn tablet.
Het gaat mij om het principe. Als een issue in de NPO Start app binnen 24 uur gefixd en uitgerold wordt, dan moet KPN toch ook in staat zijn om in ieder geval de uitrol binnen 24 uur te realiseren. Ondertussen is de laatste update bijna een half jaar terug en dat is in de app wereld natuurlijk een eeuwigheid en al helemaal wetende dat er nog vele "tekortkomingen" in de app zitten.
Badge
Mijn Chrome is versie 74.0.3729.157. Nog steeds problemen op mij huawei pro 20
Gewoon erg vervelend en niet professioneel
Badge
Ik heb de itv app gedeinstalleerd (versie van 29 DEc), en weer geinstalleerd (weer versie van 29 dec) en nu werkt het weer. Zucht
Waarom kan ik mijn opnames niet meer bekijken in de kpn ITV app? Ik heb de app al en keer verwijderd en opnieuw gedownload.
Jullie hebben natuurlijk helemaal gelijk dat het lang duurt, zag ik eerlijk gezegd ook niet aankomen. Beetje achtergrond voor de geïnteresseerde: het zit 'm in de player van de app die een update nodig heeft, en daar is/was het wachten op.

Er zijn inmiddels wat verschillende versies van de iTV app voor Android, en het bleek dat de Play store het daar een beetje moeilijk mee had. We zijn dat aan het uitzoeken zodat iedereen straks de juiste versie krijgt.

Wat mij blijft verbazen waarom geven dan niet alle kanalen vanaf 1 die fout? Die achtergrond info is wat dat betreft niet heel veel meer dan we al wisten.

De software mensen mogen terug naar de tekentafel. Vandaag voor Telfort 6.3.1.1 live waarmee exact dezelfde fout terugkomt ik zie een flits met de tekst Descryptie error net of dit een DRM gerelateerde fout is.
Reputatie 2
Vandaag, 16 mei, de update geïnstalleerd. Kan nog steeds geen opnames terugkijken op de Samsung tablet (Galaxy tab S2). Het probleem blijft. Cache leeggemaakt, gegevens verwijderd, app opnieuw geïnstalleerd. Niets helpt. Wat nu KPN?
Reputatie 7
Welke versie van de app heb je nu?
Van welke zender/kanaal wil je een opname terugkijken?
Zojuist ipv app geüpdatet met de nieuwste update van 16 mei en nog steeds het probleem dat opnames niet terug te zien zijn. Chrome ook up to date. Jammer, hoor... mislukt project dit!
Reputatie 7
Van welke zenders zijn die opnames?
Kan je wel live naar bijvoorbeeld National Geographic Channel kijken?
Live kijken heb ik niet geprobeerd. Het gaat me vooral om opnames. Van publieke én commerciële zenders.
Chrome terugzetten op fabriekstand is de tijdelijke oplossing. Daar zit het probleem. Nog steeds.
Met Telfort itv versie 6.3.1.1 en chrome 74.0.3729.136 ging het fout nu net de Chrome update naar 74.0.3729.157 en het is weer goed.
Reputatie 7
Zowel op mijn Huawei MediaPad M3 als op mijn OnePlus 5T staat ondertussen Chrome versie 74.0.3729.157 en dus is televisie kijken geen probleem.
Ik wacht op beide apparaten nog wel op versie 6.3.1 van de KPN iTV app en ik hoop dat het niet nog weken duurt voordat die eindelijk beschikbaar gesteld wordt voor, met name, de Huawei MediaPad M3.
Behalve dat screenshot heb ik nog geen wezenlijke verschillen ontdekt.
Reputatie 3
Badge
Yes hier met 74.0.3729.157 alles ook weer werkend.
Fijn want ik maak op zolder gebruik van de chromecast mogelijkheid als ik daar tv kijk. Dat was voor aardig wat kanalen niet mogelijk voor 74.0.3729.157.
Reputatie 7
Behalve dat screenshot heb ik nog geen wezenlijke verschillen ontdekt.
Welk screenshot?
Reputatie 7
Zojuist versie 6.3.1.1 op mijn Huawei MediaPad M3 ontvangen.

Nieuwe functionaliteit:



Behalve dat screenshot heb ik nog geen wezenlijke verschillen ontdekt.Welk screenshot?

Deze daar meer op zijn plek die ben je blijkbaar al vergeten. Als ik het start topic goed begrijp was die film tab er al sinds 20 -2 - 2019
Reputatie 7
Als ik het start topic goed begrijp was die film tab er al sinds 20 -2 - 2019
Versie 6.3.1 van de app werd op 20-2-2019 aangekondigd en was voor iOS direct beschikbaar.
Voor Android zou deze 27-2-2019 beschikbaar komen maar toen ging er van alles mis op iOS en is de uitrol op Android uitgesteld ... uitgesteld ... en uitgesteld. En nu is eindelijk de uitrol van versie 6.3.1 hervat en is de film functionaliteit nu eindelijk ook op Android beschikbaar.
Mybad blijkbaar overheen gelezen. De privacy vraag kreeg ik meteen dus deze viel meer op dan dat tab blad die leek er gewoon te horen.
Reputatie 7
Badge +11
Er staat nog steeds vermeld in het begin van het topic,het groene gemarkeerde bericht,

Zie je de update nog niet staan (ook al heb je geen Android 9)? Wacht het nog even af, de update zal z.s.m. beschikbaar zijn. Zodra ik meer weet over de toestellen met Android 9 laat ik van me horen

Mijn telefoon heeft android 9
Zie dat er een update is op mijn telefoon voor de app
Kan ik die gewoon zonder problemen installeren?