Beantwoord

KPN iTV app problemen Chrome

  • 26 April 2019
  • 289 reacties
  • 33428 keer bekeken

Badge
Goede dag, ook ik heb hetzelfde probleem.
De app werkt soms wel, soms niet. Zenders "NPO1 t/m RTL7" gaan goed, ook KPN Zender van de Maand gaat foutloos maar voor de rest komt bij elke zender de foutmelding "Sorry..." in beeld.

Extra info Foutmelding:
Cannot create content decryption session

Storing komt voor op 2 apparaten. Op beide apparaten hetzelfde probleem. Onderstaand gegevens over telefoon en tablet waarbij de fout voorkomt:

Samsung Galaxy S7 (SM-G930F)
Android 8.0.0. Laatste update 24 maart 2019

App werkt ook niet op Lenovo TAB 2 A10-70F
Android 6.0. Laatste update 18-03-2019.

Verwijderen van de app en opnieuw installeren helpt niet. Ook modem reset helpt niet.

App werkt wél met oudere Samsung A5
Android 6.0.1 laatste update 26-04-2019.
Waarschijnlijk ivm oudere Android versie en andere app-versie?

Hopelijk draagt deze info iets bij en is het snel opgelost. Tot die tijd gebruik ik mijn oude A5 wel.

Met vriendelijke groet,
Tim van Woerkom.


icon

Beste antwoord door Paul van KPN 29 April 2019, 16:29

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

289 reacties

@Maatje25 : Wat een narigheid, zo. Ik tast in het duister wat hier mis gaat. De oorzaak van het probleem is opgelost en als je telefoon up-to-date is zou het weer moeten werken. Bij jou helaas (nog) niet. Wijkt de foutmelding af? Heb je misschien een screenshot? ( mocht je die al eerder gepost hebben, excuus, dan heb ik er overheen gekeken).
Kijk je trouwens via je 4g of via wifi? Nog voor de volledigheid: de app is ook al een helemaal verwijderd en opnieuw geïnstalleerd toch? Ik moet dat even vragen om het zeker te weten.
Hoi Erwin, ja heb al een screenshot gepost ergens. Wil het nog wel een keer doen.
Ik heb app al meerdere keren verwijderd en weer opnieuw erop gezet.
Ik kijk voornamelijk via WiFi.

Reputatie 7
Badge +25
@Maatje25: sorry voor alle vragen maar ik heb er nog een paar.

  • Ervaar je die foutmelding alleen bij de opnames? Of ook bij sommige zenders als je live tv probeert te kijken?
  • Kun je je gegevens invullen in je profiel?
Ik heb het inderdaad met opnames en diverse zenders live tv kijken .
Heb zoveel mogelijk ingevuld op mijn profiel.
Is het klantnummer mijn abonnementsnummer?
Reputatie 7
Badge +25
Ik heb het inderdaad met opnames en diverse zenders live tv kijken .
Heb zoveel mogelijk ingevuld op mijn profiel.
Is het klantnummer mijn abonnementsnummer?

Is voldoende ingevuld zo hoor. Dan ga ik hier het één en ander testen als je dat goed vindt. Werken andere mobieltjes/tablets wel weer bij jou thuis? Of gebruik je alleen die?
Ik kijk vnl op mijn telefoon maar op mijn Samsung tab A tablet heb ik nooit problemen gehad.
Yess... ook bij mij doet alles het weer. Heb Android system webview geüpdate en daarna deed alles het weer. Bedankt voor het meedenken!
Reputatie 7
Badge +11
Ja dat is fijn Maatje25
even gekeken bij System WebView ,klinkt best logisch,
Ook van Chrome.

Reputatie 7
Badge +25
Yess... ook bij mij doet alles het weer. Heb Android system webview geüpdate en daarna deed alles het weer. Bedankt voor het meedenken!
Mooi zo @Maatje25! 🙂
Reputatie 2
Badge
Waar om kan ik sommige opgenomen programma's alleen op tv ontvanger bekijken en niet via de app b.v Max college tour
Reputatie 7
Waar om kan ik sommige opgenomen programma's alleen op tv ontvanger bekijken en niet via de app b.v Max college tour
Heb je een glasvezelabonnement en die opname toevallig op kanaal 661 gemaakt?
Reputatie 2
Badge

Waar om kan ik sommige opgenomen programma's alleen op tv ontvanger bekijken en niet via de app b.v Max college tourHeb je een glasvezelabonnement en die opname toevallig op kanaal 661 gemaakt?

Nee geen glas gewoon via een koper draadje
Van zenders als BBC First kun je opnamen alleen via de ontvanger kijken. Mss zijn er nog meer zenders. W.o. ook de Duitse en Belgische.
Reputatie 2
Badge
Van zenders als BBC First kun je opnamen alleen via de ontvanger kijken. Mss zijn er nog meer zenders. W.o. ook de Duitse en Belgische.
Vreemd Max minicollege is gewoon via NPO 1HD ,oude herhalingen van het A -team via SBS9 maar niet via de app tezien. Andere opnames via deze kannalen zijn gewoon te zien via de KPN app
En daar gaan we weer! Kan nu helemaal niks meer kijken op mijn telefoon! 😭

Dit is de melding die ik krijg bij video, en ook bij live tv kijken.

Is er geen kpn medewerker die weet hoe dit op te lossen....?
Reputatie 7
Badge +11
Willen jullie eens testen of het probleem verholpen word door in te loggen met abonnementsnummer en pincode i.p.v. de KPN ID.
Reputatie 7
Badge +28
@Maatje25: Werkte het eindelijk weer 😞 Balen dit! @Rene_francois: Exact dezelfde foutcode?

Ik heb niets meegekregen over een mogelijke storing. Kunnen jullie de apparaten bij KPN iTV - apparaatbeheer eens verwijderen en opnieuw inloggen? Zoals Tycha aangeeft kun je ook proberen in te loggen met abonnementsnummer. Ik ben benieuwd of het daarna wel werkt.
Sorry maar ook dit werkt niet, kon waar ben je als we je nodig hebben je brengt een produkt op de markt en je zelf geen professionele personeel hebt die dit zo simpel iets niet kan oplossen.

Ik ben benieuwd of kpn hierop reageert.
Reputatie 7
Badge +11
@Rene_francois

Jammer dat het probleem nog niet is opgelost, Chrome is up tot date, inloggen met abonnementsnummer helpt ook niet..zo simpel is het probleem niet 🤔PS ben niet van KPN, maar een helpende klant.

Met wat voor type toestel probeer je in te loggen?
Ik weet het dat je een helpende klant, sorry dat je anders dacht. Kpn laat niets van zich horen vandaar mijn eerdere bericht maar zeker niet aan jou gericht maar aan kpn... Mijn toestel is huawei p30 android 9.1.hoop dat je hier iets mee kunt.
Reputatie 7
Badge +11
@Joran is wel van KPN
Weet je zeker dat er geen update beschikbaar is voor Google Chrome in de Playstore?
Dit hielp ook in dit topic nml zie https://forum.kpn.com/interactieve-tv-11/p20-pro-itv-app-terugkijken-en-opnames-475516
Reputatie 7
Badge +28
Het is subtiel maar er staat een klein KPN kroontje in mijn plaatje links ;-)

@Rene_francois: Kun je jouw adresgegevens en klantnummer nog toevoegen aan je profiel? Daarmee kan ik nagaan of er een probleem zit in jouw abonnementsgegevens. Kun je hier een reactie sturen als dat is gebeurd?
Profiel is aangepast Joran.
Hoik Joran, twee keer de app verwijderd en dan weer in gelogd en gelukkig doet ie het nu weer.
Is nog wel langzaam.
Gr, Marianne