Beantwoord

KPN iTV app voor Apple TV

  • 7 April 2020
  • 243 reacties
  • 26214 keer bekeken

Reputatie 2

Wanneer komt er een KPN iTV-app voor Apple TV?

Het word nu toch wel eens tijd dat er een Apple TV-app komt voor KPN iTV!

KPN houd de boot af maar ik begrijp eigenlijk niet waarom. Voor de overige platformen hebben ze al een app en de smoes dat er te weinig mensen via Apple TVĀ (ATV) kijken lijkt nergens op wanneer je ziet hoeveel ATVā€™s er verkocht worden.Ā 

Ik wil deze app niet om gratis te kunnen kijken. Nee, dat mag best d.m.v. de inloggegevens van mijn abonnement zijn dat ik kijk.Ā 

Ik, en met mij vele anderen, wacht al zo lang op deze app dat ik het nu zat ben erĀ over nadenk om mijn televisie-abonnement bij KPN op te zeggen en gewoon via de appā€™s NPO Plus en/of NL Ziet te kijken. Die hebben wel een ATV-app.

Ik geef KPN nog een tijdje en wanneer er geen positief nieuws komt hierover ga ik om.

Vriendelijke groeten en houd afstand.

Luc

icon

Beste antwoord door Natasja 17 August 2020, 12:48

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

243 reacties

Reputatie 6
Badge +9

Dag @Yzwynytje. Welkom hier op het Forum. Als je even hebt rondgekeken op het Forum, heb je vast gezien dat deze vraag al vaker is gesteld.Ā Er wordt wel degelijk gekeken naar de mogelijkheden, maar dit is vooralsnog alles wat ik hierover kan zeggen. De Smart TV app is vooralsnog beperkt tot Samsung TV's van 2017 en jonger en sinds kort ook LG TV's van 2017 en jonger. Voor alle andere platformen/merken is er nog niets bekend gemaakt. Ik heb ook geen tijdlijnen. Voor nu is het dus echt nog afwachten. Ik hoop dat het in de nabije toekomst komt.Ā 

Reputatie 6
Badge +9

Hallo @Yzwynytje. Ik heb geen reactie meer van je gezien. Ik ga er daarom van uit dat je vraag zo is beantwoord. Als je nog andere vragen hebt, stel die dan gerust.

DagĀ @YzwynytjeĀ 8 ball pool. Welkom hier op het Forum. Als je even hebt rondgekeken op het Forum, heb je vast gezien dat deze vraag al vaker is gesteld.Ā Er wordt wel degelijk gekeken naar de mogelijkheden, maar dit is vooralsnog alles wat ik hierover kan zeggen. De Smart TV app is vooralsnog beperkt tot Samsung TV's van 2017 en jonger en sinds kort ook LG TV's van 2017 en jonger. Voor alle andere platformen/merken is er nog niets bekend gemaakt. Ik heb ook geen tijdlijnen. Voor nu is het dus echt nog afwachten. Ik hoop dat het in de nabije toekomst komt.Ā 

Dank voor je antwoord.

Reputatie 6
Badge +9

Graag gedaan, @rafaelford. Als je nog andere vragen hebt, stel die dan gerust.

@YzwynytjeĀ misschien goed om te weten is dat Ziggo momenteel eindelijk een Apple TV app aan het testen is bij hun abonnees.Ā 
Ā 

Als ziggo dit hopelijk dit jaar nog landelijk uitrolt, dan stap ik zonder twijfel over.

Reputatie 6
Badge +9

Die keuze staat je natuurlijk vrij, @skippycookie.Ā :slight_smile:

@YzwynytjeĀ misschien goed om te weten is dat Ziggo momenteel eindelijk een Apple TV app aan het testen is bij hun abonnees.Ā 
Ā 

Als ziggo dit hopelijk dit jaar nog landelijk uitrolt, dan stap ik zonder twijfel over.

Interessant. Wellicht wordt het dan ook voor mensen buiten Ziggo gebied mogelijk om wel TV van Ziggo af te nemenā€¦Ā 

Reputatie 7

Interessant. Wellicht wordt het dan ook voor mensen buiten Ziggo gebied mogelijk om wel TV van Ziggo af te nemenā€¦Ā 

Nou nee, want die Ziggo app is net als de iTV app van KPN een extentie op hetĀ abonnement.

Zonder "gewoon" Ziggo abonnement ook geen Ziggo TV app.

Beste,
ik lees deĀ reactie van KPN, erg inhoudelijk allemaal. Volgens mij gaat het om willen.

VolgensĀ mij is het nogal een ouderwetse gedachte om vast te houden aan jullie eigen boxjes. De kracht van KPNĀ ligt in de dienstĀ die jullie leverenĀ en niet jullie eigenĀ boxjes. Ik denk dan ookĀ dat je jeĀ als KPN ook niet zou moeten willen beperken tot je eigen boxjes, maar zou moeten kiezen om mijn dienst via zoveel mogelijk kanalen en platforms aan te bieden. Overigens is dit slechtsĀ mijn mening en jullie beleid.Ā 
Ā 

Ik ben overigens tevreden met KPN, zal niet weggaan, maar vind het wel jammer.

Ā 

groet,

floris

Reputatie 7

ik lees deĀ reactie van KPN, erg inhoudelijk allemaal. Volgens mij gaat het om willen.

VolgensĀ mij is het nogal een ouderwetse gedachte om vast te houden aan jullie eigen boxjes.

Het is niet alleen de techniek waar je naar moet kijken, maar ook naar de commerciƫle belangen.

KPN zou geen film meer verhuren uit on-demand immers dan moet of de prijs met 30% omhoog of moet een uitstapje gemaakt worden naar een site buiten het Apple platform om zo in-app aankopen te vermijden waar 30% commissie over aan Apple afgedragen moet worden.

Hetzelfde geldt overigens ook voor Android en dat is dan ook waarom er ook nog geen app is voor Android TV.

KPN zou natuurlijk best met een app kunnen komen zonder de mogelijkheid om films te huren, zoals de iTV app voorĀ telefoon en tablet, maar of dat commercieel gezien "handig" is valt te bezien.

Daarbij komt dat het voor de abonnee financieel eigenlijk alleen interessant is voor een 3e en volgende televisie immers je hebt sowieso een iTV abonnement nodig en ik ben er van overtuigd dat je daarbij vast en zeker ook wilt kunnen opnemen.

Tevens is de beeldkwaliteit via de iTV apps momenteel minder dan die via de TV ontvanger en al helemaal in vergelijking met de HD-"Glas" zenders.

Graag gedaan,Ā @rafaelford. Als je nog andere vragen hebt, stel die dan gerust.

Waarom duurt dit zo lang bij KPN? I

Reputatie 6
Badge +9

Hallo @Faassie. Zoals eerder aangegeven is de Smart TV app vooralsnog beperkt tot Samsung TV's van 2017 en jonger en sinds kort ook LG TV's van 2017 en jonger. Voor alle andere platformen/merken is er nog niets bekend gemaakt.Ā Ik heb geen updates op dit gebied.

Heel jammer dat KPN iTV niet kan steamen op Apple TV. Bij Ziggo kan dat wel. Dus ik zou zeggen loop niet teveel achter op deze ontwikkeling, dat kost klanten.Ā 

Reputatie 7

Heel jammer dat KPN iTV niet kan steamen op Apple TV. Bij Ziggo kan dat wel. Dus ik zou zeggen loop niet teveel achter op deze ontwikkeling, dat kost klanten.Ā 

Ik ben bang dat dat niet meer zal gaan komen, de teaser daaromtrent is in ieder geval verdwenen.

Stond er in april nog het onderstaande op de site van KPNā€¦

...nu is de laatste bullet verdwenen (bron)ā€¦

...en daarmee waarschijnlijk ook de hoop op ondersteuning van Airplay.

Reputatie 6
Badge +8

Heel jammer dat KPN iTV niet kan steamen op Apple TV. Bij Ziggo kan dat wel. Dus ik zou zeggen loop niet teveel achter op deze ontwikkeling, dat kost klanten.Ā 

Ik ben bang dat dat niet meer zal gaan komen, de teaser daaromtrent is in ieder geval verdwenen.

Stond er in april nog het onderstaande op de site van KPNā€¦

...nu is de laatste bullet verdwenen (bron)ā€¦

...en daarmee waarschijnlijk ook de hoop op ondersteuning van Airplay.

Dus weer een loze belofte van de KPN. Net zoals HD glas op 1.

Eerst iets vermelden op de website en dan later weer weghalen en komt er niks meer van terecht.

Toch de komende tijd T-Mobile maar in de gaten gaan houden met hun nieuwe TV platform en de ontwikkelingen van hun app TV Anywhere. De geruchten gaan dat de app gebruik gaat maken van dezelfde streams als voor de settopbox en dat alle zenders beschikbaar zullen zijn

Reputatie 7

Maar gelukkig is de werkelijkheid anders.Ā :relaxed:

https://www.iculture.nl/nieuws/kpn-tv-app-airplay

Ā 

Reputatie 6
Badge +9

Hallo allen, dat was geen loze belofte. Ik heb goed nieuws! Sinds vandaag is AirPlay (dus het casten van iPhone of Safari naar je Apple TV) beschikbaar. Zorg er dus voor dat je de iTV app op je Apple device updatet.Ā :slight_smile:Ā Ik verwacht op korte termijn geen aparte Apple TV-app, maar je kunt vanaf nu dus wel streamen.Ā :ok_hand_tone3:

Hallo allen, dat was geen loze belofte. Ik heb goed nieuws! Sinds vandaag is AirPlay (dus het casten van iPhone of Safari naar je Apple TV) beschikbaar. Zorg er dus voor dat je de iTV app op je Apple device updatet.Ā :slight_smile:Ā Ik verwacht op korte termijn geen aparte Apple TV-app, maar je kunt vanaf nu dus wel streamen.Ā :ok_hand_tone3:

Dat is een flinke tegenvaller. Dat streamen vanaf een telefoon is zo irritant, zeker als je met je gezin bent en regelmatig even wil zappen.

Ā 

Ik hoopĀ echt dat KPN op korte een App voor TVos gaan uitbrengen, net zoals T-Mobile en Ziggo.

Reputatie 6
Badge +9

Ik snap dat het met geen gezin minder praktisch is om via je toestel te streamen, maar vooralsnog moeten we het daarmee doen. Er staat nog geen aparte Apple TV-app op de planning, helaas.

Reputatie 2

Ik snap dat het met geen gezin minder praktisch is om via je toestel te streamen, maar vooralsnog moeten we het daarmee doen. Er staat nog geen aparte Apple TV-app op de planning, helaas.

En wanneer voor Panasonic?

Reputatie 7

Ik snap dat het met geen gezin minder praktisch is om via je toestel te streamen, maar vooralsnog moeten we het daarmee doen. Er staat nog geen aparte Apple TV-app op de planning, helaas.

En wanneer voor Panasonic?

Niet want het marktaandeel van Panasonic is veel te klein om de investering te rechtvaardigen.

Ā 

Reputatie 2

Dat overzichtelijk zegt helemaal niets. Dat is van de Wereld.

TCL en Hisense word hier minimaal verkochtĀ 

Panasonic is op korte afstand het 5e merk in Nederland.

Dus toch interessant voor de KPN

Reputatie 6
Badge +9

Ik snap dat het met geen gezin minder praktisch is om via je toestel te streamen, maar vooralsnog moeten we het daarmee doen. Er staat nog geen aparte Apple TV-app op de planning, helaas.

En wanneer voor Panasonic?


Daar heb ik nog niets over gehoord in de wandelgangen, @martin888. Maar mocht daar verandering in komen, dan houden we je daar via het Forum van op de hoogte uiteraard.

Reputatie 1

Dat streamen is zo ongelooflijk ruk, jammer dat ze dat brengen als de oplossing terwijl dat een functie vanaf dag 1 had moeten zijn.

Hier nog iemand die graag een AppleTV app zou zien. Inloggen met je abo nr en zappen maar. Geen krakkemikkige plastic boxjes meer, minder belasting voorĀ het milieu, een extra HDMI poort vrij enĀ een afstandbediening minder.
Ā 

Als NLZiet het kan, kan KPN het ookā€¦Ā dus lijkt het een kwestie van niet willen.Ā 

Reputatie 7

Geen krakkemikkige plastic boxjes meer, minder belasting voorĀ het milieu, een extra HDMI poort vrij enĀ een afstandbediening minder.

De "krakkemikkige plastic boxjes"Ā leveren wel een betere beeldkwaliteit, meer functionaliteit en een hoger gebruiksgemak. Ik neem aan dat je op die punten niet wilt inboeten of wel?

En gebruik jij dan twee afstandsbedieningen ... waarom?