Beantwoord

KPN itv Bediening Extra Apps

• 22 januari 2016
  • 6 reacties
  • 761 keer bekeken

Via het menu van de TV ontvanger (in mijn geval Arris VIP2952) biedt KPN extra apps aan zoals b.v. YouTube, Telegraaf, Panorama.nl, CandyBoost, NOS Journaal, etc.

Om gebruik te kunnen maken van zo'n app, b.v. youtube, kun je o.a. zoeken door in het zoekveld een zoekterm in te vullen. En juist dit invullen is met de afstandsbediening erg omslachtig.

Zou het een idee zijn, of is het misschien mogelijk, een toetsenbord op de TV ontvanger aan te sluiten, zodat de invoer een stuk eenvoudiger wordt ? Je ziet ook wel eens afstandsbedieningen die met een klein toetsenbord zijn uitgevoerd.

Wellicht zijn er ook toetsenborden met een (programmeerbare) infrarood-uitgang die gebruikt kunnen worden i.c.m. de infrarood-ontvanger van de Arris.

Heeft iemand hier ervaring mee ? Bvd.

icon

Beste antwoord door Menno 24 januari 2016, 12:06

Zeker interessante ideeën! Vooralsnog zijn beide opties die jullie aandragen niet beschikbaar, maar we zijn voortdurend bezig met nieuwe mogelijkheden. Wellicht dus ooit in de toekomst. Ik weet zelf niet in hoeverre het technisch haalbaar is maar ik ga het in elk geval doorgeven als verbetertip. 

Bekijk origineel

6 reacties

Reputatie 7
Badge +30
Of je telefoon via een app gebruiken of tekst in te voeren
Reputatie 5
Badge +6
Zeker interessante ideeën! Vooralsnog zijn beide opties die jullie aandragen niet beschikbaar, maar we zijn voortdurend bezig met nieuwe mogelijkheden. Wellicht dus ooit in de toekomst. Ik weet zelf niet in hoeverre het technisch haalbaar is maar ik ga het in elk geval doorgeven als verbetertip. 

Reputatie 7
Het bestaat wel: KLIK .

Effe een paar in de webshop leggen, kpn. Lijkt me niet gratis te hoeven.

Deze set top box :

http://www.arris.com/globalassets/resources/data-sheets/arris_datasheet_vip56x2w_v2.pdf

Heeft ook wifi en bluetooth interfaces. Via bluetooth zou een toetsenbord eenvoudig moeten kunnen worden gekoppeld.

Is ook direct geschikt voor UHD tv !

Reputatie 7
Badge +30
En WiFi 802.11ac, lekker geen kabels trekken 😉
Zeker, het zou ook mooi zijn als je de set top box als AP zou kunnen inzetten, indien deze bekabeld is aangesloten.

Reageer