Beantwoord

[KPN iTV] Codes - drie-cijfer-codes - afstandsbediening voor diverse merken TV?

Reputatie 6
Hallo allemaal,

Ik ben op zoek naar de code voor een Pioneer Plasma TV. Nu kom ik veel topics tegen waarin verwezen wordt naar lijsten met de drie-cijfer-codes voor de diverse TV's. Helaas zijn alleen de korte - twee cijfers - beschikbaar via deze link.

Heeft iemand een linkje naar een pagina (van KPN), waar nog wel alle drie-cijfer-codes staan vermeld voor de diverse merken TV's? Voor mijn TV werkt de korte code:19 niet helemaal lekker...

Heb een fijn Paasweekend! 😎
icon

Beste antwoord door PeterG 30 maart 2018, 17:30

Via diezelfde link zijn ook, gewoon 😉, de 3-cijferige codes beschikbaar.
Klik op het plaatje van de afst.bed. die jij hebt. Klik vervolgens op het type C3 of D3 wat je hebt.
Vul je merk in, niet je tv-type. En je krijgt alle individuele codes te zien.

Voor Pioneer moet het lukken. Succes! 😉 😄

Bekijk origineel

7 reacties

Reputatie 7
Klik op het plaatje van de afst.bed. die jij hebt. Klik vervolgens op het type C3 of D3 wat je hebt.

Reputatie 6

`
SUPER BEDANKT @PeterG! voor je snelle reactie en BA!

Code 19 werkt niet helemaal lekker hier. 😉

Heb een fijne avond! 😎
Reputatie 6
Goedemorgen Peter - @PeterG!

Het lijkt alsof ik slechts de twee-cijfer code kan invoeren. Voor mijn TV is de code 558, op het moment dat ik na "55" een "8" wil invoeren schakelt de TV naar kanaal 8. Dat laatste cijfer lijkt dus geen onderdeel meer uit te maken van de invoer van een code Herken jij dit?
Reputatie 7
Als je dit volgt kun je alleen maar 3- of 4-cijferige codes invoeren.
Als ik 5 sec. eerst stop indruk kan ik op mijn afst.bed. D3 prima 558 invoeren.

1. Druk 5 seconden op [stop], tot het rode lampje rechtsboven 2 keer knippert.

2. Voer één van de bovenstaande tv-codes in met de afstandsbediening. Het rode lampje knippert ter bevestiging 2 keer. (voor jouw tv dus 558)

3. Druk de [uit]-knop linksboven in om de tv uit te schakelen. (ter test/controle)

4. Schakelt je tv uit? Dan heb je de juiste code gevonden.

5. Schakel de tv weer in en controleer of de volgende knoppen van je afstandsbediening het doen: de [AAN/UIT]-knop, [volume]-knoppen, [mute]-knop, en de [av]-knop. Doet één van deze knoppen het niet? Probeer dan met behulp van voorgaande stappen alsnog een andere code.

Als je de [menu] knop indrukt kun je alleen maar de 2-cijferige snelcode gebruiken. ;)
dit staat helaas verkeert in de uitleg bij de snelcode op de site! Daar staat stop-knop maar dat werkt niet met de snelcode.
Reputatie 6
Goedemiddag Peter - @PeterG!

Super bedankt weer voor je snelle reactie!

Tja, als KPN dat soort fouten maakt in een handleiding... 🤔 Kan KPN dat even rappo-klappo aanpassen AUB!

Hoe dan ook, ik ben blij met je hulp en heldere uitleg! 😎
Reputatie 7
Dus voor alle meelezers samenvatting:
Snelcode gebruik [menu] bij afst.bed. C3 en D3
Losse code gebruik [stop]
Reputatie 6
Dus voor alle meelezers samenvatting:
Snelcode gebruik [menu] bij afst.bed. C3 en D3
Losse code gebruik [stop]

Ik heb KPN al even gevraagd de online handleiding aan te passen, met een verwijzing naar jouw post.

Nogmaals dank! 😎

Reageer