Beantwoord

kpn ITV nieuw menu

  • 2 October 2020
  • 58 reacties
  • 1305 keer bekeken

Reputatie 1

Goedendag, ik lees dat KPN klaar is met de uitrol van de software nieuwe TV menu. Ik heb o.a. 2 x een ARRIS VIP 2952, alleen nog steeds niets ontvangen, hoe kan dit ?

icon

Beste antwoord door Brel 2 February 2021, 11:27

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

58 reacties

Misschien lukt het nu wel om de update handmatig toe te voegen. Het valt te proberen.

https://www.kpn.com/service/televisie/reset.htm

Reputatie 7
Badge +20

Als je hem met de aan/uit knop uit zet.

Dus van de spanning (in de volksmond stroom) haalt en een minuut wacht.

Daarna weer aanzet, krijg je tijdens het opstarten de vraag of je de nieuwe software erop wilt zetten.

Kies voor ja en je hebt het nieuwe menu.

 

Reputatie 1

Dank voor de tip, inmiddels één ontvanger gedaan, nieuwe software geladen, maar ik zie nog steeds niet het nieuwe menu, is nog steeds hetzelfde als mijn andere ontvanger.

Reputatie 7
Badge +20

Heel erg vreemd, wacht even op een moderator.

 

En zie ook hier.

Heb je het volgende al geprobeerd:

2) TV-ontvanger resetten via het menu van de tv-ontvanger [oude menu]

  1. Druk op Menu op de witte afstandsbediening
  2. Ga in het menu naar 'Instellingen' en druk op OK
  3. Ga in het menu naar 'Systeem Instellingen' en druk op OK
  4. Ga naar 'Systeem informatie' en druk op OK
  5. Druk op de gele knop op jouw afstandsbediening
  6. Kies 'Ja' bij wilt u de software verwijderen? en ‘Ja’ bij ‘Terug naar fabrieksinstellingen’
  7. Kies Ja bij ‘Weet u zeker dat...

 

Reputatie 7
Badge +30

Ha @Brel, welkom! Ik kan zo niet meteen vinden of alle 2952's al voorzien moeten zijn van de nieuwe software om eerlijk te zijn. Welke software hebben jouw ontvangers nu? Als je de software verwijderd hebt, zoals Joop uitlegt, dan zou je de, voor jou nieuwste software, automatisch moeten kunnen downloaden. 

Reputatie 1

Dank voor assistentie, ik heb eerst mijn V10 box opnieuw opgestart, daarna via bovenstaande de software verwijderd en opnieuw laten installeren. Nog steeds oude menu. UI versie 3.90.01, softwareversie 7.789.3

 

Reputatie 7
Badge +30

Dan ga ik er vanuit dat jouw tv-ontvangers simpelweg nog niet aan de beurt geweest zijn! Meer kan je niet doen namelijk. Het advies is dan om even af te wachten.

Reputatie 1

Marcia, dank voor je bericht, dan ben ik op het verkeerde been gezet door informatie van KPN waarin op internet stond klaar met de uitrol te zijn.. Duurt allemaal wel lang. Ik blijf wachten. Ook Jeroen en Joop bedankt voor jullie reacties.

Nog steeds oude menu.

Dan moet je nog aan de beurt komen. Heb nog nergens gelezen dat KPN er 'klaar’ mee zou zijn.

Reputatie 1

Wanneer komt de update

De uitrol van de update wordt in verschillende fases gedaan. Op dit moment zijn we bezig klaar met de omzetting van alle klanten die een of meerdere 5202 en 8001 ontvangers hebben. We zijn bezig met de uitrol op de Arris 2952 en de Arcadyan 2260. De prognose is om medio september daarmee klaar te zijn. Vervolgens zijn klanten met een Motorola 1853 aan de beurt.  Dat duurt dan nog ongeveer een maand. 

 

Hier staat een streepje door “bezig “ , maar blijf rustig afwachten

Reputatie 1

Dus da Artis van mij is nu aan de beurt, bedankt allemaal

Reputatie 7
Badge +30

Ik begrijp de verwarring nu! Er staat dat we klaar zijn met de 8001 en de 5202. Jij geeft in je startbericht aan dat je in bezit bent van de 2952. Daar zijn we nog mee bezig inderdaad :-).

Reputatie 7
Badge +7

Ik begrijp de verwarring nu! Er staat dat we klaar zijn met de 8001 en de 5202. Jij geeft in je startbericht aan dat je in bezit bent van de 2952. Daar zijn we nog mee bezig inderdaad 🙂.

@Marcia_  Maar dan klopt die tekst toch niet?

“We zijn bezig met de uitrol op de Arris 2952 en de Arcadyan 2260. De prognose is om medio september daarmee klaar te zijn.”

Reputatie 7
Badge +30

Dat was een onjuiste prognose blijkbaar! Ik zal er nog eens naar kijken, goed dat je me erop attendeert, @Katana321!

Reputatie 7
Badge +30

Allen, er is inmiddels een update in het startbericht van het itv topic geplaatst. Ik zal 'm hieronder nog even delen voor de volledigheid!

 

Op dit moment zijn we klaar met de uitrol bij klanten die alleen ZTE 8001, Arris 5202, Arris 2952 en de Arcadyan 2260 hebben (of een combinatie van dezen). 

Voor klanten met Motorola 1853's (eventueel in combinatie met een van de bovenstaande types) zullen we zoals het er nu uitziet deze maand (oktober) gaan beginnen met de uitrol. Klanten met oudere Motorola's worden benaderd en krijgen in de komende maanden nieuwe ontvanger(s) daarvoor. 

Hoe traag zal het op de Motorola's 1853 worden…?

Reputatie 7
Badge +7

Ik blijf het gewaagd vinden dat KPN stug is doorgegaan met de uitrol van deze update. En ook blijft doorgaan. 

PIP i.d. gids komt terug. Morgen wordt het optioneel via Instellingen → TV-menu aan/uit te zetten. Zie hier.

Reputatie 1

Ik heb de Arris VIP2952 V2, maar nog steeds geen nieuwe software, ??

Reputatie 7
Badge +30

@Brel je hebt niet ook nog een Motorola in je administratie? Wil je je forumprofiel aanvullen met je postcode + huisnummer en evt. klantnummer(s)? Laat even weten dat je dat gedaan hebt, dan kijk ik met je mee. 

Reputatie 1

Hallo Marcia, op jou eerste vraag, nee ik heb geen motorola ontvanger in huis en vwb mijn forumprofiel, deze heb ik zojuist aangevuld, met vr gr

Reputatie 1

ps Ik heb al geprobeerd om de fabrieksinstellingen te resetten en opnieuw de software te downloaden en dan krijg ook niet het nieuwe.

Reputatie 7
Badge +30

Ik zag inderdaad nog een oude Motorola ontvanger verdwaald in jouw registratie. Je betaalde daar niet meer voor, maar we hadden 'm niet verwijderd. Dat heb ik bij dezen alsnog gedaan. Wil je op jouw ontvangers eens de software verwijderen en opnieuw inladen? Dan krijg je als het goed is, meteen het nieuwe menu! Laat je nog even weten of het gelukt is?

Reputatie 1

Hallo Marcia, dank voor jou mail, ik heb op 2 ontvangers geprobeerd de nieuwe software te laden door terug te gaan naar de fabrieksinstellingen en oude software te verwijderen. De nieuwe software die mijn ontvangers downloaden blijft updateversie 3.90.01 softwareversie  7.7.89_3.

gr

 

Reputatie 1

de oude motorola was nog uit de tijd telfort koper, ben daarna overgestapt op telfort glasvezel en inmiddels alweer meer dan een jaar KPN glasvezel.