Beantwoord

KPN iTV Online Android 6.0.1

• 1 juli 2016
  • 28 reacties
  • 2230 keer bekeken

Reputatie 2
Beste KPN,
Ik wacht sinds februari op een update van de KPN iTV online app zodat deze op Android 6.0.1 gaat werken. Wanneer verwachten jullie deze?

groet,
Jeroen
icon

Beste antwoord door Paul_ 4 augustus 2016, 10:15

Het zal niet in de huidige versie worden geüpdatet van de app. Ze zijn op dit moment bezig met het bouwen van een nieuwe app die wel Android 6.0.1 ondersteunt.

Aangezien ze nog aan het bouwen zijn, en dan nog moeten testen, en dan weer foutjes eruit moeten halen kan ik je nog geen datum geven. Want zodra ik dat doe word ik daaraan gehouden en het is gewoonweg nog te vroeg daarvoor. Ik wil geen beloftes maken die ik niet kan nakomen.

Als de Play Store zegt dat het niet kan. Is de nieuwere API gewoon uitgezet, dan kan je de APK gewoon sideloaden en werkt het weer. Voor toekomstige gebruikers: gewoon de APK uit de Play Store halen via een externe website of een tool die dit kan. Wel moet je onder Instellingen > Beveiliging tijdelijk "Onbekende bronnen" accepteren.

Ik heb een paar stukken tekst samengevoegd om een handig antwoord te kunnen markeren 🙂 Een handige oplossing tot de nieuwe iTV online app er is. Bedankt Robin!
Bekijk origineel

28 reacties

Reputatie 7
Badge +24
Hoi @jeroenkl, goede vraag!

Het is bij mij nog niet bekend wanneer die update komt maar ik ga kijken of ik wat meer duidelijkheid kan krijgen. Ik kom hierop terug.
Reputatie 2
Hoi @jeroenkl, goede vraag!

Het is bij mij nog niet bekend wanneer die update komt maar ik ga kijken of ik wat meer duidelijkheid kan krijgen. Ik kom hierop terug.

Graag, dank alvast
Reputatie 7
Badge +24
Hoi Jeroen, ik heb reactie gekregen van de afdeling die over de ontwikkeling gaat van de ITV-app.

Het zal niet in de huidige versie worden geüpdatet van de app. Ze zijn op dit moment bezig met het bouwen van een nieuwe app die wel Android 6.0.1 ondersteunt.

Aangezien ze nog aan het bouwen zijn, en dan nog moeten testen, en dan weer foutjes eruit moeten halen kan ik je nog geen datum geven. Want zodra ik dat doe word ik daaraan gehouden en het is gewoonweg nog te vroeg daarvoor. Ik wil geen beloftes maken die ik niet kan nakomen.

Als ik een datum kan communiceren doe ik dat graag in dit topic maar het zit er dus zeker wel aan te komen.
Reputatie 2
waarom werkt het wel op 6.0.0 en niet op 6.0.1?
Hi,

Als men toch aan het bouwen is, lijkt het me verstandig dat men dan ook ervoor zorgt dat Android 7 wordt ondersteund. De laatste beta is daarvan al uit en dan kan er direct gebruik van worden gemaakt als de definitieve versie van Android 7 naar de diverse devices wordt uitgerold
Reputatie 7
Badge +30
Hi,

Als men toch aan het bouwen is, lijkt het me verstandig dat men dan ook ervoor zorgt dat Android 7 wordt ondersteund. De laatste beta is daarvan al uit en dan kan er direct gebruik van worden gemaakt als de definitieve versie van Android 7 naar de diverse devices wordt uitgerold

Als mijn Nexus 5 nog Android 7 krijgt zal ik dat wel even testen!
Reputatie 7
Badge +30
Kan je hem niet installeren vanuit de Play Store, of werkt het niet tijdens het openen/afspelen
Reputatie 7
Badge +24
Sorry voor de late reactie Jeroen!

Dat is een technisch verhaal en ik ben zelf geen bouwer van apps dus wat het exact betekent kan ik je niet uitleggen. Misschien Robin wel(?). De uitleg is: het API level is op dit moment te laag om 6.0.1 te ondersteunen. In de nieuwe app zal dat hoger zijn en dus wel ondersteund worden.

Reputatie 7
Badge +30
Ja ik weet niet precies wat het probleem is, aangezien TS niet meldt wat er precies fout gaat.

Als de Play Store zegt dat het niet kan. Is de nieuwere API gewoon uitgezet, dan kan je de APK gewoon sideloaden en werkt het weer.

Als het openen of afspelen niet werkt, worden er functies gebruikt die niet meer werken op de nieuwe(re) API en moet de app dus aangepast worden. Als ontwikkelaar had je dit waarschijnlijk kunnen vermijden.

Robin
Reputatie 2
Ja ik weet niet precies wat het probleem is, aangezien TS niet meldt wat er precies fout gaat.

Als de Play Store zegt dat het niet kan. Is de nieuwere API gewoon uitgezet, dan kan je de APK gewoon sideloaden en werkt het weer.

Als het openen of afspelen niet werkt, worden er functies gebruikt die niet meer werken op de nieuwe(re) API en moet de app dus aangepast worden. Als ontwikkelaar had je dit waarschijnlijk kunnen vermijden.

Robin

De playstore meldt in 6.0.1. dat de app niet compatible is dus kan je hem niet downloaden,
De playstore meldt in 6.0.0. dat je de app WEL kan downloaden en werkt PRIMA.

Hoe kan ik 'side loaden'? Én daarmee de laatste APK op 6.0.1. (Nexus 5x) handmatig installeren?

dank, groet

Jeroen
Reputatie 7
Badge +30
Hoi

Via privebericht heb ik je een link maar de APK gestuurt! Die kan je installer en door de APK te openen. Wel moet je onder Instellingen > Beveiliging tijdelijk "Onbekende bronnen" accepteren.

Robin
Reputatie 2
Hoi

Via privebericht heb ik je een link maar de APK gestuurt! Die kan je installer en door de APK te openen. Wel moet je onder Instellingen > Beveiliging tijdelijk "Onbekende bronnen" accepteren.

Robin

Helemaal top! Het werkt prima! Dank Robin.
Beetje jammer dat KPN niet even de app voor 6.0.1 vrijgeeft.....
Reputatie 7
Badge +30
Hoi

Robin

Helemaal top! Het werkt prima! Dank Robin.
Beetje jammer dat KPN niet even de app voor 6.0.1 vrijgeeft.....

Jep. Maarja, ze houden zich wel aan het beleid van de Play Store dus we kunnen weinig anders doen dan wachten tot KPN hem vrij geeft
Reputatie 7
Badge +30
Hi,

Hoi, ik heb dit getest, en het werkt!
Reputatie 7
Badge +24
Tof dat het nu wel werkt Jeroen. En bedankt voor het testen Robin!
Ik wil ook wel de link voor die apk alstublieft
Reputatie 7
Badge +30
Hoi,

Ik zal de link even via privébericht sturen. Voor toekomstige gebruikers: gewoon de APK uit de Play Store halen via een externe website of een tool die dit kan.

Op dit moment weet ik niet of het toegestaan is om de APKs via het forum openbaar te versturen en daarom doe ik dit niet.

Robin
Als u dat zou willen doen graag
Op een email adres of op mijn KPN?
E Mail is ***@gmail.com
Alvast bedank
Ik probeer al een tijdje tv op mijn telefoon te krijgen

Admin: e-mailadres weggehaald ivm privacy
Reputatie 7
Badge +30
Als het goed is heb je em al via privebericht. Ik zou je email dan ook even verwijderen.
Super hehe hij doet het superblij
Ik zal de mail verwijderen...
Reputatie 7
Badge +24

Als de Play Store zegt dat het niet kan. Is de nieuwere API gewoon uitgezet, dan kan je de APK gewoon sideloaden en werkt het weer. Voor toekomstige gebruikers: gewoon de APK uit de Play Store halen via een externe website of een tool die dit kan. Wel moet je onder Instellingen > Beveiliging tijdelijk "Onbekende bronnen" accepteren.

Ik heb een paar stukken tekst samengevoegd om een handig antwoord te kunnen markeren 🙂 Een handige oplossing tot de nieuwe iTV online app er is. Bedankt Robin!
Reputatie 7
Badge +30
Verder is de originele APK hier te downloaden: http://www.mediafire.com/download/2u5flzxqcmeykl1/iTVOnline.apk

De handtekening van deze APK is f5c546ba1fd58edf7a793815ec3267854a967931 en komt overeen met de handtekening van de APKs die vanuit de Play Store te downloaden zijn.
Wil je de hash controleren: SHA1: fb079f853065302881a4d04d26eb11a81da32a0c
Super dank u
Heel blij maakt u mij ermee
Gr paul
Hoi

Robin

Hoi heb je voormij ook de link aub

Reageer