Beantwoord

KPN iTV Online App Windows 10 "Tijdelijke" internetbestanden

• 29 oktober 2017
  • 5 reacties
  • 3356 keer bekeken

Beste KPN,

Om televisie op mijn PC te kijken maak ik gebruik van de 'KPN iTV Online' App welke beschikbaar is voor Windows 10. Deze App functioneert grotendeels naar behoren. Echter, laatst had ik het probleem dat mijn schijf van mijn tablet helemaal vol zat. Dit was vreemd omdat ik verder geen nieuwe programma's geïnstalleerd had of andere grote bestanden geplaats had. Via de schijf opruiming van Windows zag ik dat er een grote hoeveelheid data voor tijdelijke internetbestanden gebruikt werden. Ik heb meerdere keren geprobeerd deze tijdelijke internetbestanden via schijfopruiming te verwijderen, helaas zonder resultaat. Vervolgens ben ik verder gaan zoeken naar deze grote hoeveelheid data.

Door systematisch door de mappen in Windows de bestandsgrote te zoeken heb ik deze grote hoeveelheid data aan "tijdelijke" internetbestanden kunnen lokaliseren, meer dan 20GB aan data valt natuurlijk wel op. Wat bleek nou het geval te zijn, de KPN iTV App heeft een map op de PC waarin de "tijdelijke" internet bestanden worden opgeslagen. Na het verwijderen van de KPN iTV App was de grote hoeveelheid aan "tijdelijke" internet bestanden verdwenen. Vervolgens de App weer opnieuw geïnstalleerd. Naar een aantal dagen was de hoeveelheid data weer opgelopen tot 5GB.

Vervolgens heb ik ook bij mijn andere PC gekeken of hier het zelfde het geval was.
Windows schijfopruiming, met de 102GB aan "tijdelijke" internetbestanden:

Eigenschappen met de bestandsgrote op de schijf van de desbetreffende folder:

Het gaat om de volgende folder:
C:\Users\[gebruikersnaam]\AppData\Local\Packages\89BE6D5D.KPNiTVOnline_j9c080ve9enp0

Persoonlijk vind ik 102GB aan "tijdelijke" internet bestanden erg veel. Vooral als je nagaat dat 100GB bij jullie in de cloud al excl. btw €6 per maand kost. Daarnaast vraag ik mij ook af waarom dit gezien wordt als "tijdelijke" internetbestanden aangezien deze bestanden niet tijdelijk op je PC blijven staan, maar gewoon niet verwijderd worden.

Oplossing voor andere gebruikers met het zelfde probleem:
Verwijder tijdelijk de App. De folder met de "tijdelijke" internetbestanden wordt dan netjes verwijderd. Vervolgens kan de App gewoon weer opnieuw geïnstalleerd worden.

Ik hoop dat dit in een nieuwe versie opgelost kan worden. Persoonlijk vind ik het erg slordig en kan het hierdoor voorkomen dat PCs nagenoeg onbruikbaar worden, met name als je niet weet waar je moet zoeken.

Met vriendelijke groet,
icon

Beste antwoord door Natasja_1 2 november 2017, 11:05

Als er ooit nog een nieuwe versie van die app gaat komen.
Persoonlijk denk ik dat KPN de stekker uit die app gaat trekken en dat je op het Windows platform alleen nog maar via de browser gebruik kunt maken van ITV.

Hoi @J.v.H., welkom op het Forum! 102 GB is erg veel, dus ik kan me voorstellen dat je dit liever anders ziet. Ik vermoed net als wjb dat er geen update komt, maar dat kan ik op dit moment niet met zekerheid zeggen. Het probleem is besproken in dit topic. Daarin wordt dezelfde oplossing aangegeven, namelijk het opnieuw installeren van de app. Een andere mogelijkheid is kijken via http://www.interactievetv.nl.
Bekijk origineel

5 reacties

Reputatie 7
Badge +10
@beosound100, ik ontken jouw oplossing niet. Ik geef aan dat er in een ouder topic ook is aangegeven dat het verwijderen van de app helpt. Dit is ook wat @J.v.H. aangeeft te hebben gedaan. Je kan de tijdelijke internetbestanden ook opschonen.
Reputatie 4
Lezen jullie moderators wel eens commentaar van anderen? Zie reactie van 3 dagen geleden en een maand geleden. Je hoeft de app niet opnieuw te installeren, zie hierboven wat wel te doen!
Reputatie 7
Badge +10
Persoonlijk denk ik dat KPN de stekker uit die app gaat trekken en dat je op het Windows platform alleen nog maar via de browser gebruik kunt maken van ITV.

Hoi @J.v.H., welkom op het Forum! 102 GB is erg veel, dus ik kan me voorstellen dat je dit liever anders ziet. Ik vermoed net als wjb dat er geen update komt, maar dat kan ik op dit moment niet met zekerheid zeggen. Het probleem is besproken in dit topic. Daarin wordt dezelfde oplossing aangegeven, namelijk het opnieuw installeren van de app. Een andere mogelijkheid is kijken via http://www.interactievetv.nl.
Reputatie 4
Je hoeft de app niet te verwijderen, als je de map weggooit of leegmaakt, dan werkt dit ook tot je schijf weer eens vol is. Overigens heb ik dit probleem een tijdje terug weer eens aangekaart, maar, zoals tegenwoordig gebruikelijk bij KPN met problemen, wordt het blijkbaar ter kennisgeving aangenomen....
Als je via de browser gaat kijken, dan wordt je soms met wazig beeld geconfronteerd. De ene keer komt het vanzelf goed, maar soms moet je even naar een andere zender gaan en weer terug. Dat kan je dan tenminste zelf nog verhelpen...
Reputatie 7

Reageer