Beantwoord

KPN iTV Online en Android 7.0 Nougat

• 1 augustus 2016
  • 33 reacties
  • 1782 keer bekeken

Ik heb sinds vrijdag 29 juli KPN compleet.
Ik heb op mijn Nexus 5 KPN iYV Online geinstalleerd en deze werkt naar verwachting.
Daarnaast heb ik Pixel C tablet van Google waar ik eigenlijk KPN iTV online op wil gebruiken. Omdat ik mee doe aan de Beta Program heb ik al enige tijd Android 7 (Nougat) draaien naar volle tevredenheid.,
Op de Pixel C gaat installeren wel dus zou ik verwachten dat de app zou werken maar op Android 7 (Nougat) crashed KPN iTV Online bij het opstarten.
Heeft iemand dezelfde ervaring hiermee?
icon

Beste antwoord door RobinFlikkema 1 augustus 2016, 20:09

De Tegra X1 gebruikt 64-Bits ARM(v8), wat je op dit moment nog niet super veel op de markt ziet. Samen met Android N is dit een erg bijzondere combinatie.

Ik heb dus beide dingen getest met zowel ARM als x86 en zowel Android 5, 6 als '7'.

Oude iTVOnline App

Android N, x86: Werkt niet
Android N, x86 64-bits: Werkt niet
Android 6, Android TV: Werkt een soort van. Na het inloggen crasht de app (Zie bijlage)
Android 6, x86 64-bits: Werkt
Android 6, x86: Werkt
Android 6, ARM(v7): Werkt
Android 5, ARM(v7): Werkt
En blijkbaar Android N met ARMv8 dus ook niet.

Test iTVOnline App

Android N, x86: Werkt
Android N, x86 64-bits: Werkt
Android 6, Android TV: Werkt (Zie bijlage)
Android 5, x86: Werkt

Het lijkt er op dat jullie aan certificate pinning doen en dat er daar iets mis aan.
code:
java.lang.UnsatisfiedLinkError: dlopen failed: cannot locate symbol "SSL_ctrl" referenced by "/data/app/com.kpn.epg-1/lib/x86/libnexadaptation_layer_for_dlsdk.so"...

Nu is het wel opvallend dat er sinds Android N ook wijzigingen cijn gemaakt in Certificate Pinning

Met andere woorden, op Android N werkt de app inderdaad niet. En persoonlijk vermoed ik dat er niets aan gedaan wordt aangezien een nieuwe versie in de maak is.
Bekijk origineel

33 reacties

Reputatie 7
Badge +28
Dag MrZulu, wat tof dat je al aan het testen bent met Android 7 🙂 In het testteam heb ik (nog) niemand gezien met Android 7. Ik weet daarom niet of dit met de Androidversie te maken heeft of met de Nvidia chipset van deze tablet. Heb je met een oudere Android-versie de app ook al getest op de Pixel C?
Reputatie 7
Badge +30
De Tegra X1 gebruikt 64-Bits ARM(v8), wat je op dit moment nog niet super veel op de markt ziet. Samen met Android N is dit een erg bijzondere combinatie.

Ik heb dus beide dingen getest met zowel ARM als x86 en zowel Android 5, 6 als '7'.

Oude iTVOnline App

Android N, x86: Werkt niet
Android N, x86 64-bits: Werkt niet
Android 6, Android TV: Werkt een soort van. Na het inloggen crasht de app (Zie bijlage)
Android 6, x86 64-bits: Werkt
Android 5, ARM(v7): Werkt
En blijkbaar Android N met ARMv8 dus ook niet.

Test iTVOnline App

Android N, x86: Werkt
Android N, x86 64-bits: Werkt
Android 6, Android TV: Werkt (Zie bijlage)
Android 5, x86: Werkt

Het lijkt er op dat jullie aan certificate pinning doen en dat er daar iets mis aan.
code:
java.lang.UnsatisfiedLinkError: dlopen failed: cannot locate symbol "SSL_ctrl" referenced by "/data/app/com.kpn.epg-1/lib/x86/libnexadaptation_layer_for_dlsdk.so"...

Nu is het wel opvallend dat er sinds Android N ook wijzigingen cijn gemaakt in Certificate Pinning

Met andere woorden, op Android N werkt de app inderdaad niet. En persoonlijk vermoed ik dat er niets aan gedaan wordt aangezien een nieuwe versie in de maak is.
Dag MrZulu, wat tof dat je al aan het testen bent met Android 7 🙂 In het testteam heb ik (nog) niemand gezien met Android 7. Ik weet daarom niet of dit met de Androidversie te maken heeft of met de Nvidia chipset van deze tablet. Heb je met een oudere Android-versie de app ook al getest op de Pixel C?
UIteraard heb ik dit getest.
Ik heb mijn Pixel C uit de Beta Programma geschreven en kreeg een "update" naar de huidige release versie, Android 6.
Was een complete schoon installatie dus een geode uitgangs positie.
Hierop werkt de app naar behoren. Beel dis scherp en touch acties reageren goed.
Lijkt niet aan de Nvidia chip te leggen wat Android 6 betreft.
Reputatie 7
Badge +28
Robin, top! Super handig overzicht dit :)

Je conclusie klopt ook. Ik heb net begrepen dat de huidige versie van de app niet wordt geüpdatet voor nieuwere Android-versies. Er wordt hard gewerkt aan het ontwikkelen en testen, hopelijk kunnen we op korte termijn meer informatie geven over een releasedatum.
Reputatie 1
Helaas hier ook niet meer werkend op Huawei Nexus 6p na upgrade naar Android 7.0 Nougat.... Mag ik er van uitgaan dat de nieuwe app zeer binnenkort wordt gelanceerd? Zo niet dan zou ik graag de beta app krijgen, zodat ik in de tussentijd wel kan kijken op m'n mobiel.

Overigens doet ook HBO Go het niet meer, hopelijk kunnen de ontwikkelaars en Google dit heel snel oplossen...
Hay

Ook hier geen itv meer na update naar Android 7
Ik heb een link gehad van KPN voor mijn Nexus 5x en na de update naar Android 7 geen itv meer helaas:?
Reputatie 7
Badge +24
Hoi @Pally72, dat kan helaas kloppen. Voor Android 7 is het nu een kwestie van wachten tot de nieuwe iTV app wordt uitgebracht. Ik heb op dit moment nog geen releasedatum. Ik hoop dat het niet al te lang meer duurt aangezien steeds meer mensen updaten naar Android 7 natuurlijk.
Reputatie 7
Badge +30

Ik heb een link gehad van KPN voor mijn Nexus 5x

huh?
Reputatie 2

Ik heb een link gehad van KPN voor mijn Nexus 5x

huh?

Ik denk dat hij de link van jou bedoeld.

Overigens ben ik ook zeer benieuwd wanneer het op 7.0 gaat werken, Ik kan het nu niet meer gebruiken na deze update.
Ik heb idd de link van hem gehad maar was te nieuwsgierig naar Android 7 met het risico itv van KPN te verliezen.
😞
Ik moet zeggen dat de app bij mij op mijn Nexus9 ook niet meer werkt na de Android update naar Android N. Hij doet het al weken niet meer.
Verschrikkelijk dat het zo lang moet duren.

Leuk dat de KPN aan een nieuwe app werkt, maar wanneer komt deze uit?
Reputatie 7
Badge +24
Hoi @koertm, welkom! Ik heb nog geen releasedatum helaas. Zodra we het weten zullen het melden.
Reputatie 7
Badge +30
Hoi @koertm, welkom! Ik heb nog geen releasedatum helaas. Zodra we het weten zullen het melden.Deze datum is v.z.i.w. ook nog niet zeker/bekend
Reputatie 7
Badge +30
Hoi,

Zouden jullie de app eens willen proberen te downloaden?
Reputatie 7
Badge +24
Goed bezig Robin! Inderdaad, de nieuwe versie is er 🙂
Lijkt het hier te doen op Android 7 op mijn Nexus 6p; ben echter nu bezig met de Android 7.1 beta op mn N6P te zetten.

[edit]
Op 7.1.1 werkt ie ook prima voor zover ik het kan zien.
Reputatie 7
Badge +24
@jsdejong: Bedankt voor de snelle reactie! Top 🙂
Reputatie 7
Badge +30
Lijkt het hier te doen op Android 7 op mijn Nexus 6p; ben echter nu bezig met de Android 7.1 beta op mn N6P te zetten.

[edit]

Fijn om te horen!
Reputatie 1
Dank voor de update, lijkt prima te werken op mijn Nexus 6p ook op 4g buitenshuis. Veel logischer nu eerst een homepage i.p.v. direct afspelen.
Reputatie 7
Een collega van mij met een Nexus meldt dat hij de app nu ook eindelijk kan downloaden en gebruiken.
Reputatie 2

[edit]

Fijn om te horen!

Hier ook op 7,11
Reputatie 7
Badge +24
Goed bezig!

Dank voor de update, lijkt prima te werken op mijn Nexus 6p ook op 4g buitenshuis. Veel logischer nu eerst een homepage i.p.v. direct afspelen.

Mee eens!
Badge +3
Goed bezig, KPN. Complimenten, mag ook wel een keer gezegd worden i.p.v. klagen..... 🙂
Reputatie 7
Badge +24
Goed bezig, KPN. Complimenten, mag ook wel een keer gezegd worden i.p.v. klagen..... :)
🙂
Hoi. Op mijn oneplus2 werkt hij. Super. :D

Helaas moet ik zeggen dat hij op mijn nexus9 het nog niet doet 😞

Reageer