KPN itv online op mac

• 8 maart 2016
  • 29 reacties
  • 1842 keer bekeken

Hallo,

Al meer dan een jaar heb ik last van het feit dat de silverlight plugin niet meer wordt ondersteund door de chrome webbrowser. Ik heb de laaste versie van silverlight geinstalleerd en hij blijft aangeven dat ik hem nog moet installeren Dit is niet direct een probleem omdat ik ook safari kan gebruiken. 2 weken terug kreeg ik daar echter het zelfde probleem. De laatste optie was dus firefox, dit ging goed tot vandaag. Vanaf nu kan ik dus geen tv meer kijken via mijn mac.

Ik zou graag willen weten wat een oplossing is voor dit probleem of wanneer er iets wordt bedacht zodat iedere browser weer wordt ondersteund.

29 reacties

Reputatie 7
Badge +20
Goedenavond ,

ITV Online zou weer moeten werken op Google Chrome. Want deze werkt niet meer met Silverlight, want dat is een HTML5-versie geworden:

ITV online via Chrome werkt weer.jpg

Ik hoop dat ik u zo genoeg heb geïnformeerd? :)

Reputatie 7
Badge +30
Ja precies. Ik probeer zo veel mogelijk silverlight te vermijden, en weet daarom ook niet precies hoe dat werkt. Maar: In Chrome wordt iTV Online netjes omgezet naar HTML5 maar in andere browsers niet. Waarom gooien we heel silverlight niet de prullenbak in?
Reputatie 7
Badge +20

RobinFlikkema schreef op 8 mar '16 om 22:30u
Ja precies. Ik probeer zo veel mogelijk silverlight te vermijden, en weet daarom ook niet precies hoe dat werkt. Maar: In Chrome wordt iTV Online netjes omgezet naar HTML5 maar in andere browsers niet. Waarom gooien we heel silverlight niet de prullenbak in?

Ik vraag me nu af of het HTML5 is. Ik heb het omcirkelt, zie hier:

ITV online (elementen).jpg

En ik zie ook IE 7, IE 8 en IE 9 bijstaan. Maar dat werkt niet eens meer. Minimaal IE 10 en/of 11. Maar ik kan er ook naast zitten. 

Maar HTML 5 twijfel ik aan. Denk meer HTML 4.01, is niet erg hoor. Het interesseert me gewoon. ;)

Reputatie 7
Badge +28
Welkom op het forum ! Zoals Dennis aangeeft wordt een html5-versie aangeboden als je itvonline via Chrome bekijkt. Kun je dat eens testen?

De html5-versie maakt geen gebruik meer van andere programma's, zoals Silverlight. De browser kan zelf de video afspelen. Hierdoor moet de site straks in elke moderne browser werken.

: Dit gaat zeker gebeuren. Ik heb het niet met zoveel woorden gehoord, maar ik vermoed dat dit min of meer een test is. We weten dat ITV Online via Silverlight stabiel werkt. Hoe de serverload met de html5-variant is met duizenden gelijktijdige bezoekers is misschien niet bekend. Door het nu alleen aan Chrome-gebruikers aan te bieden hebben we een beperkte groep en tegelijkertijd een oplossing voor iedereen die Chrome gebruikt. Wanneer we helemaal overgaan weet ik niet, maar dat zal geen jaren meer duren :)

: Het werkt iets anders dan dat! Als je met de rechtermuisknop klikt op de video en vervolgens naar "Inspecteren" gaat zie je aan de rechterkant dat een <video>-tag is geselecteerd. Dat is iets nieuws van html5. De eerste regel klopt inderdaad niet helemaal, maar heeft verder geen effect.

Die regels over Internet Explorer zijn niet meer nodig. Ik denk dat dit is overgebleven van eerdere ontwikkeling. Dat verdwijnt vast wel een keer ;)

Reputatie 7
Badge +20

Joran schreef op 10 mar '16 om 19:58u

Welkom op het forum @GidoBouw! Zoals Dennis aangeeft wordt een html5-versie aangeboden als je itvonline via Chrome bekijkt. Kun je dat eens testen?

De html5-versie maakt geen gebruik meer van andere programma's, zoals Silverlight. De browser kan zelf de video afspelen. Hierdoor moet de site straks in elke moderne browser werken.

@RobinFlikkema: Dit gaat zeker gebeuren. Ik heb het niet met zoveel woorden gehoord, maar ik vermoed dat dit min of meer een test is. We weten dat ITV Online via Silverlight stabiel werkt. Hoe de serverload met de html5-variant is met duizenden gelijktijdige bezoekers is misschien niet bekend. Door het nu alleen aan Chrome-gebruikers aan te bieden hebben we een beperkte groep en tegelijkertijd een oplossing voor iedereen die Chrome gebruikt. Wanneer we helemaal overgaan weet ik niet, maar dat zal geen jaren meer duren Smiley Vrolijk

@DennisDatema68: Het werkt iets anders dan dat! Als je met de rechtermuisknop klikt op de video en vervolgens naar "Inspecteren" gaat zie je aan de rechterkant dat een <video>-tag is geselecteerd. Dat is iets nieuws van html5. De eerste regel klopt inderdaad niet helemaal, maar heeft verder geen effect.

Die regels over Internet Explorer zijn niet meer nodig. Ik denk dat dit is overgebleven van eerdere ontwikkeling. Dat verdwijnt vast wel een keer Smiley Knipoog

Dank je wel voor dit antwoord. Ik vind die techniek ervan zo mooi! Voor mij is het mooie volwassenen speelgoed! :D

En nee, ik wil geen electronische rammelaar! Te ingewikkeld! Al dat gerammel! 😃 lol 😛 :)

Reputatie 7
Badge +30
De bovenste regels geeft het DOCTYPE aan. Zo weet je browser wat voor bestand er komt en kan hij zich daaraan aanpassen. In dit geval HTML 4.01 Strict. Strict is zeg maar de normale en als je 'meer functies' nodig hebt dan gebruik je Frameset of Transitional

De andere dingen die je omcirkelde zijn Conditional comments, eigenlijk een soort truucje waarbij sommige browser (alleen oudere versies van Internet Explorer) speciale instructies kunnen krijgen. Op deze manier kan je zorgen dat Internet Explorer 8 een net iets andere versie krijgt en daardoor werkt de site ook in Internet Explorer.

Op onderstaande site vind je iets meer info over de video-tag waar over sprak. Erg handige website overigens.

http://www.w3schools.com/html/html5_video.asp

Robin
Reputatie 7
Badge +20

RobinFlikkema schreef op 10 mar '16 om 20:37u
De bovenste regels geeft het DOCTYPE aan. Zo weet je browser wat voor bestand er komt en kan hij zich daaraan aanpassen. In dit geval HTML 4.01 Strict. Strict is zeg maar de normale en als je 'meer functies' nodig hebt dan gebruik je Frameset of Transitional

De andere dingen die je omcirkelde zijn Conditional comments, eigenlijk een soort truucje waarbij sommige browser (alleen oudere versies van Internet Explorer) speciale instructies kunnen krijgen. Op deze manier kan je zorgen dat Internet Explorer 8 een net iets andere versie krijgt en daardoor werkt de site ook in Internet Explorer.

Op onderstaande site vind je iets meer info over de video-tag waar @Joran over sprak. Erg handige website overigens.

http://www.w3schools.com/html/html5_video.asp

Robin

Aha! Dank je wel! ! ;)

Mijn excuses voor de late reactie.

Bedankt voor de verschillende reacties. Ik heb het nogmaals getest en een screenshot is bijgevoegd. Het probleem doet zich bij mij dus nogsteeds voor. Zou het toch kunnen dat het probleem zich voor doet bij OSX? De screenshots die hier zijn geplaatst zijn allemaal windows namelijk...

Screen Shot 2016-03-22 at 20.49.29.png

Reputatie 7
Badge +30
Nou, alleen op Chrome is dit opgelost, en misschien alleen op Chrome voor Windows. Welke browser heb je nu open? Als dit Chrome is (waar het op lijkt) dan lijkt het er op dat alleen Chrome/Windows is opgelost.

Robin
Reputatie 7
Badge +20

GidoBouw schreef op 22 mar '16 om 20:53u

Mijn excuses voor de late reactie.

Bedankt voor de verschillende reacties. Ik heb het nogmaals getest en een screenshot is bijgevoegd. Het probleem doet zich bij mij dus nogsteeds voor. Zou het toch kunnen dat het probleem zich voor doet bij OSX? De screenshots die hier zijn geplaatst zijn allemaal windows namelijk...

Screen Shot 2016-03-22 at 20.49.29.png

Is dit Safari??? Want dat is toch een Apple browser voor Mac??

Het is inderdaad Chrome maar dan voor mac.

Reputatie 7
Badge +30
Hmm. Weet je hoe je met chrome extensies de User Agent kan veranderen? Is het mogelijk om die naar Chrome (Windows) te zetten? Werkt het dan wel?
Reputatie 7
Badge +20
GidoBouw, zie hier:

User Agent.jpg

Ik heb verschillende extensies geprobeert, zelfs de chrome en mn mac opnieuw opgestart. Het maakt geen verschil de melding van silverlight blijft aanwezig.

Reputatie 7
Badge +30
Hmm. Dan vermoed ik dat iTVOnline ergens anders op baseert of dat er meerdere controles zijn.

Helaas denk ik dan dat je nog even geduld moet hebben (netzoals mensen met andere browsers dan Chrome) :(

Robin
Reputatie 7
Badge +20

RobinFlikkema schreef op 22 mar '16 om 21:34u
Hmm. Dan vermoed ik dat iTVOnline ergens anders op baseert of dat er meerdere controles zijn.

Helaas denk ik dan dat je nog even geduld moet hebben (netzoals mensen met andere browsers dan Chrome) Smiley Verdrietig

Robin

Oei, :S dat is wel vervelend zo van . :@

Hoop dat het nog eens goed komt. :$

Ik denk het ook. In ieder geval bedankt voor het meedenken!

Reputatie 7
Badge +20
, ik heb eventueel voor u een oplossing, misschien werkt deze browser wel voor uw Mac:

Firefox downloaden en installeren op Mac

FireFox werkt ook goed op Windows, en toen ITV online NIET werkte op Chrome, draaide die wel op FireFox.

Misschien het proberen waard? Ik hoor vhet nog van u. :)

, Firefox had ik al geprobeerd. Daar kreeg ik dit probleem, wat denk ik ook met silverlight te maken heeft(foto 1). Ik heb net zelf een oplossing gevonden. De browser Opera kan wel itv afspelen op de mac. Standaard wordt de content geblocked maar rechts boven in (foto 2) kan dit opgeheven worden. Het is niet ideaal maar ik kan in iedergeval weer iets!

Screen Shot 2016-03-23 at 19.20.10.png

Screen Shot 2016-03-23 at 20.06.30.png

Reputatie 7
Badge +20
Wat fijn dat je zelf een oplossing hebt kunnen vinden. , Gelukkig doet ie het op de Opera Browser. Niet optimaal wat je al zei. Maar je kunt iets. ;)

Reputatie 7
Badge +20

GidoBouw schreef op 23 mar '16 om 20:09u

@DennisDatema68, Firefox had ik al geprobeerd. Daar kreeg ik dit probleem, wat denk ik ook met silverlight te maken heeft(foto 1). Ik heb net zelf een oplossing gevonden. De browser Opera kan wel itv afspelen op de mac. Standaard wordt de content geblocked maar rechts boven in (foto 2) kan dit opgeheven worden. Het is niet ideaal maar ik kan in iedergeval weer iets!

Screen Shot 2016-03-23 at 19.20.10.png

Screen Shot 2016-03-23 at 20.06.30.png

, ik heb speciaal Opera op mijn Windows PC gedownload. En ik krijg geen vreemde melding wat je hierboven beschrijfd. Ik heb de nieuwste Opera gedownload: 

Versie: 36.0.2130.32 - Dit is de meest recente versie van Opera

Dit is mijn uiterlijk van de Browser: 

ITV online (Opera Browser).jpg

Misschien moet je jou Opera ook even updaten voor de Mac. ;)

Reputatie 2
Badge
Wat een gedoe allemaal met die Itvonline.

Ik kan met mijn nieuwste Firefox gewoon Youtube in html5 bekijken, maar Itvonline via de PC is gewoon nog steeds een drama

HTML5 is een standaard, en het zou gewoon op iedere moderne browser moeten werken.

Van een modern bedrijf als KPN zou je dat toch mogen verwachten

Reputatie 7
Badge +20

wicket schreef op 24 mar '16 om 15:57u

Ik kan met mijn nieuwste Firefox gewoon Youtube in html5 bekijken, maar Itvonline via de PC is gewoon nog steeds een drama

HTML5 is een standaard, en het zou gewoon op iedere moderne browser moeten werken.

Ik heb FireFox gehad, en daar deed hij het gewoon op. De nieuwste versie. :)

Vreemd dat ie het bij u niet doet! :(

Welke besturingssysteem draait er op uw PC? :8

Reputatie 7
Badge +30

wicket schreef op 24 mar '16 om 15:57u

Volgensmij wel. Al helmaal nu we weten dat het in Chrome goed werkt. En als je HTML5 goed gebruikt werkt het zonder aanpassingen meteen in andere browsers

Reputatie 2
Badge
Ik heb FireFox gehad, en daar deed hij het gewoon op. De nieuwste versie. Smiley Vrolijk
Vreemd dat ie het bij u niet doet! Smiley Verdrietig

Welke besturingssysteem draait er op uw PC? Smiley Onverschillig

Linux Mint, maar dat zou verder niks uit moeten maken.

Youtube doet het ook gewoon met html5

Reageer