Beantwoord

KPN ITV op mijn TV in Duitsland

  • 9 September 2019
  • 7 reacties
  • 1105 keer bekeken

Sinds 2 jaar hebben wij een (vakantie)huis in Duitsland. Sinds kort hebben we (gelukkig) een snelle Internetverbinding met wifi in het huis. Gelukkig omdat we geen beschikking hadden over 4G maar alleen 2G en dan is de KPN ITV app niet te gebruiken, nu dus wel. Ik heb de KPN ITV app op mijn mobiel en op mijn laptop, dus daar kunnen we gebruik van maken maar nu wil ik ook graag KPN ITV kunnen gebruiken op mijn (wat oudere smart) TV (Philips PFL47/6877/12). De TV is (bedraad) aangesloten op de router en ik kan dus via mijn TV het internet op (echt fijn werkt het niet en niet alles werkt, maar ah la). Voor zover ik nu weet kan ik op deze TV geen apps installeren.
Is er een mogelijkheid om toch de KPN ITV app op mijn TV te gebruiken.

Ik (a technisch als ik ben) heb iets gelezen over Chromecast.
Maar als ik het goed begrijp dat stream ik daarmee via mijn mobiel of laptop naar de TV maar dan kan ik het alleen gebruiken als 1 van beiden, mijn mobiel of laptop, aanwezig is in het huis. Dat is eigenlijk niet wat ik wil, er zijn ook wel eens gasten in het huis (als ik er zelf niet ben) en die kunnen er dan geen gebruik van maken. Of kunnen gasten de ITV app downloaden op hun eigen mobiel en via mijn account inloggen.

Daarnaast heb ik wat gelezen over gebruik van een VPN (als je via google zoekt op KPN ITV in buitenland) is de 1ste "hit" een link naar een website over VPN's. Ik wil mij niet gelijk vastleggen (werken vaak met contracten van 1 maand tot 3 jaar) als ik niet weet waar ik op moet letten en/of dat het dan ook gaat werken.

Zijn dit de mogelijkheden of zijn er nog andere mogelijkheden? En zijn er wellicht andere met een vergelijkbare situatie die hier ervaring mee hebben?

Reacties zijn zeer welkom.
Gr. Mark
icon

Beste antwoord door wjb 9 September 2019, 23:13

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

7 reacties

Reputatie 7
De iTV app is in heel Europa zonder VPN te gebruiken, dus ook in je (vakantie)huis in Duitsland.
Je kunt met een Chromecast prima iTV kijken en de telefoon of tablet kan je tijdens het kijken rustig voor andere dingen gebruiken. Je zult inderdaad wel een telefoon of tablet bij je moeten hebben. Het gebruik van PC of laptop zou ik nog naar even vergeten want de ITV website van KPN is nog verre van stabiel te noemen.
Zo'n telefoon hoeft trouwens niet voorzien te zijn van een sim-kaart dus desnoods gebruik je een oudere Android telefoon (minimaal Android 5) als iTV telefoon in jouw (vakantie)huis.

Gasten kunnen gewoon hun eigen iTV abonnement gebruiken. Persoonlijk zou ik ze ook nooit jouw abonnementsgegevens verstrekken, ze kunnen dan immers ook bij jouw opnames en die bijvoorbeeld verwijderen.
Reputatie 7
Badge +22
Ik las ook iets over 4G, @Mark B. ik zal alleen geen TV kijken via 4G. Koppel je mobiele apparaat aan je router, (WiFi) als je het via 4G doet dan ben je zo door jou databundel heen.
Hallo Dennis, we hebben geen 4G in het huis, daarom ook blij dat we nu een goede vaste internetverbinding met WiFi hebben. Uiteraard maken we voor mobiel gebruik van WiFi.
Gr. Mark
Reputatie 7
Badge +25
Hi Mark, welkom hier. Wjb heeft eigenlijk alle relevante info al gegeven. Je hebt dus geen VPN nodig in Duitsland en kan gewoon de iTV app/web gebruiken, en eventueel casten naar de Chromecast. Dat is echt geen hogere wiskunde, dus dat moet ongetwijfeld lukken. Ik zou, net als wjb, niet jouw iTV gegevens uitdelen van jouw abonnement. Het heet niet voor niets een pincode. ;)

Mochten er nog meer vragen zijn, laat het vooral weten.
Hallo Paul,

Chromecast gaat zeker lukken maar dat is alleen een oplossing als wij zelf (incl. mobiel/en/of laptop met daarop de iTV app) in het huis verblijven. Wat mij echter nog steeds niet duidelijk is dat is hoe we gasten die in ons vakantiehuis verblijven (we gaan het vanaf voorjaar 2020 verhuren als vakantiehuis) toegang tot onze iTV (indien zij zelf dus geen iTV hebben), op onze TV, kunnen geven. Zij hebben tenslotte niet de beschikking over de app.
Is daar nog een oplossing voor?

Gr. Mark
Reputatie 7
Badge +25
Hallo Paul,

Chromecast gaat zeker lukken maar dat is alleen een oplossing als wij zelf (incl. mobiel/en/of laptop met daarop de iTV app) in het huis verblijven. Wat mij echter nog steeds niet duidelijk is dat is hoe we gasten die in ons vakantiehuis verblijven (we gaan het vanaf voorjaar 2020 verhuren als vakantiehuis) toegang tot onze iTV (indien zij zelf dus geen iTV hebben), op onze TV, kunnen geven. Zij hebben tenslotte niet de beschikking over de app.
Is daar nog een oplossing voor?

Gr. Mark

Nee, daar wordt geen oplossing voor geboden vanuit KPN. Daar is het iTV abonnement ook niet voor bedoeld om eerlijk te zijn. Het is voor persoonlijk gebruik in Nederland, en voor gebruik in het buitenland indien je bijvoorbeeld op vakantie gaat. Niet voor "zakelijk" gebruik in het buitenland.
Reputatie 7
Wat mij echter nog steeds niet duidelijk is dat is hoe we gasten die in ons vakantiehuis verblijven (we gaan het vanaf voorjaar 2020 verhuren als vakantiehuis) toegang tot onze iTV (indien zij zelf dus geen iTV hebben), op onze TV, kunnen geven. Zij hebben tenslotte niet de beschikking over de app.
Als jij een tablet of mobiele telefoon (zonder sim kaart) in jouw woning aanwezig laat zijn, dan kan je daar de iTV app op hebben staan waarmee jouw gasten dan ook kunnen casten naar de televisie. Voor die tablet of telefoon zal je dan een apart Google account moeten maken voor de Play store die alleen op dat apparaat gebruikt wordt.
Het grootste nadeel is echter dat jouw gasten daarmee ook toegang hebben tot jouw opnames en ook in staat zijn deze te verwijderen of nieuwe in te plannen. Dat is dus een behoorlijk veiligheidsrisico waarvan je zelf een afweging moet maken of je die acceptabel vind of niet.